Skocz do zawartości
gromchester

Wasze wynegocjowane rabaty na nowego Passata B8

Rekomendowane odpowiedzi

Lepiej o tyle, ze auto odbiera się z salonu i wszystko jest dla kupującego łatwiejsze. Nie korzystałem z brokera ale może mnie poprawisz - słyszałem ze u niektórych brokerów auto jest dostarczane np. pod dom, nie ma możliwości sprawdzenia go przed odbiorem, ponarzekania na niezgodna specyfikacje (albo jest trudniejsze), no i często brak możliwości kupienia pakietu przeglądów albo przedłużonej gwarancji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko można kupić, w VW wersja DE też jest gwarancja przedłużona, pakiety przeglądów może nie bo to jest oferta lokalna.

Broker może dostarczyć do domu i ludzie z tego korzystają.

Sprawdzasz samochód jak przywiozą do domu.

Jak sprawdzenie realizujesz kupując w salonie u dealera?

Płacisz po sprawdzeniu a jak coś nie jest tak to się kłócisz i ewentualnie nie odbierasz?

Jeżeli kupujesz na osobę fizyczną to zwrócą wpłatę zaliczkową a jeżeli na firmę lub w leasing to "po ptakach".

Wszystko zależy od różnicy w cenie. Kupujesz samochód za 150 tys. to pewnie szkoda zachodu.

A jeżeli kupujesz za 400-500 tys. to extra 10% taniej to już 50 tys. żywej gotówki w kieszeni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brałem auto w leasing, jeden element nie zgadzał się ze specyfikacją, zgłoszone przy odbiorze, centrala VW poprawiła polski cennik i obniżyli mi cenę auta co wykorzystałem na zakup kół zimowych. U brokera też się prawie da ale pewnie nie jest to takie proste. Nie mówię, że to zawsze gorsze ale jednak broker to mniejszy komfort zakupu oraz brak możliwości testowania auta itp. ale za niższą cenę.

Wiadomo, opłacalność zależy od tego jak dużo dzięki brokerowi da się zaoszczędzić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podczas konfiguracji A4 można się zdziwić, za jakie rzeczy się dopłaca... Pewnie byś chciał też dorzucić tempomat, czujniki parkowania z tyłu, a może też i z przodu z wizualizacją:-) Tak, tak - za to trzeba dopłacić i to niemało. Również za regulowane w poziomie zagłówki, przesuwany podłokietnik, zamykany schowek pasażera itp. itd. Elementy będące w standardzie w B8 są słono wyceniane w A4 B9. Ale i tak jest progres w stosunku do poprzedniego A4 B8 -> nie trzeba dopłacać za dzieloną tylną kanapę i lusterko wewnętrzne samościemniające:-)

 

Felgi w wersji 150KM są w standardzie 16tki. Zmiana na 17tki to minimum. Klima - standard to jednostrefowa automatyczna. Ale wygląda mega biednie. Za ponad 3TPln można mieć trójstrefową, której panel moim zdaniem jest inżynierskim dziełem sztuki.

 

Więc wygląda to tak:

A4 sedan, 1,4 TSI 150 km, metalik, klima 3 strefy, tempomat, podgrzewane fotele, pakiet s-line w tym 18 cali alu, czujniki park przód + tył, gwarancja na 5 lat, komputer 7 cali, otwieranie bagażnika gestem, radio z 8 głośnikami - Cena po rabacie 25 tyś - 123 550. Tak więc cenowo na ten moment Pasek jest tańszy raptem o 750 zeta. Przy dodatkowym rabacie z 8,5 na 12 będzie tańszy o 4,2 tyś więc różnica jakaś będzie.

 

W porównaniu do zamówionego Passata nie ma z wyposażenia od najważniejszego - światła led top z DLA, fotele skóra+alcantara, navi, pakietu przeglądów, wstawek drewno/piano black, oświetlenia ambient, tylnych świateł LED, wyboru trybu jazdy, kluczyka keyless i pewnie innych rzeczy o których nawet nie wiem że są :)

 

Spoza wyposażenia różnice - mocniejszy silnik w B8 (i zdecydowanie fajniejszy dający sporo więcej radości z jazdy), Większy bagażnik i więcej miejsca w środku subiektywnie. Za to Audi po prostu płynie i jest komfortowo i cicho.

 

Dodatkowo jest niestety myk z leasingiem w Audi. Przy rabacie 25 tys niestety nie ma opcji leasingu vw 101%. W B8 leasing vw na bezkonkurencyjnych warunkach.

 

Wybór raczej pozostanę przy B8 ale możliwość jazdy Audi gdzieś tam ego łechce. Gdybym porównywał te same silniki wziąłbym A4, ale tutaj zdecydowanie wygrywa Pasek - na papierze różnica sekundy w realu jedno auto ma kopa a drugie jest aż za spokojne. Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Więc wygląda to tak:

Dodatkowo jest niestety myk z leasingiem w Audi. Przy rabacie 25 tys niestety nie ma opcji leasingu vw 101%. W B8 leasing vw na bezkonkurencyjnych warunkach.

 

VW wcale nie ma leasingu 101%.

BO: dolicza RTI 3.5% ktore jest tylko na max 3 lata, a dolicza 3.5% jakby to bylo na 5 lat. przy leasingu np. na 5 lat.

masz 10% wplaty i daje to 106.2% + RTI 3.5 = prawie 110%

wiec warto liczyc. wiadomo ze roznica w leasingu VW vs leasing z banku jest znikoma. ale nie jest to zaden leasing na 101%.

Myk z RTI na 3 lata, ktore podraza calosciowy leasing o 3.5% jest naprawde szczytem, i moim zdaniem UOKIK moze ten numer przemanglować. no bo czemu piszą w ofercie ze 3.5% na 3 lata, a liczą 3.5% przez cale 5 lat. przeciez wychodzi ze przez 2 lata > gdzies extra spada 3.5% i nic z tego klient nie ma...

Edytowane przez tjord

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
VW wcale nie ma leasingu 101%.

BO: dolicza RTI 3.5% ktore jest tylko na max 3 lata, a dolicza 3.5% jakby to bylo na 5 lat. przy leasingu np. na 5 lat.

masz 10% wplaty i daje to 106.2% + RTI 3.5 = prawie 110%

wiec warto liczyc. wiadomo ze roznica w leasingu VW vs leasing z banku jest znikoma. ale nie jest to zaden leasing na 101%.

Myk z RTI na 3 lata, ktore podraza calosciowy leasing o 3.5% jest naprawde szczytem, i moim zdaniem UOKIK moze ten numer przemanglować. no bo czemu piszą w ofercie ze 3.5% na 3 lata, a liczą 3.5% przez cale 5 lat. przeciez wychodzi ze przez 2 lata > gdzies extra spada 3.5% i nic z tego klient nie ma...

 

Nie masz racji z leasingiem 101%. Jest 101% a to że chcesz mieć RTI to Twój wybór.

Możesz wykupić RTI w innej firmie.

Chcesz posiadać RTI za darmo ?

Dlaczego wg Ciebie RTI kosztujące 3,5% jest tak "jakby to było 5 lat" ?

Koszt leasingu każda firma liczy w stosunku do wartości pojazdu i nie rozlicza tego w stosunku do pierwszej wpłaty.

Są takie co dają np. leasing 105% przy pierwszej wpłacie 10-20% ... i nikt tego nie przelicza na wartość pozostała do spłaty przez 2-3-4 lata.

 

W jaki sposób doliczyłeś się kosztu 106,2% przy leasingu 101% i pierwszej wpłacie 10% ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie masz racji z leasingiem 101%. Jest 101% a to że chcesz mieć RTI to Twój wybór.

Możesz wykupić RTI w innej firmie.

Chcesz posiadać RTI za darmo ?

Dlaczego wg Ciebie RTI kosztujące 3,5% jest tak "jakby to było 5 lat" ?

Koszt leasingu każda firma liczy w stosunku do wartości pojazdu i nie rozlicza tego w stosunku do pierwszej wpłaty.

Są takie co dają np. leasing 105% przy pierwszej wpłacie 10-20% ... i nikt tego nie przelicza na wartość pozostała do spłaty przez 2-3-4 lata.

 

W jaki sposób doliczyłeś się kosztu 106,2% przy leasingu 101% i pierwszej wpłacie 10% ??

 

a kto normalny nie bierze RTI? przeciez w razie kasacji, ubezpieczyciel odda Ci 80% z wraku i jestes w dupie bo musisz splacic reszte leasingu.

a koszt 106,2% obliczony jest z kalkulatora VW dilera - nie jakiegos tam smiesznego kalkulatorka na stronie VW - ktory de facto pokazuje scieme i koszt leasingu przy wplacie 50% chyba wartosci auta na poczatku, albo dotyczy leasingu easy buy - a nie zwyklego operacyjnego.

 

5 lat, 10% pierwszej wplaty - daje 106%

do tego RTI 3.5% ktore chroni CIe tylko przez 3 lata. a leasing bierzesz na 5. wiec cala smieszna zabawa jest taka - ze w tym calosciowym koszcie, gdzies 2 lata ukrywaja wyzszej marży na leasingu.

Nawet jakbys powiedzial ze sobie moge RTI wziac gdzies indziej - to wiedz jedno - ze wtedy VW skasuje Ci czesc rabatu wiec jestes i tak w dupie. bo dostaniesz cene jak z drogi....

ja mowie o realiach i realistycznie policzylem ile faktycznie leasing wynosi. i podalem ze na 5 lat - koszt leasingu to 110%, wiec jakies tam mityczne 101% nie istnieje. no moze na 2 lata jak bierzesz bez RTI - albo w tym leasingu easy buy.

nikogo nie interesuja cyfry ktore nie maja pokrycia w rzeczywistosci - a to co wyliczylem jest dokladnie rzeczywistym kosztem.

tak samo mozesz sobie powiedziec - ze nie trzeba kupowac do auta ubezpieczenia AC... no bo kto bogatemu zabroni..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

101% jest na 3 lata przy wpłacie 10%, masz gdzieś info że jest leasing 101% na 5 lat ?

106,2% na 5 lat - może być.

 

Za samochód kosztujący katalogowo 100.000 PLN zapłacisz przez 3 lata (35 rat) w sumie 101.000 PLN + RTI.

Pierwsza wpłata 10% z 100.000 PLN wynosi 10.000 PLN.

Czyli leasingujesz samochód kosztujący 101.000 (cena) - 10.000 (I wpłata) = 91.000 PLN w stosunku do 90.000 PLN.

Rozłożenie na 3 lata kwotę 90.000 PLN kosztuje 1.000 PLN czyli 101,11% od kwoty 90.000 PLN.

Źle liczę ?

 

Podaj konkretną cenę samochodu, I wpłatę i koszt jednej z 59 rat (5 lat) + wykup. Wszystko bez RTI.

Edytowane przez d7d

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie oferuja ten leasing 101%? To jest aktualna oferta? Bo na poczatku maja zamawialem passata i właśnie dla takich warunków tj. 3 lata ,10% wpłaty w każdym salonie oferowali rzekomo promocyjny leasing ale 104,3 % i to bez rti oczywiście. Taki sam leasing na superba wychodzil 108 lub 110 %, nie pamiętam już dokładnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdzie oferuja ten leasing 101%? To jest aktualna oferta? Bo na poczatku maja zamawialem passata i właśnie dla takich warunków tj. 3 lata ,10% wpłaty w każdym salonie oferowali rzekomo promocyjny leasing ale 104,3 % i to bez rti oczywiście. Taki sam leasing na superba wychodzil 108 lub 110 %, nie pamiętam już dokładnie.

 

no wlasnie :) to sie tylko tak nazywa 101%, a w rzeczywistosci nagle sie okazuje ze jest 104,3%, a na 5 lat jest dodatkowo przeskok. wiadomo ze na 5 lat nie bedzie 101%, ale 106% za 2 lata extra to 5% - biorąc pod uwage stopę procentową w PL - to bardzo duzy przeskok. oczywiscie dalej jest nizej niz w banku. ale to nie zmienia faktu - ze leasing 5 letni to po prostu zrzutka na ten mityczny 101% ktory jest chyba jakby ktos wzial na 1 rok, oczywiscie nikt nie wezmie bo dla amortyzacji auta potrzeba min 2 lata w leasingu. wiec oferta 101% jest czysto wirtualno - katalogowa - a nie realna

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

101% jest na 3 lata przy wpłacie 10%, masz gdzieś info że jest leasing 101% na 5 lat ?

106,2% na 5 lat - może być.

 

Za samochód kosztujący katalogowo 100.000 PLN zapłacisz przez 3 lata (35 rat) w sumie 101.000 PLN + RTI.

Pierwsza wpłata 10% z 100.000 PLN wynosi 10.000 PLN.

Czyli leasingujesz samochód kosztujący 101.000 (cena) - 10.000 (I wpłata) = 91.000 PLN w stosunku do 90.000 PLN.

Rozłożenie na 3 lata kwotę 90.000 PLN kosztuje 1.000 PLN czyli 101,11% od kwoty 90.000 PLN.

Źle liczę ?

 

Podaj konkretną cenę samochodu, I wpłatę i koszt jednej z 59 rat (5 lat) + wykup. Wszystko bez RTI.

 

kolego to co Ci podal diler w wyliczeniu - a realna kwota przeliczona na raty to zupelnie inne dane. wiec nie wierz temu co diler w kalkulatorze podaje - bo liczy sie realny koszt = czyli suma rat x ilosc rat + wplata wstepna + końca VS cena auta od dilera i wtedy mozesz sobie obliczyc ile realnie leasing kosztuje i jest to 3-4% wiecej niz wynika z kalkulatora. matematyki nie oszukasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednak wspominasz że jest coś co się nazywa " 101% " więc podaj jakie daje warunki.

Dostałeś propozycję leasingu na 3 lata na więcej niż na 101 % przy oficjalnej nazwie "leasing 101% " ?

Może masz rację i oszukują :)

Może jutro odwiedzę salon VW i Audi i dopytam o leasing na 3 lata i o aktualne propozycje.

Może coś się zmieniało od ostatniego czasu (mam leasing na realne 101% na VW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, chyba powinienem wiec dopisać że ja biore leasing przy wpłacie maksymalnej tj 45% i na 3 lata. To może mieć znaczenie przy ofercie. Leasing sam w sobie przy tych parametrach wynosi nawet mniej niż 101% jakieś 100,65% ale dochodzi RTI które całościowo sprawia że wychodzi 104 z kawałkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ok, chyba powinienem wiec dopisać że ja biore leasing przy wpłacie maksymalnej tj 45% i na 3 lata. To może mieć znaczenie przy ofercie. Leasing sam w sobie przy tych parametrach wynosi nawet mniej niż 101% jakieś 100,65% ale dochodzi RTI które całościowo sprawia że wychodzi 104 z kawałkiem.

Bierzesz aktualnie?czy już wziąłeś, a jeśli tak to kiedy? Uproszczona procedura?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ok, chyba powinienem wiec dopisać że ja biore leasing przy wpłacie maksymalnej tj 45% i na 3 lata. To może mieć znaczenie przy ofercie. Leasing sam w sobie przy tych parametrach wynosi nawet mniej niż 101% jakieś 100,65% ale dochodzi RTI które całościowo sprawia że wychodzi 104 z kawałkiem.

 

to chyba logiczne Ze im wiecej wplacasz na starcie i mniejszy okres tym mniejszy koszt. wplata 45% praktycznie w calosci zabezpiecza leasingodawce przed utrata wartosci auta w okresie 3 lat, wiec nawet jakbys przestal placic raty od razu albo po 2 latach, to vw leasing juz swoja dole odzyskal a reszte zgarnie przy odsprzedazy auta bez problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ok, chyba powinienem wiec dopisać że ja biore leasing przy wpłacie maksymalnej tj 45% i na 3 lata. To może mieć znaczenie przy ofercie. Leasing sam w sobie przy tych parametrach wynosi nawet mniej niż 101% jakieś 100,65% ale dochodzi RTI które całościowo sprawia że wychodzi 104 z kawałkiem.

Leasing to leasing a RTI to RTI.

Trudno oczekiwać abyś dostał RTI za darmo.

RTI wynosi ok. 1,213% rocznie od ceny samochodu. Przez 3 lata zapłacisz więc 3,64% ceny samochodu.

Tego nie można doliczać do kosztu leasingu.

Kosztu AC/OC/NNW też nie doliczasz do kosztu leasingu więc nie doliczaj ubezpieczenia RTI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to nie jest tak, że RTI działa tylko w 2 i 3 roku? W 1 roku i tak auto jest ubezpieczone na kwotę fakturową, więc RTI nic tu nie pomoże.

 

A co do doliczania... Kwestia gustu. Dla niektórych to jest część kosztu leasingu bo cena tego jest częścią oferty leasingowej, a ubezpieczyciela wybiera się osobno. Może bp. istnieć leasing, który będzie z pozoru droższy ale z tańszym GAPem i ostatecznie tańszy. Jak ktoś chce to można porównywać tylko trzeba pamiętać żeby poza warunkami leasingu wziąć też pod uwagę warunki GAPu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę aby był tańszy inne leasing łącznie z GAPem.

Ile może kosztować GAP w innej firmie? 2x mniej (taniej) czyli nie 3,6% przez 3 lat al. 1,8%?

Można otrzymać leasing w innej firmie na (101%+3,6%-1,8%)= 102,8% na 3 lata przy 10% wpłaty ?

Raczej nie.

GAP / RTI to jest dodatkowe ubezpieczenie a nie koszt leasingu.

To że VW może wymagać posiadanie RTI to inna sprawa.

Ale RTI gwarantuje wartość fakturową przez 3 lata. Więc każdy musi sam ocenić czy chce wydać po 1,23% rocznie za ubezpieczenie.

Ubezpieczenia AC/OC/NNW też jest lepsze i gorsze, tańsze i droższe i każdy może sobie wybierać czy chce lepiej i drożej.

Tak samo jest z RTI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale vw nie wymaga brania rti u nich. Można też wykupić gdzie indziej ale ja nigdzie nie znalazłem oferty na sam GAP czy rti. Wszędzie jest to powiązane z leasingiem. Jeśli wiecie gdzie można to wykupić osobno to dajcie znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie sądzę aby był tańszy inne leasing łącznie z GAPem.

Ile może kosztować GAP w innej firmie? 2x mniej (taniej) czyli nie 3,6% przez 3 lat al. 1,8%?

Można otrzymać leasing w innej firmie na (101%+3,6%-1,8%)= 102,8% na 3 lata przy 10% wpłaty ?

Raczej nie.

GAP / RTI to jest dodatkowe ubezpieczenie a nie koszt leasingu.

To że VW może wymagać posiadanie RTI to inna sprawa.

Ale RTI gwarantuje wartość fakturową przez 3 lata. Więc każdy musi sam ocenić czy chce wydać po 1,23% rocznie za ubezpieczenie.

Ubezpieczenia AC/OC/NNW też jest lepsze i gorsze, tańsze i droższe i każdy może sobie wybierać czy chce lepiej i drożej.

Tak samo jest z RTI.

 

ale cały knif z VW leasing i jego RTI wlasnie jest taki - ze doliczaja Ci 3,5% przez 5 lat w kosztach leasingu calosciowo a chroni Cie to tylko 3 lata. w tym jak mowi kolega 2-3 rok w zasadzie. wiec przez 2 ostatnie lata - masz sztucznie zawyzony koszt leasingu mimo ze RTI juz nie ma. ale nadal go placisz nie jako - i srednia rata nie spada z tego powodu. zatem nie mozna powiedziec ze RTI nie jest kosztem leasingu bo akurat w VW jest - bo go po prostu wrzucaja w ogolne koszty leasingu i klient nie moze jasno tego rozdzielic i wyliczyc.

mam nadzieje ze rozumeisz co pisze - masz wyliczony sredni koszt calosciowy raty na 110%, w tym RTI 3,6% niby na 3 lata. ale w tych 110% te RTI jest kosztem 5 letnim! mozesz poweidziec ze tak nie jest. ale przeciez w 2 latach leasingu VW leasing nie ma wcale nizszej raty, tak samo jak usredniona rata nie jest nizsza. tylko RTI de facto podraza leasing w calym 5 letnim okresie o 3.6% a nie np. o 2.4% proporcjoanlnie na przyklad jakby wynikalo z matematyki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzy lata płacenia rozkładają Tobie na pięć lat.

Samochód za 200.000 PLN - miesięczny koszt RTI to 202,20 PL.

Przez trzy lata zapłacisz 35 x 202,20 PLN = 7.077 PLN za ubezpieczenie RTI na 3 lata.

 

Wg Ciebie przez 5 lat miesięczny RTI wynosi nadal 202,20 PLN ??

czy raczej w okolicach 59 x 120,00 PLN za ubezpieczenie na 3 lata ?? (moje zdanie).

Czyli RTI płacisz przez 5 lat , ochronę masz przez 3 lata ale miesięczne raty masz niższe (za RTI) niż przy leasingu na 3 lata.

 

Podaj konkretne wartości leasingu dla twojego przypadku to będzie można stwierdzić kto ma rację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności