[email protected] Zgłoś #3401 Napisano 16 Marca 2019 Mam DSG i nigdy nie używam Autohold i nie zaciągam ręcznego na postoju. Wystarcza mi dźwignia w pozycji P. Drastycznie też staram się nie hamować podczas jazdy. Przejechałem 5 tys. km i hamulce już delikatnie buczą przy hamowaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #3402 Napisano 16 Marca 2019 A dsg chociaż używasz czy dały czas ręcznie biegi? 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
enriquez Zgłoś #3403 Napisano 16 Marca 2019 Myślę, że autohold nie ma tu znaczenia. U mnie big brake z przodu i tył wygląda po 40.000 km jak poniżej. Tarcze zwykluśkie Zimmermann 310 wentylowane + klocki EBC Yellow. Po prostu oprócz kiepskiej jakości OEM dochodzi beznadziejnie słaby przód. Prowadzi to do przegrzewania tyłu. Po upgrade na czterotłoczek z przodu problem się definitywnie skończył. Koszt co prawda spory bo 4200, ale jest tak jak powinno być w serii. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tysonq Zgłoś #3404 Napisano 16 Marca 2019 Czy problem występuje tylko w autach z 2018r? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sławo2 Zgłoś #3405 Napisano 16 Marca 2019 Ja autohold nie używałem w ogóle. Doradca z ASO powiedział ,że te hamulce to wstyd przed klientami ale co jako ASO mogą zrobić jak importer nie płaci za wymianę mimo nacisków. Gdyby był to jeden przypadek na miesiąc wzięli by na siebie ale mają co dziennie zgłoszenie huczenia hamulców. Tak na marginesie , główną wadą posiadania nowego samoch. jest konieczność korzystania z ASO. Poziom wykonywanych czynności jest znacznie niższy niż w sprawdzonym niezależnym warsztacie. W ASO na 10 mechaników 2 ma doświadczenie zazwyczaj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #3406 Napisano 16 Marca 2019 Nie ma żadnej konieczności korzystania z ASO. 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
[email protected] Zgłoś #3407 Napisano 17 Marca 2019 10 godzin temu, paolokos napisał: A dsg chociaż używasz czy dały czas ręcznie biegi? Ręcznie biegi może przerzuciłem z dwa razy dla wypróbowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #3408 Napisano 17 Marca 2019 12 godzin temu, [email protected] napisał: Mam DSG i nigdy nie używam Autohold Chciałbym cię w nocy w korku spotkać gdzieś na mieście.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sławo2 Zgłoś #3409 Napisano 17 Marca 2019 Godzinę temu, Dreyfus napisał: Chciałbym cię w nocy w korku spotkać gdzieś na mieście.... No passek ma mocne STOP . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
[email protected] Zgłoś #3410 Napisano 17 Marca 2019 2 godziny temu, Dreyfus napisał: Chciałbym cię w nocy w korku spotkać gdzieś na mieście.... Co sugerujesz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Induktor Zgłoś #3411 Napisano 17 Marca 2019 Witam. Dziś autko zaczęło rzężeć przy próbie odpalenia, silnik nie przekroczył 500 obrotów/minutę i zgasł. Zaświeciła się kontrolka EPC (check engine) i zonk. Wcześniej brak jakichkolwiek problemów oraz symptomów. Auto w garażu, olej jest, płyny są, paliwo jest... Przebieg 29.000km Passat b8 1.4tsi 125KM Jutro z rana dzwonie do serwisu, ale żebym mógł zasnąć, potrzebuje jakichś sugestii... pomocy ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kazaaa Zgłoś #3412 Napisano 17 Marca 2019 Dnia 16.03.2019 o 15:01, enriquez napisał: Kazaaa, Dramat to jest takie coś (Superb3, 37tyś mil). (...) Wrzuć choć jakieś zdjęcie jak to u Ciebie wygląda. (...) Masakra te tarcze z tego Superba. U mnie aż tak źle nie jest. Obecnie wygląda jak poniżej na fotach. Ogólnie brak jest głębokich wżerów i rys, jak na zdjęciach niektórych. Bardziej widać "pozostałości" klocków na tarczy. Foty od wewnątrz nie dam rady zrobić ze względu na osłonę tarczy. Kolejne "docierania" wydają się dawać efekty, bo już praktycznie nie słychać tego dudnienia przy hamowaniu z większej prędkości. Co do przetarcia tarcz i klocków niestety nie mam jeszcze kabla, więc niewiele zrobię na tą chwilę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
enriquez Zgłoś #3413 Napisano 17 Marca 2019 Tragedii wizualnie nie ma, ale buczeć może - znam ten ból. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kazaaa Zgłoś #3414 Napisano 17 Marca 2019 7 godzin temu, Dreyfus napisał: Chciałbym cię w nocy w korku spotkać gdzieś na mieście.... Przecież jak jest włączony Auto Hold to "stopy" z tyłu też świecą (i w manualu, i w automacie). Gasną jak włączony zostaje hamulec postojowy. Praktycznie wszystkie stare automaty stoja na "swiatlach" na hamulcu, bo nikt nie przerzuca na tryb parkowania, więc nie wiem o co afera Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_PiTi_ Zgłoś #3415 Napisano 17 Marca 2019 Co do dsg i braku uzywania autoholdu to przeciez jak przełącza się na P to hamulec postojowy sie załącza - klocki zrobione z g...wna i taki efekt. W manualu nieuzywanie autohold zalatwia sprawe samoczynnego załączania hamulca postojowego - w dsg niestety nie da sie tego uniknac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
enriquez Zgłoś #3416 Napisano 17 Marca 2019 Jak przestawisz na N to masz to samo co w manualu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
[email protected] Zgłoś #3417 Napisano 17 Marca 2019 (edytowane) Jeżeli chodzi o Autohold w DSG przesuwając się np. w korkach, to ja go nie używam, gdyż uważam, że jest to bez sensu. Oczywiście nie przełączam wtedy przekładnię na pozycję P, tylko trzymam poprostu nogę cały czas na hamulcu. Dlaczego? Już piszę. Używając funkcję Autohold i chcąc przesuwać się co chwilę w korku do przodu, trzeba za każdym razem przekładać nogę z hamulca na gaz (aby auto chciało za każdym razem ruszyć). Bez sensu. Dla mnie wygodniejsze jest trzymanie jej ciągle na hamulcu i popuszczanie w momencie jak auto ma się przesuwać. Uważam to za wygodniejsze dla mojej nogi od ciągłego przekładania jej z jednego pedału na drugi. Nie powoduję tu żadnego zagrożenia i nie jeżdżę jak anemik po mieście. Wcześniej miałem manualna i tam funkcję Autohold używałem cały czas. Jednak w DSG nie chce mi się jej używać, podobnie z resztą jak łopatek za kierownicą. Po to mam automat, żeby przełączanie biegów mieć głęboko w nosie. Łopatki to fajny gadżet, żeby się popisać przy znajomych lub przy sprzedaży, natomiast w codziennej jeździe do pracy, jak dla mnie zbędna rzecz. Wiem, że są tacy użytkownicy, co non stop używają łopatek, Autohold, ogranicznik prędkości czy eko porady i ja to oczywiście szanuję. Edytowane 17 Marca 2019 przez [email protected] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tysonq Zgłoś #3418 Napisano 17 Marca 2019 A ja łopatek używam do wyprzedzania. Jadąc za tirem 90km/h automat jest na 6 biegu. Gdy zaczynam wyprzedzać od razu zrzuca mi na 3 (może za mocno naciskam gaz). Fakt wyprzedzanie jest efektowne, ale ryk silnika i wysokie obroty nie są tu potrzebne. Łopatka zrzucam na 4, szybkie wyprzedzenie, łopatka na 5, 6 i po kilku chwilach równomiernej jazdy skrzynia sama przechodzi w automat, albo trącam lekko lewarek w dół, żeby przeszedł w automat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
_PiTi_ Zgłoś #3419 Napisano 17 Marca 2019 2 godziny temu, enriquez napisał: Jak przestawisz na N to masz to samo co w manualu. No tak ale przeciez nie zostawisz samochodu na noc na N. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
googie Zgłoś #3420 Napisano 18 Marca 2019 18 godzin temu, _PiTi_ napisał: Co do dsg i braku uzywania autoholdu to przeciez jak przełącza się na P to hamulec postojowy sie załącza Na P załącza się blokada na skrzyni, a nie na klockach hamulcowych. Jak staniesz na wzniesieniu, wrzucisz P, ale nie zaciągniesz ręcznego, to potem zobaczysz jak ciężko wrzucić D (bo blokada na P działa jak hamulec w wózkach dziecięcych, a nie hamulec tarczowy). Ogólnie nie polecam tego tak sprawdzać, bo nie sprawia to wrażenia czegoś zdrowego dla skrzyni. Zdarzyło mi się tak zrobić raz czy dwa, ale jak coś trzeba robić na siłę, to chyba nie jest dobrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach