_PiTi_
-
Liczba zawartości
43 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Statystyki sprzedającego
- 0
- 0
- 0
Informacje osobiste
-
Imię
Piotr
-
Płeć
Kobieta
-
Miejscowość
Łódź
Samochód
-
Generacja
B8
-
Silnik
B8 1.8 TSI 180KM
-
Rok produkcji
2018
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
Ja po 17 miesiącach sprzedałem swojego Passata - oprócz wymiany gwarancyjnej tarcz i klocków samochód nie sprawiał absolutnie żadnych problemów. Ogólnie rzecz biorąc uważam że VW zrobił dobrą robotę z B8. Po Passacie wybrałem A5 sportback 45 tfsi quattro. Zobaczymy czy będę równie zadowolony jak z Passata.
-
Chodziło mi o to że jaki jest sens kupowania ropniaka jeżeli jeździ się wkoło komina? Co do zasady diesle kupuje się jako samochody robocze i przebiegi rzędu 20 tys/rok są raczej niewielkie zwłaszcza na zachodzie dlatego dopytałem czy krajowy czy import.
-
Przede wszystkim zwróć uwagę na przebieg. 4 letni diesel z przebiegiem 100 tys? Krajowy czy import?
-
Z tą fajną kierownicą to kwestia gustu, duzo fajniejsza od tej podstawowej z B8 ale krok wstecz w stosunku do rline
-
Wszystko się da
-
Ile kilometrow robisz rocznie? Spalanie tego samochodu nie przekracza 10 litrów więc należałoby zadać sobie pytanie czy jest sens pakowania gazu.
-
Jeżeli chodzi o poskrzypywanie uszczelek drzwi przy podjeżdzaniu na krawężniki itp to niestety ale nawet Touareg potrafiący kosztować pół miliona ma tą samą przypadłość. Nie wiem w jakim stopniu u Ciebie się to objawia ale obawiam się że to kwestia gumy z jakiej są wykonane uszczelki dla VW i nie da się tego trwale wyeliminować. W Arteonie też skrzypią
-
Obiło mi się o uszy że Arteon dostanie inne wnętrze przy okazji liftingu w przyszłości. Ale ile w tym prawdy to nie mam zielonego pojęcia. Patrząc na B8 FL nie ma czego żałować - kolejne cięcia kosztów: identyczne kierownice bez względu na wersję (nawet w rline), tandetny napis passat na srodku deski, podłokietniki drzwi jak w trendline/comfortline plus pewnie kilka innych rzeczy.
-
Młode auto a duży przebieg VW 2.0 TDI
_PiTi_ odpowiedział macif → na temat → Ogólne tematy i dyskusje
Nie ma co gadać automaty VW jakością nie grzeszą poza pewnymi wyjątkami. Ja sam kupowałem nówkę za cenę grubo powyżej średniej jak na passata i niestety celowo wziąłem manual choć wolałbym automat. (Dopłata 20k do 2.0 dsg wydawała mi się zbyt duza bo 1.8 w manualu to bardzo żwawy motor). Może gdybym nie kupował samochodu na własność a jedynie użytkował w leasingu wybór byłby inny. Tiptronic 8 biegowy to jest dobra skrzynia. Ale to trzeba zapukać do OOOO. -
Młode auto a duży przebieg VW 2.0 TDI
_PiTi_ odpowiedział macif → na temat → Ogólne tematy i dyskusje
Szczerze mówiąc nie kojarzę wątków o awaryjności skrzyń manualnych w B8 niezależnie od wersji silnikowej. Ale zawsze może się trafić jakiś felerny egzemplarz. Generalnie dyskusje o tym czy ropniak czy benzyna lub manual vs dsg nie mają wiekszego sesnu. Zawsze znajdą się amatorzy danego rozwiązania. -
Młode auto a duży przebieg VW 2.0 TDI
_PiTi_ odpowiedział macif → na temat → Ogólne tematy i dyskusje
Ciekawie się czyta te Wasze offtopy. Ale brednie o „klasie passata” to juz zalatują forum skody superBe uwazam że argument wiekszej awaryjnosci dsg w stosunku do manuala jest jak najbardziej trafiony. Być może klekoty mają wytrzymałe skrzynie ale zwroccie uwagę na to co sie dzieje z 1.4 i 1.8 tsi. Kupno takiego auta uzywanego z przebiegiem kilkudziesieciu tysiecy to prawie pewne koszty dla nabywcy. A i kupując nowy samochod ostatnią rzeczą na jaką się ma ochotę to uzeranie się z tragicznym serwisem vw i błaganie żeby łaskawie wymienili sprzęgła po 30 tysiącach. Natomiast już kompletnie nie rozumiem co jest złego w jezdzie po trasie z manualem i acc - przecież zmiana biegów nie wyłącza go. Automat to przede wszystkim komfort jazdy po miescie. -
No tak ale przeciez nie zostawisz samochodu na noc na N.
-
Co do dsg i braku uzywania autoholdu to przeciez jak przełącza się na P to hamulec postojowy sie załącza - klocki zrobione z g...wna i taki efekt. W manualu nieuzywanie autohold zalatwia sprawe samoczynnego załączania hamulca postojowego - w dsg niestety nie da sie tego uniknac
-
To jest wydaje mi sie zupelnie inny przypadek. Za to przywieranie i problemy z hamowaniem z duzych predkosci na 100% odpowiada auto hold. Pamietajcie ze przy auto hold jak wylaczacie auto to z automatu zaciaga sie hamulec postojowy. Bez auto holdu (zwlaszcza w manualu) auto stoi po prostu na biegu i absolutnie nic zlego z hamulcami sie nie dzieje. Takze moze nie sam fakt uzywania auto hold podczas jazdy ale to ze hamulec postojowy sie uruchamia samoczynnie powoduje takie problemy
-
Co przebieg to inna historia. Ja mialem 7 tys km i tez uslyszalem ze przebieg za duzy. Na szczescie klocki pod salonem tak przywarly po ich diagnostyce ze przy probie ruszenia polowa zostala na tarczy i juz nie mieli wyjscia. Wymieniony komplet z tylu w ramach gwarancji. To jest spowodowane tandetnymi klockami/tarczami plus autoholdem. Od wymiany nie uzywam, zrobilem kolejne kilka tysiecy kilometrow i zero problemow.