Jump to content

sławo2

  • Content Count

    24
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Samochód

  • Generacja
    B8
  • Silnik
    B8 2.0 TDI 150KM DSG6
  • Rok produkcji
    2018

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Solidny to był b5. B6 zawieszeniowo to bajka w porównaniu do b8. W B8 wyszły oszczędności na konstrukcji zawieszenia np. blaszane przednie wahacze wpadające w wibracje zamiast aluminiowych z B6
  2. Moje wizyty w ASO: 1 . Huczące hamulce-" wymienimy za 1750 zł , bo przebieg to 11 kkm" , wymieniłem sam 2. Drgania , wibracje we wnętrzu przy 120km/h-" nic nie czuję, tak ma każdy" - dla porównania dali mi się przejechać 2 lata starszym z przebiegiem 166kkm ( mój miał 30kkm). Na moją sugestię ,że może wyważyć z testem drogowym i optymalizacją, przystali i o dziwo pomogło :D. No ale 350 brutto zapłaciłem 3. Stuki, kliki przy dodawaniu i odejmowaniu gazu na 2, 3-" nic nie słyszę, porównamy z innym"- znowu dwa lata starszy z przebiegiem 166kkm. 4. Mokry amortyzator tylny-" to tylko zapocenie , jeśli będą krople ściekać, wymienimy" Poziom obsługi w ASO jest zazwyczaj żenujący. Kariera mechanika po szkole zaczyna się warsztatach szybkich napraw, potem ASO, potem niezależny warsztat, potem na swoje. Z mojego doświadczenia wynika ,że najwyższy poziom mają niezależne warsztaty z ok 2-6 pracownikami, gdzie szef jest na miejscu i wszystko kontroluje. Mam taki zaufany warsztat w małym miasteczku obok Lublina. Tam szef nigdy nie sugerował nawet, że coś wymyślam i ,że tak ma być ( może nie był na szkoleniach z obsługi klienta w centrali VW :D). Często wspólnie szukaliśmy rozwiązania długo i dociekliwie. Dlatego w lutym , gdy kupowaliśmy, z żoną A6 nie brałem pakietu przeglądów ( na paska mam). Robię właśnie tam, mam wpis do elektronicznej książki serwisowej ( ma dostęp do syst. producenta jak ASO). Co z tego ,że w ASO kawa, skórzane kanapy, ładne panie w recepcji skoro z uśmiechem na twarzy spuszczają Cię zazwyczaj na drzewo.
  3. Co do jakości wykonania nowszych modeli w stosunku do starszych już mam jakieś rozeznanie. Poprzedni samoch. mojej żony ( no i rodzinny) to a6C6 3.0 tdi 2011 r. Do lutego tego roku przelatała 457000 km i został sprzedany w rodzinie. Olej wymieniany co 15 tyś , wszystkie filtry co 30. Olej lany jaki był pod ręką, spełniający normę a czasem nawet nie np. Valvoline Durablend. W skrzyni wymieniany statycznie co 90 kkm. Rozrząd fabryczny służy do dzisiaj i jest cichy. Poza wymianami eksploatacyjnymi niewiele się zepsuło ( zamek drzwi kier np., łożysk piast przednich, wah górne przednie). Teraz żona lata od lutego nową A6 3.o tdi. ( 30 kkm już nabiegane) Nie widać pod względem wykonania żadnych różnic na minus. Spalanie realne niestety nie mniejsze ( 240km stara vs 286 obecna). przez pierwsze 10 kkm może nawet większe. Premium to jest premium. Passat tu się nie zalicza a nawet Arteon . Chociaż na forum arteona są wyznawcy , którzy twierdzą ,że to prawie Rolls-Royce :D :D . Trzeba paskowi wybaczyć pewne bolączki- jest jaki jest bo taki miał być wg konstruktorów.
  4. Konstrukcja tylnej belki w b8 jest wiotka jak w daci duster. Przednie wahacze wykonane z cienkiej blachy (B6 miał aluminiowe masywniejsze} wpadające w rezonans. Już o tym gdzieś pisałem - w Audi jest konstrukcja o wiele solidniejsza. Konstruktorzy uznali widocznie że do Passata taka bieda wystarczy. Na szczęście passatem jeżdżę tylko do pracy S-ką i dzieci do szkoły wożę. Na zawieszenie mam pewien plan. Jak zrobię - napiszę co to dało.
  5. Bierz audi! VW ani Skoda nigdy nie dorówna audi ,bo taka jest polityka koncernu. Sztywność nadwozia w audi jest większa. Np A4 ma około 140 zgrzewów więcej na karoserii niż passat. Kto zobaczy dwa gołe nadwozia ( a4 B9 i passat B8_) to zobaczy różnicę. Dodatkowe nakładki wzmacniające w kliku nastu miejscach nadwozia. Mc person z przodu w passacie nie umywa się do wielowahacza w audi. Porównajcie sobie kpl. tylne zawieszenia od audi i passata. Zwróćcie np uwagę na wielkość tulei mocujących tylne sanki do nadwozia. Tylna belka to zupełnie inna konstrukcja- nawet laik zauważy ,że o wiele solidniejsza. Różnic w solidności i jakości konstrukcji jest multum.
  6. Ja gdy mi VW po 11 tyś nie uznał gwarancji na huczące hamulce z tyłu , zamontowałem tarcze i klocki Bosch. Przejechane 13 tyś km i zero hałasów, tarcze gładkie. Zakupiłem za 313 zł kpl.
  7. Oryginał to Dayco . Rolki Litens Canada ( mogą być w pudełkach INA, FAG, RUV, GEAtes). Pompa wody- włoski wytwór zapewne. Parę lat temu byłem w fabryce pomp wody we Włoszech. Na końcu linii produkcyjnej pompy były pakowane w kartony różnych marek , min org VW. A na pierwszy montaż do fabryk w ogóle nie są pakowane w pudełka tylko w specjalne skrzynio-palety. Ot taka dygresja.
  8. Witam!! 2.0 TDI 150 KM. Przebieg 22 kkm. Ostatnio pojawiły mi się wibracje nadwozia zwłaszcza przy prędkości 120-140. Kierownica nie drży. Drgania czuć na pedale gazu, wibruje zagłówek fotela pasażera , osłony przeciwsłoneczne. Czuć pod stopami pasażera z przodu. Na zimówkach było ok, na letnich przez 2,5 mies też dobrze. Wyważone ponownie koła- bez zmian. Zamiana przód tył- bez zmian. Sprawdzenie felg- proste. Jutro umawiam się do ASO ale znając ten serwis to: - ten typ tak ma - nie widzą problemu - jeździć , obserwować Może miał ktoś taki przypadek i zna rozwiązanie. Zastanawiałem się nad wyważeniem z testem drogowym - optymalizacją. Moje ASO nie ma testu drogowego.
  9. Oleju nie trzeba zmieniać ani nic płukać. Denso do R134a daje olej ND-8 ( PAG 46) a do R1234yf ND-12 ( także PAG 46 ale z dodatkami pod nowy czynnik). ND -12 może pracować w układzie ze starym czynnikiem i z nowym . ND-8 nie może być stosowany do nowego czynnika . Przyłączy też nie trzeba zmieniać . Sporo warsztatów ma przejściówki. No może po to ,żeby inny warsztat nie zmieszał sobie czynnika w maszynie nie wiedząc co jest w układzie.
  10. Ja autohold nie używałem w ogóle. Doradca z ASO powiedział ,że te hamulce to wstyd przed klientami ale co jako ASO mogą zrobić jak importer nie płaci za wymianę mimo nacisków. Gdyby był to jeden przypadek na miesiąc wzięli by na siebie ale mają co dziennie zgłoszenie huczenia hamulców. Tak na marginesie , główną wadą posiadania nowego samoch. jest konieczność korzystania z ASO. Poziom wykonywanych czynności jest znacznie niższy niż w sprawdzonym niezależnym warsztacie. W ASO na 10 mechaników 2 ma doświadczenie zazwyczaj.
  11. No oczywiście nie wymienią w ramach gwarancji. Do 10 tyś albo do pół roku wymieniają. Płatnie 1700 zł minus rabat. Doradca przyznał ,że mają z tym problem. Producent wie o wadzie fabrycznej, zmodyfikował klocki ale pokrywać kosztów wymiany nie zamierza. Sugerował mi napisanie do Poznania. Olewam to jednak. Zamówiłem tarcze Boscha wysoko nawęglane + klocki Bosch za 330 zł kpl . ( po moich rabatach) , 45 min roboty i będzie z głowy. Doradca nie ukrywał w nieoficjalnej rozmowie, że nawet tanie zamienniki są lepsze od oryginalnych hamulców.
  12. Ja mam 15 tyś km i 6 mies . Co dziennie jeżdżę ok 70 km w tym 50 km eską . Widziałem,że tarcze zardzewiały. Teraz była okazja pojechać passaaciną w trasę ( zazwyczaj do tego jest auto żony) . Myślałem , że się hamulce " dotrą" a jest masakra przy hamowaniu z większych prędkości. Auto holda nie używam , awaryjny rzadko zaciągam. Jutro jadę do ASO , zobaczymy co " wymądrują"
  13. Czytam sobie i czytam te posty o spalaniu i jestem lekko zaniepokojony. Do tej pory eco driverów i innych oszczędzaczy paliwa i klocków na szczęście nie za często spotykałem na drogach/światłach. Teraz widzę, że trend się nasila. Gdy wszyscy uznają że 1.8 tsi ma palić 6 to ciągniki na wiejskich drogach będą najszybsze. Nie raz widzę gdy moja mama emerytka łyka swoim scenicem arteony, Passaty a nawet audice i bmw. ? Mówię wam litr w tą dwa i tamtą nie ma znaczenia. Liczy się przyjemność z dynamicznej jazdy. ?
  14. VW po prostu nie potrafi zrobić dobrego zawieszenia. Jeździłem różnymi samochodami i żaden nie miał tak fatalnego zawiasu jak B8.  Zgadzam się w 100 %. Najgorzej jest w zakrętach na nierównej drodze. Wrażenie mam jakby każde koło w swoją stronę chciało jechać. Dla tego pomimo licznych zalet szybko go się pozbędę.
×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy