Skocz do zawartości

sławo2

  • Zawartość

    9
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Samochód

  • Generacja
    B8
  • Silnik
    B8 2.0 TDI 150KM DSG6
  • Rok produkcji
    2018

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. sławo2

    Co po Passacie B8...?

    Kupiłem passata na szybko bo tanio było. Wszedłem do salonu, jazd próbna , zamówienie jednego dnia. Pomyślałem, że na dojazdy do roboty wystarczy , cudów nie wymagałem . Jednak beznadziejna praca zawieszenia mocno mnie rozczarowała i zniechęciła do VW . Wcześniej jeździłem mazdą 6 gg 2004 rok . Auto mechanicznie, elektrycznie bez zarzutu. 425 kkm u mnie i nigdy żadna kontrolka się nie zapaliła. Jednak walka z rdzą od 4 roku eksploatacji definitywnie zniechęciła mnie do mazdy . Żona lata A6 2011r 3.0 tdi ( raz w tyg trasy do największych miast w Polsce). Komfort , dynamika - rewelacja . Jednak koszty eksploatacji są już nie do przyjęcia ( przebieg 440 kkm). OD 240 kkm ciągle coś w osprzęcie silnika, zawieszenie, zmatowiałe soczewki ksenonów, itp. Szukamy teraz dla żony coś zamiast A6. Prawdopodobnie będzie to volvo XC60 D5AWD. Może ktoś ma propozycję czegoś innego do 275 tyś z dieslem . Musi wytrzymać 5-6 lat i ok 400 kkm. BMW ze względu na awaryjność i małą trwałość odpada. Wg mnie środek w volvo nie gorszy niż a Tuaregu
  2. sławo2

    Mrugajaca kontrolka świec żarowych

    W audi 5580 to błąd czujnika ciśnienia oleju.
  3. sławo2

    Passat B8 FL w 2019

    Wcale nie lepiej. Teraz dla żony szukałem samochodu. Miałem arteona na weekend z DCC. Głośne jak w pasacie. Przebieg był 6 tyś a trzeszczał w środku więcej niż mój pasek. W końcu padło na volvo XC60. Inna bajka. Arteonowi do klasy premium jeszcze daleko.
  4. sławo2

    Passat B8 FL w 2019

    Beznadziejnego zawieszenia pewnie nie poprawią.
  5. sławo2

    Wymiana filtra paliwa - odpowietrzenie układu

    W pompie CP4.1 jest ryzyko obrócenia się popychacza rolkowego o 90 stopni w przypadku braku ciśnienia nad sekcją tłoczącą. Popychacz dociskany jest do wałka krzywkowego ciśnieniem paliwa. W przypadku braku odpowiedniego ciśnienia na skutek zapowietrzenia i długiego kręcenia może się obrócić. Silnik odpali ale po 100-200 km wałek jest zmielony i cały układ paliwowy do wymiany. W vcds jest procedura odpowietrzania po wymianie. Nie jest to zwykłe włączenie pompki. Jednocześnie otwierany jest maksymalnie zawór dozujący ZME. Zawór DRV na szynie jest bez wysterowania otwarty . W przypadku próby rozruchu DRV musi się zamknąć i odpowietrzenie samoczynne wtedy jest bardzo trudne. Bez VCDS też można od biedy. Trzeba zalać filtr i zewrzeć przekaźnik pompy ba co najmniej 1 min. 10 sekudn to stanowczo za mało. Silnik po odpowietrzeniu powinien odpalić po max 5 sek kręcenia. Dłuższe kręcenie to SPORE ryzyko.
  6. sławo2

    ledy nie na gwarancji?

    Do passata led top ok 4 tyś. Audi matrix 9 tyś
  7. sławo2

    Passat B8 Pomiar spalania

    Czytam sobie te posty o spalaniu i coraz bardziej się martwię bo mój pasek jest chyba zepsuty😃. Dojazd do pracy 17 km S-ką + 3 km kręcenia uliczkami ,zero świateł max 140 -150 km/h. Spalanie średnie 6,5 . Schodziłem tak jak inni forumowicze do 5,4 i mniej ale co to za jazda - moja mama emerytka dynamiczniej jeździ. Średnie z 6 kkm mam 6l . Na początku testowałem jak mało może spalić ale męczyło mnie to powolne rozpędzanie , delikatne wciskanie gazu itp. A już zupełnie nie rozumiem po co bić rekordy niskiego spalania np 2.0 BiTdi
  8. sławo2

    Wyciszenie nadwozia

    Wyciszyłem matami stp podłogę bagażnika, nadkola tylne od zewnątrz, i wewnątrz, przednie od zewnątrz, podłogę pod tylną kanapą, przednie nadkola plastikowe , tylną półkę ( gołą blachę wew, bagażnika) Do tylnych ( sprasowany filc) " fachowiec" uznał, że nic się nie przyklei. Efekt jest odczuwalny ale nie powalający. Dotyczy to dudnienia i szumów. Może to kwestia, że firma która to robiła za bardzo oszczędzała na materiale. Np nadkola od wewnątrz nie zostały wyciszone do rantu błotnika tylko do połowy. Wg wykonawcy do rantu nic nie daje. Jeździliśmy z kolegą moim i jego w podobnej wersji i obaj uznaliśmy ,że jest znaczna różnica po wyciszeniu na plus. Tam robiłem: https://carcomfort.waw.pl/ Ogólnie wyciszenie polecam ale raczej nie w tej firmie. Dlatego ,że: - źle zamontowane prawe oparcie kanapy , uszkodzona plastikowa tulejka - ma zwrócić kasę ale na razie cisza - źle zamontowana linka lewego oparcia kanapy; przy rozłożeniu uszkodziła się - ma zwrócić kasę ale na razie cisza - pobrudzona tapicerka- na szczęście dało się łatwo wyczyścić - oszczędność na materiale- wg mnie powinno być więcej miejsc wyklejone; dokładniej - o fakturę z 5 razy musiałem się dopominać Plusy: - wnęka koła zapasowego i blacha pod półką bagażnika wykończona materiałem prawie identycznym jak tapicerka bagażnika, wygląda to bdb - cena niewygórowana - odwiózł mnie do centrum Warszawy i przywiózł po naprawie - nic nie odstaje ani trzeszczy
  9. Witam wszystkich! W moim passacie przeszkadza mi dudnienie zawieszenia / opon na nierównościach. W związku z tym zastanawiam się nad wyciszeniem nadkoli przednich ( z zewnątrz)i tylnych ( z zewnątrz i wewnątrz} oraz bagażnika. Nieliczne firmy, które znalazłem w internecie oferują wygłuszenie matami STP Gold 2,3 mm plus pianka 6 mm. Czy ktoś z szanownych forumowiczów wykonywał podobny zabieg i zechce się podzielić wrażeniami?? Może ktoś polecić jakąś firmę zajmującą się wygłuszeniem, najlepiej jak najbliżej Lublina??
×

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności