Skocz do zawartości
Prim

Awarie, naprawy reklamacyjne B8

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam problem, dość często po wyłączeniu silnika załącza się wentylator chłodnicy. Temperatury rzędu +5 a wiatrak pracuje.

Czy to normalne? Co będzie jak na zewnątrz będzie +30? Martwić się ?

 

Pewnie wypalanie DPF nie doszło do końca. Jeśli podczas jazdy silnik jakby mocniej buczy (tak jakby był pod większym obciążeniem) a obroty na biegu jałowym to ok 1000 zamiast 780..800 (zrzuć podczas jazdy na chwilę na N i spójrz na obrotomierz), to znaczy, że trwa wypalanie DPFa i po zgaszeniu silnika masz zawsze wiatrak włączony. Staraj się wyczuć po pracy silnika i obrotach czy nie trwa wypalanie i go nie przerywaj tylko zrób rundkę dodatkowych 5...10km najlepiej w ustabilizowanych warunkach do końca procesu (obroty znowu ok. 800 rpm). A tak nawiasem mówiąc, to dziwie się, że producenci nie ustanowili jakiejś lampki sygnalizującej, że trwa wypalanie DPF aby użytkownik przypadkowo tego procesu nie przerywał. A może właśnie nie należy się dziwić w tych czasach...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No niestety jest to ewidentna (kolejna) wtopa producenta. U mnie tez sie tak zdarza, ze w bialy dzien, przy swiecacym sloncu auto jak 'osioł' upiera sie do jazdy na swiatlach mijania

Chyba musieli to poprawić w połowie 2016 bo nie mam z tym problemu.

 

 

A tak nawiasem mówiąc, to dziwie się, że producenci nie ustanowili jakiejś lampki sygnalizującej, że trwa wypalanie DPF aby użytkownik przypadkowo tego procesu nie przerywał.

Też mój pierwszy samochód z DPF i też jestem zdziwiony, że nie ma żadnej informacji o wypalaniu filtra. Z początku tak jak kolega nie wiedziałem o co chodzi gdy wentylatory szalały, myślałem że to od klimy coś, do tego podwyższone obroty. Dowiedziałem się wszystkiego na forum ale już zdążyłem przerwać kilka razy procedurę wypalania i miałem kontrolkę DPF żółtą czyli ostatni dzwonek na regenerację, a na liczniku raptem 500 km było - żenada. Wypaliłem filtr jadąc na trasie 80/h przeż dłuży czas. Teraz mam 4 tyś km i wypalanie filtra co około 200 km /raz w tyg ale jazda głównie w mieście .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Inferno
Pewnie wypalanie DPF nie doszło do końca. Jeśli podczas jazdy silnik jakby mocniej buczy (tak jakby był pod większym obciążeniem) a obroty na biegu jałowym to ok 1000 zamiast 780..800 (zrzuć podczas jazdy na chwilę na N i spójrz na obrotomierz), to znaczy, że trwa wypalanie DPFa i po zgaszeniu silnika masz zawsze wiatrak włączony. Staraj się wyczuć po pracy silnika i obrotach czy nie trwa wypalanie i go nie przerywaj tylko zrób rundkę dodatkowych 5...10km najlepiej w ustabilizowanych warunkach do końca procesu (obroty znowu ok. 800 rpm). A tak nawiasem mówiąc, to dziwie się, że producenci nie ustanowili jakiejś lampki sygnalizującej, że trwa wypalanie DPF aby użytkownik przypadkowo tego procesu nie przerywał. A może właśnie nie należy się dziwić w tych czasach...?

 

Zaobserwuje i dam znać. Mam Forda tez tak sprawdzam czy wypala ale wentylator w nim tak nie szaleje.

Na razie spokój pewnie się wypalił

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja przez weekend zabrałem sie za ostre dokładne umycie samochodu i takie coś zobaczyłem....IMG_1086.jpg ciekawe czy coś wymienią , czy odeślą z kwitkiem :[

cała prawa strona jest taka , natomiast lewa o dziwo jest OK

IMG_1085.jpg

IMG_1088.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja przez weekend zabrałem sie za ostre dokładne umycie samochodu i takie coś zobaczyłem....[ATTACH=CONFIG]152206[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]152207[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]152208[/ATTACH] ciekawe czy coś wymienią , czy odeślą z kwitkiem :[

cała prawa strona jest taka , natomiast lewa o dziwo jest OK

Mam lewą i prawą stronę taką samą po jednej zimie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od razu trzeba folią zabezpieczać jak są nowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

we wrześniu na całe auto i wszystkie chromy położyłem :

Duragloss Ceramic Coating

 

w sobotę po umyciu auta wszystkie chromy przetarte pastą autosol i ZERO wżerów i przebarwień na chromach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja przez weekend zabrałem sie za ostre dokładne umycie samochodu i takie coś zobaczyłem....[ATTACH=CONFIG]152206[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]152207[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]152208[/ATTACH] ciekawe czy coś wymienią , czy odeślą z kwitkiem :[

cała prawa strona jest taka , natomiast lewa o dziwo jest OK

 

Odesla z kwitkiem. TTTM. Mi powiedzieli, ze to od...soli drogowej. Potem, ze zla chemia myje auto i takie tam. Diler zgodzil sie wymienic dopiero jak zarzadca floty z firmy mojej zony go postraszyl, ze jak passat ma tak wygladac po 1 zimie to beda sie rozgladac za innymi autami. Generalnie passatem nie powinno sie jezdzic zima bo niszcza sie chromy, paruja reflektory, itp......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w ogóle to te chromy powinny być jako opcja w HL, bo mnie nie są potrzebne tylko więcej problemów z nimi . Wystarczą te dookoła szyb i nad reflektorami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odesla z kwitkiem. TTTM. Mi powiedzieli, ze to od...soli drogowej. Potem, ze zla chemia myje auto i takie tam. Diler zgodzil sie wymienic dopiero jak zarzadca floty z firmy mojej zony go postraszyl, ze jak passat ma tak wygladac po 1 zimie to beda sie rozgladac za innymi autami. Generalnie passatem nie powinno sie jezdzic zima bo niszcza sie chromy, paruja reflektory, itp......

 

nawet mnie ne denerwuj ... jeżeli tak - to wstyd dla VW , znajomi oglądają i głowami kręcą jak to możliwe ze półtorej roku raptem minęło i takie wżery , masakra delikatnie mówiąc. Jak będę w serwisie to spróbuje zawalczyć .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nawet mnie ne denerwuj ... jeżeli tak - to wstyd dla VW , znajomi oglądają i głowami kręcą jak to możliwe ze półtorej roku raptem minęło i takie wżery , masakra delikatnie mówiąc. Jak będę w serwisie to spróbuje zawalczyć .

 

Normalnie nic nie ugrasz. Oni maja wytyczne z centrali jak postepowac. Nie wiem czy to normalne ale moja zona w odpowiedzi od dilera dostala zalaczone do majla 'wytyczne' od centrali jak maja z nasza reklamacja postepowac. dokument ma 7 stron postram sie cos ponizej wkleic.

 

Podręcznik techniki serwisowej Nr procesu ElsaPro: 85669

Nr zlecenia DMS: 57517

FIN: WVW************ Rok modelowy: 2016

Kod sprzedaży: ****** Opis modelu: PASSAT Var. HLBMT 132 D7F

Kod silnika: CJSA Kod skrzyni biegów: REY

Numer rejestracyjny: GTC**** Kod napędu osi:

Nazwa użytkown.: ********* Nazwisko doradcy serwisowego:

 

Informacja techniczna o produkcie Nr TPI 2026679/5

Wskaz.serw.: nadw./ wypos.: chromowane elementy z tworzywa

sztucznego w obszarze zewn.- nieprawidłowości na powierz.

Data opublikowania 2016-02-25

 

Wypowiedź klienta / ustalenie warsztatu

W przypadku tej reklamacji należy zapoznać się również w informacją ⇒*TPI: 2026148!

W przypadku reklamacji dotyczącej aluminiowych elementów ozdobnych postępować zgodnie z

informacją ⇒*TPI: 2041868 i ⇒*wskazówką serwisową: 2041951!

 

Chromowane elementy z tworzywa sztucznego na zewnątrz samochodu (np. listwy ozdobne /

zabezpieczające, emblematy itd.) wykazują następujące nieprawidłowości na powierzchni:

• Plamy (brunatne)

• Uderzenia kamieni

• Rdza nalotowa

• Oksydacja

Ustalenie warsztatu:

• Można stwierdzić jedną lub kilka nieprawidłowości zgłaszanych przez klienta.

Uzasadnienie techniczne

Chromowane elementy z tworzywa sztucznego w wyniku:

Informacja techniczna o produkcie 2026679/5 Strona 1 z 7

• czynników zewnętrznych,

• nieprawidłowego czyszczenia / pielęgnacji,

• zastosowania nieprawidłowych środków czyszczących / pielęgnacyjnych

mogą ulec uszkodzeniu. Rysunki, patrz „Czynności”!

 

Rozwiązanie serwisowe

Ilustracje nieprawidłowości na chromowanej powłoce:

Rodzaj

uszkodzenia

Możliwa przyczyna Czynność Gwarancja

Brunatne plamy Negatywny wpływ soli

Gwarancja Nie

 

Oksydacja Wpływ czynników zewnętrznych z powodu stałego

zabrudzenia (w szczególności w obszarach bardzo

narażonych na wilgoć / zabrudzenie, jak np. listwy

progowe)

Gwarancja Nie

 

Rdza nalotowa /

pył przemysłowy

Wpływ czynników zewnętrznych

Gwarancja Nie

 

Z odpwiedzi na reklamacje jasno wynika, ze autem nie mozna jezdzic po brudnych, zasolonych drogach bo te pseudo-plastikowe chromy wg. vw TAK MAJA PRAWO wygladac.

Ja o moj egzemplarz nie dbam bo jak juz nie raz wspomnialem jest to pierwszy i niestety ostatni samochod z grupy vag. Jakosc (a w zasadzie jej brak jest porazajaca w stosunku do tego co placimy a co za to dostajemy).

Auto mam w easy drive i za 2 lata zostaje u dilera.

Edytowane przez marcin232

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mi od jakichś dwóch tys km strasznie skrzypią uszczelki w drzwiach najgorzej jak np wjeżdżam na krawężnik to masakra jakaś... posmarowałem oryginalnym specyfikiem do uszczelek i nic nie pomogło...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeszcze co do tych chromów to odbierałem auto na początku lutego gdy już nie było śniegów ani soli, a mimo to po tygodniu-dwuch jazdy już było widać takie plamki rdzawe. Szybko zacząłem działać ale chyba normalnymi środkami nie da się przywrócić stanu fabrycznego tym listwom.

Ogólnie to te listwy są za nisko poprowadzone i zbyt blisko błotników. Np. w b6 czy b7 jest lepiej. Nawet jak nie sól to kamyki będą niszczyć te chromy. Jedyny ratunek to założyć jakieś chlapacze i obkleić to taśmą bezbarwną :) lub też można kupić na zapas z allegro takie listwy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeszcze co do tych chromów to odbierałem auto na początku lutego gdy już nie było śniegów ani soli, a mimo to po tygodniu-dwuch jazdy już było widać takie plamki rdzawe. Szybko zacząłem działać ale chyba normalnymi środkami nie da się przywrócić stanu fabrycznego tym listwom.

Ogólnie to te listwy są za nisko poprowadzone i zbyt blisko błotników. Np. w b6 czy b7 jest lepiej. Nawet jak nie sól to kamyki będą niszczyć te chromy. Jedyny ratunek to założyć jakieś chlapacze i obkleić to taśmą bezbarwną :) lub też można kupić na zapas z allegro takie listwy :)

Panowie, szkoda się emocjonować. Pasta Autosol za 20 zł rozwiązuje problem chromów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie, szkoda się emocjonować. Pasta Autosol za 20 zł rozwiązuje problem chromów.

 

Anton oczywiscie, ze pasta za 20zl i kilka h wlasnej pracy rozwiaze problem.

Sedno tkwi w tym, ze jakosc tych 'chromow' jest beznadziejna a wiekszosc naszych aut jest jeszcze na gwarancji. Takie rzeczy nie powinny zdarzac sie w nowych autach. VW powinien wziasc to na klate i listwy wymieniac/polerowac/zabezpieczac na wlasny koszt. Mi nawet znaczek VW i napis 'PASSAT' na tylnej klapie sniedzieja - to ma byc 'jezdzaca' reklama VW? 18-lat jezdze nowymi samochodami i nigdy nawet nie zwracalem uwagi, ze auta mialy 'chromowane' wstawki na zderzakach, klapach, itp.

'Pasta za 20zl....' to trafna odpowiedz na forum antykow pod pytaniem: 'Jak przywrocic dawny blask chromow na duzym fiacie z 1975r?'

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Anton oczywiscie, ze pasta za 20zl i kilka h wlasnej pracy rozwiaze problem.

Sedno tkwi w tym, ze jakosc tych 'chromow' jest beznadziejna a wiekszosc naszych aut jest jeszcze na gwarancji. Takie rzeczy nie powinny zdarzac sie w nowych autach. VW powinien wziasc to na klate i listwy wymieniac/polerowac/zabezpieczac na wlasny koszt. Mi nawet znaczek VW i napis 'PASSAT' na tylnej klapie sniedzieja - to ma byc 'jezdzaca' reklama VW? 18-lat jezdze nowymi samochodami i nigdy nawet nie zwracalem uwagi, ze auta mialy 'chromowane' wstawki na zderzakach, klapach, itp.

'Pasta za 20zl....' to trafna odpowiedz na forum antykow pod pytaniem: 'Jak przywrocic dawny blask chromow na duzym fiacie z 1975r?'

Zgadzam się. Napisałem trochę przewrotnie. Przy takim stanowisku ASO jedyne co pozostaje, to pożegnać się w przyszłości z marką VW.

Tyle tylko, że mimo tych wad większość z nas i tak kupi kolejnego Passata. Miłość jest ślepa albo jak mawiają inni- to Passat nas wybrał.

Edytowane przez anton

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a mi od jakichś dwóch tys km strasznie skrzypią uszczelki w drzwiach najgorzej jak np wjeżdżam na krawężnik to masakra jakaś... posmarowałem oryginalnym specyfikiem do uszczelek i nic nie pomogło...

 

U mnie też jakoś ostatnio po przebiegu 4 tyś. Chyba buda nie ma odp. sztywności albo wina tych lichych zawiasików drzwi (polecam je porównać z wcześniejszymi modelami passata).

Jeździłem ostatnio po nierównym terenie, po kocich łbach itd. w górach na serpentynach to budę wytrzęsło.

Powiem tak...uszczelki nie trzeszczały mi w żadnym aucie, a jak kiedyś szukałem używanego to takie po przejażdżce omijałem z daleka bo mogły być spawane z dwóch.

Czyli Passat nadaje się tylko na drogi równe jak stół + zero soli może nawet zero deszczu. Do tego TDI nie do miasta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest tak jak piszecie, jakość upadła , chromy po 5-6 latach będą wyglądać koszmarnie, niezła wizytówka VW , a co do skrzypienia lub trzeszczenia drzwi to jest tak jak piszesz piternt18 zaczęło skrzypieć z prawej strony od pasażera i to bardzo , strach się bać do nich już jechać!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim aucie listwy wyglądają podobnie, no może lepiej jak na zdięciach kolegów, parują reflektory i ostatnio odpadło kawałeczek plastiku z uchwytu drzwi od strony kierowcy. Auto trochę przewartościowane, zwłaszcza z bogatym wyposażeniem jak na takie wpadki, faktycznie widać oszczędności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś wyczyściłem porządnie chromy i jest ok. Trzeba porządny preparat i przepolerować ale ja nie miałem tragedii to wystarczył ten z autolandu.

Chyba raz w miesiącu, a najlepiej od razu po myciu je zabezpieczyć jakimś środkiem. Taki urok chromowanych ozdóbek w autach.

Co do drzwi to chyba trzeszczą te zewnętrzne uszczelki bo jak się drzwi dociśnie jak są zamknięte to słychać .

Można przykleić po całej długości taśmę przeźroczystą i powinno przejść .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności