Dreyfus Zgłoś #281 Napisano 28 Lipca 2019 35 minut temu, marcinsgdz napisał: Jeśli masz czas możesz pilnować wypalania DPF - mnie to z czasem już męczyło i nie zawsze mogłem to dokończyć. Takie dopalanie i jeżdzenie bez celu to też strata czasu i paliwa. Dokładnie nic dodać nic ująć ? 38 minut temu, marcinsgdz napisał: Tu nie ma idealnego rozwiązania. Kupisz mocną benzynę to spalanie też będzie większe. I trza mieć tego również świadomość i decydować na czym nam zależy i co bardziej odpowiada... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loki7777 Zgłoś #282 Napisano 28 Lipca 2019 Jak raz do roku na wakacje to rownie dobrze mozesz sobie wtedy auto wypozyczyc:) Co prawda sam ma 2.0TDI ale u nas nie ma niestety benzyn w ogole i jezdze nim do pracy 15km dziennie ale czesc droga dwupasmowa a poza nia do 80km/h. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinsgdz Zgłoś #283 Napisano 28 Lipca 2019 (edytowane) Co do diesla - kolega kupował nowe auto w salonie (innej marki). Benzyny od ręki, diesle tylko na zamówienie. Inny kolega pracuje jako diagnosta i mówił, że teraz na prazeglądy przyjeżdza większość benzyniaków. Ja bym nie chciał kupić auta z silnikiem diesla po kimś kto robił małe trasy - nawet typ trasy przy takiej małej odległości to nie wszystko! Edytowane 28 Lipca 2019 przez marcinsgdz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartz Zgłoś #284 Napisano 28 Lipca 2019 Jak często się to wypalanie włącza? Można to jakoś zaplanować? Przewidzieć wcześniej? Jakaś aplikacja pomocna jest w tej kwestii. Mieszkam 5km od autostrady więc sprawa odpowiedniej temperatury też do ogarnięcia. Faktycznie jest to takie irytujące i potrafi zaskoczyć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #285 Napisano 28 Lipca 2019 (edytowane) Wypala się między 300 a 800 km, oficjalnie nie można tym sterować, ale są możliwości, jak masz apke VAG dpf to widzisz kiedy mniej więcej będzie wypalal, wypalanie można też sterować po części nawigacją. Normalnie się z tym żyje, większość znajomych co ma diesle nawet nie wiedzą, że mają dpf i co to jest i jakoś samochody jeżdżą. Także nie taki diabeł straszny jak go posiadacze benzyn malują ? Edytowane 28 Lipca 2019 przez paolokos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartz Zgłoś #286 Napisano 28 Lipca 2019 Też obecnie jeżdżę dieslem i nie mam z tym problemów z tym że przez ostatni cztery lata, trzy z nich autko spędziło w trasie, także nie miało praktycznie prawa się cokolwiek dziać. Od roku jeżdżę dystanse typowo miejskie około 1tys km miesięcznie i póki co jest ok. Jak długo trwa wypalanie? Apka VAG dpf to coś ogólnodostępnego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loki7777 Zgłoś #287 Napisano 28 Lipca 2019 Tak, koszt okolo 25zl na androida. Do tego dongle BT/WIFI za okolo 30-35zl z aliexpress np. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #288 Napisano 29 Lipca 2019 W obecnej generacji tdi nie da się chyba nie zauważyć że wypala się filtr.Wyjątkiem jest sytuacja kiedy mamy upał i przez duże zapotrzebowanie energii auto ma również podniesione obroty.O ile w moim poprzednim tdi nigdy nie zauważyłem wypalania to w tym z euro 6 już tak?.Przy moim spalaniu 5.3 wypalanie mam średnio co 350 km.Do wypalenia potrzebuję około 10-15min jadąc po drogach lokalnych z prędkością 80km/h na 4 biegu lub na 3 trzymając obroty powyżej 2 tyś.( czy tak trzeba zawsze? nie wiem,w książce tak pisze ale w przypadku gdy zaświeci się kontrolka dpf a czy podczas zwykłego wypalania trzeba trzymać stałą prędkość tego to końca sam nie wiem) Oczywiście na autostradzie to inna bajka i trwa to pewnie znacznie krócej.? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #289 Napisano 29 Lipca 2019 Trwa to tyle samo. Dlatego podnoszą się obroty, bo w tej generacji filtr wypali się na wolnych obrotach na postoju. Podczas wypalanie filtra każda zmiana prędkości, każde hamowanie na chwilkę przerywa procedurę, żeby po paru sekundach znowu wypalac dalej. Podczas jazdy zauważyłem, że można uzyskać troszkę wyższa temperaturę podczas wypalania niż na postoju, ale może nie ma to znaczenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartz Zgłoś #290 Napisano 29 Lipca 2019 Czyli rozumiem jeżdżąc z przewagą cyklu miejskiego trzeba się liczyć z wypalaniem filtra po około 300-400km. Powiedzcie jeszcze jak wygląda temat zagrzewania się silnika (płynu chłodzącego, oleju). Teraz wiadomo jest lato, problemu nie ma, ale zimą przy krótkim dystansie rzędu 10-20km i temperaturze ujemnej na zewnątrz chyba ciężko doprowadzić auto do jakiejś optymalnej temperatury? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #291 Napisano 29 Lipca 2019 10 minut temu, Bartz napisał: ale zimą przy krótkim dystansie rzędu 10-20km i temperaturze ujemnej na zewnątrz chyba ciężko doprowadzić auto do jakiejś optymalnej temperatury? Obstawiam, że zaraz przeczytasz, że to wierutne bzdury i grzeje się moment... Idziesz o zakład? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #292 Napisano 29 Lipca 2019 W temperaturze ujemnej tsi kolegi Dreyfus też potrzebuje z 15 km zeby dojść do temperatury roboczej, ale zaraz dowiesz się że to bzdura, bo tsi już zaraz za garażem ma temperaturę oleju 100 stopni?. Temperatura dpf ma ponad 500 stopni podczas wypalania, samochód sobie stworzy odpowiednie warunki, żeby wypalić filtr nawet w zimie, także się nie przejmuj, ale to miłe, że właściciele tsi tak bardzo przejmują się wypalaniem filtra w dieslach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #293 Napisano 29 Lipca 2019 9 minut temu, paolokos napisał: W temperaturze ujemnej tsi kolegi Dreyfus też potrzebuje z 15 km zeby dojść do temperatury roboczej, ale zaraz dowiesz się że to bzdura, bo tsi już zaraz za garażem ma temperaturę oleju 100 stopni?. Widzisz piwko moje ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #294 Napisano 29 Lipca 2019 Godzinę temu, Bartz napisał: Czyli rozumiem jeżdżąc z przewagą cyklu miejskiego trzeba się liczyć z wypalaniem filtra po około 300-400km. Powiedzcie jeszcze jak wygląda temat zagrzewania się silnika (płynu chłodzącego, oleju). Teraz wiadomo jest lato, problemu nie ma, ale zimą przy krótkim dystansie rzędu 10-20km i temperaturze ujemnej na zewnątrz chyba ciężko doprowadzić auto do jakiejś optymalnej temperatury? Przy dużych mrozach potrzeba około 7-10 km.A jeśli będziesz jeździł tylko po mieście to z tego co pamiętam chłopaki pisali że wypala się im filtr co 200-250 km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartz Zgłoś #295 Napisano 29 Lipca 2019 Stałe trasy po mieście, ale myślę, że raz w tygodniu wypad na szybszą drogę typu autostrada/ekspresówka powinien się zdarzyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #296 Napisano 29 Lipca 2019 53 minuty temu, 1285 napisał: Przy dużych mrozach potrzeba około 7-10 km Do czego by osiągnąć optymalną temperature? Chyba żartujesz... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #297 Napisano 29 Lipca 2019 43 minuty temu, Dreyfus napisał: Do czego by osiągnąć optymalną temperature? Chyba żartujesz... W zimę, kiedy moje B6 wymuszało procedurę wypalania, po przejechaniu ok. 1,5km w mieście miałem już 75 st. płynu (90 na liczniku). W wypalaniu DPF'a nie jest ważna ani temp. płynu, ani oleju. Liczy się temp. w filtrze. A po to auto ma podniesione obroty na luzie, żeby lać więcej paliwa, podnieść temp. spalin i szybciej rozgrzać filtr do temp. zapłonu sadzy. 4 godziny temu, 1285 napisał: O ile w moim poprzednim tdi nigdy nie zauważyłem wypalania to w tym z euro 6 już tak A miałeś w poprzednim TDI w ogóle filtr DPF? U mnie widać było zarówno w B6, jak i B7 tak samo. 4 godziny temu, 1285 napisał: jadąc po drogach lokalnych z prędkością 80km/h na 4 biegu lub na 3 trzymając obroty powyżej 2 tyś.( czy tak trzeba zawsze? Nie trzeba. Tutaj chodzi przede wszystkim o zwiększenie obciążenia silnika. Czy większe obciążenie silnika, tym więcej paliwa jest podawane = wyższa temperatura spalin. Co do pałowania 2k rpm na trójce to jest procedura awaryjnego wypalania. Jak zaświeci Ci się kontrolka na desce będzie to oznaczało, że auto 4 razy pod rząd nie przeszło procedury wypalania filtra. W takiej sytuacji - auto nie podejmie kolejnej próby samo. Trzeba go do tego zmusić. A zmusza się go właśnie w ten sposób. 3 godziny temu, paolokos napisał: Podczas wypalanie filtra każda zmiana prędkości, każde hamowanie na chwilkę przerywa procedurę, Nie prawda. Zauważ, że podczas wypalania - auto gorzej hamuje silnikiem. W zasadzie to prawie w ogóle nie hamuje. Dzieje się tak dlatego, że nawet po puszczeniu gazu - paliwo jest nadal podawane do silnika (tylko bez powietrza). Procedurę przerywa się gasząc auto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #298 Napisano 29 Lipca 2019 Kolego masz tdi B8? Podłącz apke i zobaczysz proces na żywo, wiem co mówię, może w twoim b7 jest jak mówisz, ale w B8 jest tak jak napisałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1285 Zgłoś #299 Napisano 29 Lipca 2019 2 godziny temu, Dreyfus napisał: Do czego by osiągnąć optymalną temperature? Chyba żartujesz... Tobie cokolwiek by nie napisał to i tak krytykujesz.U mnie wtedy ciecz ma 90 stopni i filtr jeśli ma potrzebę to się wypala. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #300 Napisano 29 Lipca 2019 8 minut temu, 1285 napisał: Tobie cokolwiek by nie napisał to i tak krytykujesz.U mnie wtedy ciecz ma 90 stopni i filtr jeśli ma potrzebę to się wypala. Używałem tdi przez 7 lat i w zimę po 10 km z roboty wskazówka temperatury była w połowie skali a gdzie jej tam było do 90 stopni... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach