Skocz do zawartości
Prim

B8 1.4 TSI - wrażenia z jazdy/użytkowanie silnika

Rekomendowane odpowiedzi

35 minut temu, marcinsgdz napisał:

Jeśli masz czas możesz pilnować wypalania DPF - mnie to z czasem już męczyło i nie zawsze mogłem to dokończyć. Takie dopalanie i jeżdzenie bez celu to też strata czasu i paliwa.

Dokładnie nic dodać nic ująć ?

38 minut temu, marcinsgdz napisał:

Tu nie ma idealnego rozwiązania. Kupisz mocną benzynę to spalanie też będzie większe.

I trza mieć tego również świadomość i decydować na czym nam zależy i co bardziej odpowiada... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak raz do roku na wakacje to rownie dobrze mozesz sobie wtedy auto wypozyczyc:) Co prawda sam ma 2.0TDI ale u nas nie ma niestety benzyn w ogole i jezdze nim do pracy 15km dziennie ale czesc droga dwupasmowa a poza nia do 80km/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do diesla - kolega kupował nowe auto w salonie (innej marki).

Benzyny od ręki, diesle tylko na zamówienie.

Inny kolega pracuje jako diagnosta i mówił, że teraz na prazeglądy przyjeżdza większość benzyniaków.

Ja bym nie chciał kupić auta z silnikiem diesla po kimś kto robił małe trasy - nawet typ trasy przy takiej małej odległości to nie wszystko!

Edytowane przez marcinsgdz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak często się to wypalanie włącza? Można to jakoś zaplanować? Przewidzieć wcześniej? Jakaś aplikacja pomocna jest w tej kwestii. Mieszkam 5km od autostrady więc sprawa odpowiedniej temperatury też do ogarnięcia. Faktycznie jest to takie irytujące i potrafi zaskoczyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wypala się między 300 a 800 km, oficjalnie nie można tym sterować, ale są możliwości, jak masz apke VAG dpf to widzisz kiedy mniej więcej będzie wypalal, wypalanie można też sterować po części nawigacją. Normalnie się z tym żyje, większość znajomych co ma diesle nawet nie wiedzą, że mają dpf i co to jest i jakoś samochody jeżdżą. Także nie taki diabeł straszny jak go posiadacze benzyn malują ?

Edytowane przez paolokos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Też obecnie jeżdżę dieslem i nie mam z tym problemów z tym że przez ostatni cztery lata, trzy z nich autko spędziło w trasie, także nie miało praktycznie prawa się cokolwiek dziać. Od roku jeżdżę dystanse typowo miejskie około 1tys km miesięcznie i póki co jest ok. Jak długo trwa wypalanie? Apka VAG dpf to coś ogólnodostępnego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, koszt okolo 25zl na androida. Do tego dongle BT/WIFI za okolo 30-35zl z aliexpress np.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W obecnej generacji tdi nie da się chyba nie zauważyć że wypala się filtr.Wyjątkiem jest sytuacja kiedy mamy upał i przez duże zapotrzebowanie energii auto ma również podniesione obroty.O ile w moim poprzednim tdi nigdy nie zauważyłem wypalania to w tym z euro 6 już tak?.Przy moim spalaniu 5.3 wypalanie mam średnio co 350 km.Do wypalenia potrzebuję około 10-15min jadąc po drogach lokalnych z prędkością 80km/h na 4 biegu lub na 3 trzymając obroty powyżej 2 tyś.( czy tak trzeba zawsze? nie wiem,w książce tak pisze ale w przypadku gdy zaświeci się kontrolka dpf a czy podczas zwykłego wypalania trzeba trzymać stałą prędkość tego to końca sam nie wiem)  Oczywiście na autostradzie to inna bajka i trwa to pewnie znacznie krócej.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trwa to tyle samo. Dlatego podnoszą się obroty, bo w tej generacji filtr wypali się na wolnych obrotach na postoju. Podczas wypalanie filtra każda zmiana prędkości, każde hamowanie na chwilkę przerywa procedurę, żeby po paru sekundach znowu wypalac dalej. Podczas jazdy zauważyłem, że można uzyskać troszkę wyższa temperaturę podczas wypalania niż na postoju, ale może nie ma to znaczenia. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem jeżdżąc z przewagą cyklu miejskiego trzeba się liczyć z wypalaniem filtra po około 300-400km.

Powiedzcie jeszcze jak wygląda temat zagrzewania się silnika (płynu chłodzącego, oleju). Teraz wiadomo jest lato, problemu nie ma, ale zimą przy krótkim dystansie rzędu 10-20km i temperaturze ujemnej na zewnątrz chyba ciężko doprowadzić auto do jakiejś optymalnej temperatury?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, Bartz napisał:

ale zimą przy krótkim dystansie rzędu 10-20km i temperaturze ujemnej na zewnątrz chyba ciężko doprowadzić auto do jakiejś optymalnej temperatury?

Obstawiam, że zaraz przeczytasz, że to wierutne bzdury i grzeje się moment... Idziesz o zakład? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W temperaturze ujemnej tsi kolegi Dreyfus też potrzebuje z 15 km zeby dojść do temperatury roboczej, ale zaraz dowiesz się że to bzdura, bo tsi już zaraz za garażem ma temperaturę oleju 100 stopni?. Temperatura dpf ma ponad 500 stopni podczas wypalania, samochód sobie stworzy odpowiednie warunki, żeby wypalić filtr nawet w zimie, także się nie przejmuj, ale to miłe, że właściciele tsi tak bardzo przejmują się wypalaniem filtra w dieslach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, paolokos napisał:

W temperaturze ujemnej tsi kolegi Dreyfus też potrzebuje z 15 km zeby dojść do temperatury roboczej, ale zaraz dowiesz się że to bzdura, bo tsi już zaraz za garażem ma temperaturę oleju 100 stopni?.

Widzisz piwko moje ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Bartz napisał:

Czyli rozumiem jeżdżąc z przewagą cyklu miejskiego trzeba się liczyć z wypalaniem filtra po około 300-400km.

Powiedzcie jeszcze jak wygląda temat zagrzewania się silnika (płynu chłodzącego, oleju). Teraz wiadomo jest lato, problemu nie ma, ale zimą przy krótkim dystansie rzędu 10-20km i temperaturze ujemnej na zewnątrz chyba ciężko doprowadzić auto do jakiejś optymalnej temperatury?

Przy dużych mrozach potrzeba około 7-10 km.A jeśli będziesz jeździł tylko po mieście to z tego co pamiętam chłopaki pisali że wypala się im filtr co 200-250 km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stałe trasy po mieście, ale myślę, że raz w tygodniu wypad na szybszą drogę typu autostrada/ekspresówka powinien się zdarzyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
53 minuty temu, 1285 napisał:

Przy dużych mrozach potrzeba około 7-10 km

Do czego by osiągnąć optymalną temperature? Chyba żartujesz... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
43 minuty temu, Dreyfus napisał:

Do czego by osiągnąć optymalną temperature? Chyba żartujesz... 

W zimę, kiedy moje B6 wymuszało procedurę wypalania, po przejechaniu ok. 1,5km w mieście miałem już 75 st. płynu (90 na liczniku). W wypalaniu DPF'a nie jest ważna ani temp. płynu, ani oleju. Liczy się temp. w filtrze. A po to auto ma podniesione obroty na luzie, żeby lać więcej paliwa, podnieść temp. spalin i szybciej rozgrzać filtr do temp. zapłonu sadzy.

 

4 godziny temu, 1285 napisał:

O ile w moim poprzednim tdi nigdy nie zauważyłem wypalania to w tym z euro 6 już tak

A miałeś w poprzednim TDI w ogóle filtr DPF? :D U mnie widać było zarówno w B6, jak i B7 tak samo.

 

4 godziny temu, 1285 napisał:

jadąc po drogach lokalnych z prędkością 80km/h na 4 biegu lub na 3 trzymając obroty powyżej 2 tyś.( czy tak trzeba zawsze?

Nie trzeba. Tutaj chodzi przede wszystkim o zwiększenie obciążenia silnika. Czy większe obciążenie silnika, tym więcej paliwa jest podawane = wyższa temperatura spalin. Co do pałowania 2k rpm na trójce to jest procedura awaryjnego wypalania. Jak zaświeci Ci się kontrolka na desce będzie to oznaczało, że auto 4 razy pod rząd nie przeszło procedury wypalania filtra. W takiej sytuacji - auto nie podejmie kolejnej próby samo. Trzeba go do tego zmusić. A zmusza się go właśnie w ten sposób.

3 godziny temu, paolokos napisał:

Podczas wypalanie filtra każda zmiana prędkości, każde hamowanie na chwilkę przerywa procedurę,

Nie prawda. Zauważ, że podczas wypalania - auto gorzej hamuje silnikiem. W zasadzie to prawie w ogóle nie hamuje. Dzieje się tak dlatego, że nawet po puszczeniu gazu - paliwo jest nadal podawane do silnika (tylko bez powietrza). Procedurę przerywa się gasząc auto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego masz tdi B8? Podłącz apke i zobaczysz proces na żywo, wiem co mówię, może w twoim b7  jest jak mówisz, ale w B8 jest tak jak napisałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Dreyfus napisał:

Do czego by osiągnąć optymalną temperature? Chyba żartujesz... 

Tobie cokolwiek by nie napisał to i tak krytykujesz.U mnie wtedy ciecz ma 90 stopni i filtr jeśli ma potrzebę to się wypala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, 1285 napisał:

Tobie cokolwiek by nie napisał to i tak krytykujesz.U mnie wtedy ciecz ma 90 stopni i filtr jeśli ma potrzebę to się wypala.

Używałem tdi przez 7 lat i w zimę po 10 km z roboty wskazówka temperatury była w połowie skali a gdzie jej tam było do 90 stopni... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności