Skocz do zawartości
Prim

B8 1.4 TSI - wrażenia z jazdy/użytkowanie silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Ale zakres obrotów w jakim masz te Nm już to może zrekompensować. 320Nm jest zakresie 1450 do 3500, natomiast 250Nm jest od 1250 do 5000. Zależy jeszcze czy pedał gazu wciskałeś do "podłogi" czy do połowy. Chwila zastanowienia jest zawsze (pytanie czy dłuższa czy krótsza niż ręczna zmiana, szczególnie 2 biegi w dół). Widocznie taki urok automatów. Ja się przyzwyczaiłem i raczej do manualnej bym nie wrócił. Oczywiście wolałbym mieć 320Nn z dsg, ale ta skrzynia ponoć tego nie wytrzyma. Natomiast nie wierzę, że 1.4 podobnie przyspiesza w zakresie prędkości od 100 do 150 km/h jak 1.8 z dsg. Na szczęście każdy może wybrać to co mu bardziej odpowiada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę tylko mówić o jeździe po mieście i do 100 km/h. Pewnie przy wyższych prędkościach może być tak jak piszesz. Ja więcej jeżdzę po mieście i mi to co daje dsg z 1.8 było słabe. Ja jestem z tych co delikatnie operują gazem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja się wypowiem na temat 1.8 Tsi w dsg. Moim zdaniem nie ma sensu dopłacać bo cała moc idzie w gwizdek. Jeździłem 1.4 Tsi 150 km w manualnu i 1.8 Tsi z dsg. Wrażenia z jazdy nieznacznie lepsze w 1.4. To przez to ze 1.8 Tsi jest z dsg ma 70nm mniej, czyli 250. Tyle samo co 1.4 Tsi 150 km. Dlatego albo manual jak ktoś chce mieć frajdę za mniej, albo jak kogoś stać dsg z najmocniejszymi silnikami.

 

Jak bierzesz manuala myśląc o osiągach to jesteś w błędzie, większy moment (a przy tym moc) jest w wąskim zakresie, w zakresie którego się nie używa. Jak chcesz korzystać z maksymalnego momentu/mocy w danym zakresie dajesz gaz do oporu, DSG zredukuje i zrobi to szybciej niż ty. Mając DSG częściej będziesz redukował bo robi to automat a samemu nie zawsze się chce. A po redukcji pójdzie szybciej DSG bo ma więcej biegów i szybciej je zmienia. To mówimy o 1.8 i 1.8, 1.4 zostanie z tyłu wyraźnie.

 

Redukcja nie może być błyskawiczna, jak nie wierzysz to zrób redukcję w manualu z VI na III w ułamek sekundy.

W DSG komputer robi to co robi się przy manualu, rozpina bieg, podnosi obroty silnika i zapina niższy. Najdłużej trwa rozkręcenie silnika bo chwili potrzebuje by się rozkręcić z 2000rpm na 5000rpm. Jakby zredukował bez podniesienia obrotów to wszyscy pasażerowie by to wyraźnie poczuli. Ja mam DSG, jak się zabieram do wyprzedzania to łopatkami trzy razy minus i bez szarpania mam zredukowany bieg i jestem przygotowany do wyprzedzania.

Edytowane przez dziki_pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja piszę o swoich subiektywnych odczuciach. Nie mierzyłem stoperem niczego, a cyferki z danych technicznych to dla mnie może nie chińszczyzna ale statystyka napewno. Wybierając teraz auto przekonałem się, że często gęsto dane techniczne to dobre si-fi. Ja po 1.8 z dsg spodziewałem się mocniejszego uczucia wciskania w fotel niż w 1.4 z manual. Nie uważam się za mistrza kierownicy, może gdybym pojeździł dłużej i się nauczył tego o czym piszesz, zmieniłbym zdanie. W każdym aucie miałem niestety możliwość krótkiej jazdy po mieście i rozwinięcia max prędkości 100 km/h. Z dsg przy każdym przyspieszaniu czułem redukcje i nie czułem wciskania w fotel i tzw. odejścia. W 1.4 z manualem nie musiałem do tych prędkości o których mowa redukować biegu aby dobrze przyśpieszyć. Pewnie powyżej 100 km/h może być inaczej, czyli tak jak piszecie. Generalnie każdy wybiera co mu się podoba, mi tylko chodzi o to aby jednak wybierać pewne rzeczy, w tym przypadku silnik, mając możliwość się nim przejechać, a nie kierując się tabelkami producenta. Napewno jak odbiorę auto napisze jak się sprawuje 1.8 z manualem.

Linki do filmików z przyśpieszaniem:

Moim zdaniem różnica niewielka ale kazdy może mieć swoje zdanie i przemyślenia :cool

Edytowane przez wolli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam minęło już trochę czasu od wprowadzenie passat b8 czy użytkownicy pasja z silnikiem 1.4 tsi 125 km mogą się o nim wypowiedzieć, jak z dynamiką , spaleniem itp. Na papierze wygląda to rewelacyjnie samochód lekki tylko 1350 km do setki mniej niż w 10s.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dostałem ten 1.4 tsi jako auto zastępcze po dzwonie i kilka razy prawie zginąłem w nim przy wyprzedzaniu. Moc jest nawet ok, silnik nawet w miarę elastyczny ale zestopniowanie skrzyni to już prawdziwy popis ekoterrorystów. Co za debil wymyślił trzeci bieg do 160 km/h? Wyprzedzanie prrzez tak zwaloną skrzynie trzeba zaczynać dwójce. Nie wiem też po co debile dodali szósty bieg skoro już piątka 5000 rpm przy 214 kmh służy tylko na autostrady do oszczędzania paliwa. Diesel 1.6 dużo lepiej jezdzi bo ma normalna skrzynie biegów jak z lat 90 kiedy nikt nie truł nam dupy emisja co2. Moim zdaniem 1.4 byłby fajne ale litości. .. 2 bieg do prawie 110, trzeci do 160 (ponad) to jest parodia. Do tego zwalone buczenie w trybie 2 cylindrow, prostu Zemsta Uni Europejskiej na kierowcach. Takie wynalazki mają nas zmusić do przesiadki rowery. Spalanie w mieście około 16 litrów, ale trzeba przyznać ze to Londyn i tutaj 1.6tdi pali 9-11.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czegoś tu nie rozumiem. Nie produkują Passatów benzynowych z kierownicą po złej stronie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie w anglie sa chyba tylko diesle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba coś zmienili teraz. Bo widziałem kilka filmów na YT z testem Passata 2.0TSI w wersji z kierownicą po prawej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na volkswagen.co.uk nadal są tylko TDI (oraz GTE). Te z YT to modele na Azję, np. Malezja. Też oglądałem te testy, podobało mi się jak recenzent dopisał na tylnej klapie GTI Passatowi 2.0 220KM bo stwierdził, że temu silnikowi się należy :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja piszę o swoich subiektywnych odczuciach. Nie mierzyłem stoperem niczego, a cyferki z danych technicznych to dla mnie może nie chińszczyzna ale statystyka napewno. Wybierając teraz auto przekonałem się, że często gęsto dane techniczne to dobre si-fi. Ja po 1.8 z dsg spodziewałem się mocniejszego uczucia wciskania w fotel niż w 1.4 z manual. Nie uważam się za mistrza kierownicy, może gdybym pojeździł dłużej i się nauczył tego o czym piszesz, zmieniłbym zdanie. W każdym aucie miałem niestety możliwość krótkiej jazdy po mieście i rozwinięcia max prędkości 100 km/h. Z dsg przy każdym przyspieszaniu czułem redukcje i nie czułem wciskania w fotel i tzw. odejścia. W 1.4 z manualem nie musiałem do tych prędkości o których mowa redukować biegu aby dobrze przyśpieszyć. Pewnie powyżej 100 km/h może być inaczej, czyli tak jak piszecie. Generalnie każdy wybiera co mu się podoba, mi tylko chodzi o to aby jednak wybierać pewne rzeczy, w tym przypadku silnik, mając możliwość się nim przejechać, a nie kierując się tabelkami producenta. Napewno jak odbiorę auto napisze jak się sprawuje 1.8 z manualem.

Linki do filmików z przyśpieszaniem:

Moim zdaniem różnica niewielka ale kazdy może mieć swoje zdanie i przemyślenia :cool

heh co osoba to opinia. ja widziałem testy elastyczności że od 100-200 i od 0 do 200km/h 190 km diesel i benzyna miałby podobnie - oba z dsg.

z ciekawości czujesz różnice 1.4 manual vs 1.8 manual?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
heh co osoba to opinia. ja widziałem testy elastyczności że od 100-200 i od 0 do 200km/h 190 km diesel i benzyna miałby podobnie - oba z dsg.

z ciekawości czujesz różnice 1.4 manual vs 1.8 manual?

 

Kilka danych ze strony VW:

1.4 6,1 do 80 i 8,6 do 100; 250Nm

1.8 5,8 do 80 i 7,9 do 100; 320Nm

Z tego już wynika, że różnica jest bo być musi :) To jak ją kto odczuwa to już rzecz subiektywna. Dla mnie to różnica niewielka ale biorąc różnicę w cenie, 3500, brałbym 1,8. Spalanie które jest konfiguratorze to bajki, ja mam średnią 9l/100 po 9000. Testy które oglądałem, dla 1,4, pokazywały raczej spalanie w granicach 7-8l/100. Wszystko też oczywiście zależy od tego jakim jesteś kierowcą. Ja raczej z tych średnio szybkich tzn. nie z każdych świateł muszę być pierwszy a po autostradzie jeżdżę przepisowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NO wlasnie. Wiec zastanawia mnie jak subiektywnie dla Ciebie lepsze wrażenie zrobił 1.4 niż 1.8 dsg - który do 100 tez ma 7,9 :) kupy sie to za bardzo nie trzyma :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie mojego 1.4 to takiego dostalem z wypozyczalni enterprise z ich punktu pod lotniskiem w Birmingham. Rzeczywiscie ze wzgledow podatkowych w ofercie dla klientow prywatnych sa tylko diesele. Moj b8 1.4 mial tablice GD64 wiec to druga polowa 2014 roku, zakupiony przez firme enterprise lub inny podmiot zaopatrujacy enterprise na poczatku 2015 roku. Jak ja kupowalem 1.6 tdi to moge potwierdzic, ze w ofercie nie bylo 1.4, nie jest jednak prawda ze nigdy nie importowano do sieci salonow benzynowych b8. W kazdym razie, moj b8 zostal zezlomowany a ja jezdze teraz innym volkswagenem (CC) tym razem juz z prawidlowym silnikiem 2.0 tdi, jednak o 1.6 tdi rowniez nie powiem zlego slowa. Nie bylo mnie stac na nowke z salonu a przez to, ze formalnie teraz nie pracuj na etat to lepiej mi to poprostu wzialem dwu latka - ma to swoje zalety bo od razu wywalilem adblue, egr, katalizator i usunalem dpf. Jakby ktos narzekal na dynamike to goraco polecam wywalenie ekologi, bo po tym zabiegu jest to calkiem inne auto, o niebo bardziej responsywne i przyjemniej jezdzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
NO wlasnie. Wiec zastanawia mnie jak subiektywnie dla Ciebie lepsze wrażenie zrobił 1.4 niż 1.8 dsg - który do 100 tez ma 7,9 :) kupy sie to za bardzo nie trzyma :)

 

Gdzie żem napisał lub gdzie znalazłeś, że 1.4 do setki ma 7,9? Ja pierwsze słyszę. Na mnie, subiektywnie, niewiele ale lepsze wrażenie zrobił 1.8. Biorąc więc niewielką różnice w cenie, można powiedzieć, że odpowiada ona temu lepszemu wrażeniu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dla diesla w UK sa mniejsze podatki drogowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
od razu wywalilem adblue, egr, katalizator i usunalem dpf.

Hej takie pytanie: nie boisz się jakiś kontroli policji z analizatorem spalin czy problemów z przeglądem, bo nawet w Polsce zaczynają się brać za tych co usuwają cały ten ekologiczny szajs?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do hipokryzji ekologicznej to ostatnio czytałem artykuł o tym, że będą analizować obowiązkowo spaliny i prowadzili tam dywagacje m.in. jak to zrobić jak auto ma ogranicznik obrotów na postoju etc. Głównie o diesle chodziło. Gość diagnosta mówił, że teraz już mogliby badać skład spalin w benzynowych ale tego nie robią, bo w większości przypadków i tak wychodzą przekroczenia normy. Ale na to przymykają oko, bo spowodowane jest to tym, że auto nie jest optymalnie rozgrzane jak wjeżdża na pomiar, bo wystarczy jak postoi przed halą i katalizator oraz silnik ostygnie. A wtedy przekroczenia są oczywiste. A poza tym to katalizator stary już nie spełnia swoich norm, bo trzeba by go wymieniać co kilkadziesiąt tysięcy kilometrów itd. Generalnie ekologiczne jest to co jest aktualnie w main streamie. Tak jak benzyna z bezpośrednim wtryskiem, która emituje więcej, gorszych dla zdrowia cząstek stałych niż diesel.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hej takie pytanie: nie boisz się jakiś kontroli policji z analizatorem spalin czy problemów z przeglądem, bo nawet w Polsce zaczynają się brać za tych co usuwają cały ten ekologiczny szajs?

 

Najwyższa pora !!!!!!!!!!!

Szkoda, że nie masz rury wydechowej z przodu :hyhy

Wiedziałbyś co CZUJE (w sensie nosem) kierowca jadący za takim teoretycznie nowym samochodem który ma wycięty "ekologiczny szajs"

Dla mnie to szczyt chamstwa, wyciąć to co zapobiega smrodzeniu (bo jak wytnę to mi moc wzrośnie ze 150 na 152 KM) i mieć w d... innych użytkowników drogi.

To po co kupujecie te smrody ?

Żeby jeździć do pracy 5 km w jedną stronę a dpf-y wycinacie bo się nie nadają na miasto ?

Gdzie tu sens i logika ?????????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Najwyższa pora !!!!!!!!!!!

Szkoda, że nie masz rury wydechowej z przodu :hyhy

Wiedziałbyś co CZUJE (w sensie nosem) kierowca jadący za takim teoretycznie nowym samochodem który ma wycięty "ekologiczny szajs"

Dla mnie to szczyt chamstwa, wyciąć to co zapobiega smrodzeniu (bo jak wytnę to mi moc wzrośnie ze 150 na 152 KM) i mieć w d... innych użytkowników drogi.

To po co kupujecie te smrody ?

Żeby jeździć do pracy 5 km w jedną stronę a dpf-y wycinacie bo się nie nadają na miasto ?

Gdzie tu sens i logika ?????????

 

Kolego zluzuj pory zobacz jakie mam auto w podpisie, co ja mam niby wyciąć?

Ciekawe jakie Ty masz auto bo:

a. jak masz benzynę to trujesz cząstkami stałymi bardziej niż diesle

b. diesel bez dpf trujesz cały czas podczas jazdy

c. diesel z dpf nie trujesz podczas jazdy, za to trujesz razy 100 podczas jego wypalania, jak akurat ktoś za tobą jedzie albo jeszcze gorzej stoi w korku i włączy się procedura wypalania to dla własnego dobra powinien cie od razu wyprzedzić

d. no chyba że masz rower lub hulajnoge to zwracam honor.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności