Prim Zgłoś #121 Napisano 1 Grudnia 2015 tylko Przemo stosując 502.00 oczywiście serwis co max 15tyś km Mój kolega z pracy jeździ w vectrze C 2.0 turbo 330ps na x-maxie właśnie i tutaj ten produkt doskonale się sprawdza. Jasne! Zgadza sie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Desior Zgłoś #122 Napisano 20 Grudnia 2015 Jaka cena jest wymiany oleju na motul i wszystkich filtrów ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jopstons Zgłoś #123 Napisano 21 Grudnia 2015 (edytowane) Ja dodam od siebie, że przez 3 lata jeździłem jeszcze nawet w tym roku Passatem B5 2.5 TDI V6 180 KM silnik o oznaczeniu (BDH). Wymieniałem zawsze co 15.000 km na MOTUL 8100 X-CLEAN + 504/507 5W-30. Jeden raz przy planowej wymianie nie miałem możliwości kupna tego Motula, sprzedawca "namówił mnie" na Castrola o takich samych parametrach, co Motul. Skusiłem się i zalałem Castrola. Uwierzcie mi, że po tym jak zalałem Castrola to jeszcze przed wymianą oleju, a dokładniej przy przebiegu 10 tysiącach km sprawdziłem poziom oleju i stwierdziłem ubytki oleju i musiałem tym samym dokonać dolewki około 500 - 600 ml. Zaznaczam, że jestem przekonany, że na Motulu nie musiałem dolewać, bo nie było takiej potrzeby. Taraz mam B8 2.0 BiTDI i jestem skłonny zalać Motula tylko nie wiem jakiego. Będę czytał forum i sam wyciągnę wnioski przed pierwszą wymianą "dopiero" przy 15 tysiącach. I to będzie moja pierwsza tzw. "zerowa" wymiana oleju. Edytowane 21 Grudnia 2015 przez jopstons Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bastek-83 Zgłoś #124 Napisano 23 Grudnia 2015 Dawidzie 502.00 tego się trzymaj i max 15 tyś km.Motul 8100 x-max 0W40 - to doskonały produkt. Marcin, mi też zbliża się wymiana oleju, w sumie jestem zadowolony z obecnego który stosuje (amsoil europen car formula 5w40), mam na nim śladowe ilości wciągania, dobra temp przy wysokich prędkościach ale też zastanawiam się nad tym motulem którego proponujesz. Pytanie wprost, co byś zalał do doładowanej benzyny Amsoila 5w40 czy tego Motula X-max, a może motula specyfic 5w40 z normą 502?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
doc222 Zgłoś #125 Napisano 2 Stycznia 2016 Czy wiesz jakim olejem fabrycznie był zalany ten silnik?mam teraz przebieg 15tkm-żadnej dolewki, poziom C -3/4. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #126 Napisano 2 Stycznia 2016 Czy wiesz jakim olejem fabrycznie był zalany ten silnik?mam teraz przebieg 15tkm-żadnej dolewki, poziom C -3/4. Nikt tak naprawde nie wie co leja w fabryce...kiedys twierdzili ze Castrol teraz juz nie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sirocco Zgłoś #127 Napisano 2 Stycznia 2016 Podobno jest to olej gęstszy niż ten, który standardowo (castrol) leją w serwisie.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #128 Napisano 8 Stycznia 2016 Marcin, mi też zbliża się wymiana oleju, w sumie jestem zadowolony z obecnego który stosuje (amsoil europen car formula 5w40), mam na nim śladowe ilości wciągania, dobra temp przy wysokich prędkościach ale też zastanawiam się nad tym motulem którego proponujesz. Pytanie wprost, co byś zalał do doładowanej benzyny Amsoila 5w40 czy tego Motula X-max, a może motula specyfic 5w40 z normą 502?? jak jesteś zadowolony - lej amsa, wymieniaj co max 15tkm. 0W40 w warunkach mocno zimowych na pewno jednak będzie lepiej się sprawdzał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartek2c Zgłoś #129 Napisano 9 Stycznia 2016 (edytowane) Podepnę się do tego tematu. Proszę was o informację dla laika. Jestem posiadaczem Passata 2.0 TDI-CR DPF (110 KM) na co mam zwrócić uwagę przy eksploatacji samochodu i co ile kilometrów - poziom oleju / co ile wymiana? - płyn hamulcowy / kiedy wymienić? - płyn chłodniczy / Co jeszcze z płynów eksploatacyjnych? Jak sprawdzić poziom kloców hamulcowych? Na co mam jeszcze zwrócić uwagę? Edytowane 9 Stycznia 2016 przez bartek2c Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jednorazka Zgłoś #130 Napisano 10 Stycznia 2016 :padaka Wszystko o co pytasz jest opisane na tym forum wystarczy poczytać.:rozpacz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
idas Zgłoś #131 Napisano 20 Stycznia 2016 Jaki olej dokladnie jest zalewany do 2.0TDI 190KM? Castrol czy Fuchs? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #132 Napisano 25 Stycznia 2016 Idas od tego roku na pewno to się zmieni i przynajmniej 5W30 nie będzie castrolowe. Z tego co wiem w DE już umowa podpisana ani z Castrolem ani z Fuchsem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
idas Zgłoś #133 Napisano 25 Stycznia 2016 Idas od tego roku na pewno to się zmieni i przynajmniej 5W30 nie będzie castrolowe. Z tego co wiem w DE już umowa podpisana ani z Castrolem ani z Fuchsem No git, tylko jaki baniaczek mam sobie kupić teraz na dolewki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Antasso Zgłoś #134 Napisano 26 Stycznia 2016 Co do Castrola potwierdzam dolewki były obowiązkowe. Jestem po przeglądzie 30 tys. olej jaki mi polecono przy "zerowej" wymianie przy 4tys.(zrobiłem aby zlać fabrycznego Castrola) to Mobil 1 ESP Formula 5W-30 i ten sam zalałem teraz. Przez 26tys zero dolewki. Olej wymieniam wg komputera wyszło mi idealnie po 30tys., poprzednie auto tez było tak serwisowane zero problemów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Losec Zgłoś #135 Napisano 26 Stycznia 2016 Ja w swoich samochodach wymieniam zawsze co 15 tyś. Zalecenia wszystkich producentów by wymieniać co 30 Tyś to jedna wielka ściema. szczególnie w przypadku tego badziewia, które leją w ASO. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Antasso Zgłoś #136 Napisano 28 Stycznia 2016 Ja w swoich samochodach wymieniam zawsze co 15 tyś. Zalecenia wszystkich producentów by wymieniać co 30 Tyś to jedna wielka ściema. szczególnie w przypadku tego badziewia, które leją w ASO. Robię 30 tys w pół roku więc częstsze wymiany byłyby dla mnie męczące....skoro producent tak przewidział i daje na to gwarancję to czemu tak nie robić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Losec Zgłoś #137 Napisano 28 Stycznia 2016 (edytowane) Ja też mam podobne przebiegi, ale mimo wszystko zmieniam w interwałach co 15 tyś. Zobacz jak wygląda olej na bagnecie po 15 tyś - czarny jak smoła. Dodatkowo w ASO leją syf z beczek. Gwarancja okresu między wymianami świetnie wpisuje się w proces planowego postarzania . Jest bardzo ciekawa strona poświęcona właściwością różnych olei samochodowych. Postaram się ją znaleźć i wkleić link. Są porównywane wszystkie parametry bardzo szczegółowo. Oczywiście każdy robi jak uważa za stosowne. Ja mimo, że zmieniam auta dość często to jednak jeżdżąc tylko dieslami przykładam największą uwagę do zmian oleju. Obecne diesle są bardzo wrażliwe na słabą jakość smarowania. A propos tego co przewidział producent to np. VW "przewidział", że łożysko koła w nowych autach jest zintegrowane obecnie z piastą. Wymiana samego łożyska to byłby koszt ok 50zł, ale teraz to jedna cześć z piastą więc musisz wymienić razem za 400-500zł (koszt części) mimo, że piasta jest dobra. Takich przykładów są setki. Edytowane 28 Stycznia 2016 przez Losec Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
flankie Zgłoś #138 Napisano 28 Stycznia 2016 Ja też mam podobne przebiegi, ale mimo wszystko zmieniam w interwałach co 15 tyś. Zobacz jak wygląda olej na bagnecie po 15 tyś - czarny jak smoła. Zobacz sobie ten swój świeżo wymieniony olej po przebiegu 2 tys. km. Też jest czarny jak smoła. Po prostu diesle tak mają. Jeśli ktoś wierzy, że dzięki wymianom oleju co 15 tys. km samochód mu będzie bezawaryjnie jeździł po upływie okresu na który się standardowo w całej Europie leasinguje samochody (czyli ok. 3-4 lata), to powodzenia. Zgadzam się, że producentom nie zależy na maksymalnej bezawaryjności samochodów, ale w nowoczesnych autach tyle się dziś może zepsuć (i psuje!), że akurat olej jest tu już najmniejszym problemem. W firmie mamy flotę 50 diesli VAG, część w leasingu (wiek <4 lata), część na własność (wiek >4 lata), wszystkie mają wymieniany olej co 30 tys. km i chyba żaden z nich nie miał usterki mechanicznej silnika czy turbiny, która mogła mieć związek ze smarowaniem. A naprawdę sporo się tych usterek zdarza, przede wszystkim w tych samochodach starszych niż 4 lata. To jest okres, na który zaprogramowano trwałość samochodów i wymiana oleju co 15 tys. km nic tu nie zmieni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Antasso Zgłoś #139 Napisano 29 Stycznia 2016 Zgadzam się z kolegą, mam olej wymieniony 2 dni temu mogę zrobić zdjęcie i już jest ciemny, co do oleju z ASO teraz nie mam doświadczenia bo kupiłem inny bo nie chciałem Catrola, poprzednie auto przejeździło 240 tys z interwałami wymian co 30tys i nowy właściciel (kolega, widzę auto na co dzień) nie ma żadnych problemów... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #140 Napisano 5 Lutego 2016 Panowie , jeśli będziecie autka pozbywać się po okolicy przebiegu 150-180 tyś to problemów najpewniej nie doświadczycie. Zobaczcie co się dzieje z wałkami w 1.9 tdi , 2,5 tdi, problemy to konsekwencje long life przeważnie. To Wasze wybory, przy 30tyś km albo serwisie long life na pewno dobrze silnikom nie robicie. To oczywiście Wasza decyzja i Wasze pieniążki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach