Skocz do zawartości
RADEK

Wymiana oleju - jaki zamiast CASTROLA?

Rekomendowane odpowiedzi

tylko Przemo stosując 502.00 oczywiście serwis co max 15tyś km :)

Mój kolega z pracy jeździ w vectrze C 2.0 turbo 330ps na x-maxie właśnie i tutaj ten produkt doskonale się sprawdza.

 

Jasne! Zgadza sie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaka cena jest wymiany oleju na motul i wszystkich filtrów ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dodam od siebie, że przez 3 lata jeździłem jeszcze nawet w tym roku Passatem B5 2.5 TDI V6 180 KM silnik o oznaczeniu (BDH).

Wymieniałem zawsze co 15.000 km na MOTUL 8100 X-CLEAN + 504/507 5W-30.

Jeden raz przy planowej wymianie nie miałem możliwości kupna tego Motula, sprzedawca "namówił mnie" na Castrola o takich samych parametrach, co Motul. Skusiłem się i zalałem Castrola. Uwierzcie mi, że po tym jak zalałem Castrola to jeszcze przed wymianą oleju, a dokładniej przy przebiegu 10 tysiącach km sprawdziłem poziom oleju i stwierdziłem ubytki oleju i musiałem tym samym dokonać dolewki około 500 - 600 ml. Zaznaczam, że jestem przekonany, że na Motulu nie musiałem dolewać, bo nie było takiej potrzeby.

 

 

Taraz mam B8 2.0 BiTDI i jestem skłonny zalać Motula tylko nie wiem jakiego.

Będę czytał forum i sam wyciągnę wnioski przed pierwszą wymianą "dopiero" przy 15 tysiącach.

I to będzie moja pierwsza tzw. "zerowa" wymiana oleju.

Edytowane przez jopstons

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dawidzie 502.00 tego się trzymaj i max 15 tyś km.

Motul 8100 x-max 0W40 - to doskonały produkt.

 

 

Marcin, mi też zbliża się wymiana oleju, w sumie jestem zadowolony z obecnego który stosuje (amsoil europen car formula 5w40), mam na nim śladowe ilości wciągania, dobra temp przy wysokich prędkościach ale też zastanawiam się nad tym motulem którego proponujesz. Pytanie wprost, co byś zalał do doładowanej benzyny Amsoila 5w40 czy tego Motula X-max, a może motula specyfic 5w40 z normą 502??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy wiesz jakim olejem fabrycznie był zalany ten silnik?mam teraz przebieg 15tkm-żadnej dolewki, poziom C -3/4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy wiesz jakim olejem fabrycznie był zalany ten silnik?mam teraz przebieg 15tkm-żadnej dolewki, poziom C -3/4.

Nikt tak naprawde nie wie co leja w fabryce...kiedys twierdzili ze Castrol teraz juz nie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobno jest to olej gęstszy niż ten, który standardowo (castrol) leją w serwisie..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marcin, mi też zbliża się wymiana oleju, w sumie jestem zadowolony z obecnego który stosuje (amsoil europen car formula 5w40), mam na nim śladowe ilości wciągania, dobra temp przy wysokich prędkościach ale też zastanawiam się nad tym motulem którego proponujesz. Pytanie wprost, co byś zalał do doładowanej benzyny Amsoila 5w40 czy tego Motula X-max, a może motula specyfic 5w40 z normą 502??

 

jak jesteś zadowolony - lej amsa, wymieniaj co max 15tkm. 0W40 w warunkach mocno zimowych na pewno jednak będzie lepiej się sprawdzał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się do tego tematu. Proszę was o informację dla laika. Jestem posiadaczem Passata 2.0 TDI-CR DPF (110 KM) na co mam zwrócić uwagę przy eksploatacji samochodu i co ile kilometrów

- poziom oleju / co ile wymiana?

- płyn hamulcowy / kiedy wymienić?

- płyn chłodniczy /

Co jeszcze z płynów eksploatacyjnych?

 

Jak sprawdzić poziom kloców hamulcowych? Na co mam jeszcze zwrócić uwagę?

Edytowane przez bartek2c

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:padaka Wszystko o co pytasz jest opisane na tym forum wystarczy poczytać.:rozpacz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki olej dokladnie jest zalewany do 2.0TDI 190KM?

Castrol czy Fuchs?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Idas od tego roku na pewno to się zmieni i przynajmniej 5W30 nie będzie castrolowe. Z tego co wiem w DE już umowa podpisana ani z Castrolem ani z Fuchsem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Idas od tego roku na pewno to się zmieni i przynajmniej 5W30 nie będzie castrolowe. Z tego co wiem w DE już umowa podpisana ani z Castrolem ani z Fuchsem :)

No git, tylko jaki baniaczek mam sobie kupić teraz na dolewki? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do Castrola potwierdzam dolewki były obowiązkowe. Jestem po przeglądzie 30 tys. olej jaki mi polecono przy "zerowej" wymianie przy 4tys.(zrobiłem aby zlać fabrycznego Castrola) to Mobil 1 ESP Formula 5W-30 i ten sam zalałem teraz. Przez 26tys zero dolewki. Olej wymieniam wg komputera wyszło mi idealnie po 30tys., poprzednie auto tez było tak serwisowane zero problemów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoich samochodach wymieniam zawsze co 15 tyś. Zalecenia wszystkich producentów by wymieniać co 30 Tyś to jedna wielka ściema. szczególnie w przypadku tego badziewia, które leją w ASO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja w swoich samochodach wymieniam zawsze co 15 tyś. Zalecenia wszystkich producentów by wymieniać co 30 Tyś to jedna wielka ściema. szczególnie w przypadku tego badziewia, które leją w ASO.

 

Robię 30 tys w pół roku więc częstsze wymiany byłyby dla mnie męczące....skoro producent tak przewidział i daje na to gwarancję to czemu tak nie robić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam podobne przebiegi, ale mimo wszystko zmieniam w interwałach co 15 tyś. Zobacz jak wygląda olej na bagnecie po 15 tyś - czarny jak smoła.

Dodatkowo w ASO leją syf z beczek. Gwarancja okresu między wymianami świetnie wpisuje się w proces planowego postarzania :).

Jest bardzo ciekawa strona poświęcona właściwością różnych olei samochodowych. Postaram się ją znaleźć i wkleić link.

Są porównywane wszystkie parametry bardzo szczegółowo.

Oczywiście każdy robi jak uważa za stosowne. Ja mimo, że zmieniam auta dość często to jednak jeżdżąc tylko dieslami przykładam największą uwagę do zmian oleju. Obecne diesle są bardzo wrażliwe na słabą jakość smarowania.

A propos tego co przewidział producent to np. VW "przewidział", że łożysko koła w nowych autach jest zintegrowane obecnie z piastą. Wymiana samego łożyska to byłby koszt ok 50zł, ale teraz to jedna cześć z piastą więc musisz wymienić razem za 400-500zł (koszt części) mimo, że piasta jest dobra. Takich przykładów są setki.

Edytowane przez Losec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja też mam podobne przebiegi, ale mimo wszystko zmieniam w interwałach co 15 tyś. Zobacz jak wygląda olej na bagnecie po 15 tyś - czarny jak smoła.

Zobacz sobie ten swój świeżo wymieniony olej po przebiegu 2 tys. km. Też jest czarny jak smoła. Po prostu diesle tak mają. Jeśli ktoś wierzy, że dzięki wymianom oleju co 15 tys. km samochód mu będzie bezawaryjnie jeździł po upływie okresu na który się standardowo w całej Europie leasinguje samochody (czyli ok. 3-4 lata), to powodzenia. Zgadzam się, że producentom nie zależy na maksymalnej bezawaryjności samochodów, ale w nowoczesnych autach tyle się dziś może zepsuć (i psuje!), że akurat olej jest tu już najmniejszym problemem. W firmie mamy flotę 50 diesli VAG, część w leasingu (wiek <4 lata), część na własność (wiek >4 lata), wszystkie mają wymieniany olej co 30 tys. km i chyba żaden z nich nie miał usterki mechanicznej silnika czy turbiny, która mogła mieć związek ze smarowaniem. A naprawdę sporo się tych usterek zdarza, przede wszystkim w tych samochodach starszych niż 4 lata. To jest okres, na który zaprogramowano trwałość samochodów i wymiana oleju co 15 tys. km nic tu nie zmieni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z kolegą, mam olej wymieniony 2 dni temu mogę zrobić zdjęcie i już jest ciemny, co do oleju z ASO teraz nie mam doświadczenia bo kupiłem inny bo nie chciałem Catrola, poprzednie auto przejeździło 240 tys z interwałami wymian co 30tys i nowy właściciel (kolega, widzę auto na co dzień) nie ma żadnych problemów...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie , jeśli będziecie autka pozbywać się po okolicy przebiegu 150-180 tyś to problemów najpewniej nie doświadczycie.

 

Zobaczcie co się dzieje z wałkami w 1.9 tdi , 2,5 tdi, problemy to konsekwencje long life przeważnie.

To Wasze wybory, przy 30tyś km albo serwisie long life na pewno dobrze silnikom nie robicie. To oczywiście Wasza decyzja i Wasze pieniążki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności