Skocz do zawartości
zbyszek702

Pasat nie trzyma toru jazdy.

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie do innych właścieli Pasata B6 czy miał ktoś z tym problem.Od razu odpowiadam że auto było sprawdzane na stacji diagnostycznej nie stwierdzono luzów na zawieszeniu,opony dobre(zwiększyłem ciśnienie).Zachowuje się tak jakby miał za delikatny układ kierowniczy.Nie słychać żadnych stuków.Mechanik ani diagnosta nie wie dlaczego buja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

luzów nie ma, a geometria (tzw. zbieżność)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od sprawdzenia zbieżności, geometrii i adaptacji kąta skrętu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak buja to sprawdź amortyzatory czasami na testach pokazuje ze są ok a w rzeczywistości są wy...

Miałem tak w innym aucie amortyzatory 10 lat miały i były już wy...e a na testach był wynik 85% sprawności

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pasata sprawdzałem na dwóch stacjach diagnostycznych zbierzność ok opon nie żdziera , do amortyzatorów nie wykazało zurzycia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zrobiłeś na amortyzatorach ponad 100 tyś km to one sa już do wymiany mimo że na maszynie nie wykazują zużycia. Natomiast auto zachowuje się niestabilnie , buja to jest właśnie symptom skończonych amorów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale kiedy buja :?: Podczas zwykłej jazdy, czy na dohamowaniu przed światłami :?:

Jeśli druga opcja, to sprawdź też hamulce-może któryś jest słabszy :?:

A amortyzatory sprawdź sobie na jakiejś nowszej stacji diagnostycznej, np. SAF przy obwodnicy, przy drodze na Kaczory.

Edytowane przez Krawcol82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaraz, facet pisze,że nie trzyma toru jazdy i mówi o "delikatnym układzie kierowniczym" i myląco mówi,że buja..

albo chodzi o niestabilną jazdę, co przypuszczam, albo o bujanie na nierównościach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak droga jest równa bez żadnych nawet małych kolein jest w miarę ok ale gdy zaczyna się nierówna droga(jak większość)autem nosi lewo prawo cały czas trzeba kontrować kierownicą.Jechałem kolegi pasatem ta sama wielkość opon nie robi tego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co ze sprezynami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak droga jest równa bez żadnych nawet małych kolein jest w miarę ok ale gdy zaczyna się nierówna droga(jak większość)autem nosi lewo prawo cały czas trzeba kontrować kierownicą.Jechałem kolegi pasatem ta sama wielkość opon nie robi tego.

 

Jaką masz szerokość opon?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

225 ale na zimowych 205 tak samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a luz na układzie kierowniczym? da się ruszyć kierownicą bez ruszania kół przy wyłączonym silniku? Szerokie opony zawsze mocniej będą myszkować po koleinach.. Ja mam letnie 235 a zimowe 205 i różnica jest zauważalna. Ale do "ciągłego kontrowania" na pewno nie dochodzi w żadnym razie..

 

Jeśli luzów nie ma, to ja bym pomierzył geometrię nadwozia.

Edytowane przez Jurand

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zacznij od sprawdzenia zbieżności, geometrii i adaptacji kąta skrętu

 

Możesz napisać coś więcej o co chodzi z tą adaptacją kąta skrętu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po każdej ingerencji w zawieszenie należy nauczyć auto od nowa gdzie kierownica ma kąt zerowy. Inaczej może (ale nie musi bo to zależy od stopnia ingerencji w zawieszenie) być tak, że auto będzie przy przyspieszaniu i hamowaniu samo będzie korygować tor jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem temat.

Tutele wahaczy przednich do wymiany.

Ustawienie zbieżności i geometrii, ale tylko w ASO. Poza ASO niestety nie mają zielonego pojęcia jak to zrobić i zawsze będzie ściągało w jedną stronę.

Co do bujania, to amortyzatory do wymiany. Nie patrz co pokazuje na trzepakach, bo przy sprawności amortyzatorów 76% już buja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po każdej ingerencji w zawieszenie należy nauczyć auto od nowa gdzie kierownica ma kąt zerowy. Inaczej może (ale nie musi bo to zależy od stopnia ingerencji w zawieszenie) być tak, że auto będzie przy przyspieszaniu i hamowaniu samo będzie korygować tor jazdy.

 

No tak, ale czy nie świeci się wtedy kontrolka ESP ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No tak, ale czy nie świeci się wtedy kontrolka ESP ?
Jeśli różnica będzie niewielka to poczujesz to na kierownicy, ale ESP będzie działać. Jeśli różnica będzie większa to po ujechaniu kawałka auto zgłupieje i wywali błąd esp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz, może instrukcję VCDS jak przeprowadzić tą adaptację poprawnie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie, ale w necie jest sporo po angielsku.

 

Basic Setting

Steering Angle Sensor (G85) Calibration

 

Note: A successful calibration usually requires a correct coding, so make sure the control module is correctly coded first.

 

[select]

[03 - ABS Brakes]

 

[Fault Codes - 02]

[Done, Go Back]

 

Turn steering wheel at least 30 ° left and back straight ahead.

 

[Meas. Blocks - 08]

Group 005 Field 1 (Steering Angle Sensor -G85-)

Specification: 0.0 °

Tolerance (when straight): Âą5.0 °

[Done, Go Back]

 

[Login - 11]

Enter 40168

[Do It!]

 

[basic Settings - 04]

Group 001

[Go!]

[Done, Go Back]

 

[Fault Codes - 02]

All fault codes should have disappeared.

[Done, Go Back]

 

[Close Controller, Go Back - 06]

Edytowane przez mkpol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności