zbyszek702 Zgłoś #1 Napisano 20 Maja 2015 Mam pytanie do innych właścieli Pasata B6 czy miał ktoś z tym problem.Od razu odpowiadam że auto było sprawdzane na stacji diagnostycznej nie stwierdzono luzów na zawieszeniu,opony dobre(zwiększyłem ciśnienie).Zachowuje się tak jakby miał za delikatny układ kierowniczy.Nie słychać żadnych stuków.Mechanik ani diagnosta nie wie dlaczego buja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jurand Zgłoś #2 Napisano 20 Maja 2015 luzów nie ma, a geometria (tzw. zbieżność)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #3 Napisano 20 Maja 2015 Zacznij od sprawdzenia zbieżności, geometrii i adaptacji kąta skrętu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B&J Zgłoś #4 Napisano 20 Maja 2015 Jak buja to sprawdź amortyzatory czasami na testach pokazuje ze są ok a w rzeczywistości są wy... Miałem tak w innym aucie amortyzatory 10 lat miały i były już wy...e a na testach był wynik 85% sprawności Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbyszek702 Zgłoś #5 Napisano 20 Maja 2015 Pasata sprawdzałem na dwóch stacjach diagnostycznych zbierzność ok opon nie żdziera , do amortyzatorów nie wykazało zurzycia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariuszby Zgłoś #6 Napisano 20 Maja 2015 Jeśli zrobiłeś na amortyzatorach ponad 100 tyś km to one sa już do wymiany mimo że na maszynie nie wykazują zużycia. Natomiast auto zachowuje się niestabilnie , buja to jest właśnie symptom skończonych amorów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #7 Napisano 20 Maja 2015 (edytowane) Ale kiedy buja Podczas zwykłej jazdy, czy na dohamowaniu przed światłami Jeśli druga opcja, to sprawdź też hamulce-może któryś jest słabszy A amortyzatory sprawdź sobie na jakiejś nowszej stacji diagnostycznej, np. SAF przy obwodnicy, przy drodze na Kaczory. Edytowane 20 Maja 2015 przez Krawcol82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #8 Napisano 20 Maja 2015 Zaraz, facet pisze,że nie trzyma toru jazdy i mówi o "delikatnym układzie kierowniczym" i myląco mówi,że buja.. albo chodzi o niestabilną jazdę, co przypuszczam, albo o bujanie na nierównościach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbyszek702 Zgłoś #9 Napisano 20 Maja 2015 Jak droga jest równa bez żadnych nawet małych kolein jest w miarę ok ale gdy zaczyna się nierówna droga(jak większość)autem nosi lewo prawo cały czas trzeba kontrować kierownicą.Jechałem kolegi pasatem ta sama wielkość opon nie robi tego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cubus00 Zgłoś #10 Napisano 20 Maja 2015 a co ze sprezynami? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zarembaz Zgłoś #11 Napisano 20 Maja 2015 Jak droga jest równa bez żadnych nawet małych kolein jest w miarę ok ale gdy zaczyna się nierówna droga(jak większość)autem nosi lewo prawo cały czas trzeba kontrować kierownicą.Jechałem kolegi pasatem ta sama wielkość opon nie robi tego. Jaką masz szerokość opon? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbyszek702 Zgłoś #12 Napisano 20 Maja 2015 225 ale na zimowych 205 tak samo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jurand Zgłoś #13 Napisano 21 Maja 2015 (edytowane) a luz na układzie kierowniczym? da się ruszyć kierownicą bez ruszania kół przy wyłączonym silniku? Szerokie opony zawsze mocniej będą myszkować po koleinach.. Ja mam letnie 235 a zimowe 205 i różnica jest zauważalna. Ale do "ciągłego kontrowania" na pewno nie dochodzi w żadnym razie.. Jeśli luzów nie ma, to ja bym pomierzył geometrię nadwozia. Edytowane 21 Maja 2015 przez Jurand Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopezpb Zgłoś #14 Napisano 21 Maja 2015 Zacznij od sprawdzenia zbieżności, geometrii i adaptacji kąta skrętu Możesz napisać coś więcej o co chodzi z tą adaptacją kąta skrętu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #15 Napisano 21 Maja 2015 Po każdej ingerencji w zawieszenie należy nauczyć auto od nowa gdzie kierownica ma kąt zerowy. Inaczej może (ale nie musi bo to zależy od stopnia ingerencji w zawieszenie) być tak, że auto będzie przy przyspieszaniu i hamowaniu samo będzie korygować tor jazdy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
betagoo Zgłoś #16 Napisano 21 Maja 2015 Przerabiałem temat. Tutele wahaczy przednich do wymiany. Ustawienie zbieżności i geometrii, ale tylko w ASO. Poza ASO niestety nie mają zielonego pojęcia jak to zrobić i zawsze będzie ściągało w jedną stronę. Co do bujania, to amortyzatory do wymiany. Nie patrz co pokazuje na trzepakach, bo przy sprawności amortyzatorów 76% już buja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopezpb Zgłoś #17 Napisano 21 Maja 2015 Po każdej ingerencji w zawieszenie należy nauczyć auto od nowa gdzie kierownica ma kąt zerowy. Inaczej może (ale nie musi bo to zależy od stopnia ingerencji w zawieszenie) być tak, że auto będzie przy przyspieszaniu i hamowaniu samo będzie korygować tor jazdy. No tak, ale czy nie świeci się wtedy kontrolka ESP ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #18 Napisano 21 Maja 2015 No tak, ale czy nie świeci się wtedy kontrolka ESP ?Jeśli różnica będzie niewielka to poczujesz to na kierownicy, ale ESP będzie działać. Jeśli różnica będzie większa to po ujechaniu kawałka auto zgłupieje i wywali błąd esp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopezpb Zgłoś #19 Napisano 21 Maja 2015 Masz, może instrukcję VCDS jak przeprowadzić tą adaptację poprawnie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #20 Napisano 21 Maja 2015 (edytowane) Niestety nie, ale w necie jest sporo po angielsku. Basic Setting Steering Angle Sensor (G85) Calibration Note: A successful calibration usually requires a correct coding, so make sure the control module is correctly coded first. [select] [03 - ABS Brakes] [Fault Codes - 02] [Done, Go Back] Turn steering wheel at least 30 ° left and back straight ahead. [Meas. Blocks - 08] Group 005 Field 1 (Steering Angle Sensor -G85-) Specification: 0.0 ° Tolerance (when straight): Âą5.0 ° [Done, Go Back] [Login - 11] Enter 40168 [Do It!] [basic Settings - 04] Group 001 [Go!] [Done, Go Back] [Fault Codes - 02] All fault codes should have disappeared. [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06] Edytowane 21 Maja 2015 przez mkpol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach