Skocz do zawartości
Passat cc

Spalanie oleju silnikowego - zużycie oleju

Rekomendowane odpowiedzi

2.0TSI brak info o niskim poziomie oleju po 100k km

2.0TDI info o niskim poziomie oleju już po 10k km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.6TDI przy 21tyś pierwsze info o niskim poziomie oleju gdzie dolałem litr oleju. Wcześniej dolałem po pół litra przy 7 tyś i 14tyś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u m nie interwał 15k

brak zuzycia oleju i tudziez komunikatu

przy 15k, 30k, 45k 60k do 75k jeszcze nie dojechałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie komunikat był tuż przed 15 k (castrol), a później już brak komunikatów przy 30k, 45k (motul)

Przewaga jazd autostradowych.

Edytowane przez MM_VW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniam co 15 tyś. Nigdy nie miałem żadnego komunikatu, na bagnecie też poziom w normie.

Olej Motul. Obecny przebieg 33500km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też nic nie dolewam i bardzo chwalę.

Motul 5W-30 5L Specific (wchodzi około 4.2 - 4.4 litra) - Syntetyczny Olej Samochodowy z normą 504.00 , 507.00 oraz z DPF1117-2.jpg

Edytowane przez jopstons

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.8 TSI DSG obecnie 12 000KM, olej fabryczny (nie wiem czym zalany, pewnie castrol). Jazda - 90% miasto.

Stan bagnetu praktycznie caly czas taki sam, zero dolewek. Dalej nie bede testowac, bo planuje niebawem sam wymienic olej i filtr.

 

Serwisowe 30 000KM lub 2 lata to chyba odrobine za dlugo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1.8 TSI DSG obecnie 12 000KM, olej fabryczny (nie wiem czym zalany, pewnie castrol). Jazda - 90% miasto.

Stan bagnetu praktycznie caly czas taki sam, zero dolewek. Dalej nie bede testowac, bo planuje niebawem sam wymienic olej i filtr.

 

Serwisowe 30 000KM lub 2 lata to chyba odrobine za dlugo.

 

w naszym silniku czas wymiany oleju liczony jest oddzielnie. Ja wlasnie muszę przy 21 000 wymienić .

 

Pozdrawiam

 

AreK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1.8 TSI DSG obecnie 12 000KM, olej fabryczny (nie wiem czym zalany, pewnie castrol). Jazda - 90% miasto.

Stan bagnetu praktycznie caly czas taki sam, zero dolewek. Dalej nie bede testowac, bo planuje niebawem sam wymienic olej i filtr.

 

Serwisowe 30 000KM lub 2 lata to chyba odrobine za dlugo.

 

Nie ma co panikowac :)

 

Z ciekawostek to oleju w silniku okretowym nie wymienia sie NIGDY a taki silnik pracuje 20-30 lat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie ma co panikowac :)

 

Z ciekawostek to oleju w silniku okretowym nie wymienia sie NIGDY a taki silnik pracuje 20-30 lat.

 

Silniki okrętowe mają RPM 100-200? A tu czerwone pole mamy przy 8000?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie ma co panikowac :)

 

Z ciekawostek to oleju w silniku okretowym nie wymienia sie NIGDY a taki silnik pracuje 20-30 lat.

 

Nie wymienia sie, bo taki silnik w zaleznosci od pojemnosci i cyklu pracy (dwusow, czterosow) potrafi spalic np. 50l oleju na dobe (!) pracy...

Dolewa sie go znacznie czesciej, co za tym idzie silnik ma caly czas nowy olej. Samochod to inna bajka...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wymienia sie, bo taki silnik w zaleznosci od pojemnosci i cyklu pracy (dwusow, czterosow) potrafi spalic np. 50l oleju na dobe (!) pracy...

Dolewa sie go znacznie czesciej, co za tym idzie silnik ma caly czas nowy olej. Samochod to inna bajka...

 

Olej cylindrowy jest 'tracony' i caly czas podawany na gladzie cylindrowe przez lubrykatory (dwusuwowy diesel) ale oleju w skrzyni korbowej przez cale zycie statku sie nie wymienia - tylko oczyszcza wirowkami. a max obroty 'duzego' diesla to 75rpm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widze ze kolega marynarz w dodatku z "kotlowni". Wybralismy sobie w XXI w. robote, nie ma co ;)

 

Ja od 5 lat pracuje na srednioobrotowych czterosuwach diesel-electric i w zaleznosci od stopnia zuzycia pala olej jak smok.

Separator oczyszcza olej, ale silnik i tak go spala...

 

sorry za off top.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z ciekawostek to oleju w silniku okretowym nie wymienia sie NIGDY a taki silnik pracuje 20-30 lat.
Dolewa sie go znacznie czesciej, co za tym idzie silnik ma caly czas nowy olej.

To tak samo jak TDI na polskich drogach ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie po 12 000 km zakomunikował że należy sprawdzić poziom, dolałem niecały litr do stanu odpowiedniego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Widze ze kolega marynarz w dodatku z "kotlowni". Wybralismy sobie w XXI w. robote, nie ma co ;)

 

Ja od 5 lat pracuje na srednioobrotowych czterosuwach diesel-electric i w zaleznosci od stopnia zuzycia pala olej jak smok.

Separator oczyszcza olej, ale silnik i tak go spala...

 

sorry za off top.

 

'prawie' mechanik. kiedys prawie poszedlem na mechaniczny ale jakos zwrocilem sie w strone swiatla chociaz mechanika zawsze mnie interesowala. bylem na tankerach, potem 5 lat fpso (gdzie notabene spedzalem wiecej czasu w maszynowniach niz na pokladzie), potem pare lat na pasazerach (diesel electric) ale teraz znowu na 'normalnym' statku - tym razem VLCC.

 

zeby nie bylo off-topa to cos na temat

u mnie po 20k ubylo na bagnecie okolo 20% - ale tez auto nie ma ze mna lekko :)

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cos czuje, ze 2.0 bitdi to godny chwaly następca kultowego 2.5 TDI 150 km. :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cos czuje, ze 2.0 bitdi to godny chwaly następca kultowego 2.5 TDI 150 km. :lol

 

Skad takie stwierdzenie jeżeli mozna wiedzieć ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skad takie stwierdzenie jeżeli mozna wiedzieć ?

Normalne by bral litr od wymiany do wymiany przy tych przebiegach ? Ile bedzie bral przy przebiegu 200 tys ? 240 km to sie robi z 3.0 TDI kilka lat temu, biorac pod uwage coraz gorsza jakosc materialow uzyta do produkcji ten silnik to tykajaca bomba. Mozecie mnie zjechac, ale pogadamy za kilka lat :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Normalne by bral litr od wymiany do wymiany przy tych przebiegach ? Ile bedzie bral przy przebiegu 200 tys ? 240 km to sie robi z 3.0 TDI kilka lat temu, biorac pod uwage coraz gorsza jakosc materialow uzyta do produkcji ten silnik to tykajaca bomba. Mozecie mnie zjechac, ale pogadamy za kilka lat :)

 

Mam nadzieję, że się grubo mylisz - podobno zastosowane są w nim zupełnie inne materiały niż w zwykłym 2.0, ponadto nadwyżka mocy i momentu jest gigantyczna - mimo tego, że lubię bardzo dynamiczną jazdę bardzo rzadko wykorzystuję jego pełne możliwości

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności