mkpol Zgłoś #1661 Napisano 13 Sierpnia 2020 W dniu 8.08.2020 o 23:29, ktry napisał: To jest tak jak niektórzy twierdzą że w DSG nie wolno wrzucać na N w czasie jazdy, albo podczas zjazdu z góry Oczywiście że nie wolno. Natychmiast spasa ciśnienie oleju w skrzyni, co prowadzi do przegrzewanie mechatroniki. Po to masz D, żeby na nim jeździć. @Dreyfus @radekrp90 po co te uszczypliwości? Poza wszystkim to DSG nie jest skrzynią automatyczną tylko manualną z automatycznym sprzęgłem. To spora różnica. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #1662 Napisano 13 Sierpnia 2020 Skrzynia zautomatyzowana/zrobotyzowana jeden pies. Dlatego napisałem, że sytuację z DSG należy sobie wyobrazić w kontekście skrzyni manualnej. Tam nikt nie wrzuca R przy jeździe do przodu. 5 godzin temu, mkpol napisał: @Dreyfus @radekrp90 po co te uszczypliwości? I kto to mówi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #1663 Napisano 13 Sierpnia 2020 Moje przynajmniej nie szkodzą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #1664 Napisano 13 Sierpnia 2020 Fajne określenie DSG Nie jest to skrzynia automatyczna , tylko manualna z automatycznym sprzęgłem i elektrycznym wbijaniem biegów. Więc wrzucanie na N podczas jazdy nie ma żadnego wpływu na skrzynię. Dlatego wprowadzili tryb ECO który non stop wbija N po zdjęciu nogi z gazu i załącza ponownie bieg po dodaniu go.Tym samym wbicie R podczas toczenia nie ma znaczenia, bo elektronika tego po prostu nie zrobi dopóty koła się toczą. Jest to skrzynia dla głupola i trzeba się sporo namęczyć, aby ją w normalnych warunkach uszkodzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarod84 Zgłoś #1665 Napisano 14 Sierpnia 2020 Wydaje mi się, że w dsg wrzucanie R trochę przedwcześnie jest w miarę bezpieczne, bo mamy 2 sprzęgła na jednym zapięty wsteczny a na drugim jedynka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #1666 Napisano 14 Sierpnia 2020 20 godzin temu, mkpol napisał: Moje przynajmniej nie szkodzą Napisałem - "a teraz na poważnie" Ale faktycznie - zmieniam posta na wersję nie dla klientów M.Markt. @ktry Tak elektronika czuwa, ale to tylko elektronika. Nie jest to sposobem zalecanym z tego powodu, że do wrzucenia wstecznego musi być pełne zatrzymanie wałka zdawczego, a delikatny jego ruch może nie zostać wykryty przez czujniki. Stąd ryzyko uszkodzenia. W zasadzie nie wiem po co ta dyskusja. W instrukcji napisano jasno jak należy używać skrzyni. To, że nie zastosowano zabezpieczenia przed wrzuceniem wstecznego nie oznacza, że to dobrze. Co do "N" w DSG to nie problem - pompa oleju pracuje niezależnie od skrzyni i sprzęgieł. W Tiptronikach to nie przejdzie. I tak w nowych skrzyniach sterownik wrzuca luz - nazywa się to trybem żeglowania ale kłóci się to z dotychczasowym postrzeganiem ekodrivingu ale skoro w testach jest mniej to pewnie tak jest, prawda? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viperpl Zgłoś #1667 Napisano 28 Listopada 2020 Cześć. Zauważyłem w swoim B8 HL z 2016 roku z przebiegiem 100 tyś, że boczek fotela kubełkowego zaczyna pękać; W konfiguratorze zamawiałem skórę, a to jest zwyczajna derma/cerata. Skórzane są chyba tylko środki foteli. Ma ktoś podobny problem? Ciekawe czy są dostępne poszycia foteli.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
saper_wroc Zgłoś #1668 Napisano 28 Listopada 2020 Standardowe fotele z Highline to ekoskóra, zdaje się że wersje z wentylacją mają lepszą (chyba naturalną) skórę daną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarod84 Zgłoś #1669 Napisano 30 Listopada 2020 U mnie też 100 tys, jeszcze nie pęka, ale dużo zagnieceń widać - niestety tak chwalili, że skóra, a boczki ekoskóra a środek alcantara Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #1670 Napisano 4 Grudnia 2020 To nie skóra, to najtańsza derma i plastik. Tak vw robi sobie kpiny z klienta i liczy, że kupując kolejnego passata zapomnisz o tych przekrętach. Dermowa tapicera w wozie za 150 tysięcy i styropianowy podłokietnik - szczyt luksusu. Nie tego oczekiwałem, inżynierze z Wolfsburga. U mnie też już popękało z boku. Zakleiłem to klejem patex extreme. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zibi1961 Zgłoś #1671 Napisano 5 Grudnia 2020 Kurcze ,myślałem że jeżdżę automatem a tu MKPOL pisze że to manual (?) , dziwny ten świat .Tak sobie myślę ,że bardziej trafne było by określenie że to 2 skrzynie manualne połączone w automat . Bo jest to pełnoprawny automat ,nie wbijam każdego biegu bez sprzęgła które jest automatyczne tylko automat robi wszystko za mnie . Na tiptronic to może już trochę przypomina manual z automatycznym sprzęgłem chociaż biegi wbijam elektronicznie a nie mechanicznie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #1672 Napisano 5 Grudnia 2020 @zibi1961 Jeśli dobrze piszę to Twoje argumenty to tzw. błąd poznawczy. To nie skrzynia automatyczna (wiem, że VW ją tak nazywa), a zautomatyzowana. Jeśli miałby to być automat w takiej konfiguracji jak DSG to były by dwa sprzęgła hydrokinetyczne. Wtedy pełzanie nie było by symulowane paleniem sprzęgieł, a uślizgiem realizowanym na zespole pompa-turbina sprzęgła hydrokinetycznego. Co więcej, VW ma dużo innych takich ciekawych "uproszeń" marketingowych. Jak choćby MildHibrid, czyli tzw. miekka hybryda co z hybrydą ma tyle wspólnego co koń z osłem, dwu-/trzystrefowe klimatyzacje, które dzielą tylko temperaturę, a nie strumienie powietrza... i pewnie wiele innych których się z biegu nie pamięta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galux20 Zgłoś #1673 Napisano 6 Grudnia 2020 A co sugerujesz z mildhibrid? Jeżdżę z czymś takim i widzę pozytywne wyniki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #1674 Napisano 7 Grudnia 2020 Nic - jedynie to, że nie hybryda, a silnik spalinowy z lepszym alternatorem/rozrusznikiem, balastem w postaci akumulatorów 48V. Efekt uboczny to to iż w nim przynajmniej Start&Stop działa jak powinien Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galux20 Zgłoś #1675 Napisano 7 Grudnia 2020 Jeżdżę czymś takim I widzę plus takiego rozwiązania w zużyciu paliwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #1676 Napisano 7 Grudnia 2020 28 minut temu, galux20 napisał: Jeżdżę czymś takim I widzę plus takiego rozwiązania w zużyciu paliwa Jaka była różnica w cenie między benzyną bez wspomagaczy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galux20 Zgłoś #1677 Napisano 7 Grudnia 2020 Nie rozumiem Ceny benzyny nie sprawdzalem Kupiłem 2.0 tdi w a6c8 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach