Dolek Zgłoś #1501 Napisano 28 Sierpnia 2017 Za tydzień ruszam w dłuższą trasę - ~1000km. Jedź i nie panikuj. Jak ma paść to i tak padnie :-) Wystarczy pamiętać aby po ostrym pałowaniu na autostradzie nagle nie wyłączyć silnika, zanim turbina nieco się nie schłodzi. Ale nawet na autostradzie zjazd na MOPa i znalezienia miejsca to kilkanaście/kilkadziesiąt sekund gdzie turbina już nieco się uspokoi. Ewentualnie jak już chcesz to po zatrzymaniu niech silnik jeszcze moment popracuje na luzie. Ja wróciłem właśnie z wakacji w Albanii, w sumie trasa w jedną stronę 2200 km. Żadnych magicznych sztuczek nie ma co odprawiać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MadMax911 Zgłoś #1502 Napisano 28 Sierpnia 2017 Za tydzień ruszam w dłuższą trasę - ~1000km. Jakieś najlepiej zadbać o samochód w tak długiej trasie, żeby nie zajechać turbiny? Robić postoje co kilka godzin czy lepiej nie? Lepsza stała prędkość 120-140km/h czy lepiej dynamiczniej? Pytanie o silniki TSI Oblecialem Włochy i Austrie na przełomie czerwiec lipiec (Ok. 2500km), za rodzina, pełny bagażnik, jakto na wakacje. Tydzień później wysłałem ich nad morze z dziadkami i pojechałem po nich później, Ok. ~700km w jedna stronę. Szczerze to nawet mi na myśl nie przyszło ze mam jakoś "dbać" o moje 1.8. Lecim na autostradach 120-150, poza niżej, i tyle. Uważałem tylko na inne auta, żeby nie zahaczyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamoz Zgłoś #1503 Napisano 28 Sierpnia 2017 Poza tym masz gwarancję mobilności VW, która działa w całej Europie więc w razie awarii nie ma dramatu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #1504 Napisano 28 Sierpnia 2017 Za tydzień ruszam w dłuższą trasę - ~1000km. Jakieś najlepiej zadbać o samochód w tak długiej trasie, żeby nie zajechać turbiny? Robić postoje co kilka godzin czy lepiej nie? Lepsza stała prędkość 120-140km/h czy lepiej dynamiczniej? Pytanie o silniki TSI ...bosze do czego to doszło, trzeba planować całą trase i trząść portkami żeby się nie rozsypała turbina w nowym aucie. Klienci VW nie mają wyboru bo pozostaje im tylko w miarę bezawaryjny diesel. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
thr Zgłoś #1505 Napisano 29 Sierpnia 2017 ...bosze do czego to doszło, trzeba planować całą trase i trząść portkami żeby się nie rozsypała turbina w nowym aucie. Klienci VW nie mają wyboru bo pozostaje im tylko w miarę bezawaryjny diesel. Bez przesady. To jest pytanie raczej z cyklu: "jak dbać o turbinę", bo nigdy nie miałem samochodu z turbiną wcześniej. Wiesz, ja wiem, że jest kilku bardzo niezadowolonych ludzi z B8, ale ja jestem bardzo zadowolony. Nawet jeśli padnie to bym go wybrał jeszcze raz. Testowałem długo konkurencyjne samochody, bo Passata nie brałem na początku pod uwagę i nie ma w tym przedziale cenowym nic konkurencyjnego z tymi gabarytami. Może Superb, ale środek brzydszy i gorszy (dla mnie). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #1506 Napisano 29 Sierpnia 2017 No ja nawet nie oglądałem konkurencji prócz Avensis, a wybrałem paska bo też w sumie najlepszy z wyglądu chociaż szukałem też b7 ale chciałem w końcu nowe. Nie wiem jakie teraz turbiny robią i jakich to jest producentów. Pamiętam jak kiedyś na auta japońskie sportowe jak Skyline czy 3000GTkażdy narzekał na krótki żywot turbin - 100-120 tyś w stosunku do dzisiejszych aut to źle nie wygląda. W naszej od nowości octavii I oryginalna turbina dojechała do 400 tyś i potem nie wiem bo auto zostało sprzedane. No ale takie były czasy. Oleje też były inne, nie podrabiane i wyższej klasy. Dziś Mobil czy Motul poszli w również koszty. Co jak co ale jesteśmy po kryzysie z 2008 r. i producenci już obrali inną drogę, nie testuje się latami auta przed wypuszczeniem jak kiedyś . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MM_VW Zgłoś #1507 Napisano 29 Sierpnia 2017 Panowie, skończmy to czarnowidztwo, bo nie ma ono uzasadnienia w faktach. Czytający będą się bali do sklepu za rogiem wyjechać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojtek123 Zgłoś #1508 Napisano 29 Sierpnia 2017 pytanie odnośnie czujników parkowania. ostatni graniczny punkt/sygnał to jaka odległość ( w cm )od przeszkody ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dolek Zgłoś #1509 Napisano 29 Sierpnia 2017 pytanie odnośnie czujników parkowania. ostatni graniczny punkt/sygnał to jaka odległość ( w cm )od przeszkody ? To ok. 50 cm. Spokojnie można np. przejśc pomiędzy autem a przeszkodą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarod84 Zgłoś #1510 Napisano 29 Sierpnia 2017 To ok. 50 cm. Spokojnie można np. przejśc pomiędzy autem a przeszkodą. To jakieś zepsute masz, u mnie pewnie z 10cm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojtek123 Zgłoś #1511 Napisano 30 Sierpnia 2017 o i mam nadzieję, że jest jak u Jaroda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #1512 Napisano 30 Sierpnia 2017 u mnie jest tak, że ostatni czerwony to 10 cm ale ciągły dźwięk zaczyna się znacznie wcześniej 20-30cm. W moim Fordzie transicie jest lepiej bo wyświetla dokładną odległość w cm. Można bardzo precyzyjnie dojeżdżać co do 2 cm. I szczerze to lepiej mi się manewruje niż paskiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacekVWB8 Zgłoś #1513 Napisano 31 Sierpnia 2017 (edytowane) Bez przesady. To jest pytanie raczej z cyklu: "jak dbać o turbinę", bo nigdy nie miałem samochodu z turbiną wcześniej. Wiesz, ja wiem, że jest kilku bardzo niezadowolonych ludzi z B8, ale ja jestem bardzo zadowolony. Nawet jeśli padnie to bym go wybrał jeszcze raz. Testowałem długo konkurencyjne samochody, bo Passata nie brałem na początku pod uwagę i nie ma w tym przedziale cenowym nic konkurencyjnego z tymi gabarytami. Może Superb, ale środek brzydszy i gorszy (dla mnie). jak dbać o turbinę? Zasada nr 1 - po szybszej jeździe przez dłuższy czas (kilkadziesiąt kilometrów z prędkością od 90km/h ) po zatrzymaniu samochodu nie wyłączamy silnika przez ok 1 minutę aby olej nie uległ "skoksowaniu" to zapobiegnie osadzaniu się nagaru. Pisał już o tym wyżej Dolek. Edytowane 31 Sierpnia 2017 przez jacekVWB8 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
googie Zgłoś #1514 Napisano 1 Września 2017 A ta zasada to czasem nie jest już przestarzała? Wydawało mi się, że w B8 po wyłączeniu silnika działa jeszcze chwilę elektryczna pompa oleju, która dba o turbinę. Źle mi się wydawało? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slabb Zgłoś #1515 Napisano 1 Września 2017 Tez tak słyszałem ze już nie trzeba studzić, poniformowal mnie o tym sprzedawca jak testowałem Arteona 2.0 bitdi ale czy to potwierdzone info to nie mam pojęcia... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ikar Zgłoś #1516 Napisano 2 Września 2017 Kupowałem n8 w 2016 roku... sprzedawca też mi tak powiedział. Pytałem co z turbiną... bo start-stop gasi często od razu. Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dirve Zgłoś #1517 Napisano 2 Września 2017 dobre pytanie., ja odruchowo w 2.0 TDi 150 HP odrazu wyłączam start stop bo boję się o turbo i po każdej autostradowej jeździe czekam z 2 minuty ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacekVWB8 Zgłoś #1518 Napisano 2 Września 2017 (edytowane) dobre pytanie., ja odruchowo w 2.0 TDi 150 HP odrazu wyłączam start stop bo boję się o turbo i po każdej autostradowej jeździe czekam z 2 minuty ... Pytałem dzisiaj w dwóch serwisach dealerskich w kwestii turbo . Faktycznie w obydwu potwierdzili stosowanie w B8 pompy oleju, o której pisał googie. Na moje kolejne pytanie czy w takim razie nie ma potrzeby utrzymywania przez jakiś czas silnika na wolnych obrotach po szybkiej jeździe, w jednym serwisie padła odpowiedź , że nie ma, a w drugim "no dla wszystkiego może Pan". Tak, że zasadniczo chyba faktycznie moja (i niektórych innych) " zasada nr 1" odchodzi do lamusa. Edytowane 2 Września 2017 przez jacekVWB8 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MM_VW Zgłoś #1519 Napisano 2 Września 2017 Pytanie tylko czy ta pompa działa po wyłączeniu zapłonu? Bo jak SS wyłączy silnik to może i działa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #1520 Napisano 2 Września 2017 (edytowane) Odpowiedź od naszego przedstawiciela Zespołu Wsparcia Technicznego Volkswagen Group Polska: Podczas pracy silnika chłodzenie turbosprężarki zapewnia przede wszystkim olej silnikowy. Aby zapewnić chłodzenie łożyskowania wałka turbosprężarki także po wyłączeniu silnika, turbosprężarka jest włączona w obwód wodnego chłodzenia powietrza doładowania. Płyn chłodzący jest pompowany do turbosprężarki w zależności od potrzeb. Po wyłączeniu rozgrzanego silnika na okres do 480 s jest włączana dodatkowa (elektryczna) pompa wody (V50). Zasysa ona płyn chłodzący z dodatkowej chłodnicy wody i tłoczy go m. in. do turbosprężarki. Zapewnia to odpowiednie chłodzenie wałka i zapobiega tworzeniu się pęcherzyków pary w obwodzie chłodzenia turbosprężarki. W ten sposób chroniona jest turbosprężarka (a właściwie wałek turbosprężarki z łożyskowaniem) przed przegrzaniem w określonych warunkach eksploatacyjnych. Rozwiązanie powyższe stosowane jest w samochodach koncernu VW. Odnośnie tworzenia się nagarów w przewodach olejowych turbosprężarki i awaryjności turbosprężarek w samochodach z systemem Start-Stop, na obecnym etapie nie można udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Samochody z systemem Start-Stop zaczynają na masową skalę wchodzić na rynki i dopiero po pewnym czasie będzie można na bazie praktycznych doświadczeń określić ewentualną awaryjność poszczególnych podzespołów w samochodzie, takich jak rozrusznik, turbosprężarka czy akumulator. Edytowane 2 Września 2017 przez paolokos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach