Skocz do zawartości
IQM1

Praktyczne uwagi użytkowników

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Po ilu kilometrach najlepiej jest wymienic olej i ogolnie zrobic przeglad? Mam przejechane ok 11 tys km i zamierzam pojechac autem do Norwegii i sie zastanawiam czy nie zglosic sie teraz przed podróża ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po 15 tyś. jeżeli robisz duże trasy, 10 tyś jak jeździsz głównie po mieście

Ja zmieniam olej w interwałach co 15 tyś i zawsze przyjeżdżam ze swoim olejem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze zmieniam pierwszy raz max. przy 2 tysiącach. Później max. co 15. Bez znaczenia czy leje olej LL czy inny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jak sprawują się obecne silniki diesla w Passacie na krótkich odcinkach, rzędu 15 km i auto jest gaszone ? Czy są problemy z DPF'em ?

Proszę o opinię ludzi użytkujących auta z ww. silnikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam 2 passaty, 1.6 tdi przebieg 60 tys km oraz BiTDI, do pracy mam 13 km, zadnych problemow ani z jednym ani z drugim. Zdarza sie, ze jak przyjade do pracy albo po pracy do domu, samochod wypala DPF-a, przewaznie gasilem samochod podczas wypalania, sporadycznie 2-3 minuty gaz w podloge i sie wapalal ( ale zrobilem tak 1.6 ze 2 razy, BiTDI tylko raz ( oraz raz pojechalem na dodatkowe 2 km - jak wrocilem DPF wypalony). Mysle, ze DPF-em nie ma co sobie glowy zawracac:)

 

Dodam, ze BiTDI po 2 km silnik ma jakies 60 stopni, potem wolniej sie juz nagrzewa ale zawsze po 13 km jest 90 stopni ( 1.6 TDI rozgrzewa sie wolniej na poczatku ale po przyjechaniu 13 km prawie zawsze jest 90 stopni )

 

Cieple powietrze w BiTDI jest juz po jakims 1 km:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z moich obserwacji wynika, że odcinek 15 km jest co do zasady całkowicie wystarczający do przeprowadzenia procedury (licząc od zimnego silnika), o ile oczywiście auto zamierza ją przeprowadzić. Innymi słowy przy takich odległościach nie powinieneś odczuć jakiś problemów w użytkowaniu.

 

W sumie to jedno rozwiązanie mogliby ściągnąć z systemów informatycznych. Komunikat że auto zamierza przeprowadzić procedurę. Czy kontynuować? To pozwoliłoby zarządzać tą procedurą, podobnie jak aktualizacją oprogramowania w komputerze. Oczywiście mogłyby być mechanizmy, że jak nie zareagujesz to samo startuje, albo jak stwierdzisz NIE to przy np. drugim/trzecim podejściu startuje. Byłoby idealnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam taki maly problem z profilem jazdy, tzn: mam w trybie Indywidualnym wybrany naped jako sport, ale po zgaszeniu silnika i ponownym zapalniu tryb Indywidualny jest caly czas zalaczony ale silnik i skrzynia dzialaja w trybie normalnym, musze jeszcze raz najechac na tryb indywidualny i jest zniwu S zamiast D, ale tylko do wylaczenia silnika, tak ma byc czy trzeba moze cos gdzies pogrzebac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Było już o tym na forum. Tak jest. Wprawdzie nie mam DSG ale kojarzę dyskusje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze to przeoczylem, ale jest to troche dziwne, bo skoro tak ustawiam ten tryb to powinien taki byc:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz zmieniać trybu, wystarczy dźwignię pociągnąć w dół i zmieni Ci się na S.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest ze względu na ekologię. W instrukcji jest napisane, że tak ma być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak @piecu napisał.

U mnie mam włączony tryb normal. Jak potrzebuję lepszej dynamiki, to dźwignia zmiany raz do tyłu i włącza się tryb sport. Kolejny raz - wyłącza. Niewiele roboty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozważam, zakup takiej konfiguracji

Kod konfiguracji: VTOYZF48

Czy warto coś dodać jeszcze z listy dodatków ? Coś co może się przydać a czego mogę później żałować, że nie wziąłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozważam, zakup takiej konfiguracji

Kod konfiguracji: VTOYZF48

Czy warto coś dodać jeszcze z listy dodatków ? Coś co może się przydać a czego mogę później żałować, że nie wziąłem.

 

WOW zaszalałeś :)

Zaznacz pakiet biznes. Będzie taniej niż te same rzeczy oddzielnie. DP możesz dobrać podczas jego dodawania.

 

PS: ja bym za tyle kasy Passata nie kupił :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info o tym pakiecie :D

A Ty ile dałeś za swojego ?

 

Jak to mawia Zachar, wolę Passata full wypasa, niż Audi A4 golasa. Za Audi z takim samym silnikiem musiałbym dać jakieś 185 k i do tego jakieś sensowe dodatki, które w Audi kosztują majątek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo Passat rozmiarowo jest wyraźnie większy niż A4.

 

1. Dlaczego drogowy bez plusa?

2. Dlaczego ambient bez plusa?

3. Na pewno bez cyfrowych zegarów ani HUD?

4. Na pewno bez area view ani nawet kamery cofania?

5. Na pewno bez keyless access?

6. Na pewno bez 4motion? W swoim co prawda nie mam ale jakby była opcja dopłaty 10k (a nie 30k jak do 2.0 TSI, w tym gratis 60KM) to bym brał.

 

PS. Zły wątek. Jest przyklejony pt. "kupujemy passata".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki za info o tym pakiecie :D

A Ty ile dałeś za swojego ?

 

Jak to mawia Zachar, wolę Passata full wypasa, niż Audi A4 golasa. Za Audi z takim samym silnikiem musiałbym dać jakieś 185 k i do tego jakieś sensowe dodatki, które w Audi kosztują majątek.

 

Ja dałem 138, już po rabacie. Katalogowo było 152. Jednak tak jak napisałem, że jako już posiadacz Passata, w życiu bym nie dał 200 tys i więcej, niezależnie od wyposażenia. Jakbym już miał tyle wydać to jednak wolałbym "golasa", który jednak ma jak dla mnie wystarczające wyposażenie.

 

Nie odbieraj tego jako krytyki tylko moją subiektywną opinię, już jako posiadacza :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każdy ma swoje podejście, mnie w aucie najbardziej cieszą dodatki i nie kupiłbym golasa. Mój katalogowo kosztował 237k i nie żałuję że nie kupiłem A4 bez wyposażenia, bo podobna wersja to 3 z przodu w cenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dodatki to podstawa:), przynajmniej sie czlowiekowi nie nudzi, caly czas cos nowego jest do odkrycia w samochodzie:), ja tez wychodze z zalozenia, ze albo wszystko albo nic:).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Albert93

 

Nie wiem jak to zrobiłeś, ale masz b. drogi konfig z moim zdaniem średnim silnikiem i bez najlepszych dodatków (AID, AV...). Nie lepiej pakiet biznes, odpuścić sobie pare listew i BiTDI/2.0 TSI?

 

d

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności