Skocz do zawartości
Mlody_tm

Problem z Passatem B7 i temperaturą cieczy

Rekomendowane odpowiedzi

tmp_8954-IMG_20161222_191726803424111.jpg

 

:paker nowy działa, po prostu działa.

 

termostat ten stary w aucie był cały czas otwarty, nie wiem czemu bo rozkręcony na części mam przed oczami i nie ma uszkodzeń ale wygląda jak by nie miał uszczelki która powoduje zamknięcie, konstrukcja prosta ale po prostu nie działa.

 

Młody stawiam piwo w kRAKOWIE albo litre ON :jupi

Edytowane przez MadB7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spoko :) w końcu zlot zrobimy ludzi pokrzywdzonych niedogrzanym silnikiem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
termostat otwiera sie od 70st wiec wtedy idzie na skrzynie obieg i zaczyna ja chłodzić.

 

Silnik rozgrzewa się szybciej niż skrzynia wiec początkowo silnik grzeje skrzynie :D Zasada wymiennika, zależy które medium jest chłodniejsze a które cieplejsze. Taka ciekawostka choć mało przydatna :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zadziwiające jest to bez tego termostatu silnik po prostu jest wychłodzony do 55 stopni w normalnym trybie jazdy, zatem co się dzieje w układzie chłodzenia skrzyni ? Czyżby tam było tak zimno by całkowicie układ wychłodzić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Silnik rozgrzewa się szybciej niż skrzynia wiec początkowo silnik grzeje skrzynie :D Zasada wymiennika, zależy które medium jest chłodniejsze a które cieplejsze. Taka ciekawostka choć mało przydatna :)

 

silnik nagrzewa się szybciej, fakt. ale jak w początkowej fazie jak piszesz może grzać skrzynie skoro termostat jest zamknięty i nie ma na nią obiegu. otwiera się po osiągnięciu 70st i dopiero otwiera się obieg. jeśli termostat jest uszkodzony wtedy skrzynia zabiera to ciepło z silnika dlatego wszyscy piszą ze im opada ze auto niedogrzane itd

Edytowane przez wiesiok81

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przynajmniej skrzyni cieplej jest :)

 

8c8341de70e01e2d8510c8999aeef9a5.jpg

 

 

Wesołych Świąt !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
silnik nagrzewa się szybciej, fakt. ale jak w początkowej fazie jak piszesz może grzać skrzynie skoro termostat jest zamknięty i nie ma na nią obiegu. otwiera się po osiągnięciu 70st i dopiero otwiera się obieg. jeśli termostat jest uszkodzony wtedy skrzynia zabiera to ciepło z silnika dlatego wszyscy piszą ze im opada ze auto niedogrzane itd

 

Gdy silnik ma 70 i otwiera się termostat to skrzynia nie ma nawet 40, wiec i tak silnik dogrzewa skrzynie. Ale to jest mało istotne, bardziej zastanawiam się nad faktem ze w starszych b6 nie ma termostatu dsg w nowszych jest i jest tak diametralna różnica jeśli term. Jest uszkodzony. U mnie w oryginale termostatu nie było i jakoś sie dogrzewal, a zeby taki mały wymiennik wypompowali tyle ciepła z silnika? Nie pamietam jaka temperatura jest w skrzyni, ale łopatologicznie myśląc jeśli zastosowany jest odpowiedniej mocy wymiennik to temp oleju skrzyni biegów równa jest temp cieczy chłodzącej silnika. To moja teza [emoji16] wiec skad takie niedogrzanie w b7? [emoji33]

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdy silnik ma 70 i otwiera się termostat to skrzynia nie ma nawet 40, wiec i tak silnik dogrzewa skrzynie. Ale to jest mało istotne, bardziej zastanawiam się nad faktem ze w starszych b6 nie ma termostatu dsg w nowszych jest i jest tak diametralna różnica jeśli term. Jest uszkodzony. U mnie w oryginale termostatu nie było i jakoś sie dogrzewal, a zeby taki mały wymiennik wypompowali tyle ciepła z silnika? Nie pamietam jaka temperatura jest w skrzyni, ale łopatologicznie myśląc jeśli zastosowany jest odpowiedniej mocy wymiennik to temp oleju skrzyni biegów równa jest temp cieczy chłodzącej silnika.

 

Różni się jeszcze oprogramowanie w skrzyni w B6.

Sterownik skrzyni reguluje zaworem przepływ oleju do chłodnicy - na początku, kiedy jest zimny olej, nie otwiera. Gdy jest za gorący olej w skrzyni, uruchamiany jest obieg chłodzenia.

Poza tym, gdy jest zimny, sterownik tak steruje pracą skrzyni, żeby szybciej się nagrzała.

Taki jest w B6.

W B7 musieli to "poprawić".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Różni się jeszcze oprogramowanie w skrzyni w B6.

Sterownik skrzyni reguluje zaworem przepływ oleju do chłodnicy - na początku, kiedy jest zimny olej, nie otwiera. Gdy jest za gorący olej w skrzyni, uruchamiany jest obieg chłodzenia.

Poza tym, gdy jest zimny, sterownik tak steruje pracą skrzyni, żeby szybciej się nagrzała.

Taki jest w B6.

W B7 musieli to "poprawić".

 

i taka odpowiedzi oczekiwałem :D dzieki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Różni się jeszcze oprogramowanie w skrzyni w B6.

Sterownik skrzyni reguluje zaworem przepływ oleju do chłodnicy - na początku, kiedy jest zimny olej, nie otwiera. Gdy jest za gorący olej w skrzyni, uruchamiany jest obieg chłodzenia.

Poza tym, gdy jest zimny, sterownik tak steruje pracą skrzyni, żeby szybciej się nagrzała.

Taki jest w B6.

W B7 musieli to "poprawić".

 

A to bardzo ciekawe i ty to sprawdziłeś sam osobiście, ciekawe czemu u mnie się dogrzewa w starym typie silnika PPD z nową skrzynią z '13 r. i bez termostatu przy skrzyni. Mylicie panowie pojęcia to silniki są coraz nowocześniejsze i teraz benzyna dogrzewa się szybciej niż diesel, co kiedyś było na odwrót, a commonrail jeszcze woniej i układ chłodzenia dwuobiegowy itd. itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A to bardzo ciekawe i ty to sprawdziłeś sam osobiście, ciekawe czemu u mnie się dogrzewa w starym typie silnika PPD z nową skrzynią z '13 r. i bez termostatu przy skrzyni. Mylicie panowie pojęcia to silniki są coraz nowocześniejsze i teraz benzyna dogrzewa się szybciej niż diesel, co kiedyś było na odwrót, a commonrail jeszcze woniej i układ chłodzenia dwuobiegowy itd. itp.

 

Powtarzam wg opisów technicznych VW.

Do reszty wypowiedzi nie odniosę się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak z obiegiem oleju w chłodniczce skrzyni, ale w BMR bez dodatkowego regulatora przepływy cieczy chłodzącej z nowego typu skrzynią, auto nagrzewa się szybko(czytaj normalnie), a w silniku CFHC (typ.CFF) wymieniłem już termostat cieczy przy silniku, auto raz dogrzewa się szybciutko a innym razem długo i często jest niedogrzane. Czasem postoi chwilę i temp. podskoczy a jak ruszę to spada, pozostaje mi wymienić regulator i sprawdzić czy to pomoże.

Obydwa samochody mają webasto i jak zauważyłem ma to znikomy wpływ.

Edytowane przez grabotg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Webasto ma 5 kW, powinno zauważalnie przyspieszyć nagrzewanie (pod warunkiem, że masz sprawne).

Webasto ma temperaturę graniczą, poniżej której dopiero uruchamia dogrzewanie.

Jeżeli jest np. +7 st. C, to oczywiście jest gorzej niż lepiej, bo dogrzewanie nie uruchamia się. Dodatkowo przeszkadza większa pojemność układu chłodzenia. Rurki też nie są specjalnie izolowane termicznie a są długie, więc opływające powietrze dodatkowo schładza a jest to tzw. mały obieg, w którym cały czas krąży ciecz wychodząca z głowicy.

Webasto pomaga spektakularnie, kiedy wcześniej załączysz ogrzewanie postojowe - silnik startuje już nagrzany wstępnie - więc pomaga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem jak działa webasto i ma znaczenie przy dogrzewaniu silnika, ale chodziło mi o to, że i tak silnik w moim Touranie (CFHC) jest nie dogrzany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prosze wymienic termostat DSG ten pod filtrem powietrza a nie ten glowny

Prosze wymienic i zamknac temat koszt ok 250 zl

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mlody_tm dzieki za caly watek... w serwisie VW nie wiedzieli o czym mowie, nawet wg vin termostat dsg nie wystepowal (a fizycznie w aucie jest)... wiec kupilem jako czesc, wymienilismy i szafa gra! Dzieki raz jeszcze!:devil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i gitara !!!! to aż wstyd że te nieuki pomimo wielu szkoleń nie mają o niczym pojęcia w ASO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i gitara !!!! to aż wstyd że te nieuki pomimo wielu szkoleń nie mają o niczym pojęcia w ASO.

 

bo ci co coś z wiedzy łyknęli zaraz opuścili ASO...... znam jedno takie co się szczyci, że praktyki w nim mają uczniowie pobliskiego technikum. Ci to dopiero poznają tajniki wiedzy o samochodach na naprawach samochodów na gwarancji klientów... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie.

Najprostsze rzeczy daja uczniakom do odkrecenia..: widzialem

Na wlasne oczy.

Po czym pomagaja zlozyc do kupy. Ale suma

Sumarum..... na pewno mozna cos przeoczyc. Niechlujnie złozyc itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności