Mlody_tm Zgłoś #341 Napisano 20 Grudnia 2016 Gnoje i złodzieje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MadB7 Zgłoś #342 Napisano 22 Grudnia 2016 (edytowane) :paker nowy działa, po prostu działa. termostat ten stary w aucie był cały czas otwarty, nie wiem czemu bo rozkręcony na części mam przed oczami i nie ma uszkodzeń ale wygląda jak by nie miał uszczelki która powoduje zamknięcie, konstrukcja prosta ale po prostu nie działa. Młody stawiam piwo w kRAKOWIE albo litre ON :jupi Edytowane 22 Grudnia 2016 przez MadB7 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #343 Napisano 22 Grudnia 2016 spoko w końcu zlot zrobimy ludzi pokrzywdzonych niedogrzanym silnikiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dee_jay Zgłoś #344 Napisano 24 Grudnia 2016 termostat otwiera sie od 70st wiec wtedy idzie na skrzynie obieg i zaczyna ja chłodzić. Silnik rozgrzewa się szybciej niż skrzynia wiec początkowo silnik grzeje skrzynie Zasada wymiennika, zależy które medium jest chłodniejsze a które cieplejsze. Taka ciekawostka choć mało przydatna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MadB7 Zgłoś #345 Napisano 24 Grudnia 2016 zadziwiające jest to bez tego termostatu silnik po prostu jest wychłodzony do 55 stopni w normalnym trybie jazdy, zatem co się dzieje w układzie chłodzenia skrzyni ? Czyżby tam było tak zimno by całkowicie układ wychłodzić ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #346 Napisano 24 Grudnia 2016 (edytowane) Silnik rozgrzewa się szybciej niż skrzynia wiec początkowo silnik grzeje skrzynie Zasada wymiennika, zależy które medium jest chłodniejsze a które cieplejsze. Taka ciekawostka choć mało przydatna silnik nagrzewa się szybciej, fakt. ale jak w początkowej fazie jak piszesz może grzać skrzynie skoro termostat jest zamknięty i nie ma na nią obiegu. otwiera się po osiągnięciu 70st i dopiero otwiera się obieg. jeśli termostat jest uszkodzony wtedy skrzynia zabiera to ciepło z silnika dlatego wszyscy piszą ze im opada ze auto niedogrzane itd Edytowane 24 Grudnia 2016 przez wiesiok81 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #347 Napisano 24 Grudnia 2016 Przynajmniej skrzyni cieplej jest Wesołych Świąt ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dee_jay Zgłoś #348 Napisano 25 Grudnia 2016 silnik nagrzewa się szybciej, fakt. ale jak w początkowej fazie jak piszesz może grzać skrzynie skoro termostat jest zamknięty i nie ma na nią obiegu. otwiera się po osiągnięciu 70st i dopiero otwiera się obieg. jeśli termostat jest uszkodzony wtedy skrzynia zabiera to ciepło z silnika dlatego wszyscy piszą ze im opada ze auto niedogrzane itd Gdy silnik ma 70 i otwiera się termostat to skrzynia nie ma nawet 40, wiec i tak silnik dogrzewa skrzynie. Ale to jest mało istotne, bardziej zastanawiam się nad faktem ze w starszych b6 nie ma termostatu dsg w nowszych jest i jest tak diametralna różnica jeśli term. Jest uszkodzony. U mnie w oryginale termostatu nie było i jakoś sie dogrzewal, a zeby taki mały wymiennik wypompowali tyle ciepła z silnika? Nie pamietam jaka temperatura jest w skrzyni, ale łopatologicznie myśląc jeśli zastosowany jest odpowiedniej mocy wymiennik to temp oleju skrzyni biegów równa jest temp cieczy chłodzącej silnika. To moja teza [emoji16] wiec skad takie niedogrzanie w b7? [emoji33] Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #349 Napisano 25 Grudnia 2016 Gdy silnik ma 70 i otwiera się termostat to skrzynia nie ma nawet 40, wiec i tak silnik dogrzewa skrzynie. Ale to jest mało istotne, bardziej zastanawiam się nad faktem ze w starszych b6 nie ma termostatu dsg w nowszych jest i jest tak diametralna różnica jeśli term. Jest uszkodzony. U mnie w oryginale termostatu nie było i jakoś sie dogrzewal, a zeby taki mały wymiennik wypompowali tyle ciepła z silnika? Nie pamietam jaka temperatura jest w skrzyni, ale łopatologicznie myśląc jeśli zastosowany jest odpowiedniej mocy wymiennik to temp oleju skrzyni biegów równa jest temp cieczy chłodzącej silnika. Różni się jeszcze oprogramowanie w skrzyni w B6. Sterownik skrzyni reguluje zaworem przepływ oleju do chłodnicy - na początku, kiedy jest zimny olej, nie otwiera. Gdy jest za gorący olej w skrzyni, uruchamiany jest obieg chłodzenia. Poza tym, gdy jest zimny, sterownik tak steruje pracą skrzyni, żeby szybciej się nagrzała. Taki jest w B6. W B7 musieli to "poprawić". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dee_jay Zgłoś #350 Napisano 25 Grudnia 2016 Różni się jeszcze oprogramowanie w skrzyni w B6.Sterownik skrzyni reguluje zaworem przepływ oleju do chłodnicy - na początku, kiedy jest zimny olej, nie otwiera. Gdy jest za gorący olej w skrzyni, uruchamiany jest obieg chłodzenia. Poza tym, gdy jest zimny, sterownik tak steruje pracą skrzyni, żeby szybciej się nagrzała. Taki jest w B6. W B7 musieli to "poprawić". i taka odpowiedzi oczekiwałem dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabotg Zgłoś #351 Napisano 25 Grudnia 2016 Różni się jeszcze oprogramowanie w skrzyni w B6.Sterownik skrzyni reguluje zaworem przepływ oleju do chłodnicy - na początku, kiedy jest zimny olej, nie otwiera. Gdy jest za gorący olej w skrzyni, uruchamiany jest obieg chłodzenia. Poza tym, gdy jest zimny, sterownik tak steruje pracą skrzyni, żeby szybciej się nagrzała. Taki jest w B6. W B7 musieli to "poprawić". A to bardzo ciekawe i ty to sprawdziłeś sam osobiście, ciekawe czemu u mnie się dogrzewa w starym typie silnika PPD z nową skrzynią z '13 r. i bez termostatu przy skrzyni. Mylicie panowie pojęcia to silniki są coraz nowocześniejsze i teraz benzyna dogrzewa się szybciej niż diesel, co kiedyś było na odwrót, a commonrail jeszcze woniej i układ chłodzenia dwuobiegowy itd. itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #352 Napisano 25 Grudnia 2016 A to bardzo ciekawe i ty to sprawdziłeś sam osobiście, ciekawe czemu u mnie się dogrzewa w starym typie silnika PPD z nową skrzynią z '13 r. i bez termostatu przy skrzyni. Mylicie panowie pojęcia to silniki są coraz nowocześniejsze i teraz benzyna dogrzewa się szybciej niż diesel, co kiedyś było na odwrót, a commonrail jeszcze woniej i układ chłodzenia dwuobiegowy itd. itp. Powtarzam wg opisów technicznych VW. Do reszty wypowiedzi nie odniosę się. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabotg Zgłoś #353 Napisano 25 Grudnia 2016 (edytowane) Nie wiem jak z obiegiem oleju w chłodniczce skrzyni, ale w BMR bez dodatkowego regulatora przepływy cieczy chłodzącej z nowego typu skrzynią, auto nagrzewa się szybko(czytaj normalnie), a w silniku CFHC (typ.CFF) wymieniłem już termostat cieczy przy silniku, auto raz dogrzewa się szybciutko a innym razem długo i często jest niedogrzane. Czasem postoi chwilę i temp. podskoczy a jak ruszę to spada, pozostaje mi wymienić regulator i sprawdzić czy to pomoże. Obydwa samochody mają webasto i jak zauważyłem ma to znikomy wpływ. Edytowane 25 Grudnia 2016 przez grabotg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #354 Napisano 25 Grudnia 2016 Webasto ma 5 kW, powinno zauważalnie przyspieszyć nagrzewanie (pod warunkiem, że masz sprawne). Webasto ma temperaturę graniczą, poniżej której dopiero uruchamia dogrzewanie. Jeżeli jest np. +7 st. C, to oczywiście jest gorzej niż lepiej, bo dogrzewanie nie uruchamia się. Dodatkowo przeszkadza większa pojemność układu chłodzenia. Rurki też nie są specjalnie izolowane termicznie a są długie, więc opływające powietrze dodatkowo schładza a jest to tzw. mały obieg, w którym cały czas krąży ciecz wychodząca z głowicy. Webasto pomaga spektakularnie, kiedy wcześniej załączysz ogrzewanie postojowe - silnik startuje już nagrzany wstępnie - więc pomaga. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grabotg Zgłoś #355 Napisano 26 Grudnia 2016 Wiem jak działa webasto i ma znaczenie przy dogrzewaniu silnika, ale chodziło mi o to, że i tak silnik w moim Touranie (CFHC) jest nie dogrzany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adiamus Zgłoś #356 Napisano 2 Stycznia 2017 Prosze wymienic termostat DSG ten pod filtrem powietrza a nie ten glowny Prosze wymienic i zamknac temat koszt ok 250 zl Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tarot32 Zgłoś #357 Napisano 2 Stycznia 2017 Mlody_tm dzieki za caly watek... w serwisie VW nie wiedzieli o czym mowie, nawet wg vin termostat dsg nie wystepowal (a fizycznie w aucie jest)... wiec kupilem jako czesc, wymienilismy i szafa gra! Dzieki raz jeszcze! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #358 Napisano 3 Stycznia 2017 No i gitara !!!! to aż wstyd że te nieuki pomimo wielu szkoleń nie mają o niczym pojęcia w ASO. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rysieeek Zgłoś #359 Napisano 3 Stycznia 2017 No i gitara !!!! to aż wstyd że te nieuki pomimo wielu szkoleń nie mają o niczym pojęcia w ASO. bo ci co coś z wiedzy łyknęli zaraz opuścili ASO...... znam jedno takie co się szczyci, że praktyki w nim mają uczniowie pobliskiego technikum. Ci to dopiero poznają tajniki wiedzy o samochodach na naprawach samochodów na gwarancji klientów... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #360 Napisano 3 Stycznia 2017 Dokladnie. Najprostsze rzeczy daja uczniakom do odkrecenia..: widzialem Na wlasne oczy. Po czym pomagaja zlozyc do kupy. Ale suma Sumarum..... na pewno mozna cos przeoczyc. Niechlujnie złozyc itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach