Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Crimson...[ATTACH=CONFIG]129740[/ATTACH]

 

ladny ale te felgi nie pasuja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za Wasze opinie. Dynaudio prawdopodobnie pójdzie w las. Nad brązem myślę, żona mi sie ciut opiera. Najgorsze, że nie można zobaczyć tego koloru na żywca, lub w filmiku, ale nie jakies foty, które grafik mógł podciągnąć kolorystycznie wg swojego uznania :(

 

Jadę do salonu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na zywo i w odpowiednim swietle

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Dziękuje za Wasze opinie. Dynaudio prawdopodobnie pójdzie w las. Nad brązem myślę, żona mi sie ciut opiera. Najgorsze, że nie można zobaczyć tego koloru na żywca, lub w filmiku, ale nie jakies foty, które grafik mógł podciągnąć kolorystycznie wg swojego uznania :(

 

Jadę do salonu...

 

a jaki kolor sie zonie podoba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Thungsten, variant, kombi,wnętrze w brązie:

 

Wg mnie brąz ma tylko taką zaletę, że czekolady po dzieciach nie widać.

Poza tym mam nieeleganckie skojarzenia z tym kolorem :-)

Jasna tapicerka jest piękna, tak jak i czarna perła na zewnątrz, tyle, że tylko po wyjeździe z salonu.

Nie w naszym jesienno/zimowo/wiosennym klimacie ( potencjalna chlapa, błoto, sól przez 3/4 roku ).

 

U mnie będzie thungsten + czarne wnętrze ( alcantara bo skóra zimą - zimna, latem się klei a wentylowana jest słabsza i

jak sobie pomyślę co w tych otworkach się może zaląc ...)

 

Co do dynaaudio - basy można podbić i na zwykłym radiu, chyba, że wyczuwasz różnice w 0,1% THD.

Z auta sali koncertowej nie zrobisz bo zawsze jakieś obce szumy do środka wejdą ( przynajmniej w tej klasie aut).

 

 

Ktoś jeszcze pisał :

Dach szklany ? - podoba się dzieciom.

Dla mnie w zimie jak lód przymarzł - wyglądało średnio.

Poza tym głębokość montażu obniża przestrzeń nad głową.

Zastosowana owiewka szału nie robi - mogli by sobie podarować ten "fartuszek"

Dach z taką dziurą obniża poziom bezpieczeństwa w przypadku dachowania.

Potencjalne , źródło korozji i przecieków.

Otwierany dach chyba stracił znaczeniu jak klima zadomowiła się na stałe w autach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich na forum. Czytam forum od dawna, czerpiąc wiedzę z Waszych wypowiedzi. Jestem na `ostatniej prostej` pzed zamówienie ciągle gryząc się czy silnik ma mieć 190KM w manualu, czy też 150KM z DSG (tu muszę dojść sam ze sobą do porozumienia).

 

Ale mam 2 inne pytania:

 

1. Czy ktoś zamawiał, brał pod uwagę lub też znalazł w necie filmiki brązowego wnętrze? Jak je oceniacie? Planuje Tungstena.

2. Czy pakiet głośników Dynaudio jest wart swojej ceny, czy też Waszym zdaniem - to co przychodzi fabrycznie - dobrze robi i nie ma co przesadzać?

 

Ad.1 Ja wziąłem brązowe wnętrze z nappą i Tungstena wydaje mi się, że oba te kolory bardzo do siebie pasują. Chciałem brać listwy z matowego drewna "edelholz olivesche seidenmatt" ale w PL nie ma (http://www.motor-talk.de/fahrzeuge/843761/vw-passat-b8) więc zostałem przy aluminium, jednak błyszczące derwno nie do końca mi odpowiadało.

Miałem okazję jeździć Superbem z brązowym wnętrzem i bardzo mi się spodobało od początku, wydaje mi się mniej pospolite i nie takie smutne.

Ad.2 Standardowe audio gra bardzo ładnie, ale mam nadzieję, że będzie wyczuwalna różnica w Dynaudio, bo też w nie wyposażyłem auto. Relację będę mógł zdać za 2-3 tygodnie.

 

Poniżej wrzucam parę fotek bez renderingu zarówno kolorów Tungsten, Reflex Silber, felgi Verona, oraz wnętrze czarne i brązowe (sztuczne oświetlenie) oraz krótki filmik z wnętrza:

 

[ATTACH=CONFIG]129746[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]129747[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]129748[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]129749[/ATTACH]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do Dynaudio mam w swoim B7 i zamowilem tez do B8 , roznica wbrew pozorom jest spora, wysokie tony znacznie lepsze i jak sie glosno zacznie sluchac to nic nie charczy i bas czuc :-)

A kolory wiadomo, ciemny szybko widac brud, ja lubie czarny i przy nim dostalem tak jak przy jasnej tapicerce. Z brudzeniem nie jest tak zle wcale , ze skory latwo wszystko schodzi dlatego jak jasna to tylko pelna skora, z jasnej alcantary nie bedzie juz tak rozowo... U mnie po trzech latach ta jasna skora wyglada jak nowa a wcale jakos przesadnie o nia nie dbam...wiadomo na ciemnej nic nie widac brudu, jak sie nie chce to mozna jej wogole nie czyscic...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czarna skóra jest taka ponura. W poprzedniej A6 mialem ruda skórę i nie zamieniłbym na żadną inna ciemna ew.jasna. Plusem ogromnym pomiedzy jasna, brazowa, a ciemną było utrzymanie. Raz w roku czyszczona i nawilzana przez firme i tyle wystarczylo do pięknego wygladu wnetrza.

Edytowane przez bimbol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i po wizycie w salonie + passacik do poniedziałku w rękach. Wariant wybrany to kombi, 190KM DSG, HL, thungsten, czarna alcantara i listwa srebrna ( alcantare mam w Superbie - w dotyku, utrzymaniu czystości i wyglądzie - bomba), pakiet Business, AID, autoalarm, hak, Discover Pro, lusterka, Easy Open, pakiet sportowy ( chodziło o przyciemniane szyby). Nad pakietem drogowym się zastanawiam.

 

Właśnie wróciłem z kręcenia się po okolicy samochodem i testowania go:

- cichszy niż Superb 170KM w dieslu przy małych prędkościach, potem... jest już różnie

- dynamic light assist - bomba jednym słowem

- troszkę wydaje sie mniejszy promień skrętu od Superba

- teraz już wiem dlaczego tak wiele osób mówi i chce zamówić pakiet Ambiente - robi wrażenie :) pomyślę nad nim

- 18" koła są naprawdę przyjemne w odczuciach (komfort)

- DSG w odczuciu kogoś kto jechał 2 raz w życiu automatem - baardzo fajnie działa

- start/stop hmmm Mondeo zachowywał się moim zdaniem kulturalniej przy odpalaniu silnika

- radio działa bardzo ok, dynaudio nie będzie

 

Coś co mnie `zaniepokoiło`, a może wynikało z braku umiejętności obsługi DSG. Przypadek: parkuję prostopadle, przednie czujniki już pikają, zatrzymałem auto (powiedzmy, że za wcześnie), chcę podjechać aż do ciągłego pisku. Normalnie podjechałbym na półsprzęgle, a tu się strachałem, auto jest zbyt wyrywne mam wrażenie nawet delikatnie ruszając, bałem sę, że `przydzwonię w ścianę. Wycofałem troszkę i ponowiłem manewr. Mało przyjemne odczucie, brak kontroli, do którego człowiek jest przyzwyczajony przy manualu.

 

I co `najdziwniejsze` - chce zamówić 190KM aby po aktualnie posiadanym 170KM nie iść w dół z osiągami, ale to 150KM naprawde fajne sie zwiją. Aż naszła mnie myśl, czy aby napewno potrzebuję to 190 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kombi naprawdę ładne !

Zawsze można kupić 150KM, a jeśli dojdzie się do wniosku, że chce się więcej to można zmienić (np. po okresie gwarancyjnym) programowo ch-ke silnika i podciągnąć moc wyżej.. Różnica w cenie między 150KM, a 190KM w DSG to 7800zł... oba z pojemności 2.0. Oba silniki chyba tylko programem się różnią, bo konstrukcja co do materiałów i technologi w obu przypadkach jest taka sama (tak mi się wydaje). Ja bym się mocno zastanowił :)

 

Pytanie - jak działa Dynamic Light Assist po zmroku ? nie miałem okazji testować gdy się ściemni.

Co do parkowania to miałem to samo. Parkowałem tyłem pod kątem testując AreaView... do krawężnika było jakieś 50cm więc chciałem podciągnąć delikatnie ... tylko chciałem, wyszło trochę bardziej nerwowo..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś co mnie `zaniepokoiło`, a może wynikało z braku umiejętności obsługi DSG. Przypadek: parkuję prostopadle, przednie czujniki już pikają, zatrzymałem auto (powiedzmy, że za wcześnie), chcę podjechać aż do ciągłego pisku. Normalnie podjechałbym na półsprzęgle, a tu się strachałem, auto jest zbyt wyrywne mam wrażenie nawet delikatnie ruszając, bałem sę, że `przydzwonię w ścianę. Wycofałem troszkę i ponowiłem manewr. Mało przyjemne odczucie, brak kontroli, do którego człowiek jest przyzwyczajony przy manualu.

 

Miałeś pewnie włączony autohold. Stąd takie odczucie. Do delikatnego dojeżdżania wyłączasz auto hold puszczasz hamulec i samochód powoli zaczyna się toczyć. Wtedy też spokojnie kontrolujesz hamulcem prędkość poruszania. Bez dotykania gazu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miałeś pewnie włączony autohold. Stąd takie odczucie. Do delikatnego dojeżdżania wyłączasz auto hold puszczasz hamulec i samochód powoli zaczyna się toczyć. Wtedy też spokojnie kontrolujesz hamulcem prędkość poruszania. Bez dotykania gazu.

 

Tak było, sprawdziłem dziś zgodnie z Twoja wskazówką. Wszystko się zgadza i ładnie działa!

 

Dziś dostałem informację, że jeżeli chcę przyspieszyć dostawę z 29 tygodnia na 19 - to trzeba zamówić 190 DSG 4motion.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak było, sprawdziłem dziś zgodnie z Twoja wskazówką. Wszystko się zgadza i ładnie działa!

 

Dziś dostałem informację, że jeżeli chcę przyspieszyć dostawę z 29 tygodnia na 19 - to trzeba zamówić 190 DSG 4motion.

 

Ale jak to 190 DGS 4motion? Przecież napęd na 4 koła jest na razie tylko z 240KM...

Wnioskując po Twoich wcześniejszych wpisach jeździsz teraz Superbem 170KM w manualu, wydaje mi się, że przesiadając się na B8 150KM nie spadałbyś z osiągami. Superb ma 8,7sek. 0-100kmh, B8 150KM 8,9 sek. więc prawie niezauważalnie. Masz za to ok. 8tyś zł na dodatkowe wyposażenie ;) Porównując silniki 150KM i 190KM to ten 190KM to jest tzw. "clean diesel" m.in. potrzebuje dodatku AdBlue uzupełnianego co kilkanaście/dziesiąt tyś km. Nie jestem w 100% pewny ale raczej te dwie jednostki różnią się jakoś konstrukcyjnie, czy to samym turbo, czy innymi podzespołami. Co nie zmienia faktu, że zapewne można będzie chipować jedną jak i drugą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od 3 dni testuję wersję kombi tdi 150 koni z dsg. Pierwszego i drugiego dnia myślałem sobie, że ten silnik jest mułowaty w zbieraniu się od dołu. Ale pobawiłem się w trybie manualnym i już go lepiej wyczułem, powyżej 1800 obrotów miło rozwija moc. :mlask

 

Spalanie. Trasa 230 kilometrów spalanie 5.4 litra, a naprawdę go przyciskałem... Jazda w mieście 100% od zimnego silnika wyniki 9.1 litra (po 4km), 8.4 litra (po 8km), 7.4 litra (po 13km). A za wyjątkiem zimnego silnika, to później wykorzystywałem prawie pełną moc tego silnika. Myślę, że jest dobrze, w manualu spali jeszcze mniej. A i wrażenia w manualu będą lepsze bo dsg nieco dusi silnik pod kątem oszczędności.

 

Mam pytanie. Czy to prawda, że wersja kombi ma zawieszenie bardziej miękkie od limuzyny? Czy to wyobrażenia jednego dziennikarza? Jechał ktoś limuzyną i kombi? W kombi jest super.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale jak to 190 DGS 4motion? Przecież napęd na 4 koła jest na razie tylko z 240KM...

Wnioskując po Twoich wcześniejszych wpisach jeździsz teraz Superbem 170KM w manualu, wydaje mi się, że przesiadając się na B8 150KM nie spadałbyś z osiągami. Superb ma 8,7sek. 0-100kmh, B8 150KM 8,9 sek. więc prawie niezauważalnie. Masz za to ok. 8tyś zł na dodatkowe wyposażenie ;) Porównując silniki 150KM i 190KM to ten 190KM to jest tzw. "clean diesel" m.in. potrzebuje dodatku AdBlue uzupełnianego co kilkanaście/dziesiąt tyś km. Nie jestem w 100% pewny ale raczej te dwie jednostki różnią się jakoś konstrukcyjnie, czy to samym turbo, czy innymi podzespołami. Co nie zmienia faktu, że zapewne można będzie chipować jedną jak i drugą.

 

Dziś dostałem sms od sprzedawcy a propos 4motion, jutro będę się widział i rozmawiał po ludzku, wszystkiego się dowiem. Ale wyraźnie jest napisane 190KM 4motion.

 

Doskonała dedukcja mój Sherlocku, tak, mam manuala 170KM Superba ;) Przyznaję, że Passatowe 150KM się zbiera w DSG, ale robi to jakoś na siłę. Dziś lataliśmy nim w ramach testów na autostradzie, jechał bardzo przyzwoicie ale fizycznie było słychać że silnik daje z siebie co może i przy okazji hałasuje. W Superbie (w końcu tej `gorszej`siostrze Passata) nie czuć prędkości 150-160km/h, tu było to słychać, ale rozumiem, mniejsza moc silnika w VW mogła to spowodować. Dlatego nie chce tracić na komforcie jazdy i idę w większa moc aby i było milej i ciszej, bo silnik nie będzie tak wysilony.

 

Przyznaję, nie do końca czuję DSG, mimo początkowego zachwytu, zaczynam rozumieć osoby, które wolą manuala i `większą kontrolę nad pojazdem`. Zastanawiam sie nad porzuceniem DSG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale jak to 190 DGS 4motion? Przecież napęd na 4 koła jest na razie tylko z 240KM...

 

Ktoś tutaj na forum pisał że jest dostępny 190KM TDI DSG 4motion oraz 150KM 4motion manual ale oczywiście VW potrzebuje nie wiadomo ile czasu na aktualizację konfiguratora i cennika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziś dostałem sms od sprzedawcy a propos 4motion, jutro będę się widział i rozmawiał po ludzku, wszystkiego się dowiem. Ale wyraźnie jest napisane 190KM 4motion.

 

Doskonała dedukcja mój Sherlocku, tak, mam manuala 170KM Superba ;) Przyznaję, że Passatowe 150KM się zbiera w DSG, ale robi to jakoś na siłę. Dziś lataliśmy nim w ramach testów na autostradzie, jechał bardzo przyzwoicie ale fizycznie było słychać że silnik daje z siebie co może i przy okazji hałasuje. W Superbie (w końcu tej `gorszej`siostrze Passata) nie czuć prędkości 150-160km/h, tu było to słychać, ale rozumiem, mniejsza moc silnika w VW mogła to spowodować. Dlatego nie chce tracić na komforcie jazdy i idę w większa moc aby i było milej i ciszej, bo silnik nie będzie tak wysilony.

 

a nie lepiej zrezygnowac z dsg na rzecz mocniejszego silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ktoś tutaj na forum pisał że jest dostępny 190KM TDI DSG 4motion oraz 150KM 4motion manual ale oczywiście VW potrzebuje nie wiadomo ile czasu na aktualizację konfiguratora i cennika.

 

4x4 jest już dostępny jako opcja dla słabszych motorów. Pytajcie handlowców bo cenniki, konfiguratory jeszcze nie uzupełnione. Cena jak zwykle: +9kpln ... :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4x4 jest już dostępny jako opcja dla słabszych motorów. Pytajcie handlowców bo cenniki, konfiguratory jeszcze nie uzupełnione. Cena jak zwykle: +9kpln ... :-)

 

Cennik drukowany z dziś - ceny wyjściowe:

HL 150 manual 4motion - 139790,00

HL 190 DSG 4motion - 156690,00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem Wam, że przed zakupem auta z DSG też czciłem manual i w ogóle, ale teraz innego auta niż z DSG bym nie kupił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest jedno. Drugie to fakt, że rezygnujemy z pełnej funkcjonalności aktywnego tempomatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności