Skocz do zawartości

Felix

  • Liczba zawartości

    19
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O Felix

  • Urodziny 13.02.1980

Informacje osobiste

  • Imię
    dominik
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Polska

Samochód

  • Silnik
    Nie passat
  • Rok produkcji
    2013

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Dziś jeździłem nowym Audi A4 B9. Silnik TDI 150KM, manual, zawieszenie sportowe, fotele sportowe. Na plus: + Wyciszenie. W Passat przy mocnym wciśnięciu gazu diesel staje się nieprzyjemnie głośny. W Audi nie. + Silnik ciągnie ładnie, wystarczająco. + Spalanie z jazd testowych 6.5 litra (tyle samo palił mi Passat B9 w mieście z tym silnikiem) + Zegary (klasyczne). Podobają mi się + Detale wnętrza (pokrętła klikające jak sejf itp). Jak to w Audi. + "Wynajem 1%", to b.dobra oferta (w porównaniu do wynajmu BMW). Chociaż jak sobie policzyłem w Excel to przez 3 lata i tak dopłaca się ok 20 tys zł w porównaniu do zakupu "gotówkowego". W BMW ponad 2 razy tyle. :-) Na minus: - Luz na kierownicy (!), słabe wyczucie drogi. - Zawieszenie sportowe. Jakbym golfem jechał. Szkoda kasy. Albo brać komfort albo sterowany zawias. - Wnętrze. Wcale z przodu nie ma poczucia przestrzeni. Jest lepiej niż w Audi B8, ale nadal typowa dla Audi ciasnota. W Passacie B8 jest odczuwalnie naprawdę dużo więcej miejsca z przodu. - Drgający drążek skrzyni biegów. Wcale tak być w dieslu nie musi, jeździłem np. Tiguanem i nie było tego problemu. - Pozycja za kierownicą. Można siedzieć nisko (niżej niż w Passat? Ale to typowa pozycja dla aut VW. Daleko tej pozycji do BMW serii 3. Fotele sportowe też są mniej wygodne (a jestem na to bardzo wrażliwy). Dodatkowe sterowanie odcinka lędźwiowego ma dla mnie za słabą regulację - mniejszą niż w Passat - sprawdzałem 2 razy. W BMW człowiek czuje się zespolony z autem. W Audi i Passacie nie ma tego wrażenia. - Ale najgorsze to prowadzenie. Oddawałem auto i sobie w głowie myślałem "kurde, nie chcę czymś takim jeździć". BMW 3 przebija nowe Audi A4 o lata świetlne w prowadzeniu. Audi jest takie jakieś sztuczne, nijakie. Jakbym grał w grę komputerową. Mało informacji zwrotnej z kierownicy. Zawieszenie sportowe nijakie. Nic mnie nie podnieciło. Brak chęci posiadania. Ok - silnik TDI nie jest sexy. Ale jednak w BMW z dieslem chce się jeździć. Ba - jazda Passatem wywołała u mnie więcej emocji. Po tej jeździe nie chcę już A4. Idę w kierunki serii 3. Rozważę jeszcze SuperB lub Passata. Ten ostatni korci "optymalnym kompromisem między jakością a ceną". Na pewno silniki benzynowe VW są lepsze od BMW (kultura pracy). Jeżeli zdecyduję się mimo wszystko na benzynę, to wtedy raczej Passat. Zobaczymy.
  2. Patrzysz na cenę zakupu. To jest słuszne jeżeli zamierzasz autem jeździć do jego końca. Jeżeli kilka lat i sprzedaż to powinno się liczyć: KOSZT AUTA po X latach = (cena zakupu - cena sprzedaży) + koszty ubezpieczenia + koszty paliwa + koszty napraw + koszty inne (np. opony) I w takim przypadku mi wychodzi, że Audi jest o 10 tys zł droższe na utracie wartości w okresie 5 lat. Mówię o autach, które cennikowo po rabacie wyszły mi Passat 100 tys, Audi 130 tys zł. Jeżeli dodam do tego wyższy koszt ubezpieczenia, to wyjdzie po pięciu latach powiedzmy ekstra 3 tys zł. 13 tys zł to jest realna różnica w koszcie posiadania między w/w Passat a Audi. A nie 30 tys. Oczywiście im droższa specyfikacja, tym różnica będzie wyższa. Ale nadal nie wg cen, a utraty wartości.
  3. Wszystko to rozumiem. Natomiast to wcale nie przekreśla żadnego z tych aut (jak dla mnie). Szczególnie, że koszt posiadania obu może być zbliżony (nie jest istotna cena zakupu, ale utrata wartości, a tu do Audi dopłacimy zapewne "tylko" 10 tys zł więcej w perspektywie 5 lat). Interesują mnie różnice w prowadzeniu, zestrojeniu zawieszenia, porównanie wygody foteli itd. Spróbuję odbyć jazdę Audi, to podzielę się wrażeniami.
  4. Nowe Audi A4 już do obejrzenia w salonach. Złożyłem przykładową i podobną konfigurację w Passacie i w Audi z silnikiem tsi (tfsi) 150 KM. Dodałem do tego rabat (vw 9%, audi 15%). Wyszło mi, że Passat jest tańszy o 30 tys zł. Czy ktoś z Was jeździł już testowo Audi A4 i ma porównanie do Passata? Co wiecie o praktycznych różnicach technicznych między tymi autami?
  5. Dziki jak robiłeś te pomiary? To chyba spalanie chwilowe ze zdjętą nogą z gazu? Też miałem taki zachwyt silnikami benzynowymi z turbo, do czasu aż nimi sporo nie pojeździłem. Kilka lat golfem TSI 122, potem passatem i ostatnio 3 lata BMW 184km benzyna turbo. I w życiu, ale to w życiu nie wezmę benzyny do auta o masie powyżej 1400 kg. W Golfie spalanie przy NORMALNEJ, a nie sparaliżowanej ze strachu o wynik nodze było akceptowalne (miasto 9.5). Ale Passat i BMW przy swojej masie to już lejek w baku średnicy węża strażackiego. Różnica do diesla jest taka, że z dieslem nie myślę o spalaniu, jeżdżę dynamicznie i w mieście mam wynik 6.5-7.5. W benzynie da się osiągnąć wynik tylko o 1-2 litry, ale trzeba brać relanium, unikać kawy, słuchać muzyki chilout i to jeszcze nie za głośno. Bo normalnie to trzeba liczyć 12 litrów a dynamicznie to 16. Na trasie przy prędkościach autostradowych jest podobna różnica jak w mieście. Dzięki, wolę diesla. Nie martwi mnie spalanie i mam frajdę z jazdy. :beach: A nawet jeżeli zakup benzyny zrekompensował wyższe koszty benzyny, to potem w praktyce nie myśli się o tym, tylko głowę męczy, że każde przyciśnięcie otwiera korek. Mam znajomych, którzy podobnie jak ja wracają do diesla.
  6. Ok. Mogłem przeoczyć bo wątek długi. Poszperam
  7. A co myślicie Passat tdi 150 Comfortline kontra nowy Audi A4 i BMW serii 3. Policzyłem sobie i jest tak: --------------------- Passat Comfortline --------------------- TDI 150 manual cennikowo 127 400 zł, z rabatem 9,5% daje 115 297 zł. Utrata wartości przez 5 lat 51500 zł --------------------- BMW 318d manual --------------------- Diesel 150 KM manual (8,6 sek do 100) cennikowo z doposażeniem jak Comfortline (tylko bez navi) 158 002 zł, z rabatem 12% (potwierdzony BMW Smorawiński) daje 139 000 zł. Utrata wartości przez 5 lat 60040 zł W porównanie do Passata: + Lepsze zawieszenie (też komfortowe, ale jeszcze lepiej tłumi wszystko bez bujania) + Bardziej precyzyjny układ kierownicy + Lepsza pozycja za kierownicą, bardzo wygodnie i pełne połączenie kierowcy z autem + Więcej frajdy z jazdy + Prestiż + Oczekiwanie na auto 3 miesiące ------------------- AUDI A4 nowe B9 ------------------- Diesel 150 KM manual cennikowo z doposażeniem jak Comfortline (tylko bez navi) 154 200 zł, z rabatem 15% (potwierdzony Ciesielczyk Poznań) daje 131 070 zł. Utrata wartości przez 5 lat 53970 zł - Nie wiadomo jak to jeździ jeszcze. Podobnie do Passata? Jeżeli tak, to wolę bmw. + Prestiż, wnętrze Wychodzi na to, że: 1. Nie warto patrzeć na Passata, tylko brać Audi A4? :-) 2. Dopłata do BMW 8,5 tys zł przez 5 lat. Można przeżyć za dużo lepszą frajdę z jazdy. Co myślicie? Bierzecie pod uwagę A4 lub BMW? PS. Jak założyć nowy wątek w forum b8? Nie mam odnośnika, to tylko dla doświadczonych userów opcja czy co? :-)
  8. A jak oceniacie fotele w passacie? Kilka dni jeździłem b8 2015 comfortline. Pożyczyłem go z avis, aby dokładniej sprawdzić. Wszystko mi odpowiada za wyjątkiem foteli... O ile z odcinkiem lędźwiowym problemu nie miałem to po dłuższych odcinkach bolała mnie górna część kręgosłupa. Nie mogłem znaleźć wygodnej pozycji. Te fotele są wąskie, boczki wypychają ramiona, to chyba przez to. Tak czy inaczej wstrzymałem się z decyzją o zakupie... Jak u was z plecami w b8?
  9. Od 3 dni testuję wersję kombi tdi 150 koni z dsg. Pierwszego i drugiego dnia myślałem sobie, że ten silnik jest mułowaty w zbieraniu się od dołu. Ale pobawiłem się w trybie manualnym i już go lepiej wyczułem, powyżej 1800 obrotów miło rozwija moc. :mlask Spalanie. Trasa 230 kilometrów spalanie 5.4 litra, a naprawdę go przyciskałem... Jazda w mieście 100% od zimnego silnika wyniki 9.1 litra (po 4km), 8.4 litra (po 8km), 7.4 litra (po 13km). A za wyjątkiem zimnego silnika, to później wykorzystywałem prawie pełną moc tego silnika. Myślę, że jest dobrze, w manualu spali jeszcze mniej. A i wrażenia w manualu będą lepsze bo dsg nieco dusi silnik pod kątem oszczędności. Mam pytanie. Czy to prawda, że wersja kombi ma zawieszenie bardziej miękkie od limuzyny? Czy to wyobrażenia jednego dziennikarza? Jechał ktoś limuzyną i kombi? W kombi jest super.
  10. Wypozyczylem B8 z discover media na weekend z Avis. Potwierdzam, ze jest mirror link wsrod opcji. Jednak w dokumentacji auta nigdzie zadnego kodu nie widze, a mam cala za wyjatkiem faktury zakupu. Na ekranie jest komunikat, ze funkcje nalezy aktywowac i mam skontaktowac sie ze sprzedawca. Pytanie. Te dodatkowe poduszki boczne dla siedzen z tylu, to gdzie sa umieszczone? Bo auto ma kurtyny boczne. Wiec trudno mimsobie wyobrazic gdzie sa jeszcze jakies dodatkowe poduchy z tylu.
  11. A co w tym Mirror Link tak Ciebie urzekło? :-) Bo z programów Androida można korzystać tylko na postoju i to jest słabe, bo nie odpalę innej nawigacji, czy nawet google maps. W sensie na drzwiach ta linia biała to światło led z ambient, tak? Przy tylnich drzwiach też jest?
  12. Widziałem na żywo biały pure, wygląda świetnie, a z ledami komponuje się ta barwa zupełnie bosko. Co praktyczne - latem auto z tym kolorem nagrzewa się jakieś 15-20 stopni mniej niż inne, ciemniejsze. :-) Znalazłem porównanie Discover Pro z Discover Media: http://webspecial.volkswagen.de/infotainment/de/de/radionav-compare.html?d1=discoverpro&d2=discovermediav2&d3= Jest poduszka kolanowa? W polskim konfiguratorze nie jest to opisane To chyba jesteś jedyny Dealerzy mają sporo Comfortline dostępnych od ręki, ale w żadnym nie ma tych poduszek dodatkowych :umm Czy w Discover Media można szukać głosowo (z opcją komend głosowych) dowolnych nazw i punktów? Np. "mcdonalds". I szuka adresów najbliższych? Czy takie bajery tylko w Pro?
  13. Zauważyłem, że nie rozmawialiście (i nie zamawiacie?) w ogóle opcji "Boczne poduszki dla zewnętrznych siedzeń z tyłu"? Jak rozumiem bez tej opcji Passat jest pozbawiony 2 poduszek? Dlaczego tego nie zamawiacie? Bezpieczeństwo najważniejsze :aniolek
  14. Dzięki. Czy możecie wrzucić zdjęcia jak u was prezentuje się oświetlenie ambiente? Bo się zastanawiam jeszcze czy to ma sens. - - - - - aktualizacja - - - - - Jak sprawują się czujniki cofania w b8 bez kamery? Kiedyś miałem b6 i golfa v. Pamiętam, że tam miały lekkie opóźnienie, co było już powodem problemów dla mnie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności