MM_VW Zgłoś #7961 Napisano 18 Lipca 2016 Pytam na forum, bo interesują mnie faktyczne koszty, a akturat widzę że kolego MM_VM masz wersję, która mnie najbardziej interesuje (tylko nie wiem czy masz automat) więc chętnie dowiem się jak to jest w rzeczywistości. Ja mam akurat manuala. Generalnie to mam aktualnie po roku 35 tys. km zrobione i odpukać problemów nie ma. Co do jednostki napędowej to jestem bardzo zadowolony, jest to czego oczekiwałem. Nie wiem jak wychodzą koszty serwisowania w porównaniu z benzyną. I tak w koszcie serwisowania największą rolę odgrywa pech, jak ktoś trafi na awaryjną jednostkę, ale dotyczy to zarówno ON jak i PB. Na koszty w długim okresie może wpłynąć filtr DPF, który wcześniej czy później się zapełni lub układ dozowania CSR, których nie ma w benzynie. Bo jak się czyta prasę to wszyscy jak mantrę powtarzają te wyższe koszty w dieslu a jako argument przytaczają nieśmiertelne dwumasy i turbiny. No jeszcze o czujnikach rozmaitych piszą, których w dzisiejszych autach jest pełno. Na pewno 1l oleju silnikowego do TDI wchodzi Tylko że nasze nowoczesne benzyny też mają turbo i dwumasę :-) wiec juz nie jest to tylko atrybut diesla No, własnie to takie sarkastyczne z mojej strony było :-). A VW już zapowiedział, że od 2017 będzie instalował filtry cząstek stałych w benzynach, więc i ten atut zniknie lub przynajmniej się zmniejszy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #7962 Napisano 18 Lipca 2016 Nie chodzi tylko o DPF i SCR. TDI jest droższy w zakupie od TSI, więc i części zamienne są droższe. Pytanie czy opłaca się do tego diesla dokładać. Ale ostatecznie to jest kwestia preferencji, ponieważ różnica w kosztach jest na tyle niska, że lepiej wziąć to czym się przyjemniej jeździ. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #7963 Napisano 18 Lipca 2016 wszystko zalezy od tego ile jezdzisz oraz od twoich preferencji jazdy ( ja wole diesla bo odpowiada mi jego charakterystyka ), koszty serwisowania sa takie same, po gwarancji jak cos sie zepsuje to przy pechu moze byc roznie, ale idac takim tropem to by czlowiek nic nie kupil:). Jak kupowalem swoj samochod to jezdzilem 150, 190 oraz 240 BiTDI, do pozostalych bez porownania, nie chodzi tylko o moc ale o prace skrzyni i ogolna radosc z jazdy. Jak sa fundusze to bierz 240, szczerze polecam:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #7964 Napisano 18 Lipca 2016 Przymierzam się do zmiany auta i zastanawiam się też nad Passatem, biorę pod uwagę modele:- 1.8 TSI DSG - 2.0 TDI 150KM manual - 2.0 TDI 190KM DSG Jeśli masz gdzieś osiągi to weź 1.4 TSI, sprawnie napędza. Jak nie to pamiętaj że o tyle co płacisz więcej za TDI 190 to trzeba sporo kkm zrobić by miało to sens ekonomiczny. A i tak będzie wolniej niż w 1.8. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MM_VW Zgłoś #7965 Napisano 18 Lipca 2016 Od 150 do 200 km/h Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
melmax Zgłoś #7966 Napisano 18 Lipca 2016 Osiągi są dla mnie ważne i chętnie być się chciał zaprzyjaźnić na kilka lat z BiTDI ale koszty są już dla mnie trochę*za wysokie, dlatego wersja 190KM wydaje się złotym środkiem. Z drugiej kolega ma Superba 1.8TSI i auto też daje przyjemne wrażenia w trakcie jazdy. Muszę się umówić z dealerem na jakieś dłuższe testowanie auto po aucie o ile uda mi się znaleźć dealera z tymi modelami. A wracając do mojego początkowego pytania, tylko utwierdzam się w przekonaniu, że w przypadku nowego auta z silnikami o podobnej pojemności trudno wskazać by diesel był znacząco droższy w utrzymaniu. Pomijam oczywiście koszt zakupu. Dzięki za odpowiedzi ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bogart Zgłoś #7967 Napisano 21 Lipca 2016 czy ktoś już miał styczność z MY2017 w wersji instalacji telefonicznej COMFORT? do MY2016 tacka na telefon (co podobno poprawia zasięg GSM) jest za mała na 90% obecnie sprzedawanych smartfonów, Z flagowców jedynie iPhone się mieszczą. Nie wierzę że nic nie zrobili/wkrótce nie zrobią z tym rozmiarem, - wystarczy zmniejszyć ten duuuży element(kostka) z małym gniazdem USB. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #7968 Napisano 21 Lipca 2016 To "wystarczy" wymagałoby zmiany projektu, form do wtryskiwania plastiku, połączeń montażowych gniazda USB, akceptacji masy ludzi z masy różnych działów. Nie sądzę aby to był dla nich taki duży problem żeby się tym zajmowali. Jeśli miejsce do odłożenia telefonu będzie miało wystarczająco duże znaczenie na etapie projektu kolejnego kokpitu to wtedy to zrobią lepiej. W branży automotive wszystko zmienia się powoli i z oporem. Gdy Passat B8 był projektowany najnowszym i największym iPhone była wersja 5 (może nawet starszy), a do tej tacki na upartego zmieści się nawet iPhone 6. Skąd oni mieli wiedzieć, że telefony będą rosnąć - to są ludzie, którzy się na nich nie znają... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macmaciek Zgłoś #7969 Napisano 21 Lipca 2016 Zamieszczone przez Tsa I tu właśnie moje pytanie o opóźnienie... bo o techniczny aspekt mi chodzi np. jak wyjmujesz zakupy to : 1. naciskasz przycisk łapiesz za zakupy i wyciągasz w międzyczasie i nic się nie blokuje ? 2. wyjmujesz zakupy i dopiero naciskasz przycisk bo jest zbyt mało czasu żeby je wyjąc jak już się naciśnie przycisk ? No niestety jest to system Easy Open jak sama nazwa wskazuje. W Polsce nie jest dostępny system Easy Close, który to sprawia że po oddaleniu się od samochodu z kluczykiem sam zamyka bagażnik, bez wciskania czegokolwiek. W MY17 jest wreszcie Easy Close Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #7970 Napisano 21 Lipca 2016 O! Pewnie łatwa będzie dokładka do zwykłego Easy Open i skończy się na wymianie przycisku :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #7971 Napisano 21 Lipca 2016 Nie sadze zeby bylo tak rozowo...dodatkowy kabel i kodowanie o ile nasze borderliny to wogole obsluguja... Ale easyclose chyba tylko do kombi jest? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stvw Zgłoś #7972 Napisano 21 Lipca 2016 Taka drobna uwaga odnośnie Waszych dylematów związanych z ogrzewaniem postojowym, zwanym potocznie Webasto. Czy kupić? Oczywiście tak. Czy zamówić fabryczne? Zdecydowanie nie. Montowałem ogrzewanie postojowe Eberspacher (ponoć mniejsze problemy z reklamacją w razie usterki niż z Webasto) do Superba II w zewnętrznym autoryzowanym punkcie, który montuje tego typu rzeczy do fabrycznie nowych samochodów (tak jest w przypadku m.in Skody). Cena montażu to około 6000 złotych wraz ze sterowaniem z poziomu dedykowanej aplikacji w smartfonie - żadnych dodatkowych pilotów pętających się przy kluczach. Wymaga to - co prawda - włożenia do centralki karty SIM, ponieważ system opiera się na komunikacji SMS ale wygoda jest nieprzeciętna. Zasięg pilota zawsze będzie ograniczony a SMS-y działają prawie wszędzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piecu Zgłoś #7973 Napisano 21 Lipca 2016 (edytowane) Chyba, że masz samochód w garażu podziemnym i akurat tam nie ma zasięgu... Edytowane 21 Lipca 2016 przez piecu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #7974 Napisano 21 Lipca 2016 Chyba, że masz samochód w garażu podziemnym i akurat tam nie ma zasiÄguâŠAle w garażu podziemnym po 1 nie potrzebujesz webasto i po 2 nie wolno go tam włączać ze względu na wentylację. Dobrym przykładem była by sytuacja gdy ktoś mieszka poza miastem gdzie zasięg GSM jest słaby Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
okiemserca Zgłoś #7975 Napisano 21 Lipca 2016 (edytowane) to ja napisze kilka uwag o tym co warto a czego nie dobierać do auta wg mnie. (jestem gadzeciaz, lubię nowości, ale prymatem jest komfort i pragmatyka. A jako że byłem przy premierze Paska i uczyłem go handlowców w Pl to troszkę mam doświadczeń :-)) wybierając Paska celuje oczywiście w HL + pakiety (sa opłacalne). Dodatki winduje cene ale o tym nie będę pisał 1. obowiązkowo Pakiet Bussines - bo to baza 2. skórzane fotele (osobista preferencja) 3. pakiet Siedzenia 2 - bo wolę komfort podparcia pod udami niz wentylację fotela (nie ma fotela i z wysuwanym podparciem ud i z wentylacją) 4. Ambient - mi wystarcza biały, dyskretnie i elegancko 5. pakiet sportowy dla DCC (no i DCC) - bo ciemniejsze szyby sa praktyczne i ładne, progresywna kierownica miła, a DCC nie jest juz duzym dodatkiem. Mysle że przy priorytecie kasy - można z DCC zrezygnować i wziąć pakiet Sport tylko co dalej: - kamera cofania (muszę miec w kombiaku i jestem przyzwyczajony do niej bardzo ) - area view - dla mnie zbedny bajer, miły ale nie konieczny -Autoalarm z Easy open (do Easy Open przyzwyczaiłem sie kilka lat temu i trudno byłoby mi odpuscic, nawet pomimo ryzyka włamu) - Discover Pro (różnice miedzy PRo a Media są bardzo duze - choc wiekszosc uwaza ze to tylko kwestia wielkosci ekranika :-) - Active Info Display - bo bajer, bo zabawa, bo nowoczesność i funkcjonalność - ACC 210 (160 to pomyłka) - pakiet Drogowy Plus bo dodaje bezpieczeństwa i innowacji, które potem trudno dodac do auta (traffic jam, monitorowanie ruchu poprzecznego przy wyjeździe tyłem) Do spokojnego rozważenia: - Dach szklany (co kto lubi) - Dynaudio, gra lepiej niż DP ale nie urywa głowy - więc nie Nie wybrałem choć miałem w B7: czujniki cisnienia w oponach ( zbedna dokładnośc, a zdarzyła mi sie wysiadka odbiornika, co skutkowało kosztami naprawy) Odpuszczam: rolety tylne - chyba wolałbym dedykowane siatki na zaczepy dopasowane do wszystkich szyb z tyłu, tańsze o 200 (nieori) - przednia szyba podgrzewana - generuje konieczność dodatkowej instalacji tel Comfort/biznes. Ta ostatnia choc daje slot na SIM to jednak słabe rozwiazanie - jak masz SMS w trakcie jazdy autem to zostaje na karcie SIM auta, a w telefonie go nie masz potem - Head Up (wg mnie gadzet mało przydatny) - Webasto nie potrzebuje mając garaż i grzane fotele (musza byc) - Park assist (nawet nie skomentuje) aha: badania USA, poczatek 2015 - duża część kierowców nie używa większości dodanych bajerów jakie ma w aucie :-) (bo to USA) http://www.brd24.pl/technologie/koncerny-upychaja-technologie-samochodach-kierowcy-wcale-chca/ Edytowane 21 Lipca 2016 przez okiemserca Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lemoncjo Zgłoś #7976 Napisano 21 Lipca 2016 mam pakiet siedzenia 2 w r line (skóra bez możliwości wentylacji). i niestety trochę lipa. **** się poci... słabo to wygląda, kiedy wysiadasz do klientów a koszula cała mokra. w moim wcześniejszym 130i miałem skórę bez wentylacji i nie było problemów. niestety w passeratim nie polecam brać skóry bez wentylacji. ja przy r line niestety nie mogłem jej dobrać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
okiemserca Zgłoś #7977 Napisano 22 Lipca 2016 mam pakiet siedzenia 2 w r line (skóra bez możliwości wentylacji). i niestety trochę lipa. **** się poci... słabo to wygląda, .... zastanawiałem się nad tym ale brak tych podparć ud dla wysokiego kierowcy wydawał mi się duza stratą. W B7 mi tego brak.. Sama wentylacja w oparciu o nawiew klimy spod fotela też jakoś mnie nie przekonuje - napiszcie proszę jak się sprawdza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #7978 Napisano 22 Lipca 2016 U mnie wentylacja się sprawdza i nie zamieniłbym jej na dłuższe siedzisko. Przed zakupem Passata testowałem parę dni BMW 5 w skórze i pomimo tego, że tam jest ona dużo wyższej jakości i pewnie też bardziej wytrzymała to wolę tą wentylowaną w Passacie bo moja skóra lepiej na niej oddycha. Jedyne zastrzeżenie jakie mam do wentylacji to takie, że na maksymalnym stopniu wyraźnie ją słychać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deadswine Zgłoś #7979 Napisano 22 Lipca 2016 A alkantara vs wentylowana skóra? Opłaca się dopłacać w tym przypadku do skóry i wentylacji? Na szmanacianych fotelach jak jest upał tragedi nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macmaciek Zgłoś #7980 Napisano 22 Lipca 2016 A alkantara vs wentylowana skóra? Opłaca się dopłacać w tym przypadku do skóry i wentylacji? Na szmanacianych fotelach jak jest upał tragedi nie ma. Alcantara jest bardzo przyjemna, i jest właśnie wysuwane podparcie ud (także przy elektryce foteli). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach