d7d Zgłoś #9281 Napisano 9 Marca 2017 Tak. Ultra Quattro w A4 2,0 TFSI 252KM zawsze startuje z napędem 4x4, chyba do 40 km/h a później w zależności od sytuacji (pogoda, temperatura, styl jazdy , droga i szybkość i pewnie wiele więcej) decyduje czy pozostaje z napędem na przód czy załączyć 4x4. W A4 2,0 TDI jest normalne Quattro 4x4. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majonezzz Zgłoś #9282 Napisano 9 Marca 2017 (edytowane) zobaczymy, Ultra w Audi oznacza odłączany (nie mylić z dołączanym) napęd na 4 koła.Podobno przez większość czasu jest spięty na stałe, a w sytuacjach jednostajnej jazdy, np. autostrada itp odłącza się tylna oś i ciągnie tylko przód. No nie zawsze. W A4 190KM TFSI ultra ma napęd wyłącznie przedni. Podobnie ultra w A6 2.0 TDI i 1.8 TFSI (oba 190KM). Tak jak nie każde Quattro oznacza to samo (w tańszych Haldex w droższych Torsen). A ich poszczególne generacje też się między sobą różnią. Nazwy Ultra i przede wszystkim Quattro (wizytówka) mają się dobrze kojarzyć klientom bez nadmiernego wnikania w szczegóły oraz przede wszystkim coraz lepiej działać i tak przecież jest. Ale wróćmy do B8. Ostatnio miałem okazję (zmachany po całym dniu) przetestować kilka razy Park Assist. I prostopadle i równolegle tyłem wjeżdża idealnie. Ale to wiedzą już wszyscy. Ale skorzystałem również z pomocy wyjazdu (jest tylko równoległy). Również dzidzia. Wiem, wiem, są czujniki, Area View więc po co. Ano dla nowych wrażeń, zabawy, a przede wszystkim jak kierowca jest złochany jak dziki koń po westernie to dodatkowa asysta będzie bonusem. Nie sprawdziłem jeszcze wjeżdżania prostopadłego przodem. Edytowane 9 Marca 2017 przez majonezzz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MM_VW Zgłoś #9283 Napisano 9 Marca 2017 Ale co innego w audi oznacza ultra przy oznaczeniu silnika a co innego ultra przy oznaczeniu napędu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #9284 Napisano 9 Marca 2017 Mam takie pytanie czy użytkownicy b8 tdi z początku produkcji 2014/ początek 2015 mają w w dowodzie euro 5 czy już 6? W tiguanie z końca 2014 jest jeszcze euro 5. Ciekawi mnie jakie zmiany zaszły żeby spełnić euro 6. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majonezzz Zgłoś #9285 Napisano 9 Marca 2017 (edytowane) Ale co innego w audi oznacza ultra przy oznaczeniu silnika a co innego ultra przy oznaczeniu napędu. Ok. Zboczyliśmy z tematu bo chodziło o różnice między silnikami 2.0 TSI z przednim napędem czyli wersji TSI 190 KM ultra w A4 vs silnik 2.0 TSI 220KM w B8. I jestem ciekawy jak ma się do tego 190 KM TSI w Arteonie. Edytowane 9 Marca 2017 przez majonezzz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d7d Zgłoś #9286 Napisano 9 Marca 2017 Proste. Audi A6 1,8 TFSI ultra to znaczy silnik "ultra", napęd przedni, nie ma napędu 4x4. Audi A6 2,0 TFSI S tronic - napęd Quattro 4x4 albo FWD. Audi A6 2,0 TDI ultra - napęd przedni FWD, 6 biegów lub S tronic. Audi A6 2,0 TDI S tronic i tylko Quattro (AWD , 4x4) - czuli nie ma silnika lub napędu "ultra". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
widar81 Zgłoś #9287 Napisano 9 Marca 2017 Koledzy mam do was pytanie jestem na ostatniej prostej tylko teraz są dwie opcje 2.0 TDI 150 lub 2.0 TDI 190 ten pierwszy pakiet R Line szczerze dużo lepiej wygląda mniejszy przebieg Czy jest duża różnica miedzy tymi silnikami jeśli chodzi o komfort jazdy? Czy boxem da rade się ogarnąć ta moc 190? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #9288 Napisano 9 Marca 2017 Nie sprawdziłem jeszcze wjeżdżania prostopadłego przodemja tego właśnie nie mogę ogarnąć, niby robię zgodnie z instrukcją, ale chyba nigdy mi się nie udało. Miałem okazję to robić w nowym Q7 i tam bez problemu prowadził za rękę, bo można było z palca wybrać dokładnie jaki manewr chce się wykonać. W Pasku jest trudniej, bo jak klikam ten przycisk kierownicy, co ma teoretycznie zmienić tryb, to często mi się w ogóle cały system wyłącza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majonezzz Zgłoś #9289 Napisano 9 Marca 2017 (edytowane) ja tego właśnie nie mogę ogarnąć, niby robię zgodnie z instrukcją, ale chyba nigdy mi się nie udało........W Pasku jest trudniej, bo jak klikam ten przycisk kierownicy, co ma teoretycznie zmienić tryb, to często mi się w ogóle cały system wyłącza. No Szymon, swoim wpisem zainspirowałeś mnie do zagęszczenia ruchów i dzisiaj spróbuję wjechać prostopadle przodem Edytowane 9 Marca 2017 przez majonezzz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #9290 Napisano 9 Marca 2017 tylko wjedź w lukę między autami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mrw Zgłoś #9291 Napisano 9 Marca 2017 dzisiaj spróbuję wjechać prostopadle przodem Trzymam kciuki i czekam na relację, bo to jest coś, co też mi się nigdy nie udało i zaczynam myśleć, że w ogóle nie ma tej funkcji, tylko te ikonki tak idiotycznie sugerują. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #9292 Napisano 9 Marca 2017 Prostopadle przodem park assistem? Mnie tez nigdy nie udalo się uruchomić takiego trybu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #9293 Napisano 9 Marca 2017 No w instrukcji mówią że się da âşď¸ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kabe Zgłoś #9294 Napisano 10 Marca 2017 Może pomoże: "Park Assist easy to understand" od 3:30 jest o parkowaniu prostopadłym przodem Natomiast dziś potestowałem Park Assist w swoim Tiguanie 2 i parkowanie przodem działa trochę inaczej niż w Passacie z filmu ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #9295 Napisano 10 Marca 2017 dzięki, bardzo fajnie wytłumaczone. Czyli żeby asystent pomógł nam z prostopadłym przodem, musimy tak naprawdę już wjechać w miejsce parkingowe i widząc że się nie mieścimy wtedy uruchamiamy asystenta, który nas poprawi dokonując korekty. Wszystko fajnie, ten Asystent miła zabawka, ale tylko na spokojnym parkingu, przy ruchliwej ulicy szybciej jest polegać na czujnikach i kamerach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kabe Zgłoś #9296 Napisano 10 Marca 2017 dzięki, bardzo fajnie wytłumaczone. Czyli żeby asystent pomógł nam z prostopadłym przodem, musimy tak naprawdę już wjechać w miejsce parkingowe i widząc że się nie mieścimy wtedy uruchamiamy asystenta, który nas poprawi dokonując korekty.Wszystko fajnie, ten Asystent miła zabawka, ale tylko na spokojnym parkingu, przy ruchliwej ulicy szybciej jest polegać na czujnikach i kamerach Najlepiej jak by ktoś to potestował w passacie B8. U mnie w Tiguanie 2 2017 nie działa to tak jak na filmie, po wlaczeniu asystenta standardowo szuka miejsca i sam dobiera czy może zaparkować równolegle czy prostopadle do drogi, jeśli pokazuje miejsce prostopadłe to naciskajac przycisk asysyenta "z kierownicą" można zmienić z parkowania tyłem na porzodem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majonezzz Zgłoś #9297 Napisano 10 Marca 2017 (edytowane) Wczoraj testowałem na sporym parkingu. Prostopadłego wjazdu przodem po częściowym wjechaniu w lukę nie sprawdzałem (nie wiedziałem, że też tak można) tylko szukając miejsca prostopadłego (jak system je znalazł) to przyciskiem włączania asystenta wybierałem wjazd tyłem lub przodem. tu dobrze to widać Dla potencjalnie zainteresowanych podsumowowanie Part Assist 3.0. Mamy do wyboru: - parkowanie równoległe tyłem - parkowanie prostopadłe tyłem - parkowanie prostopadłe przodem - wyjazd równoległy przodem Generalnie wszystko działa, ale potrzeba trochę zrozumienia/wyczucia tej opcji. Np. przy prostopadłym gdy co drugie miejsce jest wolne to można źle zinterpretować znalezienie luki przez asystenta. Myślisz, że wjedziesz w to wolne miejsce które ledwo co minąłeś, a auto wjeżdża w to wcześniejsze bo przecież pojazd musi minąć całkowicie tę lukę wraz z pewnym zapasem. Ale im więcej tego używam tym lepiej mi się z tego korzysta. Oczywiście zgadzam się z tym, że to na spokojnie bo jak jest presja ze strony innych użytkowników dróg zamiast tego asystenta najczęściej wystarczą czujniki plus opcjonalne kamery. Ale już wyjazd z równoległego miejsca można robić za każdym razem. Poza tym boczne czujniki z tego asystenta przydają mi się jak parkuję w garażu możliwie najbliżej bocznej ściany (lepiej od bocznej kamery, która przy ścianie nie jest tak precyzyjna jak na płaskiej powierzchni) oraz jak przejeżdżam autem w ciasnych miejscach zanim ewentualnie odpalę Area View. Edytowane 10 Marca 2017 przez majonezzz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #9298 Napisano 11 Marca 2017 Park Assist to wg mnie jeden z najfajniejszych systemów w tym samochodzie, w dodatku dość tani. Co dziwne, bardzo mało popularny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #9299 Napisano 11 Marca 2017 Jak dla mnie sluży głównie do tego ze pokazuje przeszkody po bokach samochodu, to za 1000zł uważam za bardzo dobry zakup Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d7d Zgłoś #9300 Napisano 12 Marca 2017 Czy wiadomo kiedy pojawi się nowy Passat B9? lub kiedy będzie FL obecnego B8 ? Czy ewentualny lifting B8 będzie zewnętrzny czy wewnętrzny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach