Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Tak.

Ultra Quattro w A4 2,0 TFSI 252KM zawsze startuje z napędem 4x4, chyba do 40 km/h a później w zależności od sytuacji (pogoda, temperatura, styl jazdy , droga i szybkość i pewnie wiele więcej) decyduje czy pozostaje z napędem na przód czy załączyć 4x4.

W A4 2,0 TDI jest normalne Quattro 4x4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zobaczymy, Ultra w Audi oznacza odłączany (nie mylić z dołączanym) napęd na 4 koła.

Podobno przez większość czasu jest spięty na stałe, a w sytuacjach jednostajnej jazdy, np. autostrada itp odłącza się tylna oś i ciągnie tylko przód.

 

No nie zawsze. W A4 190KM TFSI ultra ma napęd wyłącznie przedni. Podobnie ultra w A6 2.0 TDI i 1.8 TFSI (oba 190KM). Tak jak nie każde Quattro oznacza to samo (w tańszych Haldex w droższych Torsen). A ich poszczególne generacje też się między sobą różnią. Nazwy Ultra i przede wszystkim Quattro (wizytówka) mają się dobrze kojarzyć klientom bez nadmiernego wnikania w szczegóły oraz przede wszystkim coraz lepiej działać i tak przecież jest.

 

Ale wróćmy do B8. Ostatnio miałem okazję (zmachany po całym dniu) przetestować kilka razy Park Assist. I prostopadle i równolegle tyłem wjeżdża idealnie. Ale to wiedzą już wszyscy. Ale skorzystałem również z pomocy wyjazdu (jest tylko równoległy). Również dzidzia. Wiem, wiem, są czujniki, Area View więc po co. Ano dla nowych wrażeń, zabawy, a przede wszystkim jak kierowca jest złochany jak dziki koń po westernie to dodatkowa asysta będzie bonusem. Nie sprawdziłem jeszcze wjeżdżania prostopadłego przodem.

Edytowane przez majonezzz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale co innego w audi oznacza ultra przy oznaczeniu silnika a co innego ultra przy oznaczeniu napędu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie czy użytkownicy b8 tdi z początku produkcji 2014/ początek 2015 mają w w dowodzie euro 5 czy już 6?

W tiguanie z końca 2014 jest jeszcze euro 5. Ciekawi mnie jakie zmiany zaszły żeby spełnić euro 6.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale co innego w audi oznacza ultra przy oznaczeniu silnika a co innego ultra przy oznaczeniu napędu.

 

Ok. Zboczyliśmy z tematu bo chodziło o różnice między silnikami 2.0 TSI z przednim napędem czyli wersji TSI 190 KM ultra w A4 vs silnik 2.0 TSI 220KM w B8. I jestem ciekawy jak ma się do tego 190 KM TSI w Arteonie.

Edytowane przez majonezzz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proste.

Audi A6 1,8 TFSI ultra to znaczy silnik "ultra", napęd przedni, nie ma napędu 4x4.

Audi A6 2,0 TFSI S tronic - napęd Quattro 4x4 albo FWD.

Audi A6 2,0 TDI ultra - napęd przedni FWD, 6 biegów lub S tronic.

Audi A6 2,0 TDI S tronic i tylko Quattro (AWD , 4x4) - czuli nie ma silnika lub napędu "ultra".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam do was pytanie jestem na ostatniej prostej tylko teraz są dwie opcje

2.0 TDI 150 lub 2.0 TDI 190

ten pierwszy pakiet R Line szczerze dużo lepiej wygląda mniejszy przebieg

Czy jest duża różnica miedzy tymi silnikami jeśli chodzi o komfort jazdy? Czy boxem da rade się ogarnąć ta moc 190?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie sprawdziłem jeszcze wjeżdżania prostopadłego przodem
ja tego właśnie nie mogę ogarnąć, niby robię zgodnie z instrukcją, ale chyba nigdy mi się nie udało. Miałem okazję to robić w nowym Q7 i tam bez problemu prowadził za rękę, bo można było z palca wybrać dokładnie jaki manewr chce się wykonać. W Pasku jest trudniej, bo jak klikam ten przycisk kierownicy, co ma teoretycznie zmienić tryb, to często mi się w ogóle cały system wyłącza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja tego właśnie nie mogę ogarnąć, niby robię zgodnie z instrukcją, ale chyba nigdy mi się nie udało........W Pasku jest trudniej, bo jak klikam ten przycisk kierownicy, co ma teoretycznie zmienić tryb, to często mi się w ogóle cały system wyłącza.

 

No Szymon, swoim wpisem zainspirowałeś mnie do zagęszczenia ruchów i dzisiaj spróbuję wjechać prostopadle przodem :jasne

Edytowane przez majonezzz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko wjedź w lukę między autami ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzisiaj spróbuję wjechać prostopadle przodem

 

Trzymam kciuki i czekam na relację, bo to jest coś, co też mi się nigdy nie udało i zaczynam myśleć, że w ogóle nie ma tej funkcji, tylko te ikonki tak idiotycznie sugerują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prostopadle przodem park assistem? Mnie tez nigdy nie udalo się uruchomić takiego trybu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No w instrukcji mówią że się da ☺️

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może pomoże:

"Park Assist easy to understand" od 3:30 jest o parkowaniu prostopadłym przodem

 

Natomiast dziś potestowałem Park Assist w swoim Tiguanie 2 i parkowanie przodem działa trochę inaczej niż w Passacie z filmu ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki, bardzo fajnie wytłumaczone. Czyli żeby asystent pomógł nam z prostopadłym przodem, musimy tak naprawdę już wjechać w miejsce parkingowe i widząc że się nie mieścimy wtedy uruchamiamy asystenta, który nas poprawi dokonując korekty.

Wszystko fajnie, ten Asystent miła zabawka, ale tylko na spokojnym parkingu, przy ruchliwej ulicy szybciej jest polegać na czujnikach i kamerach :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzięki, bardzo fajnie wytłumaczone. Czyli żeby asystent pomógł nam z prostopadłym przodem, musimy tak naprawdę już wjechać w miejsce parkingowe i widząc że się nie mieścimy wtedy uruchamiamy asystenta, który nas poprawi dokonując korekty.

Wszystko fajnie, ten Asystent miła zabawka, ale tylko na spokojnym parkingu, przy ruchliwej ulicy szybciej jest polegać na czujnikach i kamerach :)

 

Najlepiej jak by ktoś to potestował w passacie B8. U mnie w Tiguanie 2 2017 nie działa to tak jak na filmie, po wlaczeniu asystenta standardowo szuka miejsca i sam dobiera czy może zaparkować równolegle czy prostopadle do drogi, jeśli pokazuje miejsce prostopadłe to naciskajac przycisk asysyenta "z kierownicą" można zmienić z parkowania tyłem na porzodem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj testowałem na sporym parkingu. Prostopadłego wjazdu przodem po częściowym wjechaniu w lukę nie sprawdzałem (nie wiedziałem, że też tak można) tylko szukając miejsca prostopadłego (jak system je znalazł) to przyciskiem włączania asystenta wybierałem wjazd tyłem lub przodem.

tu dobrze to widać

 

 

Dla potencjalnie zainteresowanych podsumowowanie Part Assist 3.0. Mamy do wyboru:

- parkowanie równoległe tyłem

- parkowanie prostopadłe tyłem

- parkowanie prostopadłe przodem

- wyjazd równoległy przodem

 

Generalnie wszystko działa, ale potrzeba trochę zrozumienia/wyczucia tej opcji. Np. przy prostopadłym gdy co drugie miejsce jest wolne to można źle zinterpretować znalezienie luki przez asystenta. Myślisz, że wjedziesz w to wolne miejsce które ledwo co minąłeś, a auto wjeżdża w to wcześniejsze bo przecież pojazd musi minąć całkowicie tę lukę wraz z pewnym zapasem. Ale im więcej tego używam tym lepiej mi się z tego korzysta.

 

Oczywiście zgadzam się z tym, że to na spokojnie bo jak jest presja ze strony innych użytkowników dróg zamiast tego asystenta najczęściej wystarczą czujniki plus opcjonalne kamery. Ale już wyjazd z równoległego miejsca można robić za każdym razem.

 

Poza tym boczne czujniki z tego asystenta przydają mi się jak parkuję w garażu możliwie najbliżej bocznej ściany (lepiej od bocznej kamery, która przy ścianie nie jest tak precyzyjna jak na płaskiej powierzchni) oraz jak przejeżdżam autem w ciasnych miejscach zanim ewentualnie odpalę Area View.

Edytowane przez majonezzz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Park Assist to wg mnie jeden z najfajniejszych systemów w tym samochodzie, w dodatku dość tani. Co dziwne, bardzo mało popularny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie sluży głównie do tego ze pokazuje przeszkody po bokach samochodu, to za 1000zł uważam za bardzo dobry zakup

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy wiadomo kiedy pojawi się nowy Passat B9? lub kiedy będzie FL obecnego B8 ?

Czy ewentualny lifting B8 będzie zewnętrzny czy wewnętrzny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności