piokow Zgłoś #5301 Napisano 17 Października 2015 Więc osiągami mamy tdi 150 30s tdi 190 25s bitdi 240 22s 1.8 tsi, 19s (?) B8 pewnie z 21-22 do sprawdzenia, sprawdzę u siebie 2.0 tsi 220 18s 2.0 tsi 280? Nigdzie filmu nie widziałem. Dałeś drażliwy temat ale czasy są moim zdaniem realne teraz będzie że 100-200 to żadna wyrocznia bo raz w roku sie zdarza takie przyspieszanie i lepsze jest 80-140 albo 60-117 Tak czy owak powyższe wskazuje wyraźną słabość silników diesla do pokonywania oporów wiatru i wyjasnia dlaczego w policji nie ma videorejestratorow na olej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #5302 Napisano 17 Października 2015 Tez musze o to wylaczenie zapytac. Ale powiem wam ze akurat tym start stopem jestem pozytywnie zaskoczony, praktycznie nie odczuwam jego dzialania. W mercedesie c ktorym troche jezdzilem byl denerwujacy strasznie, bylo czuc zapalanie i gaszenie silnika, tutaj praktycznie nie...ale tak czy inaczej to nie dla mnie system Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #5303 Napisano 17 Października 2015 Hej Kolego piszesz o 1.8 TSI i przyspieszeniu do 100-200 a w przypadku 2.0 TSI i BiTDI dajesz czasy od 0-200. Wszystkie z wyjątkiem 150tdi są 100-200. Zaraz zrobię wykresy dlaczego tdi mają gorsze osiągi od tsi przy tej samej mocy maksymalnej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anton Zgłoś #5304 Napisano 17 Października 2015 (edytowane) Wszystkie z wyjątkiem 150tdi są 100-200. Zaraz zrobię wykresy dlaczego tdi mają gorsze osiągi od tsi przy tej samej mocy maksymalnej. Mam pytanie. Czy te czasy dotyczą przyspieszeń na najwyższym biegu w przypadku manualnej skrzyni biegów? Czy też DSG i gaz w podłogę, a zatem redukcja np. w TSI 100-200 osiągane na 5-tym biegu. Chociaż jak mówią właściciele DSG to nie ma znaczenia. Zastanawia mnie jakim cudem 2.0 TDI 190 KM mając wyższy moment, na papierze wyższą moc, ma gorszy czas 100-200 km/h. Być może faktycznie Twoje wykresy rozwieją mity o elastyczności diesli. Ale też trudno mi uwierzyć, że na 6-tym biegu TDI 190 KM będzie przyspieszało znacznie gorzej niż TSI także na 6-tym biegu w zakresie 100-200km/h (Pamiętajmy, że nadal jest wielu użytkowników manualnej skrzyni w B8). Edytowane 17 Października 2015 przez anton Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomasz19790907 Zgłoś #5305 Napisano 17 Października 2015 Super, przy następnej wizycie w aso też to chce mieć - - - - - aktualizacja - - - - - Jeździłem 14 lat Mondeo 130 koni 330 Nm. Jedyne zbieżne co do obu samochodów to jest moment obrotowy. Szczerze mówiąc nie przeszło by mi przez gardło wyżej cytowany tekst Silnik Mondeo nie ma nic wspólnego z silnikiem passata. Dzisiaj ostatni raz przed sprzedażą starego passata z 2014 roku z silnikiem TDI 1.9 130 km przejechałem się nim i zaraz po tym nowym passatem. Zdecydowanie podtrzymuję to co napisałem. Szybki start lub dynamiczna jazda jest praktycznie identyczna. Trochę zmienia tryb sport ale nie jakoś kolosalnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d7d Zgłoś #5306 Napisano 17 Października 2015 Silnik Mondeo nie ma nic wspólnego z silnikiem passata. Dzisiaj ostatni raz przed sprzedażą starego passata z 2014 roku z silnikiem TDI 1.9 130 km przejechałem się nim i zaraz po tym nowym passatem. Zdecydowanie podtrzymuję to co napisałem. Szybki start lub dynamiczna jazda jest praktycznie identyczna. Trochę zmienia tryb sport ale nie jakoś kolosalnie. "Dzisiaj ostatni raz przed sprzedażą starego passata z 2014 roku z silnikiem TDI 1.9 130 km " ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anton Zgłoś #5307 Napisano 17 Października 2015 Dałeś drażliwy temat ale czasy są moim zdaniem realne teraz będzie że 100-200 to żadna wyrocznia bo raz w roku sie zdarza takie przyspieszanie i lepsze jest 80-140 albo 60-117 . Wszystko zależy od drogi. Na autostradzie 100-200 km rozstrzyga o komforcie jazdy, na drodze podmiejskiej 80-140 km/h. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomasz19790907 Zgłoś #5308 Napisano 17 Października 2015 "Dzisiaj ostatni raz przed sprzedażą starego passata z 2014 roku z silnikiem TDI 1.9 130 km " ?? z 2004 roku. Mała pomyłka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Agbar Zgłoś #5309 Napisano 17 Października 2015 Mam pytanie. Czy te czasy dotyczą przyspieszeń na najwyższym biegu w przypadku manualnej skrzyni biegów? Czy też DSG i gaz w podłogę, a zatem redukcja np. w TSI 100-200 osiągane na 5-tym biegu. Chociaż jak mówią właściciele DSG to nie ma znaczenia.Zastanawia mnie jakim cudem 2.0 TDI 190 KM mając wyższy moment, na papierze wyższą moc, ma gorszy czas 100-200 km/h. Być może faktycznie Twoje wykresy rozwieją mity o elastyczności diesli. Ale też trudno mi uwierzyć, że na 6-tym biegu TDI 190 KM będzie przyspieszało znacznie gorzej niż TSI także na 6-tym biegu w zakresie 100-200km/h (Pamiętajmy, że nadal jest wielu użytkowników manualnej skrzyni w B8). Każdy kto jeździł TSI 250 Nm i TDI 400 Nm zauważył na pewno różnicę na korzyść TDI i żadne wykresy tego nie zmienią. Za moc i ciąg auta odpowiedzialny jest moment obrotowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #5310 Napisano 17 Października 2015 (edytowane) Każdy kto jeździł TSI 250 Nm i TDI 400 Nm zauważył na pewno różnicę na korzyść TDI i żadne wykresy tego nie zmienią. Za moc i ciąg auta odpowiedzialny jest moment obrotowy. Bzdura, za osiągi odpowiada TYLKO I WYŁĄCZNIE moc. A dokładnie moc średnia. I w z tej średniej bierze się przyspieszenie TSI. Wystarczy spojrzeć na zakres mocy maksymalnej TSI i TDI. Wykresy się robią, zrobię raz a dobrze. Edytowane 17 Października 2015 przez dziki_pl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piokow Zgłoś #5311 Napisano 17 Października 2015 Każdy kto jeździł TSI 250 Nm i TDI 400 Nm zauważył na pewno różnicę na korzyść TDI i żadne wykresy tego nie zmienią. Za moc i ciąg auta odpowiedzialny jest moment obrotowy. Tak jezdzilem w odstepie 50 metrow jeden za drugim i... Nie czuć. O ile dasz skrzyni robić swoje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziabagm Zgłoś #5312 Napisano 17 Października 2015 1.4 tsi 150 km od 100-140 przyspiesza szybciej niż 2.0 tdi 150km pomimo mniejszego momentu obrotowego. Po prostu te silniki kręcą większe obroty i na mniejszym biegu szybciej przyspieszają. Ale załadowana albo pod górkę gdzie nie kręcone są wysoko są słabsze i na pewno mniej trwałe. - - - - - aktualizacja - - - - - tdi w manualnej jest o tyle wygodny, że nie trzeba tak często redukować biegów, przy dsg ten problem zanika dlatego tsi lepiej wypadają. Kwestia sprzęgieł w 7dsg, które starczają na 150tyś km a w6dsg przy tdi 250-300 tyś km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piokow Zgłoś #5313 Napisano 17 Października 2015 http://www.kreatormocy.pl/portfolioentry/skoda-octavia-1-8-tsi-180-km-dsg-podniesienie-mocy/ Powiem że troszkę jestem w szoku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anton Zgłoś #5314 Napisano 17 Października 2015 1.4 tsi 150 km od 100-140 przyspiesza szybciej niż 2.0 tdi 150km pomimo mniejszego momentu obrotowego. Po prostu te silniki kręcą większe obroty i na mniejszym biegu szybciej przyspieszają. Ale załadowana albo pod górkę gdzie nie kręcone są wysoko są słabsze i na pewno mniej trwałe. - - - - - aktualizacja - - - - - tdi w manualnej jest o tyle wygodny, że nie trzeba tak często redukować biegów, przy dsg ten problem zanika dlatego tsi lepiej wypadają. Kwestia sprzęgieł w 7dsg, które starczają na 150tyś km a w6dsg przy tdi 250-300 tyś km. No więc w przypadku manualnych skrzyni biegów porównujmy czasy przyspieszeń 100-200 km/h na tym samym (np.6-tym) biegu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sirocco Zgłoś #5315 Napisano 17 Października 2015 Każdy po trochu ma rację. Za osiągi odpowiedzialna jest moc. A co to jest moc ? moc wynika z momentu obrotowego oraz prędkości obrotowej silnika, czyli mówi nam o ilości energii jaką możemy uzyskać w jednostce czasu. Silnik TSI ma zupełnie inny rozkład momentu czytaj mocy w swoim zakresie obrotów. Diesle mają go w wąskim zakresie, tsi praktycznie do czerwonego pola. Tyle w tym temacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #5316 Napisano 17 Października 2015 No więc w przypadku manualnych skrzyni biegów porównujmy czasy przyspieszeń 100-200 km/h na tym samym (np.6-tym) biegu. Dlaczego? Może na czwartym porównajmy. Albo czas 0-100 Na II-ce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziabagm Zgłoś #5317 Napisano 17 Października 2015 http://www.kreatormocy.pl/portfolioentry/skoda-octavia-1-8-tsi-180-km-dsg-podniesienie-mocy/Powiem że troszkę jestem w szoku. Tylko w octavi 4x4 dsg jest 6 biegowe i wytrzymuje większy moment obrotowy. Przy passacie nie ma takiej możliwości więc ciężko będzie podkręcać ten silnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anton Zgłoś #5318 Napisano 17 Października 2015 (edytowane) - - - - - aktualizacja - - - - - Dlaczego? Może na czwartym porównajmy. Albo czas 0-100 Na II-ce. W manualnej skrzyni w TDI zaletą jest to, że w zakresie prędkości 100-200 km/h na autostradzie nie trzeba redukować biegu wyprzedzając inne auta (duża wygoda w domyśle) i stąd sugestia o porównywaniu przyspieszeń na 6-tym biegu. Ja cenię sobie to, że jadąc autostradą i przyspieszając w manualu nie muszę redukować. A co innego w DSG . Mnie interesuje wygoda w trakcie jazdy TDI manual przy tych prędkościach, a nie wykresy i udowadnianie, że np. na 4-ce to TSI lepiej przyspiesza przy tych prędkościach. Edytowane 17 Października 2015 przez anton Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #5319 Napisano 17 Października 2015 Zredukowanie biegu przy wyprzedzaniu nie jest przeszkodą i tylko lenistwem to można tłumaczyć, uciążliwością diesla są sytuacje gdzie jego wąski zakres użytecznych obrotów jest uciążliwy, np włączenie się do ruchu gdzie wszyscy lecą >100, w benzynie można pojechać na II-ce 10-100, w dieslu to są dwie zmiany biegów. Tak jak ktoś mówi że diesel jest elastyczny, elastyczność to jest w TSI na III-ce bez utraty tchu 50-150. Jeden bieg. Dla mnie istotny jest najkrótszy możliwy do uzyskania czas 100-200 czy 80-120 czy jaki sobie wymyślimy. - - - - - aktualizacja - - - - - Obiecany wykres, nałożyłem na siebie wykresy mocy skorygowane tak by kończyły się przy tych samych obrotach. Np kół żeby ktoś się nie upierał że silnika. I teraz bierzemy pod uwagę średnią od ok 22 do 29, bo taki mamy zakres obrotów podczas przyspieszania. Jak widać średnia TSI to zupełnie co innego niż TDI. Dodajmy teraz kolejne zmienne wynikające z praktyki, tdi obecnie na hamowni wykazują okolice serii, TSI odpowiednio 1.8 200 zamiast 180 2.0 240 zamiast 220 2.0 300 zamiast 280 Jak ktoś mi poda dokładne dane B8 z masą własną wersji to dodam kalkulację moc/kg co jeszcze bardzie odzwierciedli osiągi. [ATTACH=CONFIG]137539[/ATTACH] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Agbar Zgłoś #5320 Napisano 18 Października 2015 Pomocny link dla osób z forum, które chciałyby poznać różnicę znaczenia pojęć moment obrotowy a ilość koni mechanicznych: http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/moc.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach