gromchester Zgłoś #4541 Napisano 18 Września 2015 Witam Wszystkich na forum. W ostatnim czasie w prasie pojawiło się dużo informacji dt. skrzyń DSG. Przymierzam się do 2.0 190KM i zwróciłem uwagę na fakt, że moment tego silnika przekracza 350 Nm (limit dla DSG250 - "mokre" 6 biegów). Czy ktoś interesował się tym aspektem - czy jest tutaj jakieś ryzyko? Czy też ten silnik ma mocniejsze DSG niz 2.0 150 KM? Jaką skrzynię DSG ma 2.0 TSI? Z prasy wynika że mocniejsze "mokre" DSG mają 7 biegów, a te są chyba wszystkie 6-biegowe. Jeśli 6 biegów DSG to jest to DQ250 (2.0 TSI, 2.0 TDI 150 i 190 km) Mocniejsza DSG z mokrym sprzęgłem ma 7 przełożeń i jest to DQ500 (2.0 Bi TDI max mom. 550Nm) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anton Zgłoś #4542 Napisano 18 Września 2015 Panowie jak to jest z tym spalaniem w 1.8 czy 2.0 TSI. Jak wypożyczyłem auto do jazd testowych ( 1.8 TSI), to na autostradzie na tempomacie spalanie przy prędkości 160 km/h oscylowało w granicach 11-12 litrów. Mój B6 140 km przy takiej prędkości spala 7-7.5 litra. Pytam, bo wasze wyniki są bardzo dobre. Ja jazdy testowe robiłem na autostradzie. Czy zatem wiatr, ukształtowanie terenu mogą tak radykalnie zmieniać spalanie przy dużych prędkościach w silnikach TSI. Pytam , ponieważ w żaden sposób nie byłem w stanie uzyskać wyników przez Was podawanych. Nawiasem mówiąc wasze posty bardzo zachęciły mnie do zakupu silnia TSI, ale po jazdach próbnych odniosłem wrażenie, że one palą 3-4 litry więcej niż TDI 150 czy 190 KM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sirocco Zgłoś #4543 Napisano 18 Września 2015 Mogę podać świeży przykład z wczoraj. Wyjeżdżałem z miasta - 3 kilometry w korkach ( jazda typu: jedynka luz, jedynka luz). Następnie autostrada - 30 kilometrów tempomat na 160km/h miejscami dociskałem powyżej. Później odcinek 7 kilometrów jazda z prędkością 40 km/h (tłoczna droga podmiejska) spalanie z ww. trasy 10.1 litra. Pusty samochód, włączona klima na 17 stopni, nawiew na 3 biegu droga w kierunku południowym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anka Zgłoś #4544 Napisano 18 Września 2015 No właśnie tak też mi się wydawało i dlatego nabrałem pewnych wątpliwości. 2.0 TDI 190 KM ma katalogowo 400 Nm momentu a skrzynia DQ250 mokra jest specyfikowana na 350 Nm. Czy wytrzyma z tym silnikiem? Przecież dla silnika 1.8 TSI obniżyli moment z 320 Nm (manual) do 250 Nm (DSG 7biegów). Czy tutaj ten silnik też ma obniżony moment dla wersji z DSG? - - - - - aktualizacja - - - - - Mogę podać świeży przykład z wczoraj. Wyjeżdżałem z miasta - 3 kilometry w korkach ( jazda typu: jedynka luz, jedynka luz). Następnie autostrada - 30 kilometrów tempomat na 160km/h miejscami dociskałem powyżej. Później odcinek 7 kilometrów jazda z prędkością 40 km/h (tłoczna droga podmiejska) spalanie z ww. trasy 10.1 litra. Pusty samochód, włączona klima na 17 stopni, nawiew na 3 biegu droga w kierunku południowym. Jeżdżę 1.9 TDI PD. W takim cyklu jak opisałeś, Octavia Kombi nie bierze więcej niż 7 litrów (z tym że z klimy nie ustawiam poniżej 20C ze względów zdrowotnych ). TDI z CR nie weźmie więcej w aucie o porównywalnej masie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anton Zgłoś #4545 Napisano 18 Września 2015 Potwierdzam opinie na temat spalanie 2.0 TDI. Miałem okazję także przejechać się wersją B8 190 KM . I w takich warunkach jak opisał SIROCCO spalanie wynosi 6.5- 7 litrów. Mam wrażenie , że TSI są paliwożerne przy dużych prędkościach i w mieście, czego nie obserwuje się w silnikach TDI. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piokow Zgłoś #4546 Napisano 18 Września 2015 Jedyny oszczędny TSI to 1,4 . Można go z klekotem porównac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #4547 Napisano 18 Września 2015 A jest ktoś w stanie powiedzieć jakie jest spalanie chwilowe w TDI 190KM ośka i 4Motion przy 160kmh? Z tego co zaprezentowałem na filmie 2.0 TSI wydaje mi się, że przy prędkości 160kmh średnie spalanie oscylujące w granicach 10l jest jeszcze OK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krisxx Zgłoś #4548 Napisano 18 Września 2015 Średnio ok 7l przy 160 km/h. Ale to zależy dużo od drogi. Polska A2 to spalanie ok 7,5l. Autostrady niemieckie do 7l. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anka Zgłoś #4549 Napisano 18 Września 2015 Codziennie z kolegą jeździmy tym samym odcinkiem autostrady - południowej obwodnicy Krakowa, na których Zachar testuje auto i ich spalanie (teren zróżnicowany, ale względna różnica wysokości to prawie 0 m). Ja jeżdżę TDI (skrzynia 5 biegowa), on TSI 4x4 (skrzynka 6 biegowa). Zrobiliśmy porównanie spalania: tempo oszczędnościowe (110-120): TDI 5.0 - 5.5, TSI 6.0 - 6.5. tempo normalne (130 - 140): TDI 6.0 - 6.5, TSI: 9 - 10. Dla tempa z najkrótszym czasem przejazdu (do 200): TDI 8.8 - 9.2 (przy 200 nie przekracza 10 ltr), TSI: 16 - 18 ltr/100. Próbowałem innych silników TDi i TSI na tej trasie i wielkich różnic nie ma - możesz te wyniki porównac sobie z wynikami Zachara na YT - praktycznie się pokrywają. Do ciężkiej nogi, długich dystansów i cienkiego portfela tylko diesel. TSI jest OK jeśli nie będziesz go kręcił powyżej 2.5-3 tyś obrotów i dynamicznie jeździł. Inaczej wynik dwa razy wyższy jak TDI. I nie ważne jaka ma objetość - mały 1.4 potrafi nawet więcej wziąść paliwa jak dłuży silnik 2.0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d7d Zgłoś #4550 Napisano 18 Września 2015 osłona jest miękka materiałowa, ale składa się z kilku warstw. Skutecznie chroni przed słońcem. Niestety nie mam przy sobie zdjęcia, zrobię przy okazji, ale gneralnie tak jak na tej aukcji: http://allegro.pl/vw-passat-cc-roleta-szyberdachu-szyberdach-i5667261209.html szkoda, w B6 osłona jest sztywna, sądzę że taka jest lepsza i bardziej pasuje do klasy Premium do której aspiruje B8 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #4551 Napisano 18 Września 2015 szkoda, w B6 osłona jest sztywna, sądzę że taka jest lepsza i bardziej pasuje do klasy Premium do której aspiruje B8 Czy ja wiem, w nowym Mondeo jest taka sztywna folia, mi to właśnie trąciło trochę tandetą. Nie wiem też czy się dobrze wyraziłem bo przesłona w B8 jest ogólnie sztywna, acz materiałowa wiec ulega pod naciskiem ale się nie mnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anton Zgłoś #4552 Napisano 18 Września 2015 Tempo normalne (130 - 140): TDI 6.0 - 6.5, TSI: 9 - 10. Dla tempa z najkrótszym czasem przejazdu (do 200): TDI 8.8 - 9.2 (przy 200 nie przekracza 10 ltr), TSI: 16 - 18 l/100. Zgadzam się w 100%. Ja również w trakcie jazd testowych uzyskiwałem podobne wyniki. Dlatego zdziwiony jestem niskim spalaniem TSI kolegów z forum. No chyba że brali pod uwagę to tempo oszczędnościowe. Ja przy 140-160 km/h nie potrafiłem w TSI zejść poniżej 11 l/100 km. Tym bardziej dziwią mnie wyniki spalania na poziomie 8-9 litrów w TSI przy takich prędkościach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #4553 Napisano 18 Września 2015 (edytowane) on TSI 4x4 (skrzynka 6 biegowaa czy my mówimy o B8? Chyba że mówimy o TSI 280, ale to nikt się jeszcze na forum nie chwalił takim Jak widać na zamieszczonym filmiku przy 160kmh B8 2.0 TSI waha się między 8-10l Edytowane 18 Września 2015 przez szylton Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioter2009 Zgłoś #4554 Napisano 18 Września 2015 Potwierdzam opinie na temat spalanie 2.0 TDI. Miałem okazję także przejechać się wersją B8 190 KM . I w takich warunkach jak opisał SIROCCO spalanie wynosi 6.5- 7 litrów. Mam wrażenie , że TSI są paliwożerne przy dużych prędkościach i w mieście, czego nie obserwuje się w silnikach TDI. A czy silniki benzynowe również posiadają DPF? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #4555 Napisano 18 Września 2015 A czy silniki benzynowe również posiadają DPF? Na szczęście jeszcze nie, ale czytałem że Komisja Europejska rozważa nakaz montowania również w benzyniakach, żeby zaostrzać normy emisji spalin. Już ich do reszty pogieło, niech się zajmą ustaleniem poprawnej krzywizny banana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioter2009 Zgłoś #4556 Napisano 18 Września 2015 Na szczęście jeszcze nie, ale czytałem że Komisja Europejska rozważa nakaz montowania również w benzyniakach, żeby zaostrzać normy emisji spalin. Już ich do reszty pogieło, niech się zajmą ustaleniem poprawnej krzywizny banana. Słabo znam się na autach. ale kupująć B8 1.8TSI sugerowałem się głównie właśnie tym, że nie mają tego nieszczęsnego DPF-a. Co z tego, że TSI spali 3-4 litry więcej od TDI, kiedy zapchany DPF pożre te oszczędności w spalaniu i to zapewne z nadkładką, kiedy będzie trzeba go wymienić.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anton Zgłoś #4557 Napisano 18 Września 2015 Ja B6 TDI 140 KM przejechałem 108000 km i ani razu nie zapaliła mi się kontrolka DPF. Jeżdżę głównie po mieście , od czasu do czasu trasy. Więc nie mam złych doświadczeń z TDI. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anka Zgłoś #4558 Napisano 18 Września 2015 Problem pyłu dla silników benzynowych pojawił się z technologią bezpośredniego wtrysku (GDI). Rzeczywiście wielkość emisji pyłu w takim silniku benzynowym potrafiła byc większa jak w dieslu z DPF. Dlatego zaostrzono normy. VAG poradził sobie z tematem stosując kombinację wtrysku bezpośredniego z pośrednim. Nowe 1.8 i 2.0 TSI (generacja 3 od 2013) oprócz wtryskiwaczy bezpośrednich w głowicy mają dodatkowy wtrysk pośredni benzyny do kolektora dolotowego. Dostawcy elementów GDI pracuja ponadto nad lepszymi wtryskiwaczami. Ogólnie producenci samochodów za wszelka cenę chcą uniknąć stosowania GPF (gasoline PF) w silnikach benzynowych mając nauczkę z diesla. Problem DPF jest mniejszy dla diesli z instalacją SCR. Niestey instalacja SCR ma własne problemy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pioter2009 Zgłoś #4559 Napisano 18 Września 2015 (edytowane) [ATTACH=CONFIG]136414[/ATTACH] Oto odpowiedź na zgłoszenie dotyczące stuków w pedale hamulca. Zaznaczam, że porównali to tylko z jednym autem. A argument, że to widocznie taka cecha tego auta (słowa kierownika salonu) jakoś do mnie nie przemawiają. Stuki w pedale hamulca w aucie za ponad 100 000zł, to chyba mało pocieszające zjawisko. Nie wiem co dalej z tym robić, do kogo pisać, skoro już dostałem odpowiedż. Zwracajcie też proszę uwagę na ten pedał hamulca, jeśli okaże się, że to wy też tak macie to może się z tym pogodzę, jęsli u Was jest cisza to nie zostawię tego. Edytowane 18 Września 2015 przez pioter2009 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #4560 Napisano 18 Września 2015 Przeżywacie te dpfy jak 10 lat temu koła dwu masowe,jak kosztowały po 2-3 tysiące. Teraz kosztują 1200 i już nikt się tego nie boi. Ja mam jeszcze oryginalny dpf. 320 tysięcy naganiane. Nawet nie był czyszczony,gdzie czyszczenie kosztuje ok.500 zl plus wyciągnięcie i znowu 300 tys.można zrobić,jak się zapcha. Golfa 6 miałem z przebiegiem 270 tys. żadnych problemów z tym znienawidzonym przez wszystkich dpfem. To jest tak jak silnik 2,0 TDI PD ktoś plote puści i wszyscy powtarzają. A znajomi mają po 500 tys. naganiane w tych złych,felernych badziewnych itd.silnikach 2,0 i nic. Jedna zasada jak dbasz tak masz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach