Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Wg mnie w standardzie nie ma bocznych poduszek w fotelach z przodu, zobaczcie film, szczególnie minutę 1.19

https://www.youtube.com/watch?v=1D8IHYcSfnA

 

Ewidentnie widać, że odpalają tylko kurtyny za to nie widać bocznych poduszek. Co ciekawe, auto w takiej konfiguracji zostało bardzo dobrze ocenione, aczkolwiek za ochronę głowy bez rewelacji.

Niestety nie mogę znaleźć crash testy bez kurtyn a z poduszkami bocznymi, obawiam się jednak że nie ma takich, które zastąpiłyby skutecznie kurtyny.

Edytowane przez melmax

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko czemu konfigurator przekresla kurtyny po zamowieniu poduszek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, obejrzałem film jeszcze raz bardzo dokładnie i widać wybuchające boczne poduszki, ale są bardzo niedużej powierzchni więc nie mają szansy ochronić głowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To już wiele tłumaczy. Prawie robi różnicę. Ale zasadnicza różnica to taka, że porównujemy nowy model z modelem schodzącym. Modele schodzące są zwykle już bardzo dobrze wyposażone za niewielką cenę, a do tego wysokie rabaty. B8 za 4 lata też będzie miał w standardzie to za co dziś słono płacimy.

 

Napisałem prawie, bo lampy są w innej technologii, w praktyce system volvo jest podobno rewelacyjny

W zasadzie nie powinno się porównywać z Passatem, bo to dwa całkiem inne auta, tylko z Tiguanem , który wyniósł mnie tyle samo (w tdi 190!!) i musiałby być modelem roku 2040 ,żebym nad nim myślał w porównaniu do tego volvo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raz na jakiś czas wchodzę sobie na stronę VW, zobaczyć czy coś się zmieniło... Odpalam dzisiaj konfigurator i na jednym zdjęciu zauważyłem taką ciekawostkę:

Zrzut ekranu 2016-09-27 o 11.02.19.jpg

Brak lewarka skrzyni biegów. Całkowicie. Widać nawet otwory montażowe... Nie wiem co to za magia :-D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Raz na jakiś czas wchodzę sobie na stronę VW, zobaczyć czy coś się zmieniło... Odpalam dzisiaj konfigurator i na jednym zdjęciu zauważyłem taką ciekawostkę:

[ATTACH=CONFIG]148313[/ATTACH]

Brak lewarka skrzyni biegów. Całkowicie. Widać nawet otwory montażowe... Nie wiem co to za magia :-D

 

Hehe:-)

trafiłeś akurat na moment w którym coś zmieniają z grafiką. Brak lewarka to najprawdopodobniej efekt zmiany opcji manual/automat.

To samo kilka razy miałem jak konfigurowałem A4 B9. Tam jeszcze było gorzej, bo na wizualizacji auta były elementy, których w realu w danej wersji nie było, np. nakładki na pedały czy inny (bogatszy) grill.

Po paru dniach doznałem rozczarowania jak te elementy zniknęły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W temacie volvo - tak to cena brutto.Leasing załatwiam sam- będzie na poziomie "promocyjnego" w vw

Rabat, jeśli policzyć z cennika, wychodzi 28% , ale to też dlatego, że są teraz fajne pakiety

 

Motory 2.4D4 190 i 2.4D5 220 są identyczne, różni je program.Tylko.Taka polityka volvo.Nie opłaca się brać 220 bo na gwarancji ten 190KM Polestar (1900 w Promocji) robi na 220 ,a ten 220 na 230.

NIe będzie to 300KM i 580Nm i poniżej 6s jak Passacie, tylko pewnie jakieś 7, może nawet z hakiem, ale uznałem, że w tej syt Passat nie jest tyle wart.Tam skóra to skóra, drzewo to prawdziwe drzewo , a aluminium to prawdziwe aluminium, a Passat...cóż, to tylko Passat sedan....

Mało tego, tyle samo wychodzi Tiguan tdi 190 z takim samym wyposażeniem (mniej więcej,bo identycznie się nie da) a tego ,to już wgle nie da się porównać

Nawet zegary TFT są już teraz w xc60 summum.Ale może dość już o volvo bo to temat o Passacie

 

Silnik 2.4D4 ma dużo słabsze osiągi ale po zrobieniu na 220KM pewnie będzie dużo lepiej.

Dopłata ok. 12 tys. zł za dodatkowe 30KM do 2.4D5 jest absurdalnie wysoka.

 

Cena po upustach jest dobra ale % rabatu liczy się do ceny katalogowej - nie ważne czy są pakiety promocyjne dające tańsze opnie niż oddzielnie zamawiane.

XC 60 chyba lepsze niż nowy Tiguan MY2007 ale XC 60 ma już swoje lata ... pierwsza produkcja chyba 2008 ?

Chyba że pod drodze był "nowy" model XC 60 ?

Masz (zamówiłeś) ACC ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja będę robił w Rica - 245KM lub 275KM - do wyboru dwie opcje.Polestar się nie opłaca.Zresztą trzeba poczekać,nie od razu go wgrają ,wówczas nikt by nie kupował wersji 220, po pól roku chyba można

Jeśli liczyć w/g cennika to 28%

Nie brałem ACC,bo ja nawet zwykłego tempomatu nie używam,taki już jestem,może za agresywnie jeżdżę

Stąd pisałem ,że były różnicę w wyposażeniu między Tiguanem.Tiguan za tą samą cenę w tdi190 miał ACC,ale nie miał pamięci foteli,podgrzewanej przedniej szyby, podgrzewanej kierownicy, dyszy spryskiwaczy i czegoś tam jeszcze (nie pamiętam,czy w Tiguanie byl el fotel pasażera,w xc60 jest)Poza tym doposażyłem je równo dla porównania.Tiguan miał też skórę , tak jak XC60 , tylko nie wiem, czy to coś w Tiguanie można nazwać skórą.Elektryczna tylna klapa była tu i tu.W XC jest jeszcze, oprócz tego ,że sam zahamuje,ale to też jest w Tiguanie,taki system ostrzegający ,jeśli zbliża się ze zbyt dużą prędkością do auta poprzedzającego to ostrzega,lane asist jest,nie wiem po co ,ale jest

Podobnie wyposażony Alltrack bitdi (prod 16 rej 17) wychodził po 10.5% rabacie ponad 180tys grubo

Tak 2008 albo 2009 ,lift był w 2014.Ale w 15r rekord sprzedaży.W tym roku sprzedaż przekroczy tą z 15r.Za rok wchodzi nowy model,stąd takie ceny.Ale jest też info takie,ponieważ ludzie uwielbiają to auto ,że 2lata będą go robić równolegle z nowym modelem ,jako xc60 classic.Jak astra kiedyś, haha.Ale czy tak będzie nie jestem pewien

Edytowane przez tomek131

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiesz jak taka zniżkę wychaczyc.msam juz sie gubię miedzy superb paskiem....a volvo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wyhaczyć ? Taką o jakiej pisałem? Normalnie ,trzeba iść i trochę się potargować.Ja to chce zrobić jeszcze inaczej (taniej) ,ale cena o jakiej pisałem , to cena bez żadnych układów ani "wyhaczania"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co nam daje realnie opcja:

"Boczne poduszki dla zewnętrznych siedzeń z tyłu wraz z poduszką kolanową kierowcy", bo według konfiguratora zawiera:

- 3-punktowe past bezpieczeństwa dla zewnętrznych siedzeń z tyłu

- Poduszka powietrzna kierowcy i pasażera, poduszka pasażera z funkcją deaktywacji, poduszka kolanowa dla kierowcy

- Poduszki powietrzne boczne dla pasażerów z tyłu

- Sygnalizacja niezapiętych pasów bezpieczeństwa

 

Z tej "litanii" dodatków to realnie dochodzi tylko:

- poduszka kolanowa dla kierowcy

- poduszko boczne dla pasażerów z tyłu - co dają więcej niż kurtyna boczna?

 

Pozostałe elementy przecież chyba są w standardzie?

 

Są jeszcze napinacze oraz sygnalizacja zapięcia pasów z tyłu. Ani jednego ani drugiego nie ma w standardzie. Dla mnie bardzo pomocne, bo nie muszę sprawdzać, czy się dzieci zapięły pasami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na pewno sygnalizacji zapięcia pasów nie ma w standardzie ? Ostatnio jeździłem B8 z wypożyczalni. Była to podstawowa wersja trendline 1.4 TSI w manualu. Nie sądzę, że wypożyczalnia cokolwiek tam z opcji dopierała (poza bussines, który był) bo przeciez chodzi o koszty. Pakiet bussines wzięli bo cena niewielka a jest navi, a w dzisiejszych czasach klienci często wymagają tego. I wiem że miałem na wszystkie siedzenia info o zapiętych pasach. Tak więc może w standardzie jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie też w jaki sposób odbywa się ta sygnalizacja. W większości nowych aut jest to zrobione bez czujników zajętości fotela tak jak z przodu. Sygnał włącza się gdy pas był wcześniej zapięty i został odpięty podczas jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na pewno sygnalizacji zapięcia pasów nie ma w standardzie ? Ostatnio jeździłem B8 z wypożyczalni. Była to podstawowa wersja trendline 1.4 TSI w manualu. Nie sądzę, że wypożyczalnia cokolwiek tam z opcji dopierała (poza bussines, który był) bo przeciez chodzi o koszty. Pakiet bussines wzięli bo cena niewielka a jest navi, a w dzisiejszych czasach klienci często wymagają tego. I wiem że miałem na wszystkie siedzenia info o zapiętych pasach. Tak więc może w standardzie jest.

 

Wedle mojej wiedzy dla pasów z tyłu nie ma w standardzie sygnalizacji zapięcia.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Pytanie też w jaki sposób odbywa się ta sygnalizacja. W większości nowych aut jest to zrobione bez czujników zajętości fotela tak jak z przodu. Sygnał włącza się gdy pas był wcześniej zapięty i został odpięty podczas jazdy.

 

Dla tylnej kanapy nie ma czujników zajętości fotela.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujników na pewno nie ma bez wspominanego pakietu i sygnalizacja jest taka jak napisałem. Z pakietem jest tak samo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

są czujniki zajęcia tylnej kanapy i zapięcia pasów przy braku poduszek tylnych. U mnie przynajmniej to działa, wyświetla się po włączeniu zapłonu, jak ktoś po drodze wsiądzie czy wysiądzie i odpina pasy to piszczy. W passacie B7 nie było czujników tylnej kanapy bez poduszek bocznych tylnych w B8 przynajmniej Highline sa.

Nie wiem jak jest z napinaczami na tylnej kanapie, wydaje mi się ,że nie ma, są tylko przy bocznych poduszkach tylnych.

W serii są kurtyny boczne, poduszki powietrzne boczne w fotelach przednich i poduszki czołowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na stronie poświęconej Passatowi znalazłem informacje (przy DynAudio) „dynamiczna kompensacja hałasu oznacza, że niemal wyeliminowane są zakłócenia powodowane przez inne dźwięki.". Czy to oznacza aktywną redukcje hałasu jak ma to np. Mondeo?

Zapytałem o to w centrali to mi w odpowiedzi wkleili opis systemu DynAudio, w którym nie ma słowa o kompensacji hałasu.

 

Może ktoś z Was coś wie na ten temat?

 

Pozdrawiam,

Szymon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na stronie poświęconej Passatowi znalazłem informacje (przy DynAudio) „dynamiczna kompensacja hałasu oznacza, że niemal wyeliminowane są zakłócenia powodowane przez inne dźwięki.". Czy to oznacza aktywną redukcje hałasu jak ma to np. Mondeo?

Zapytałem o to w centrali to mi w odpowiedzi wkleili opis systemu DynAudio, w którym nie ma słowa o kompensacji hałasu.

 

Może ktoś z Was coś wie na ten temat?

 

Pozdrawiam,

Szymon

 

byloby cudownie, natomiast dynaudio w tym samochodzie rozczarowywuje czy ma ta kompensacje czy nie.

ale jeszcze bardziej zaskakuje postawa importera/sprzedawcy.

nawet w tym opisie, ktory tutaj przytaczasz jest babol, bo glosnikow w rzeczywistosci jest 12 a nie 10.. w salonie lepiej nie pytac..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w rzeczywistosci jest 12 a nie 10.. w salonie lepiej nie pytac..

 

10 głośników jest chyba w hybrydzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności