Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety nie jest tak jak sugerujesz.

Zarówno w vectrze silnik również był dobrze wyciszony a tym bardziej w Golfie.

 

Nie znam wyciszenia Vectry ani Golfa, czy ktoś z byłych użytkowników B7 mógłby się wypowiedzieć czy jest głośniej niż tam? W B7 też słyszę szum powietrza, ale uznaję to za naturalne zjawisko przy wyższych prędkościach i dopóki nie przeszkadza mi ono w słuchaniu audiobooka czy rozmowie przez telefon nawet przy 180 km/h, nie jest to dla mnie problem. Problem z wyciszeniem, to miała moja poprzednia Octavia II.

 

Natomiast z postów powyżej wyłania się tragiczny obraz sytuacji i zaczynam mieć wątpliwości czy dobrze zrobiłem składając zamówienie na nowego Passata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów, rozważam zakup pakietu sportowego z progresywnym układem kierowniczym ale w pakiecie jest również zawieszenie obniżone o 15 mm, mam więc pytanie czy to zawieszenie mocno usztywnia B8 i czy da się jeździć po polskich drogach?

 

chciałem jeszcze dodać, że z rozmowy z moim sprzedawcą wywnioskowałem, że w tygodniu 22 i 44 są dokonywane zmiany nie tylko w cenniku ale również zmiany w produkowanych autach, mniejsze w tygodniu 44, natomiast większe w 22 tygodniu włącznie ze zmianą rocznika modelowego.

Edytowane przez Agbar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dokładnie jak piszecie ,wyraźny szum słychać na odcinku nad lusterkami na całej długości pochylonej częsci drzwi , naprawdę wkurza. Może po czasie jak się uszczelki ułożą będzie ciszej. Zaczyna przeszkadzać tak od 150km/h , przy 130 bardzo delikatnie szumi

 

Kurcze już widzę, jak mnie to będzie denerwowało... Dobrałem Dynaudio bo zakładałem że auto za ca.150 000 pln powinno pewien poziom trzymać... Obecnie w zasadzie jedyne z czego jestem zadowolony w mojej T.Avensis 2012 to właśnie wyciszenie... jazda 200 km/h jest zupełnie przyjemna pod względem hałasu ( z ciekawości robiłem pomiar softem w Iphone i przy 200 km/h tempomat miałem taki sam wynik jak w BMW 535D).... A tu klops...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój szarak po pierwszych 6k km - wrażenia? Praktycznie same plusy, boli że brany z placu - paru opcji bardzo mi brakuje - jednym słowem golas. Za podobną cenę miałbym uzbrojone po zęby Espace 5 z masażem i 4 kołami skrętnymi. Jednak to pasek naprawdę "jeździ" :)

 

Dla tych co planują kupić lub czekają na zamówienie - nie dzielił bym włosa na czworo w kwestii wyciszenia oraz innych niuansów. B8 to obecnie najlepsze auto klasy średniej - potwierdzają to testy oraz praktyka :jasne

 

[ATTACH=CONFIG]136778[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]136779[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]136780[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]136781[/ATTACH]

Edytowane przez Bartii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Idźcie do salonu, przejedźcie się, tak będzie najlepiej. Bo czytając opinie na forum można osiwieć. Oczywiście możecie trafić podobnie, ale z pewnością Passek to będzie bardzo dobry wybór :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mój szarak po pierwszych 6k km - wrażenia? Praktycznie same plusy, boli że brany z placu - paru opcji bardzo mi brakuje - jednym słowem golas. Za podobną cenę miałbym uzbrojone po zęby Espace 5 z masażem i 4 kołami skrętnymi. Jednak to pasek naprawdę "jeździ" :)

 

Dla tych co planują kupić lub czekają na zamówienie - nie dzielił bym włosa na czworo w kwestii wyciszenia oraz innych niuansów. B8 to obecnie najlepsze auto klasy średniej - potwierdzają to testy oraz praktyka :jasne

 

[ATTACH=CONFIG]136778[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]136779[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]136780[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]136781[/ATTACH]

 

Fajny! :) Jeszcze bardziej nie mogę się doczekać swojego :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwszej trasie zwykłymi polskimi drogami uważam że niestety 1,8 z DSG nie daje rady. Niski moment powoduje że redukcję 7-4 są konieczne.

Manual z 320 niutkami na 6 ma takie samo odejście jak DSG na 4 prawdopodobnie.

Tryb ECO w trasie można se wysadzić w...buty.

Powyzsze nie dotyczy tych co wyprzedzanie uważają za nietaktowne dla innych użytkowników dróg :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po pierwszej trasie zwykłymi polskimi drogami uważam że niestety 1,8 z DSG nie daje rady. Niski moment powoduje że redukcję 7-4 są konieczne.

Manual z 320 niutkami na 6 ma takie samo odejście jak DSG na 4 prawdopodobnie.

Tryb ECO w trasie można se wysadzić w...buty.

Powyzsze nie dotyczy tych co wyprzedzanie uważają za nietaktowne dla innych użytkowników dróg :)

 

Mam podobne obserwacje. Jadąc autostradą i przyspieszając miałem wrażenie, że DSG stale zmienia biegi. Każda próba przyspieszania powodowała redukcję. Być może wynika to z mojego przyzwyczajenia do diesla, gdzie 6 bieg na autostradzie w zupełności wystarcza do sprawnego przyspieszania w zakresie prędkości 90-200 km/h. A w 1.8 TSI stale skrzynia DSG redukowała bieg. Może gdybym się przyzwyczaił do DSG i umiejętnie operował gazem, to uniknąłbym tych redukcji. A może to wynika z faktu, że DSG w 1.8 TSI ma aż 7 przełożeń. Chętnie porównałbym to z 1.8 TSI manual, gdzie mam nadzieję na 6 biegu można przyspieszać , tak jak w 2.0 TDI. (albo jeździć w DSG na trybie sport?).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@piokow

Dlatego podjąłem decyzję o 2litrowym 220-konnym silniku. Wole zrezygnować z kilku bajerów, dopłacić kilka (10) tysięcy i nie pocić się przez kilka kolejnych lat przy wyprzedzaniu. Jestem rozpuszczony przez obecne, zchipowane auto (civic z 2.2d 190km), dlatego downgrade średnio mi sie uśmiecha. Firma idzie mi na rękę i pozwala dopłacić ze swoich.

 

Ciekawe tylko czy w ramach zadośćuczynienia VW będzie dawać większe upusty ze względy na aferkę. Wcześniej diler dał 7,5%. Ciekawe czy coś się zmieniło? Ktoś coś wie? Składał ktoś ostatnio zamówienie w leasingu zewnętrznym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości zapytam Kolegów, co do elastyczności 1.8 TSI... Od razu mówię, że nie miałem okazji jeździć B8 z tym silnikiem, ale zastanawia mnie, co komu przeszkadza to, że auto z automatem redukuje 3-4 biegi przy wyprzedzaniu jeśli sam manewr wyprzedzania odbywa się płynnie i szybko? Rozumiem, doskwieranie braku elastyczności przy skrzyni manualnej, kiedy trzeba wachlować drążkiem i tracić cenne (z powodu bezpieczeństwa) sekundy.

Tak jak badanie elastyczności 60-100kmh czy 80-120kmh na jednym biegu w skrzyniach manualnych jest miarodajne, tak wydaje mi się to bez sensu w automacie gdzie nawet jeśli trzeba redukować to automat robi to błyskawicznie i nieodczuwalnie.

Można sobie oczywiście porównać cyferki na papierze, ale tak w codziennym życiu to się tylko depta gaz a resztę zostawia DSG, które jak by nie było wymaga jednak nauki obsługi i przyzwyczajenia w operowaniu pedałem przyśpieszenia.

Ogólnie no offence, tak tylko pytam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moje autko jest już w Poznaniu.

Jeszcze transport do Szczecina + jeden dzień na przyciemnianie szyb i już będzie gotowe ;-)

 

Emocje.. emocje..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heh, też tak miałem dopóki drzwi nie zobaczyłem ;) Oczywiście tego Ci nie życze :) Jak masz Leasing to pamiętaj, że jest jeszcze 1 dzień obsuwy przez rejestrację przez nich :)

Ale i tak wyjdzie, że chyba wcześniej odbierzesz niż ja :)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

A po moich przygodach z wymianą drzwi w B6 wolałbym tego tutaj uniknąć :)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Mój już jest zareejestowany :) Czekam "tylko" na lakier :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam podobne obserwacje. Jadąc autostradą i przyspieszając miałem wrażenie, że DSG stale zmienia biegi. Każda próba przyspieszania powodowała redukcję. Być może wynika to z mojego przyzwyczajenia do diesla, gdzie 6 bieg na autostradzie w zupełności wystarcza do sprawnego przyspieszania w zakresie prędkości 90-200 km/h. A w 1.8 TSI stale skrzynia DSG redukowała bieg. Może gdybym się przyzwyczaił do DSG i umiejętnie operował gazem, to uniknąłbym tych redukcji. A może to wynika z faktu, że DSG w 1.8 TSI ma aż 7 przełożeń. Chętnie porównałbym to z 1.8 TSI manual, gdzie mam nadzieję na 6 biegu można przyspieszać , tak jak w 2.0 TDI. (albo jeździć w DSG na trybie sport?).

 

Po jazdach testowych tym silnikiem w DSG moim zdaniem optymalny do normalnej jazdy ( według mnie oczywiście ) jest tryb S - jedzie się bez zamulania. Przy spokojnym traktowaniu pedału gazu biegi zmieniają się przy ok 3 tys obrotów co jest fajne...mocniejsze depniecie wymusza zmiany później, wiec nawet bez kick downu daje rade przy wyprzedzaniu. Dużo bardziej podobał mi się tu tryb S niż w dieslu 150 KM, gdzie D jest zamulone, a S za wysoko wkręca w obroty ( i gdzie przydałby się trzeci tryb Normal ; )

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak z ciekawości zapytam Kolegów, co do elastyczności 1.8 TSI... Od razu mówię, że nie miałem okazji jeździć B8 z tym silnikiem, ale zastanawia mnie, co komu przeszkadza to, że auto z automatem redukuje 3-4 biegi przy wyprzedzaniu jeśli sam manewr wyprzedzania odbywa się płynnie i szybko? Rozumiem, doskwieranie braku elastyczności przy skrzyni manualnej, kiedy trzeba wachlować drążkiem i tracić cenne (z powodu bezpieczeństwa) sekundy.

Tak jak badanie elastyczności 60-100kmh czy 80-120kmh na jednym biegu w skrzyniach manualnych jest miarodajne, tak wydaje mi się to bez sensu w automacie gdzie nawet jeśli trzeba redukować to automat robi to błyskawicznie i nieodczuwalnie.

Właśnie jak musi zrzucić 3-4 biegi to nie jest już tak płynnie i szybko, musiałaby być skrzynia 7-sprzęgłowa żeby nie były zauważalne te zmiany ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właśnie jak musi zrzucić 3-4 biegi to nie jest już tak płynnie i szybko, musiałaby być skrzynia 7-sprzęgłowa żeby nie były zauważalne te zmiany ;)

 

OK, rozumiem :) Ja mam takie odczucie, że zmiany biegów do góry odbywają się w ułamku sekundy, więc jak już jesteśmy zredukowani to ew. podbicia odbywa się praktycznie bezstratnie, za to na redukcję trzeba chwilkę poczekać, chociaż też zastanawiam się czy dalej nie odbywa się to szybciej niż redukcja manualna...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem mocno stronniczy (jako posiadacz 1.8 TSI) - ale obiektywnie - Ja Wam mało proponuje zrezygnować nawet z 2.0 TSI i założyć zamówienie na Veyrona, przecież 2.0TSI za 2 tygodnie będzie "mułem" ;)))

 

Hehehe niezłe jaja.... A ci co maja 1.4 TSI 125 i 150 KM pewnie się tną we własnych wannach po przeczytaniu tych bzdur...

 

 

niejeden tester i obserwator napisał, że B8 nawet w najmocniejszej wersji BiTdi nie wystrzela jak Subaru impreza STI a stawiając oba te auta na kresce subaru wypadłoby blado...

 

wystarczy popatrzeć na dane techniczne - jeśli (1.8 TSI) okolice 8 sekund do setki do dużo... to ja nie wiem czy nie pomyliście segmentu aut w jakim wybieracie...

 

(oczywiście niewątpliwie 2.0 TSI będzie bardziej elastyczny od 1.8 TSI)

Edytowane przez Prim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciężko się nie zgodzić :) Jeszcze nie tak dawno 0-100 w tej klasie poniżej 10sek było ok, teraz marudzą na 8, pewnie na torze Passatem też zbytnio nie poszalejesz ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciężko się nie zgodzić :) Jeszcze nie tak dawno 0-100 w tej klasie poniżej 10sek było ok, teraz marudzą na 8, pewnie na torze Passatem też zbytnio nie poszalejesz ;)

 

;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W naszej dyskusji brakuje opinii właścicieli B8 1.8 TSI manual. Ciekawi mnie czy wyższy moment obrotowy w manualu (320 Nm) w porównaniu z DSG (250 Nm) ma znaczenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciężko powiedzieć - wg tabel są w zasadzie takie same osiągi.... w "trasie" manual może bardziej elastyczny ale DSG szybciej zaproponuje bieg....

 

to by było ciekawe porównanie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności