Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj miałem okazją przetestować ACC z Lane Assist w deszczu mniejszym, większym i bardzo dużym. Oba systemy działają bez zarzutu.

Mgła wodna wpływała trochę na ACC (był trochę bardziej nerwowy), ale po zwiększeniu dystansu wszystko było ok.

Lane Assist działał bez zarzutu.

Gorzej jest z mokrą nawierzchnią i przyspieszaniem. Czuć delikatne ślizganie kół - w takiej pogodzie sprawdzi się 4 Motion.

 

Dziękuję za Twoja opinie :) 4Motion będzie :) Jeszcze tylko 5 miesięcy :)

Ja jeżdżę dużo po niemieckich autostradach i juz kilka razy byłem świadkiem bardzo groźnych sytuacji w wodnej mgle

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

A proszę powiedz jak się jeździ z silnikiem o mocy 220hp z napędem na jedną oś na mokrej nawierzchni ? Nie śliga się tam nic, jak z przyczepnością podczas szybkiego ruszania?

Ja mam w chwili obecnej a4 b8 avant z motorem 1.8 tfsi i mocą 160hp z napędem na jedną oś i w zimie oraz w deszczowe dni to muszę powolutku z gazem bo ciężko ruszyć bez uślizgu kół. Dlatego nie wyobrażałem sobie samochodu z mocą większa niż 160 z napędem na przód ale może coś się zmieniło, może coś naprawili? ;-)

Jakie są twoje odczucia?

 

 

 

I jeszcze jedno, gdzie jest akumulator w wersji 2.0 BiTDI z przodu pod maską czy we wnęce wraz z kołem zapasowym? ( wiem że to zależne od wersji )

 

Ja mam teraz 209ps i 430nm z napędem na jedną oś. Czasami trzeba uważać z ilością gazu, ale jakiejś tragedii nie ma. Przy ostrym deptaniu, w pierwsze lato po chipie, zjechalem całe opony z przodu do 4mm :))) Teraz już starczaja na dłużej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teoretycznie jeden, ale wewnątrz jest zażarta walka.

Dlatego też nie spotkasz w VW Quatro, ani silników TFSI, ani Multitronic'a.

To są rozwiązania Audi i żeby było śmieszniej VW nie ma do nich praw ;).

Dlatego też obecny Passat ma być marką Premium i zagrozić A4, a może też A6.

 

Nie spotkasz, bo klient audi musi mieć coś czego nie dostanie klient VW, o skodzie nie wspominając. To samo z LED-ami w superbie, a w zasadzie ich brakiem. Nie dostaniesz ich w superbie, bo musisz czuć, że jesteś jednak marką niższą od skody. Jaka tu walka wewnętrzna? To jest po prostu strategia pozycjonowania produktów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie dodatkowych akcesoriów w postaci opon, kół zimowych, fotelika dla dziecka, maty do bagażnika itp.

Czy warto dobierać te i inne akcesoria w salonie, czy jest coś co można korzystnie kupić bądź wytargować przy zakupie w salonie, czy lepiej zakupić akcesoria poza salonem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

apropo M6 jeszcze, jakiś rok temu byłem na jeździe próbnej, która skutecznie wyleczyła mnie z tego modelu. Może to wina silnika 2.0 benzyna 150 PS, który w ogóle nie jechał. No i dla passatowca nie do zaakceptowania jest ten ohydny hamulec ręczny w tunelu środkowym. Duży minus to także kombi, która jest ciaśniejsza od sedana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja zamawiałem Passata pod koniec lutego i dzisiaj dzwoniłem i się dowiedziałem że produkcja na 31 tydz. oczywiście to nic pewnego. Jutro jadę do salonu i postrasze ich, że jestem skłonny żeby zrezygnować. Dowiem się przy okazji czy jest w standardzie i czy u mnie będzie wybór profilu jazdy i Wam napisze. Dodam że zamówiłem wersje sedan HL manual 190 km oczywiście pakiet business do tego hak, grzane siedzenia tył, dynaudio, przyciemniane szyby, siedzenia alcantara i skóra, pakiet easy open i pakiet oświetlenie. Co najlepsze jeśli chodzi o zamówienie to koleżanka zamawiała Mazde 6 po tym jak ja zamówiłem Passata a już dawno się cieszy z jazdy. Irytujące bardzo!

 

Ja swojego zamówiłem 13 lutego, miałem 26 tydzien, teraz mam 37 tydzień. I wcale nie miałem w konfiguracji nic takiego co mocno determinuje opóźnienia. 2,0 TDI, analogowe zegary, felgi 17, sedan, tapicerka alcantara/skóra, manual.

"Straszenie" rezygnacją nic nie dało, dealer tłumaczy, że nie ma kompletnie żadnego wpływu na terminy i przesunięcia i że nie wie dlaczego jedne terminy się spóźniają, inne przyspieszają. Mogę swobodnie zrezygnować i odebrać zaliczkę.

:( :( :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jaka tu walka wewnętrzna? To jest po prostu strategia pozycjonowania produktów.

Powiem tak. Znam oba koncerny od środka i teoretycznie jest tak jak mówisz. Praktyka wygląda zupełnie inaczej.

O ile na Skodę VW ma jakiś wpływ, to Audi już nie podskoczą. A Audi wie o tym więc wykorzystuje swoja pozycję.

Podobnie jest z Porsche. Ale nie wnikajmy w szczegóły ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szybkie info:

W niemczech można już zamawiać 2.0 TSI 4x4 280PS :) Cena - prawie to samo co BiTDI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szybkie info:

W niemczech można już zamawiać 2.0 TSI 4x4 280PS :) Cena - prawie to samo co BiTDI

 

Ciekawe czy mają dwia kominy po bokach :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[ATTACH=CONFIG]133457[/ATTACH]

Oto i odpowiedź na Twoje pytanie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dla mnie 4x4 to element bezpieczeństwa taki jak ABS czy poduszka. Niech przyda się, zadziała raz, ten jeden jedyny raz kiedy będzie potrzebny to już będzie wart zapłaconych pieniędzy. Co do zimy to doceniasz to wtedy, gdy widzisz miejsce parkingowe pod stokiem, do którego większośc aut nie może dojechać Zdecydowanie polecam.

Byłbym daleki od takiego stanowiska. Jak wjedziesz za szybko w zakręt to i tak 4x4 Cie nie uratuje. Paradoksalnie wedle statystyk awd pogarsza bezpieczeństwo zimą, ponieważ ludzie wychodzą z założenia, że przez napęd mogą więcej, a później lądują w rowach. Nie twierdzę, że to zło i nieprzydatny bajer- jest wręcz na odwrót, jednak wg mnie porównywanie 4wd do abs to takie nietrafione porównanie.

Jeśli już miałbym mówić o elemencie napędowym zwiększającym realnie bezpieczeństwo to byłby to mocniejszy silnik lub automatyczna skrzynia biegów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Byłbym daleki od takiego stanowiska. Jak wjedziesz za szybko w zakręt to i tak 4x4 Cie nie uratuje. Paradoksalnie wedle statystyk awd pogarsza bezpieczeństwo zimą, ponieważ ludzie wychodzą z założenia, że przez napęd mogą więcej, a później lądują w rowach. Nie twierdzę, że to zło i nieprzydatny bajer- jest wręcz na odwrót, jednak wg mnie porównywanie 4wd do abs to takie nietrafione porównanie.

Jeśli już miałbym mówić o elemencie napędowym zwiększającym realnie bezpieczeństwo to byłby to mocniejszy silnik lub automatyczna skrzynia biegów.

Mocniejszy silnik też niekoniecznie zwiększa bezpieczeństwo. Przecież większa moc to szybsza jazda... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli już miałbym mówić o elemencie napędowym zwiększającym realnie bezpieczeństwo to byłby to mocniejszy silnik lub automatyczna skrzynia biegów.

 

A jak uargumentujesz automat jako element podnoszący bezpieczeństwo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak uargumentujesz automat jako element podnoszący bezpieczeństwo?

Nie musisz szukać biegu i odrywać oczu od kierunku jazdy ......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie musisz szukać biegu i odrywać oczu od kierunku jazdy ......

 

yyy, który kierowca odrywa wzrok by szukać biegu ? jedynie kursant, krótko po egzaminie i to jeszcze osoba bez drygu do jazdy ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak uargumentujesz automat jako element podnoszący bezpieczeństwo?

 

Oczywiście ze zwiększa bezpieczeństwo. Niespodziewana sytuacja i awaryjne hamowanie. W automacie na 2 nogi depczesz hamulec, pełna siła hamowania. W manualu najpierw sprzęgło i dopiero hamulec jedna noga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
yyy, który kierowca odrywa wzrok by szukać biegu ? jedynie kursant, krótko po egzaminie i to jeszcze osoba bez drygu do jazdy ...

 

to był sarkazm ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ha, żeby jeszcze zamoncić:

W konfiguratorze DE, możliwe jest zamówienie 2.0 TSI 220 PS z napędem 4Motion :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w alltracku jest :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic w tym dziwnego :)

Btw ja zamawialem na poczatku kwietnia i niby auto ma byc wyprodukowane w 43tyg ale potwierdzenia brak :(

2.0TSI, Variant, Oryx, Verony, AID itd.

Edytowane przez ptaku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności