Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Powielasz tym samym stereotyp...

To, że najwięcej jest informacji na forach o problemach akurat z silnikiem 1.4 wynika z kilku rzeczy:

1. ten silnik najlepiej się sprzedawał ze względu na fajne połączenie ceny, osiągów i niskiego spalania - stąd najwięcej informacji o nim, również negatywnych

2. silników o pojemności 1.4 było wiele różnych, szczególnie opinię popsuł silnik 1.4 twincharger, który miał i turbo i kompresor - a z którego VW już się wycofał.

3. w podstawowych 1.4 był problem z rozciąganiem łańcuszka i został on w nowych wersjach silnika zastąpiony paskiem

4. wiele artykułów o tych silnikach dotyczy starych wersji tych motorów, które nie mają nic wspólnego z nowymi poza taką samą pojemnoscią...

5. tak jak napisał kubelt - jeśli patrzeć na to, który silnik jak jest wysilony, to 2.0 TSI 220 KM z jednego litra -produkuje aż 110 KM - a silnik 1.4 125 KM - produkuje z jednego litra 89 KM.... Zwróć też uwagę, że wiele samochodów tej klasy miało juz w latach 90tych zblizone pojemności, szczegółnie w autach japońskich (primera, avensis) często sprzedawały się wersje z silnikiem 1.6, wolnossące. Czy zatem przy tych 1.6 silnik 1.4 turbo to aż taka kosiarka? Nie sądzę... I wszystkim niedowiarkom radzę się przejechać... Jesli w salonach nie ma passata z tym silnikiem - to weźcie np Jettę i zobaczcie jak ona jeździ z silnikiem 125 KM i czy dla was brzmi jak kosiarka...

 

 

to prawda te silniki 1.4 TSi to juz zupełnie co innego niz po;przednie wersje są unowocześnione a bać to się mozna wszystkiego kazdy silnik moze sie rozsypac dla przykładu znajomy miał Avensisa w benzynie chyba 2.0 z 2010r i po roku i przebiegu 15 tys km silnik sie rozsypał jakby auto nie było na gwarancji to koszt naprawy wyniósł by 36 tys zł

a naprawiali auto około 2 miesicy najpierw musieli porobic fotki silnika i wyslac do Japoni zeby tam zatwierdzili bo nie chcieli uwierzyc ze caly silnik sie posypał i dopiero pozwolili na naprawe gwarancyjna 2 miechy to trwało masakra

 

i niby toyota niezawodna , wszystko zalezy tez od egzemplarza i tego czy osoba odpowiedzialna za daną czes w aucie ma dzis dobry dzien i nie jest na kacu

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

to prawda te silniki 1.4 TSi to juz zupełnie co innego niz po;przednie wersje są unowocześnione a bać to się mozna wszystkiego kazdy silnik moze sie rozsypac dla przykładu znajomy miał Avensisa w benzynie chyba 2.0 z 2010r i po roku i przebiegu 15 tys km silnik sie rozsypał jakby auto nie było na gwarancji to koszt naprawy wyniósł by 36 tys zł

a naprawiali auto około 2 miesicy najpierw musieli porobic fotki silnika i wyslac do Japoni zeby tam zatwierdzili bo nie chcieli uwierzyc ze caly silnik sie posypał i dopiero pozwolili na naprawe gwarancyjna 2 miechy to trwało masakra

 

i niby toyota niezawodna , wszystko zalezy tez od egzemplarza i tego czy osoba odpowiedzialna za daną czes w aucie ma dzis dobry dzien i nie jest na kacu

 

 

 

 

 

 

i coraz mocniej zastanawiam sie nad ta dodatkową gwarancją to jest chore ze jest tylko 2 lata kia daje 7 hyundaj 5 honda 3 a vw tylko 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w Święta zrobiłem 500 km swoim 1,8 TSI. To była pierwsza okazja, żeby trochę lepiej sprawdzić silnik i osiągi. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony.

1. Wyprzedzanie - jak dla mnie bardzo elastyczny silnik + manual sprawia, że ani razu nie miałem wątpliwości przy wyprzedzaniu.

2. 140 - 160 km/h - czuć, że silnik się nie męczy, że to dla niego optymalna prędkość

3. 180 - 210 km/h - wir w baku..spalanie wzrasta kosmicznie - śmiało można jechać ale szumy i praca silnika mogą już być męczące - szybciej nie jechałem

Ja na co dzień jeżdżę ok 8 km do pracy w jedną stronę a w trasy sporadycznie - raz w miesiącu. Dla mnie ten silnik w 100% wystarcza i naprawdę bardzo przyjemnie się jeździ. Oczywiście to tylko moje subiektywne odczucie. Każdy tam się porównuje do innych aut jakim się jeździło. W moim ostatnim aucie miałem słabszy silnik...a jak mi już bardzo będzie potrzebne więcej mocy to zrobię program na 210/220 km.. w końcu wiecznie tym autem nie będę jeździł :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja w Święta zrobiłem 500 km swoim 1,8 TSI. To była pierwsza okazja, żeby trochę lepiej sprawdzić silnik i osiągi. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony.

1. Wyprzedzanie - jak dla mnie bardzo elastyczny silnik + manual sprawia, że ani razu nie miałem wątpliwości przy wyprzedzaniu.

2. 140 - 160 km/h - czuć, że silnik się nie męczy, że to dla niego optymalna prędkość

3. 180 - 210 km/h - wir w baku..spalanie wzrasta kosmicznie - śmiało można jechać ale szumy i praca silnika mogą już być męczące - szybciej nie jechałem

Ja na co dzień jeżdżę ok 8 km do pracy w jedną stronę a w trasy sporadycznie - raz w miesiącu. Dla mnie ten silnik w 100% wystarcza i naprawdę bardzo przyjemnie się jeździ. Oczywiście to tylko moje subiektywne odczucie. Każdy tam się porównuje do innych aut jakim się jeździło. W moim ostatnim aucie miałem słabszy silnik...a jak mi już bardzo będzie potrzebne więcej mocy to zrobię program na 210/220 km.. w końcu wiecznie tym autem nie będę jeździł :)

 

fajnie ja juz nie moge sie doczekac mojego 1.8

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

fajnie ja juz nie moge sie doczekac mojego 1.8

 

asłychac wewnatrz troszke ten silnik ja lubie jak troszke słychac a tu podobno jest bardzo wyciszone wszystko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ahh te oszczednosci szkoda ze nie wypuscili w tsi jakos ladniej tych koncowek no coz tak czy siak super auto a 2.0tsi to najlepszy wybor. Z ciekawostek w DE nie ma mozliwosci zamowienia pakietu R-line zewnetrzengo dla 2.0tsi oraz jakiegos slabego diesla dla reszty silnikow nie ma z tym problemu :/ Dziwne podejscie

 

dla mnie też dziwnym podejściem jest uniemożliwienie zestawienia w konfiguracji jasnej skóry St. Tropaiz z pakietem siedzenia, albo wentylowaną skórą (Superb tak mógł mieć). To była moja idealna konfiguracja razem z zewnętrznym Indium albo Harvard.

Te rurki nie są aż takie złe, teraz nawet nowe BMW 7 ma takie atrapy. Fajnie że są chociaż z dwóch stron.

 

PS. kolejne spostrzeżenie odnośnie samochodu. DCC i tryby jazdy na prawdę są kapitalne, zupełnie inne zachowanie samochodu na drodze, ewidentnie wyczuwalne. W B7 nie odczułem takiej różnicy. Tryb sport na początku mnie wręcz wystraszył, ale jednocześnie wywołał banana na twarzy :D Auto jak przyklejone, wkręca się do końca, bardzo przyjemny gang silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego filmiku wynika ,że 1.4 150KM daje frajde z jazdy

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dla mnie też dziwnym podejściem jest uniemożliwienie zestawienia w konfiguracji jasnej skóry St. Tropaiz z pakietem siedzenia, albo wentylowaną skórą (Superb tak mógł mieć). To była moja idealna konfiguracja razem z zewnętrznym Indium albo Harvard.

Te rurki nie są aż takie złe, teraz nawet nowe BMW 7 ma takie atrapy. Fajnie że są chociaż z dwóch stron.

 

PS. kolejne spostrzeżenie odnośnie samochodu. DCC i tryby jazdy na prawdę są kapitalne, zupełnie inne zachowanie samochodu na drodze, ewidentnie wyczuwalne. W B7 nie odczułem takiej różnicy. Tryb sport na początku mnie wręcz wystraszył, ale jednocześnie wywołał banana na twarzy :D Auto jak przyklejone, wkręca się do końca, bardzo przyjemny gang silnika.

Tęż chciałem wentylowana St Tropez. Sprzedawca wyjaśnił, że nie ma ponieważ robiło by się brudne wokół dziurek ;) Co do rurek to ciekawe ile inżynierowie VW nad tym myśleli ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
fajnie ja juz nie moge sie doczekac mojego 1.8

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

 

 

asłychac wewnatrz troszke ten silnik ja lubie jak troszke słychac a tu podobno jest bardzo wyciszone wszystko

 

a jak długo czekałeś za autem ?

Edytowane przez Łysy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak długo czekaliście od momentu złożenia zamówienia, do potwierdzenia terminu produkcji?

 

Ja znałem wstępny termin praktycznie podczas składania zamówienia, do teraz zmienił się o tydzień na korzyść.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie do posiadaczy B8 z ACC. Próbował ktoś przy włączonym ACC wyprzedzić pojazd z prawej strony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja mam pytanie do posiadaczy B8 z ACC. Próbował ktoś przy włączonym ACC wyprzedzić pojazd z prawej strony?

Mówisz o tym?

Rzeczywiście ciekawa sprawa, czy na rynek polski taka funkcja jest zaimplementowana. Dojdzie do tego, że passat zacznie polskich kierowców wychowywać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Dokładnie tak. Na filmie widać, że gość ma ACC do 210km/h. Poszperałem troszkę i ponoć funkcja blokująca wyprzedzanie z prawej strony uaktywnia się powyżej 80km/h (auto do 80 km/h kontroluje tylko swój pas, powyżej 80km/h kontroluje także lewy pas). Nie ukrywam, iż mam nadzieję, że będzie to również dostępne dla aut na polski rynek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na filmie widać, że gość ma ACC do 210km/h.

Zgodnie z informacją z motor talk "małe" ACC do 160 km/h ma taką samą funkcje. Pytanie tylko, czy utrzymali tą funkcje również na polski rynek. Zaraz pewnie ktoś to zweryfikuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dokładnie tak. Na filmie widać, że gość ma ACC do 210km/h. Poszperałem troszkę i ponoć funkcja blokująca wyprzedzanie z prawej strony uaktywnia się powyżej 80km/h (auto do 80 km/h kontroluje tylko swój pas, powyżej 80km/h kontroluje także lewy pas). Nie ukrywam, iż mam nadzieję, że będzie to również dostępne dla aut na polski rynek.

 

czyli... jeśli dwa lewe pasy odbijają w lewo, a Ty jedziesz prawym w prawo (niekoniecznie musi to być zjazd na którym musisz się shamować) to nie wyminiesz aut będących po lewej??? Trzeba wyłączyć ACC?? trochę predobrzone wg mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli... jeśli dwa lewe pasy odbijają w lewo, a Ty jedziesz prawym w prawo (niekoniecznie musi to być zjazd na którym musisz się shamować) to nie wyminiesz aut będących po lewej???

 

takie pasy zazwyczaj oddzielone są linią ciągłą, a nie przerywaną. Myślę, że ten sposób jest to rozwiązane. Poza tym nie trzeba wyłączać - naciśniecie pedału gazu jest nadrzędne i zawsze oddaje kontrole.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
takie pasy zazwyczaj oddzielone są linią ciągłą, a nie przerywaną. Myślę, że ten sposób jest to rozwiązane. Poza tym nie trzeba wyłączać - naciśniecie pedału gazu jest nadrzędne i zawsze oddaje kontrole.

 

rajt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze mi ktos przewidziec termin odbioru mojego passata bo w slonie nie chca mi nic powiedziec 1.8 tsi manual tungsten soho 17 pelna skóra czarna PAKIET BISSNES pare dodatków ale to pierodły zamówiony 20 grudnia 2014r

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

A MOZE SPADL Z LAWETY I DLATEGO TAK DŁUGO CZEKAM MIALEM PLANOWANY TERMIN PRODUKCJI 13 -17 TYDZIEŃ

Edytowane przez passacik b8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi powiedzieli, że moje auto robi się w 19 tygodniu i przewidują odbiór na połowę maja, a zamówiłem na początku lutego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mi powiedzieli, że moje auto robi się w 19 tygodniu i przewidują odbiór na połowę maja, a zamówiłem na początku lutego.

 

 

kurde mi mówili ze do konca marca max a teraz juz nic nie mówia tylko tyle ze jest obsówa z terminami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To że jest obsuwa to jasne, do tego trzeba wziąć poprawkę na to że auto czeka na placu na transport masowy do importera, a potem jeszcze od importera laweta też nie może jechać pusta. Poprzedniego Passata też zamawiałem w salonie i pamiętam, że pomimo iż auto było już wyprodukowane to jeszcze się naczekałem zanim pojechałem po nie do salonu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
też dużo nie jeżdżę tylko "w koło komina" a wychodzi z 30tkm

 

Nie wiem czy przeoczyłem twoje posty, ale mógłbyś się podzielić wrażeniami z jazdy ?. Sam trochę marudziłem po jeździe próbnej z silnikiem 2.0 TDI 150 km (DSG), że auto mnie nie zachwyciło swoim przyspieszeniem. Ale jestem ciekaw Twojej opinii i innych którzy dłużej cieszą się passatem z takim silnikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności