Jump to content
daffyx

2.3 v5 AZX - Schemat łańcuchy rozrządu

Recommended Posts

Potrzebuje schematu rozrządu dla silnika 2.3 v5 azx - będę wdzięczny także za wszelkie wskazówki osób które coś takiego robiły

Edited by rainman777
Przeniesiony do prawidłowego działu

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego mój samochód akurat ma wymieniany kpl rozrząd jutro go odbieram od mechanika, łańcuchy są dwa

 

coś takiego mogę Ci ewentualnie podrzucić jeśli coś pomoże

Passat B5 069.jpg

Passat B5 070.jpg

Passat B5 071.jpg

Passat B5 072.jpg

 

1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samochod naprawiony, odebrany koszt calkowity tzn. Kpl rozrzad uszczelki, obudowa termostatu, chemia i jakies drobiazgi 2200 zl z czego 1100 robocizna i 1100 czesci tak ze troszke ale pracuje teraz idealnie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jakby ktos jeszcze szukal schematu to znalazlem jeszcze takie cos

Kiedyś na pewno sie przyda :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jakby ktos jeszcze szukal schematu to znalazlem jeszcze takie cos[ATTACH=CONFIG]125296[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]125297[/ATTACH]

 

to zdjęcie jest akurat od AGZ a nie od AZX ale układ jest identyczny tylko koła u góry są ze zmiennymi fazami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy wymiana samego napinacza w AZX jest skomplikowaną czynnością? Co prawda u mnie jeszcze rzężenia łańcucha nie słychać, ale chciałbym wymienić sam napinacz ponieważ wyczytałem że powinno się wymieniać raz na jakiś czas... Wiem że napinacz wyglądem przypomina śrubę. Wystarczy ją wykręcić i wkręcić nową?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czy wymiana samego napinacza w AZX jest skomplikowaną czynnością? Co prawda u mnie jeszcze rzężenia łańcucha nie słychać, ale chciałbym wymienić sam napinacz ponieważ wyczytałem że powinno się wymieniać raz na jakiś czas... Wiem że napinacz wyglądem przypomina śrubę. Wystarczy ją wykręcić i wkręcić nową?

 

Tak dokładnie wykręcić i wkręcić jak śrubę. Olej jest dostarczany dookoła napinacza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam mam problem z passatem 2.3 v5 AZX . problem polega na tym ze auto trafiło do mnie po przeskoczonym. Podłączyłem kompa i sprawdziłęm błedy , pokazało nieprawidłową korelacje , po zdjęciu pokrywy zaworów okazało sie ze pomiędzy znakami na kołach zębatych jest 11 ogniwek nie 16 . wyjąłem motor i wymieniłem rozrząd , wszystko ustawiłem tak jak podaje elsa ,etka i inne programy . Włozyłem silnik i dalej jest cos nie tak . pokazuje dalej tą korelacje . wymieniłem czujniki polozenia wałków , połozenia wału , nowe uszczelki pod kolektor ssacy itd zeby ślepego powietrza nie ciagnął , nowe świece , cewki 5szt nowych , a dalej nie chodzi jak powienien . Miał moze ktoś doczynienia z zmiennymi fazami w tym silniku? powinny byc przekręcone w lewo na maxa czy w prawo przy zakładaniu łańcucha ? bo po dłuzszych zastanowieniach tylko tam mogłem w jakis sposób dac ciała. sprawdzałem tez czy nie zcięło kołka pod wariatorem , i pod impulsatorem i są całe , w środku origng jest cały , wariator sie nie przyciera , impulstaro na wariatorze nie jest krzywy , auto ma cisnienie oleju . Moze ktos ma jeszcze jakis pomysł , bo juz sam nie mam zednego punktu zaczepienia ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam jestem ciekaw jak to rozwiążesz bo jeszcze rozrządu w swoim nie wymieniałem. Może uda mi sie zapytac kolege który niedaleko mieszka i jest mechanikiem z VW to może bedzie coś wiedział.

Share this post


Link to post
Share on other sites

chyba rozwiązałem swoją zagadkę z korelacją ;) wg mnie jezeli nie działa zmienna faza rozrządu prawidłowo to bedzie pokazywac ten błąd i bedzie nierówno chodził . Więc dzisiaj go porozbierałem troche i znalazłem syf w wariatorach i tych elektrozaworach , ktos wczesniej miał juz z tym problem pewnie w tym silniku i rozerwał siatke pod elektrozaworami i przytkało gdzies kanał olejowy , bo w jedym wariatorze było sucho a powinien byc olej ;) . Jutro bede składał rozrząd to wrzuce fote gdzie są znaki , co i jak . a jak kogos ciekawi jak wyglada wariator w środu to moge wrzucic fotki bo mam porobione , i czym sie rózni ssący od wydechowego tez . DSC_0113.jpg

u mnie to jest przyczyną ze przedostał sie syf i zatkał zasilanie na wariator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam poszukuje kogoś z łódzkiego na wymianę rozrządu. Na zimny słuchać tarcie na ciepłym lepiej. Passat 2.3 v5 agz 150 km. Proszę o kontakt. 519753748 bądź na forum. Lepiej telefon 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy odwagi ten azx taki tajemniczy jest do ogarnięcia fachofcy ro też ludzie.

Dzisiaj założyłem rozrząd jutro montuje silnik. Dam znać co i jak.

Screenshot_20180529-203527.png

Screenshot_20180529-211208.png

Screenshot_20180529-211120.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapradzam do dyskusji. Mam jeszcze pare asów z tym azx-ksem.

20180527_101846.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 29.05.2018 o 21:30, Kamyqe10 napisał:

Zapradzam do dyskusji. Mam jeszcze pare asów z tym azx-ksem.

20180527_101846.jpg

Witam właśnie tez mam problem z silnikiem jest po wymianie kompletnego rozrzadu i kuleje na wolnych obrotach na wyzszych jest ok. Czy to oznacza ze jest problem z tymi wariatorami? czy da sie to zrobic bez wyciagnia silnika? bo nie mam juz siły wyciagac go po raz drugi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem że odkopuję wykopaliska z 2019r ale mam do was pytanie jakie mieliście objawy że należało wymienić rozrząd? W moim silniku wydawało mi się że pada łożysko w alternatorze (słychać takie mielenie jak by z okolicy alternatora) ale mechanik powiedział że to raczej łańcuch do wymiany i on tak daje znać. Nie mam żadnego metalicznego stukania przy zimnym czy ciepłym silniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy