Skocz do zawartości
Gość a_r_t_i

Napinacz paska wielorowkowego 1,9 tdi AVG

Rekomendowane odpowiedzi

Konia z rzędem (i piwo kurierem) dla tego kto mi powie jak to zrobić !?

Nie potrzeba zatrudniać dziecka

Wystarczy odkręcić VISCO wentylator idzie na dół i mamy troche wiecej miejsca

następnie bit ''imbus'' chyba 8 o ile dobrze pamiętam i jedziemy kluczykiem z koksem ja miałem oczkowy z grzechotką ale dopiero za drugim razem bo pierwszy raz niestety normalnym płaskim ale da rade na 10000% trzeba tylko chcieć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też to przerabiałem i tak jak pisze Skwaru, dasz rade. Jeszcze dużo miejsca będziesz miał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem mechanikiem i to co czytam mnie rozwala czy nie trzeba rozbierać przodu paska 1.9 115 km do wymiany napinacza wraz z rolką???czy mechanik u którego mam to robić próbuje mi nagiąć rogi ??

 

---------- Post added at 16:37 ---------- Previous post was at 16:33 ----------

 

Nie jestem mechanikiem i to co czytam mnie rozwala czy nie trzeba rozbierać przodu paska 1.9 115 km do wymiany napinacza wraz z rolką???czy mechanik u którego mam to robić próbuje mi nagiąć rogi ?? co możecie mi poradzić w tej kwesti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie trzeba rozbierać przodu. trzeba odkręcić wisko, przesunąć na bok i mamy dojście do wszystkiego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie jestem mechanikiem i to co czytam mnie rozwala czy nie trzeba rozbierać przodu paska 1.9 115 km do wymiany napinacza wraz z rolką???czy mechanik u którego mam to robić próbuje mi nagiąć rogi ??

 

---------- Post added at 16:37 ---------- Previous post was at 16:33 ----------

 

Nie jestem mechanikiem i to co czytam mnie rozwala czy nie trzeba rozbierać przodu paska 1.9 115 km do wymiany napinacza wraz z rolką???czy mechanik u którego mam to robić próbuje mi nagiąć rogi ?? co możecie mi poradzić w tej kwesti

mechanik chce ci nagiac rogi lub jest tak dobry ze niewie ze nie trzeba sciagac przodu :dobrze mysle ze to pierwsze kazdy orze jak moze i liczy na twoja nie wiedze by skasowac wiecej co jest oczywiste

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mechanik chce ci nagiac rogi lub jest tak dobry ze niewie ze nie trzeba sciagac przodu :dobrze mysle ze to pierwsze kazdy orze jak moze i liczy na twoja nie wiedze by skasowac wiecej co jest oczywiste

Miałem przyjemność wymiany napinacza u mnie i wymieniałem go bez odkręcania przodu ale to jest niezła gimnastyka teraz już wiem że najszybciej i najwygodniej teraz dla mnie było by odkręcić przód a zajmuje to max 15min po kilku krotnym zdejmowaniu i zakładaniu zderzaka nabiera się niezłej wprawy tak więc dla mechanika ktłry robi to można by powiedzieć na codzień to chyba najłatwiej rozkręcić przód

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli masz odpowiednie klucze nie trzeba tego robic i oczywiscie cierpliwosc ale kazdy ma swoj sposob mechanik mowiac ze trzeba sciagac przod nie mial na mysli ze zroobi to w 15 min tylko ze za 100zl wiecej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jesli masz odpowiednie klucze nie trzeba tego robic i oczywiscie cierpliwosc ale kazdy ma swoj sposob mechanik mowiac ze trzeba sciagac przod nie mial na mysli ze zroobi to w 15 min tylko ze za 100zl wiecej

Ja bez rozkręcania za mniej niż za 80,00 bym się za to nie zabierał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jesli masz odpowiednie klucze nie trzeba tego robic i oczywiscie cierpliwosc ale kazdy ma swoj sposob

 

I dłonie niekoniecznie tak duże jak bager :) Oczywiście da się bez demontażu przodu, są jednak mechanicy, którzy wolą go odsunąć i nie gimnastykowac się. Tymbardziej jak się ma prowadnice, aby przód powiesić. Kwestia indywidualnego podejścia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tez wymienialem ten napinacz bez rozkrecania przodu max 20 minut mi to zajelo:) a robilem to pierwszy raz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Również wymieniałem napinacz bez zdejmowania przodu, bo niby w czym by to pomogło skoro główna zabawa jest ze śrubą napinacza znajdującą się pod alternatorem? Nie wierzę że którykolwiek mechanik w praktyce to robi, no może jedynie mówi że tak trzeba wtedy od niezorientowanego klienta wpadnie dodatkowa 100. I pomyśleć kto naprawia nasze samochody!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cos w tym jest:) ale dobry imbus i przedluszka i idzie ja odkrecic:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tez wymienialem ten napinacz bez rozkrecania przodu max 20 minut mi to zajelo:) a robilem to pierwszy raz...

Obawiam się kolego że masz troszke inny ten napinacz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Obawiam się kolego że masz troszke inny ten napinacz

W 3BG tez daje rade wymienic napinacz bez zdejmowania przodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W 3BG tez daje rade wymienic napinacz bez zdejmowania przodu.

Ja też daje ale nie w 20 minut:kumple

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skwaru moze i inny nie dopatrywalem sie tego ale nie powiedziane ze nie masz racji:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Obawiam się kolego że masz troszke inny ten napinacz

 

Napinacz w 3B na pewno jest inny niż w 3BG. W 3B ma sprężynę natomiast w 3BG zastosowano amortyzator, ale umiejscowienie i sposób zamocowania w zasadzie są takie same po za dodatkową śrubą amortyzatora do której lepsze dojście jest od spodu po zdemontowaniu podłogi niż od góry. Generalnie demontaż całego przodu w 3B czy 3BG raczej nie wiele pomaga a zdecydowanie dokłada się robocizny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

musze wymienić napinacz bo strasznie mi piszczy rolko z napinacza,

moje pytanie czy mogę kupić samą rolke?? bo po wyjęciu napinacza i obejżeniu widzę że w tamtym napinaczu rolka jest przykrecona śrubka na klucz z gwiazdką, chetnie bym ja wymienił tylko moje pyt czy ta rolka bedzie pasować?

http://sklep.gawex.com.pl/product.php?id_product=31

tylko tam jest napisane ze ma takie wymiary:

Średnica Zewnętrzna [mm]: 74

Szerokość [mm]: 22

 

a w originale jaki mam numer 058 903 133 taki jak na zdjęciu niżej

http://sklep.gawex.com.pl/product.php?id_product=23

 

ma wymiary takie

Średnica Zewnętrzna [mm]: 73

Szerokość [mm]: 21,3

 

niby mało znaczące różnice ale czy tak może być??

 

szkoda mi dawać na nowy kasę bo jest w b dobrym stanie tylko ta rolka, mogę ją wymienić przecież

 

 

wydaje mi się że powinna pasować bo ma taki sam numer jak oryginał tylko na końcu jest literka D, a to znaczy ze jest przeznaczona pod SKODE

 

jednak zakupiłem powyższą rolkę, stara siadła kilka miesięcy po wymianie paska klinowego,

Edytowane przez kiler1410

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podłącze się do tematu ale przy silniku AKN 2.5 TDI 150 KM

czy ktos wymienial i wie czy mozna sprawdzis stan passka wielorowkowego , napinacza i rolek bez rozbierania polowy samochodu?

Samochod ma wymieniany obecnie rozrząd kompetny, czyli paski, roliki, tlumik drgan i pompa wody i przy okazji wyszlo ze pasek wielorowkowy jest w tragicznym stanie, poniewaz jedna z rolek przestala pracowac (powyciekal smar). Dla informacji dodam ze bylo to wymieniane przy poprzedniej wymianie rozrzadu niecale 60 tkm, ktora byla przy okazji wymiany wałków rozrządu :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam - to może jeszcze ktoś coś wie o wymianie paska i napinacza w 2.3 v5 azx

 

pasek jak juz pisalem w innym poscie udalo mi sie zalozyc bez rozkrecania czegokolwiek ale bardzo ciezko jest go założyć

 

 

teraz znów mam do założenia pasek po tym jak zatarło się łożysko na rolce od napinacza , rolki nie dało sie odkręcić , mam juz nowy napinacz wszystko założone do samochodu , miałem troszkę więcej czasu wiec rozebrałem nawet przód - wyjąłem chłodnice

 

nakładając klucz nasadowy na rolkę napinacza wszystko się luzuje i ....

 

własnie tego nie wiem - czy skoro mam przekręcony napinacz w maxymalne położenie - tzn tak ze jest najłatwiej założyć pasek to powinien być taki luz ze pasek zakłada się bez większego wysiłku ?

 

Bo już sam nie wiem jak to powinno być - ostatnio wiem ze były duże problemy ale jakoś się udało - jedna osoba trzymała sprężynujący napinacz a druga naciągała pasek

 

teraz wygląda to podobnie - pasek będzie założyć niezwykle trudno - czy tak to powinno wyglądać ? a może jeszcze trzeba coś poluzować na drodze tego paska , jakąś inna rolkę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności