Skocz do zawartości
Gość MarcinTDI

trwałść automatu/tiptronica

Rekomendowane odpowiedzi

"Kolega kujon dorze ci radzi a Ty się ciskasz i jeszcze mówsz że nic sensownego nie pisze. Kolega Jacek też radzi zmienić olej. Ja mam automat i też polecam to samo."

 

Ja mam na ten temat inne zdanie i zadam Ci pytanie innego rodzaju: co jest napisane w książce obsługi Twojego pojazdu odnośnie skrzyni biegów? Czy myślisz, że producent zrezygnowałby z takiego zarobku? Pewnie napiszesz, że liczy aż skrzynia padnie i wtedy zgarnie "żniwo". Policzmy więc, wymiana płynu w skrzyni to ca. 1000zł (połowy płynu!), zakładając ją co 60kkm ze swoim przebiegiem (230kkm) musiałbym zrobić to pawie 6 razy. Ile kosztuje naprawa skrzyni w specjalizowanym serwisie - około 4-5k zł. Tylko jest jedna różnica, moja skrzynia działa bez zarzutu (okazało się, że to mocowanie zamka maski tak terkotało), oleju nie wymieniałem nigdy i na razie nie planuję. Jeśli zajdzie potrzeba naprawy to ją zrobię, na razie - zgodnie z zaleceniem producenta i serwisu, kontroluję jego poziom.

 

"Dlaczego wymieniasz olej w silniku??? Czy nie wystarczyło by tylko dolewać??"

 

Nie chcę "dolewać oliwy do ognia", ale czytałem kiedyś taki artykuł:

http://wyhacz.gazeta.pl/Wyhacz/1,88542,5327674,Szef_Castrola__wymiana_oleju_szkodzi_silnikowi.html

 

Nie, nie zgadzam się z tym holendrem. Podobnie jak Ty uważam, że olej silnikowy podlega procesom spalania, wypłukiwania syfu z silnika, nagaru, czasem miesza się z płynem chłodniczym, a przede wszystkim pracuje w skrajnie różnych temperaturach. Płyn w skrzyni nie jest nadpalany, nie miesza się z inną cieczą, pracuje w "swoim", wyizolowanym środowisku. Dlatego uważam, że należy go tylko uzupełniać jeśli zachodzi taka potrzeba.

Czytałem w necie wiele porad serwisów, które brzmiały mniej więcej tak: "pański przebieg - 100kkm bez wymiany oleju w skrzyni jest bardzo duży, zalecałbym jego natychmiastową wymianę".

Myślę, że jest to jednak naciąganie, coś ala pompowanie azotem kół aut drogowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kujon: kolejna odpowiedź w stylu "byle co". Jak nie masz czegoś sensownego do napisania to chyba lepiej nic nie pisz. Chyba, że uwielbiasz zaśmiecać to forum, a ci co potem szukają i studiują muszą się przedzierać przez gąszcz bzdur. ( sam teraz zaśmiecam ale zostałem osobiście sprowokowany)

Piszę aby prowokować do czytania forum i logicznego myślenia... zwłaszcza forumowiczów którzy nie czytają forum i podpierają się serwisami VW. - opis tego problemu był już w niejednym wątku.

Jeśli kolega lubi się podpierać serwisami, proszę o kontakt z tymi serwisami i zadanie prostego pytania a raczej dwóch....

1. zapyta kolega serwis ... kto jest producentem skrzyni automatycznej - jeśli będą znać odpowiedź w co wątpię, znając ich doświadczenie - poprawna odpowiedź to ZF

 

pytanie 2

2. co ile producent skrzyni czyli ZF zaleca wymianę oleju - odpowiedź pomiędzy 80-120 tyś lub wcześniej w razie ciężkich warunków pracy

 

VW niestety to tylko tzw. zakład składak tak więc znajomość części lepiej od producenta to dla mnie oszukiwanie.

 

Czekam na odpowiedź kolegi po telefonie do serwisów i mam nadzieję że kolega nie wycofa się z tych pytań.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maslog
Ja mam na ten temat inne zdanie i zadam Ci pytanie innego rodzaju: co jest napisane w książce obsługi Twojego pojazdu odnośnie skrzyni biegów? Czy myślisz, że producent zrezygnowałby z takiego zarobku? Pewnie napiszesz, że liczy aż skrzynia padnie i wtedy zgarnie "żniwo". Policzmy więc, wymiana płynu w skrzyni to ca. 1000zł (połowy płynu!), zakładając ją co 60kkm ze swoim przebiegiem (230kkm) musiałbym zrobić to pawie 6 razy. Ile kosztuje naprawa skrzyni w specjalizowanym serwisie - około 4-5k zł.

Ja twojego zdania podważał nie będę. Masz rację, ksiazka mówi że się nie wymienia. Ale koszt wymiany to jakieś 350-400zł więc nie tak duzo.

Wyizolowane środowisko... też masz rację i znów ale: w tym srodowisku panuje temp od -20 do +100 stopni. Również ścierają się tarczki które zostawiają "pył,paprochy,opiłki" jak zwał tak zwał. Czy nadal uważasz że to jest do końca dobre srodowisko? A co się dzieje z tymi opiłkami z tarczek???

Ja tam zmieniam i wszystkim też polecam.Nie namawiam. Polecam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Zgadzam się z Tobą - Ty masz swoje auto i swoje argumenty za wymianą oleju w skrzyni, ja swoje i - jeśli coś się sp...li za własne będę naprawiał. Ciekawi mnie tylko fakt, że VW dla DSG taką wymianę przewiduje i przeprowadza, a dla starszych skrzyń o tym nie wspomina.

Forum to takie miejsce, gdzie zawsze czegoś się można dowiedzieć. I albo z tym zgodzić i stosować, albo przejść obojętnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po rozmowie z gościem zajmującym się tylko automatami dowiedziałem się, że jeżeli ktoś zaniedbał wymianę oleju i nie wymiał to może sobie już darować. Po wymianie skrzynia z dużym prawdopodobieństwem padnie i koszty są sporo większe.

 

Olej w skrzyni trzeba wymieniać co jakiś czas nie dopytałem jaki bo mnie czas gonił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem auto to miało 180 tys i nie wymieniany olej w ASB. Ja też nie ryzykuję i go nie wymieniam a może i ryzykuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po rozmowie z gościem zajmującym się tylko automatami dowiedziałem się, że jeżeli ktoś zaniedbał wymianę oleju i nie wymiał to może sobie już darować. Po wymianie skrzynia z dużym prawdopodobieństwem padnie i koszty są sporo większe.
Dokładnie ale tak Grzesiek napisał wymiana oleju wraz z filtrem to wydatek rzędu 300 - 400 zł. Niestety skrzynia także się zużywa jak zauważył Tomek. Ale także zefir zauważył że sam poniesie koszta naprawy skrzyni jeśli się rypnie. Jego wybór, jego pieniądze, jego sprawa. Co do wyizolowanego środowiska porównałbym go do ekologicznego szamba, owszem robimy do niego bakterie ciężko pracują ale niektórych zanieczyszczeń nie dadzą rady przetrawić. Skrzynia niestety resztki tarczek łapie w filtr, resztki materiałów metalicznych magnes łapie na dnie miski olejowej. Tylko objętość i możliwość tych części się w końcu kończy. Wówczas co? Ano to że zaczynają krążyć po sterownikach i elektrozaworach. Jeśli przepływają swobodnie bo jest ich mało nic się nie dzieje tylko czasem skrzynka nie przeżuci biegu (tryb awaryjny). Gorzej jak tego jest dużo w układzie zaczyna się kłopot. Auto w drodze zaczyna szwankować jedziemy od 2 biegu w zakresie 2 i 3, o 4 możemy zapomnieć. Ale nic to może przejdzie nic bardziej mylnego temp. oleju wzrasta, zaczynają się palić tarczki olej z resztkami opiłek dostaje się do sprzęgła hydrokinetycznego co powoduje dalsze awarie. W sumie zamiast wydać 500 zł wydajemy 6000 zł. Ale cóż nasze auto nasza kasa. Ja już 2 razy naprawiałem skrzynię w T4 ale to nie za moje pieniądze. Raz miałem tryb awaryjny w skrzyni i po wymianie oleju mam spokój (następna wymiana za 3000 km). Ale to nie tiptronic. Co do pytania dlaczego VW zaczął wymieniać olej w DSG a w starszych typach nie wymieniał? Nie wiem być może zauważyli swój błąd. Jeszcze raz powtarzam jak dbasz tak masz. Być może skrzynie tych co twierdzą że nie wymieniamy oleju są używane delikatnie i nie są obciążane. Ale tak jak wszystko i te skrzynie się zepsują. Powodzenia i jak najwięcej km wam życzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, mam na imię Damian i jestem tutaj nowy. Kilka dni temu zakupiłem Passata 3BG wraz ze skrzynią EYF (tiptronic). Przy wciśniętym hamulcu, gdy skrzynia jest w pozycji D czuć lekkie drgania. Tak samo na światłach, gdy wyhamuję auto do 0 silnik lekko się zatrzęsie. Czy są to normalne objawy w połączeniu ze skrzynią tiptronic?.Dodam, że szukałem podobnego tematu w archiwum, niestety niczego nie znalazłem.

Z góry dziękuje za pomoc.

 

 

Pozdrawiam Damian

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drgania na D sa wieksze niz na P, N. Jesli trzesie silnikiem to do sprawdzenia poduchy pod silnikiem i skrzynią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To całkiem normalne a przynajmniej tak mi się wydaje:)

U mnie też tak jest a jest to spowodowane tym że gdy przełączysz wybierak w pozycje "D" to tak jakbyś w manualu wrzucił bieg i pomału puszczał sprzęgło(przytrzymanie na pół sprzęgle) i auto zaczyna ciągnąć...tak samo przy podjeżdżaniu pod górkę wrzucasz "D" puszczasz hamulec i stoisz w miejscu tak jak na "pół sprzęgle" nie stacza Ci do tyłu.

Moim zdaniem to normalna rzecz:)

 

Pozdrawiam:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Otoz,jade sobie paskiem,przy 100km/h pedal w podloge dochodzi do 140km/h i stoi,mysle sobie tryb awaryjny jak nic,ale odpuszczam lekko pedal nastepuje zmiana na wyzszy bieg (V- bieg) i predkosc zwrasta i idzie w gore. Tak jakby przytrzymywala skrzynia na 4 biegu.Co to moze byc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie... jak zapale auto zimne(niezawsze jak też chwile postoi to też), włączam bieg "d" i chce dać w pozycje :+-"

to nie działa ręczna zmiana biegów(a w pozycji "d" jedzie słabo i nie czuć zmiany biegów) tryb awaryjny gdyż świeca na liczniku wszystkie biegi. Ale jeśli go zgaszę i odpalę to wszystko działa. ok... co to może być...

 

Sprawdziłem vag-iem i na skrzyni biegów mam błędy

- 18233

- 18258

- 18223

silnik - 18043

klima- 1336

wskaźniki 1336-nie da się go skasować

komfortu -1330, 1336, 928

proszę o pomoc...

Edytowane przez mariusz314

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam a wiesz moze co jest grane moj automat jedzie do przodu ale za to wsteczny mi zniknal?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szanowni koledzy mam problem i to na dodatek jestem daleko poza domem.

 

po zapaleniu silnika, kontrolki skrzyni świecą OK, również tiptronik, ale skrzynia nie przekazuje napędu. Dopiero po dodaniu dość mocno gazu, po chwili słychać stuk w skrzyni i szarpnięcie i auto jedzie. Wszystkie biegi wchodzą po kolei. wszystkie kontrolki świecą razem(tryb awaryjny) po przełączeniu na triptronic, nie zapalają się w ogóle lampki 12345, tylko nadal święcą PRND432. Nie podłączałem do VAG ponieważ nie mam na razie takiej możliwości. Moje pytanie, co może być przyczyną, oraz czy w trybie awaryjnym mogę jechać.

 

Sytuacja ta nastąpiła bezpośrednio po (być może bez związku) wjechaniu przodem w zaspę, tak, że przód auta nieznacznie się podniósł tak, że jedno koło stało solidnie na podłożu, a drugie lekko w powietrzu. Oczywiście nie wyjechałem sam, trzeba było linę. Co ciekawe przy załączonym ESP, dodawanie gazu nie powodowało wzrostu obrotów, a wyłączenie spowodowało mieszanie kół dopiero po chwili. Po wyciągnięciu i ustawieniu samochodu na twardym gruncie wystąpił ten problem i jest nadal. Sorry, jeżeli jest to gdzieś opisane a ja nie znalazłem, ale korzystam z nieswojego komputera grzecznościowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja dzisiaj przejechalem 50 km wył climatronic i spalanie 6,5 w automacie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej koledzy,ja swoim przeleciałem 220 000 km w tiptronicu i z powodu wycieku oleju skrzynia padła.Koszt naprawy 5 tyś remont kapitalny łącznie z obudową,polecam warsztat zajmujący się automatami w Józefowie pod Warszawą chłopaki wiedzą co robią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uuu widzę więcej pytań niż odpowiedzi :) Pozwolę sobie "podciągnąć" temat bo odpowiedzi mnie interesują (jestem w trakcie zakupu B5 z triptronikiem...)

 

---------- Post added at 08:57 ---------- Previous post was at 08:29 ----------

 

..aha i przy okazji zapytam: Czy w passacie B5 ze skrzynią automatyczną triptronic pedał gazu i hamulca powinien być na tej samej wysokości?

W egzemplażu, który chce kupić pedał gazu jest niżej (głębiej) nież pedał hamulca i nie wiem czy tak powinno być :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pidgeott
Tiptronic działa tak samo długo jak manual, pod warunkiem że się go prawidłowo użytkuje, ja mam przejechane 220 tys., i nie ma z nią żadnych problemów. Jeszcze ani razu nie był wymieniany w niej olej, tak przynajmniej radzi producent.
99'. Radzi, radzi. Kontaktowałem się z serwisem. Nie interesował ich model tylko numer VIN (widać różne te skrzynie są). Odpowiedź: nie wymienia się oleju, tylko sprawdza się czy nie ubywa. Mam przebieg 280 000 i nic nie szarpie, nie pierdzi i nie stuka. Ilu mechaników tyle modeli-modeli.

 

---------- Post added at 21:25 ---------- Previous post was at 21:20 ----------

 

Po rozmowie z gościem zajmującym się tylko automatami dowiedziałem się, że jeżeli ktoś zaniedbał wymianę oleju i nie wymiał to może sobie już darować. Po wymianie skrzynia z dużym prawdopodobieństwem padnie i koszty są sporo większe.

 

Olej w skrzyni trzeba wymieniać co jakiś czas nie dopytałem jaki bo mnie czas gonił.

Mi koleś od którego kupowałem auto powiedział tak. Auto sprawdzone wpisy w książce prawdziwe: Niemiec nie wymieniał, ja przez 2 lata nie wymieniałem ty też tego nie rób bo będzie tak jak na forach internetowych: przywiozłem z Niemiec, mechanik mnie wyśmiał z tym, że się nie wymienia i wymieniłem - skrzynia padła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mi padla po 185.000 km, Niestety tiptrony w vw to shit i sa strasznie leniwe

 

Leniwe !!!??? Dobry automat ciśnie jak dziki . Znajomy ma takiego paszteta jak ja tylko w manualu i czasem dogonić mnie nie może . Ostatnio pisałem , że padł mi wsteczny . Powiedziano mi w serwisie skrzyń , że to moja wina bo za szybko przełączałem z D na R . Może coś w tym jest . Nie neguję . Ale na swojej skrzyni jak dotąd nalatałem ponad 320 tyś. i nic prócz oleju w nią nie wkładałem . No ten nieszczęsny wsteczny teraz mi padł . Ale do przodu rwie bez żadnego ALE .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to mam totalny galimatias w głowie

co do przebiegu w tej chwili przekroczone 200kmil i zbiera się dobrze - jedyne to że są momenty gdy przeciąga na I biegu bo nie jest jeszcze nagrzana. Ale co do leniwości raczej nie mam zastrzeżeń. I teraz nie wiem sam czy wymieniać czy nie ATF. Rozmawiałem w serwisie i oczywiście nie wymienia się - a natomiast w AAMCO (które jest fachowcem w naprawach skrzyń) gdzie mam znajomego mechanika zalecili płukankę i jak najszybszą wymianę

Tak ogólnie to skrzynia fajna - trochę dla mnie (lubię mieć wpływ na styl jazdy 1-5) i jednocześnie dla żonki bo ona jak włączy rano D to tak do wieczora może na nim jeździć

Edytowane przez chmiel62

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności