Skocz do zawartości
Gość MarcinTDI

trwałść automatu/tiptronica

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

U mnie przy tiptronicu i włączonej klimie, no i spokojnej jeździe to na trasie spalanie spada do 5,9 l. Jak mu przycisnę to mam 6,3 - 6,4 l. W mieście jest więcej. Przy jeździe po mieście, powiedzmy, że przy odcinkach rzędu 20-35 km spalanie kształtuje się na poziomie 7,5 do 8 l. Przy odcinkach krótszych i zimnym silniku to trzeba liczyć około 9 l.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kospi

Witam ,ja nie dawno kupilem Passata i chcialbym sie dowiedziec czy wymienialiscie olej w skrzyni biegow (tiptronic)jesli tak to na jaki?????chce wymienic poniewaz faluja mi obroty przy predkosci 60-80km/h....moze to pomoze???......pozdrawiam....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marcino

Witaj,

powiem Ci tak, jeśli teraz wymienisz olej to tylko wywalisz kasę w błoto (około 450pln).

ja tak zrobiłem w wakacje. :kwasny:

skrzynia mi nie domagała.pojechałem do serwisu i postanowili wymienić olej...zapłaciłem 780pln, skrzynia chodziła jak nowa ale tylko 2 tys km...później znów powróciły niedomagania i teraz auto stoi w warsztacie http://www.autoprecyzja.pl .

Czasami skrzynia lepiej pracuje (na krótko) po wymianie oleju ponieważ olej ma ogromne właściwości myjące i wypłukuje wiele syfu. także jest to tylko pewne zaleczenie choroby i to na bardzo krótko...

ja bym Ci radził (niestety) pojechać do serwisu, niech przetestują skrzynię (testy hydrauliczno-elektroniczne).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hajtaler

gdzie wy wymieniacie ten olej za takie pieniadze bo musial bym dlugo szukac by wymienic za tyle ja wymienilem i zaplacilem za wymiane okolo 100 plus olej taki jak stosuje sie przy pierwszym zalewaniu

ale jest jeden problem czy skrzynie automatyczne maja filtr oleju bo jak tak to muj mechanik o tym nie wiedzial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 4MOTION_LBN

Zapłaciłeś 100 zł, ale zrobiłeś auto u amatora. Oczywiście jest filtr i przy każdej wymianie oleju zmienia się również filtr. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kospi

Witam i dzieki za info....a macie jakies specyfikacje olju jaki tam powinien byc??? Marka, symbol???

 

Wlasnie dzis jadac passkiem zastanawialem sie ,czy te falujace obroty u mnie sa spowodowane skrzynia ,jadac skrzynia pracuje ekstra wszystko jest oki....Wiec moze falujace obroty spowodowane sa silnikiem lub jakims jego elementem ???? NIe wiem co tu jest ,ale np w benzynie jakis silniczek krokowy....hm....Moze w dieslu jest cos podobnego ???? Bylem u paru mechanikow i kazdy rece rozklada co mechanik to teoria....a moze to jakis banal ???? Mieszkam w malym miasteczku i w okolicy nie ma nikogo kto by sie na tyle znal natomiast jesli okaze sie to jakas pierdola to szkoda jechac 300 km do Wawy lub gdzie indziej.......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marcino

Jeśli się uzbroisz w cierpliwość, to w ciągu kilku dni podam Ci te informacje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kospi

OK....dzieki ,pozdrawiam....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam rozne tematy tu na forum, bo czasem czegos szukam, ale w wiekszosci to niezle historie sa popisane. Tak tez jest i tu, ktos sie pytal w serwisie, tylko dobrym serwisie VW o wymiane oleju w skrzyni, czy tylko tak wszyscy cos tam od kogos slyszeli i teoryzuja? Ja mam Passata kupionego w 2000, tiptronic, ma juz ponad 295 tys, od nowosci pod moja noga, i od tego zalezy zywotnosc silnika, skrzyni, zawieszenia i wszystkiego, bo jak jezdzisz- w takim stanie masz autko i tyle! To proste, szalejesz, przeciagasz ciagle silnik, bedzie szybko zuzyty, startujesz ostro na skreconych kolach, szybko padaja przeguby, wariujesz tiptronicem- szybciej zwarjuje, jezdzisz bez glowy po dziurach -zbieraj kase na zawieszenie, itd itp. Jak pisalem mam juz dlugo Passata, i nigdy olej nie byl zmieniany, a autko chodzi jak szwajcarski zegarek! Samochody, przewaznie maja olej w skrzyniach dozywotnie, i jezeli u kogos jest koniec zycia w Passacie po 160 tys, no trudno tak bylo pisane mu w niebie :evil: A jak pytacie mechanikow jaki olej gdzie go wlewac i co ile, to widzicie ze kazdy co innego wie, a dokladniej to kazdy nic za bardzo o tym nie wie, bo to tzn tiptronic za nowoczesne dla wiekszosci mechanikow. Tak wiec wymiana jezeli naprawde trzeba to wymiana w serwisie i tylko taki olej jaki zaleca producent. Przyklad, ostatnio znajomy w BMW zmienial w automacie olej, bo cos tam bylo nie tak, po wymianie auto prawie nie zylo, okazalo sie ze w salonie BMW kazali wlac specjalna mieszanke oleju, tylko do tego BMW i basta! Inaczej robia sie przerozne historie z samochodami, kazdy eksperymentuje na swoj sposob, niejednokrotnie oszczedzajac na tym czy tamtym. Moj Passat zawsze w serwisie, zawsze wszystko wymieniane w czasie i oryginalne, i jest w wysmienitej formie po siedmiu latach i 295tysiacach, i nie byl nigdy olej w skrzyni wymieniany, bo i po co?! pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kospi

Fajnie opisales o skrzyni , zawieszeniu , przeglubach i wogole......

Ale odbiegles nieco od tematu , gdyz pytalem o obroty falujace i czym to moze byc spowodowane.....skrzynia , czy moze nie tyle silnikiem co jego osprzetem.....

POZDRAWIAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ł-y-s-y
Fajnie opisales o skrzyni , zawieszeniu , przeglubach i wogole......

Ale odbiegles nieco od tematu , gdyz pytalem o obroty falujace i czym to moze byc spowodowane.....skrzynia , czy moze nie tyle silnikiem co jego osprzetem.....

POZDRAWIAM

 

Kospi - wydaje mi sie e twoje falujace obroty nie beda mialy nic wspolengo dze skrzynia, jezeli bedziesz mial watpliwosci to w Gdańsku jest paru specjalistow od automatow i napewno pomoga, szpecow od vw tez nie brakuje :hurra:

 

Jezeli chozi o olej w skrzyni mialem juz pare automatow w swoim zyciu nawet auta dostawcze ciciezarowe ;) i olej w skrzyni wymienialismy zawsze :]

 

W autach osobowych mam taka zasade ze wymieniam olej co 60 tys km, a mowienie ze olej jest dozywotni jest troszku nie bardzo bo skrzynia tez pracuje ma obciazenia i olej traci po jakim czasie swoje wlasciwosci i parametry :P wiec trzeba go zmnienic

 

Dla przykladu powiem tak: w skrzyni sie nie wymiena ? to po co wymieniac w silniku ???

 

Sa rozne szkoly i kazdy stosuje inna ja juz jak wspomnialem wymiana w skrzyni co 60 tys km i tylko taki olej jak podaje producent lub inny zamiennik o takich samych parametrach :ok:

 

Co do cen, ja w 3.0 bezyna ( nie vw ) za wymiane oleju z uszczelka i filtrami + olej + robota z Faktura zaplacilem 400 zl brutto

 

W gdańsku moge polecic ten zakład http://www.sonowski.pl - naprawde jestem super z nich zadowolony :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kospi

Ok....Dzieki do gdanska nie mam daleko....Ale nadal nie wim co z falujacymi obrotami...?????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 4MOTION_LBN

kospi moim zdaniem uszkodzony masz moduł elektroniki w skrzyni biegów, co powoduje zmianę biegów w górę i dół, co znowu daje nam falujące obroty. Myśle, że skrzynia automatyczna jest na tyle poważnym i kosztownym elementem z którym powinieneś od razu udać się do dobrego serwisu, a nie czekać na diagnozę z forum.

 

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kospi

.....nie ,skrzynia nie zmienia biegow jak nie potrzeba , wlasnie skrzynia dziala bez najmniejszych problemow....i zastanawiam sie nad kwestia skrzyni , dlaczego kazdy mysli tylko i wylacznie o skrzyni??? Byc moze za to automat i kazdy chce zwalic wine na nia...Natomiast ja uwazam , ze to bardziej spowodowane jest silnikiem , a raczej ktoryms z osprzetu silnika....przypomne jak jade ok 60-80 km/h od czasu do czasu wskazowka obrotow delikatnie podskoczy o ok 300-400 obrotow...i tylko to!! nie towarzyszy temu zadna zmaina biegow ,chec zmiany ani nic w tym kierunku.....Wiec dlaczego kazdy pisze ze to skrzynia????? nie rozumiem takiego podejscia....A czy w autach ze skrzynia manualna nie ma juz czegos takiego jak falujace obroty ???? NIE???? A ja widzialem!!!! i co tez skrzynia???? tylko jest problem nie ma tam tiptronica:)))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kospi ja sie nie znam na automatach ale powiem ci jedno

w manualu nie ma mozliwosci jazdy na biegu i falowania obrotow

tzn jest tylko jedna mozliwosc- slizgajace sie sprzeglo

falujace obroty to mozna miec na biegu jalowym a nie podczas jazdy

idac dalej tym tokiem to jest tak jak ci mowia - cos sie dzieje z tiptroniciem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość anore

witam, ja mam 1,9tdi AFN w automacie , mam takie same objawy tj. gdy jade ze stałą predkością ok 80-90 km/h co jakiś czas obroty wzrastają o 200-300 ,podłączałem do auto do vag-a i okazało sie ze nie ma żadnych błędów ani w silniku ani w skrzyni, pojechałem do warsztatu od automatów, mechanik pojeździł ,posprawdzał i stwierdził że nie wie co to może być dokładnie ale zaproponował kompletny remont lub jazdę aż sie całkiem zepsuje. jeżdżę już tak jakiś czas ale narazie się nic nie pogarsza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marcino

Ja bym Ci radził pojechać do dobrego warsztatu albo odrazu pozbyć się auta, bo powiem Ci z własnego doświadczenia, że jakakolwiek naprawa (w dobrym warsztacie) to min. 2 tys... :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość airwolff

Dołączam się do tematu tiptronica i automatu ponieważ właśnie takiego Passata kupiłem .Może mi ktoś odpowie przy jakiej prędkości można włączyć sekwencyjna zmianę biegów.Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stomi

jak to sekwencyjną zmiane biegów? chodzi ci o tiptronic? to przy każdej, przynajmniej w a8 tak mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dołączam się do tematu tiptronica i automatu ponieważ właśnie takiego Passata kupiłem .Może mi ktoś odpowie przy jakiej prędkości można włączyć sekwencyjna zmianę biegów.Pozdrawiam.
a czy to ma jakies znaczenie? nie widzialem w instrukcji nic o tym mozesz przelaczac kiedy chcesz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności