Skocz do zawartości
Gość MarcinTDI

trwałść automatu/tiptronica

Rekomendowane odpowiedzi

Gość 4MOTION_LBN
Znam czy nie znam, powiem nie znam, bo mam od tego serwis VW w Osnabruck "Starke" przy Blumenhallenweg, niemiecki w niemczech, i mi to wystarczy, poprostu pisze ze smieje sie z tych co kupili Passata, a teraz oszczedzaja na wszystkim, i wymieniaja co tylko uslysza, a jak pokazalem oryginalny wydruk co trzeba i to jest dowod! A jezeli Ty wymieniles olej, tzn ze dobrze zrobiles, bo pisze przy czwartej kropce jasno, sprawdzic co 60 tys, i jezeli cos nie tak to wymienic, i dobrze ze to zrobiles, bo inaczej Ty bys taki temat zakladal, mi w serwisie sprawdzaja, i jak trzeba bedzie to wymienia, ale nic samemu na sile! Czymajcie sie uwag ekspertow z VW- bo to przeciez ich auta! Pozdrawiam! :vw:

PS 4motion LBN- co ty za glupoty piszesz, wyjasnij mi to, jezeli ksiazka pisze tak, to dlaczego Ty robisz inaczej!? Swiadczy to tylko o tym ze Ty wszystko lepiej wiesz nawet od kogos, kto sie na tym bardziej zna niz Ty. I tego nie rozumiem! W takim razie po co sa te wszystkie ksiazki, i instrukcje obslugi?! Po co wszystkie VAGi czy jak to sie tam nazywa? Forum jest to miejsce w ktorym mozna popisac o tym czy tamtym, podyskutowac, poczytac, powymieniac sie uwagami, informacjami ale prawdziwymi, a nie wymadrzac sie, i pewnych zasad sie nigdy nie zmienia! Dla mnie licza sie tylko fakty, zobacz na samochody z niemiec, a zobacz na stan naszych samorobek!

 

Powiem Ci tak auto serwisuje mi kolega, który jest szefem serwisu VW w ASO. Pierwsze co mi powiedział, że zmiana oleju w skrzyni to jest podstawa tak samo jak np. zmiana rozrządu. Chłopak wie co i jak od wczoraj nie robi, ufam mu i jest dla mnie najwiarygodniejszy. Na pewno na nic mnie nie naciąga mówi prawdę co i jak. Wprawdzie przejechałeś już swoim autem dość dużo bez zmiany oleju, ale ciekawe czy kiedyś w końcu Ci nie stanie bo cudów nie ma. Mój Passat zaledwie po 100.000 km i to naprawdę w 90% jeżdżący tylko po zachodnich autostradach, nie w mieście gdzie jak wiemy wszystko zużywa się dużo bardziej miał olej widoczny okiem na trochę już spracowany nie mówiąc o filtrze po którym również było, nie bardzo ale widać oznakę pracy. Dlatego mówię Ci, jak dbasz o auto poświeć 700 złotych i zobacz swój stary olej i filtr nawet jeśli nie przyznasz racji na temat zmiany to chyba to zrozumiesz.

 

PozdraVWiam.

 

Edit:

 

Blezor specjalnie dla Ciebie SERWIS TYLKO W ASO auto obsługiwane przez szefa w/w serwisu. Opieka przez jedną osobę wątpię, żebyś Ty miał taki układ ?!

 

Tak w ogóle jak jesteś szarakiem w ASO i nie masz znajomości to już lepiej robić w garażu u "Kowalskiego" bo Cię tylko spompują z pieniędzy a z autem po najniższej linii oporu !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piszesz ze 700 zl w VW serwisie kosztuje wymina? Tak jak pisalem ja swoim juz zobilem 298 tys od nowosci, na polskich drogach moze ma zrobione 10tys nie wiecej, wszystko reszta pod kolami to asfalt niemiec belgii i holandii, czyli gladko, a serwisowany byl tylko w niemczech, i jak bede w domu to sprawdze w papierach bo mam wszystkie czy i kiedy byl wymieniany olej. Tylko raz bylem w serwisie w pl, z przegubem, i sie zawiodlem i moge smialo powiedziec ze sewisom w pl nie ufam, nie umieli zrobic pozadnie przegubu, a co tu pisac o wymianach oleju! Tak wiec ja napisalem co widzialem co pisze serwis o wymianach, sam sprawdze swoje papiery, ale nie pisz nigdy ze jezeli bedziemy sie stosowac do zalecen VW to szybko na lawete zajedziemy! A co do serwisu, nie jestem obsugiwany przez samego szefa serwisu, tylko przez jednego i tego samego fachowca od lat, jak zajezdzam do serwisu to nawet moje numery rejestracyjne zna na pamiec, o tym ze cos tam bylo kiedys robione i on o tym dobrze pamieta i czasem o tym wspomni, to juz nie wsomne. Bo mi sie wydaje osobiscie, jest to moje zdane, ze w polsce to w serwisach wage sie przywiazuje bardzo do pieniedzy, a za granica, nie pisze ze wszedzie, ale np w moim serwisie wage przywiazuja do samochodu, robia przy nim jak przy swoim, poprostu tu liczy sie bardzo, podkresle bardzo jakosc pracy. Pozdrawiam wszystkich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 4MOTION_LBN

Nie ma co już dyskutować. Jedni mogą zmieniać inni nie, w końcu ich auto ich pieniądze ich sprawa.

 

P.S. : +- 700 zł → olej + filtr do tego + koszt wymiany (nie pamiętam już dokładnie).

 

Pozdrawiam Bartek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

blezor, zrobiłeś taką fotkę, że nic nie widać. I nie pisz że Passat jest drogi w utrzymaniu bo to bzdury. Jedziesz wszystkim, a sam też nie do końca masz rację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość firewire

Hello

 

Wiecie co ?

 

ta dyskusja n/t wymiany oleju...to jak chip z allegro, znam na tym forum kilkanaście osób które TO ZROBIŁY i są zadwolone - wiem zaraz powiecie za 10tyś km rozleci mu się silnik....

 

postaram się odpisac wszystkim - nie ubliżając - bo szczerze to śmiać mi się chce :)

 

1.miałem problem

http://www.forum.vw-passat.pl/topics16/skrzynia-automatyczna-dg-ag4-i-g38-vt15831.htm

dzwonię do olczak/automat.pl itd....

Odpowiedź mniej więcej:

"Panie nie jeździj bo rozwalisz Pan skrzynię" - c.d. przeczytajcie sobie na w/w topicu

2.tak jak Blezor napisał w skrzyni sprawdza się olej i uzupełnia w razie czego

a wymienia kiedy coś się stanie - np strzeli plastikowa chłodnica, będzie przeciek - albo skrzynia będzie wymagać rozebrania

"I PROSZĘ NIE DORABIAJCIE IDEOLOGII

 

Przy tej awarii naprawdę dużo forum przejżałem i nauczyłem się trochę o skrzyniach - przeczytajcie kilka postów wcześniej. Owszem można wymieniać olej co 60tyś - tak samo można wymieniać szybę czołową co 50tys bo się zużywa (wycieraczki, kwaśne deszcze itd.) - TYLKO CHOLERA PO CO ? - koszty częśći w serwisie VW bo innych to nawet nie myślę wkładać (VW do tej pory nie wyjawił specyfikacji olejów w skrzyniach AG4 i pozostałych TipTronik. Koszt Oleju za 1L w Vw to 120zł (+/i 10%) filtra w misce 100zł, uszczelki pod miskę około 60zł, w mojej skrzyni ewchodzi 6,5 L oleju + robocizna - to przepraszam jak ktoś mi mówi wymiana za 700zł?! - to pewnie tak jak koledze znajomy mechanik wymieniał olej w silniku a teraz szuka nowego 1.8T

 

Reasumując - olej w skrzyni wymienia się kiedy zachodzi potrzeba interwencji w skrzyni lub coś sie stało iż olej jest zanieczyszony... Pisząc o zmianie oleju w skrzyni to jak pisac że po operacji chirurgicznej co 2 dni trzeba zmieniać nić chirurgiczną bo się zużywa...ona jest na przeznaczona na określony czas tak samo jak olej - i napewno nie na 60tyś czy 120tyś ale wiele więcej - postaram się poszukać takich informacji i je tu wstawić. Może nie do passata bo tu napewno takich nie bedzie (ani do VW) ale do innych aut...

 

A to że piszecie jak piszecie napędza handel skrzyniami i warsztaty od skrzyń - bo kto "jak nie Pan Kaziu nie pomoże - bo Pan Kaziu naprawia samochody 40 lat może i nie dowidzi ale on ma doświadczenie" (tak z technologią z ostatnich 7-8 lat także zwłaszcza w sprzypadku automatów...)

 

Pozdrawiam

Niedowiarków a ignorantów już nie....

 

p.s.

Mam prawo do swojej opinii podpartej stosami informacji na alternatywnych zachodnich forach....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 4MOTION_LBN

Koszt 700 zł to same wydatki na części tzn. olej, uszczelka i oczywiście filtr bez robocizny po rabatach i to jak sprawdziłem 780 czyli prawie 800 zł plus robocizna która swoje kosztowała. Mówcie co chcecie, dla mnie olej po 60 tys. km jest zużyty i kolega z serwisu mówił, że 90% osób zmienia oleje u nich w automatach bo sam serwis zaleca to szczególnie na naszym rynku gdzie nawet w trasie automaty maja ciężkie życie.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość firewire

Kolega koledze - wracamy do punktu wyjścia

 

A Pan Kaziu z warsztatu co mówi ?

 

znam z 20 serwisów VW w Polsce

bo pracowałem w firmie która rzucała mnie po oddziałach

i w sumie może w 2-3 był naprawdę 1-2 specjalistów który po wzięciu go na bok powiedział prawdę... i jak jest w praktyce

 

dalsza rozmowa n/t wymiany to po prostu bicie piany - może lepiej zamiast bić pianę skoczymy na piwko ?

 

jedni:wymieniać olej co 60tyś (tak jak przykład z szybą czołową)

drudzy: uzupełniać jeśli problem - a po co wymieniać ?

 

a wydaje mi się ze prawda jest gdzieś po środku - pewnie wszystko zależy od modelu skrzyni i oleju w niej :)

 

To kiedy te pifo ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie, wkleilem foto z tekstem oryginalnym VW, ale "pan Kaziu" i tak swoje, bo znajac jego powiedzonka: a niemcy to wydziwiaja i wymyslaja, no ale jakos lepiej im idzie to myslenie, wiec jezeli jest napisane ze sie sprawdza tzn ze sie sprawdza, i jakby cos nie tak to dolewa, albo wymienia i koniec! A apropo piwka, jezeli bedzie z puszki, to pytanie do specow od wszystkiego, wiadomo jest ze puszke sie otwiera takim specjalnym "dzyndzelkiem" ktory jest z gory, on sluzy do otwierania, po to jest stworzony i wymyslony przez producenta puszek, wystarczy pociagnac. Pytanie: czy nie lepiej jest otwierac puszke z piwem otwieraczem do puszek, po to przeciez otwieracz do puszek- a to wlasnie jest puszka z piwem! No to wlasnie taka przenosnia co do wymiany oleju w skrzyni,"ulepszania"sobie zycia i czytania tego co niemcy wymyslili i wymagaja w swoich produktach! Prosze madrych o odpowiedzi! A reszte pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość janb

Witam panowie. Po przeczytaniu waszych uwag nasuwa mi sie jeden wniosek. Nikt nie napisał, co zaleca producent skrzyń do Passata. :vw: A firma ZF zaleca wymianę płynu do skrzyni po 100 tys km przebiegu. Więc może jednak posluchać producenta? A nie tych którzy najchetniej by wymieniali nam skrzynie za 5 tys Euro? Sam jeżdże automatami od 15 lat i zawsze wymieniam płyn w skrzyni wg zaleceń producenta skrzyni. Pozdrawiam. Jan P.S. W moim b5 wymienilem plyn po 156 tys. km (niemiec oczywiscie nie wymienil) Wierzcie mi, że widać było zużycie płynu gołym okiem. J

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

janb i to by było na tyle ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jasne, dlatego wkleilem foto z zaleceniami, i pisze ze sprawdzac po 60 tys, sprawdzac tzn sprawdzic i albo wymienic, albo nie, zalezy co bedzie po sprawdzeniu, a nie od razu wymieniac. Czy wy ludzie naprawde tacy tepi jestescie czy co?! Przeciez pisze chyba co i jak, i rozumiec to trzeba co sie czyta czyba nie?! Ale wy i tak swoje i po swojemu, i nie przegadasz, a potem narzekaja ze niemcy coraz gorsze auta robia, wcale nie, robia dobre, tylko jak sie kupi uzywanego, niewiadomo w jakim stanie, i nigdy do serwisu na "serwis" nie pojedzie to potem jest jak jest! Tak wiec duzymi literami: SPRAWDZAC CO 60 TYS! I JAK JEST COS NIE TAK, TO WYMIENIC! i nic innego, takie ciezkie to zdanie do zrozumienia?! Ani slowa ze trzeba obowiazkowo co 60tys, czy 120tys. Jezeli tak sadzicie to wklejcie mi foto ze tak jest z jakims dokumentem od VW potwierdzajacym to! Ja juz to zrobilem!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 4MOTION_LBN

Janb myśle, że zamknąłeś wszystkim nie wymieniającym oleju usta (oczywiście poza Blezor'em który myśli, że po 300 tys. km. jego olej ma takie same własności smarujące i lepkość jak ten przed chwilą zalany).

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość janb

Sorry, ale chyba nie zrozumiales Blezor co napisalem. Producent skrzyń zaleca wymianę płynu co 100 tys. km. VW zaleca sprawdzanie poziomu płynu w skrzyni co 60 tys km a nie wymiane. Ja wierzę ludziom, ktorzy naprawiaja skrzynie i profilaktycznie wymieniam ten płyn. Nie wiem jak Cię przekonac? Widziales kiedys rozebrana skrzynie automatyczna? Wg mnie jest to o wiele bardziej skomplikowany mechanizm od silnika, a wiec dedukując, płyn, który toto smaruje ma bardzo ciezkie zadanie. Moim zdaniem ciezsze niz olej silnikowy. Przede wszystkim musi byc czysty, a wiec bez opilków i tym podobnych stalych cząstek. ( po to w skrzyni są magnesy i filtr, aby oczyscic plyn) Niestety mechanizmow idealnych to raczej w autach nie ma, także skrzynia i jej mechanizmy sie zuzywaja fizycznie. Pogarsza sie jakosc plynu ( z czasem i przebiegiem) W konsekwencji płyn NALEZY WYMIENIAC! Wg zaleceń producenta skrzyn, bo to co fabryka samochodow zaleca to zupelnie inna bajka....

Marios i 4MOTION LBN dzieki za dobre słowa. :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kto jak kto ale amerykanie wiedzą najwięcej o automatach ...

 

BLAUPARTS

 

TALIGENTX

 

oliwa stosowana w tiptronic nadająca się do wymiany z oryginalnym płynem to Esso LT 71141 specyfikacja TL52162

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marios, to co stosuja amerykanie to w amerykanskich samochodach, tu piszemy o niemieckiej produkcji,, nie znam sie na danych oleju, ale wydaje mi sie ze niemcy, a dokladniej VW ma chyba swoj olej ktory poleca do stosowanie w skrzyniach. Do reszty czytelnikow, nie twierdze ze nie wymienia sie, poprostu podaje za ksiazka ktora wkleilem ze nie wymienia sie notorycznie oleju, tylko sprawdza co 60 tys w serwisie, i jak jest potrzeba to wymienia, i widze ze nikt tego nie zauwazyl, i nikt mi nie powiedzial ze mam racje, nawet cytujac slowa serwisu VW, wiec kazdy robi swoje, inni sie stosuja do wiadomosci niewiadomo skad co i jak sie robi, ja stosuje sie do porad serwisu marki jaka jezdze, AMEN! I nie twierdze ze nie mielem w swojej 300 tysiecznej historii samochodu nigdy nie wymienianego oleju, zawsze jade do serwisu, i pewno juz mi wymieniali jezeli stwierdzili ze pora. Poprostu serwisuje samochod i tyle, a nie samowolka co kto powiedzial. Jak pisalem, bede w domu to popatrze w papierach czy i kiedy byl wymieniany olej, mam wszystkie, jest tego troche i jest popisane po niemiecku, wiec jak do tego dojde to wam o tym napisze. A co do wiadomosci z polskich serwisow, cos napisze i nie bedzie to przyjemne, ale to moje zdanie: kupujesz nowego Passata, przez okres 3 lat musisz go serwisowac bo inaczej przepada gwarancja, w tym czasie raczej malo kto przejezdza 120 tysiecy czyli druga wg ksiazki kontrole serwisowa w ktorej tez sprawdza sie olej, na 30 tys czesciej sie znajduja ludzie, ale po 30 tys jeszcze wszystko jest o.k. w samochodzie wiec nie wymieniaja go, po 120 juz tak, ale jak pisze malo kto ma tyle zrobione w ciagu trzech lat, wiec po uplywie tego czasu, jak sie zaswieci "serwis" nie jedziemy juz do salonu VW na kotrole bo drogo tylko do zaufanego mechanika, wiec salony tez maja malo takich klijentow wiec tez nie wiedza bo nie sa do tego przyzwyczajeni i nie wymieniaja tego, czy sprawdzaja. Tak jest poprostu, to jest prawda z ktora sie sam osobiscie spotkalem, przyklad, bylem w zeszlym roku w pl w serwisie na wymiane przegubu, oleju i filrta. Po wymianie zapytalem dlaczego nic mi nie wpisali w ksiazke serwisowa, to powiedzieli ze auto ma juz swoje lata i po gwarancji wiec nie wpisuja, ale i atak kazalem wpisac co robili, z data i przebiegiem i obowiazkowo pieczatka serwisu, byli zdziwieni, jak zobaczyli ze mam wszystkie daty robocizny i pieczatki z kazdej wymiany. Dla mnie to normalne, jak oryginalny salon to dokumentacja musi byc, w koncu za to place! I to mnie zaskoczylo ze nie robia! No ale jak mowie duzo ludzi nie jezdzi po salonach juz po gwarancji, i dlatego powstaja potem tu dyskusje. Ktos zapytal co ile sie zmienia olej w skrzyni, napisalem jak w ksiazce ze sie sprawdza co 60tys, i ewentualnie zmienia, to mnie wszyscy "obszczekali" ze jakies herezje wypisuje. Niech pisza tu o faktach ci co serwisuja samochody tam gdzie trzeba, a nie pisze na "zegarze" serwis, ale do serwisu VW nie podjada, a potem dyskutuja! Trzymajmy sie zasad, a bedziemy mieli odpowiedzi na pytania, i nie mieszajmy do tego ekspertow od skrzyn z ameryki, piszemy o konkretnej marce stworzonej w niemczech! pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ja podałem linki dotyczące automatów w fordzie, a może w amerykańskim chevrolecie ?? wszystko co tam jest napisane dotyczy VW ... myślisz że w stanach nie ma VW ?? Passat B5 3BG jest w stanach dosyć popularnym autem ... 99% tych passatów to właśnie tiptronic. Tam automatów jest taki sam procent co u nas manualów ... każdy zrobi jak będzie chciał, ktoś chcę i go stać to wymieni, jak ktoś nie chcę i chcę mieć spokojne sumienie będzie się trzymał ustaleń producenta auta.

 

Na temat serwisów ASO VW w Polsce możnaby książke napisać ... gdyby pieniądze jakie biorą za usługi były adekwatne do wiedzy jaką posiadają to bym chętnie jeździł do nich dalej, ale przjechałem się kilka razy i nie mam zamiaru dalej wyrzucać pieniędzy w błoto. Jak mechanik jest dobry i się ceni to napewno nie pracuje w ASO bo to praca bez żadnej przyszłości ... jako wolny strzelec wykonując prace solidnie i posiadając wiedzę można wyrobić sobie renomę ... dlatego często zakład mechaniczny specjalizujący się danej marce auta jest lepszy od ASO ponieważ posiada wyższy standard wykonywanych usług.

 

Na swoim przykładzie jeźdżąc do ASO w celu usunięcia usterki jeździłem tam 2 tygodnie i mimo wydanych 800zł usterka nie została usunięta ... w zakładzie Tuchołka (serwis BOSCH) po opisie objawów odrazu było wiadomo co siadło co sprawdziło sie w 100%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich,

 

swojego paska 2.5 tdi tiptronic kupilem ponad miesiac temu i do tej pory zrobilem ok 7000 km takze moge co nieco juz napisac na temat obserwacji skrzyni automatycznej w moim pasku

 

samochod ma 235 000 km i jest to przebieg na 99% autentyczny, poprzedni wlasciciel wymienil olej w skrzyni przy przebiegu ok 220 000 km.

 

wg mnie skrzynia zmienia biegi lagodnie, miekko, bez wiekszych problemow

 

niemniej jednak mam kilka pytan dot automatow do innych bardziej doswiadczonych uzytkownikow :

 

1. przy jezdzie na D i wcisnieciu gazu skrzynia redukuje o jeden, czasem o 2 biegi z opoznieniem ok 2-5 sek.

 

czy jest to wartosc czasu ktora tez zaobserwowaliscie czy u mnie jest cos nie tak ?

 

i sprawa nr 2.

przy jezdzie na D i dojezdzaniu do światel, skrzyzowania czyli hamowaniu silnikiem skrzynia redukuje biegi (bo musi). Przy redukcjach z biegu 3 na 2 , z 2 na 1 zaobserwowalem lszarpniecia samochodem, mniej lub bardziej lagodne ( cos jakby w manualu redukaowac biegi bez dodawania/wyrownywania obrotow gazem)

 

i rowniez moje pytanie czy jest to objaw normalny czy cos jest nie tak?

 

poza tym jazda automatem z odpowiedno mocnym silnikiem to naprawde frajda wielka

 

pozzdrawiam wszystkim z gory dziekuje za odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 4MOTION_LBN
witam wszystkich,

 

swojego paska 2.5 tdi tiptronic kupilem ponad miesiac temu i do tej pory zrobilem ok 7000 km takze moge co nieco juz napisac na temat obserwacji skrzyni automatycznej w moim pasku

 

samochod ma 235 000 km i jest to przebieg na 99% autentyczny, poprzedni wlasciciel wymienil olej w skrzyni przy przebiegu ok 220 000 km.

 

wg mnie skrzynia zmienia biegi lagodnie, miekko, bez wiekszych problemow

 

niemniej jednak mam kilka pytan dot automatow do innych bardziej doswiadczonych uzytkownikow :

 

1. przy jezdzie na D i wcisnieciu gazu skrzynia redukuje o jeden, czasem o 2 biegi z opoznieniem ok 2-5 sek.

 

czy jest to wartosc czasu ktora tez zaobserwowaliscie czy u mnie jest cos nie tak ?

 

i sprawa nr 2.

przy jezdzie na D i dojezdzaniu do światel, skrzyzowania czyli hamowaniu silnikiem skrzynia redukuje biegi (bo musi). Przy redukcjach z biegu 3 na 2 , z 2 na 1 zaobserwowalem lszarpniecia samochodem, mniej lub bardziej lagodne ( cos jakby w manualu redukaowac biegi bez dodawania/wyrownywania obrotow gazem)

 

i rowniez moje pytanie czy jest to objaw normalny czy cos jest nie tak?

 

poza tym jazda automatem z odpowiedno mocnym silnikiem to naprawde frajda wielka

 

pozzdrawiam wszystkim z gory dziekuje za odpowiedzi

 

Mocniejsze wciśnięcie pedału skrzynia redukuje o jeden bieg, dośnięcie do końca tzw. kick-down dwa biegi w dół, u mnie wydaje mi się, że trwa to krócej tak 2-3 sekundy. Przy redukcji natomiast nie czuje żadnych szarpnięć może to kwestia regulacji.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marcino

tak jak napisał Bartek, kick-down powinien działać trochę szybciej, u mnie jest to max 2 sekundy...

redukcja na niższe biegi też powinna odbywać się płynnie, tzn biegi nie powinny schodzić na "twardo",bądź z szarpnięciami...

jeśli masz możliwość podjedź do dobrego warsztatu i oni to sprawdzą, przyczyną może być blokada któregoś z zaworów hydrauliczno-elektronicznych na płycie sterującej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok dzieki

 

jeszcze dzisiaj dokladnie poobserwowalem redukowanie biegow przy mocniejszym wcisnieciu gazu lub kick downie i tutaj jest chyba wszystko w porzadku bo jest to ok 2-3 sek ( z tymi 5 sek troche przesadzilem)

 

natomiast z szarpnieciami przy hamowaniu silnikiem i dojezdzaniu do skrzyzowan itp. to jest tak ze nie dzieje sie to za kazdym razem, czasami jest to najupelniej lagodnie czasami sa takie lekkie szarpniecia jak opisywalem (przypominaja te z redukowania manuala bez dodawania gazu)

 

jeszcze jedna rzecz mi sie przypomniala, czasem jak jade z predkosca ok 40-50 km przez dluzszy odcinek i przyspieszam baardzo bardzo delikatnie to zmiana biegu na wyzszy odbywa sie z szarpnieciem

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności