wyczol444 Zgłoś #1 Napisano 13 Czerwca 2014 Witam ostatnio wymieniałem rozrząd w B6 1.9TDI Po wyminaie okozało się że słychac jakieś dziwne odgłosy jakby jakaś rolka szumiała lub coś w tym stylu odgłosy dochodzą z góry tak przy wałku... dodam że wymiana kompletnego wszystkie rolki INA, pompa wody itd Co może być przyczyną? Mechanik twierdzi ze jest ok z tym ze przed wymiana nic takiego nie mialo miejsca Czy jest mozliwość że pasek jest za mocno naciagniety lub cos źle złożone? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mwkolarz Zgłoś #2 Napisano 13 Czerwca 2014 u mnie w 2.0 fsi dziwne odgłosy dawał sam pasek rozrządu był jakiś trefny pomimo ,że nowy po wymianie ok . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wyczol444 Zgłoś #3 Napisano 13 Czerwca 2014 zaczynam podejrzewać że może pasek jest za mocno naciągniety przez co rolka szumi i tu nasuwa się pytanie czy jest możliwość za mocno naciągnąć pasek? Czy może jakaś sprężyna sama reguluje naciąg? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #4 Napisano 14 Czerwca 2014 Oczywiście, że jest taka możliwość. Ale mechanik naciągania pasek na napinaczu ustawiając strzałkę między wycięciami co oznacza pradidłowe napięcie paska. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wyczol444 Zgłoś #5 Napisano 14 Czerwca 2014 sprawa się wyjaśniła była źle założona górna osłona która ocierała o rolkę pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blezor Zgłoś #6 Napisano 14 Czerwca 2014 Podepne sie pod temat tylko troche inne pytanie (prosze sie nie smiac) chce kupic caly rozrzad czyli pasek, te rolki i napinacz i przywiesz do mechanika zeby wymienil pytanie takie: czy do mojego 2.0 tdi caly ten zestaw jest uniwerslany i pasuje do kazdego 2.0 tdi czy sa rozne tzn modele silnika roczniki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekzks Zgłoś #7 Napisano 15 Czerwca 2014 Nie nie jest uniwersalny . MaSZ Silnik BMP ( jersli dobry podales ) pod ten model musisz szukac kompltnego zestawu , sam ostatnio kupowalem na alledrogo masz duzy wybor firm jak i zestawow Podepne sie pod temat tylko troche inne pytanie (prosze sie nie smiac) chce kupic caly rozrzad czyli pasek, te rolki i napinacz i przywiesz do mechanika zeby wymienil pytanie takie: czy do mojego 2.0 tdi caly ten zestaw jest uniwerslany i pasuje do kazdego 2.0 tdi czy sa rozne tzn modele silnika roczniki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lupus28 Zgłoś #8 Napisano 17 Czerwca 2014 (edytowane) Podepne sie pod temat tylko troche inne pytanie (prosze sie nie smiac) chce kupic caly rozrzad czyli pasek, te rolki i napinacz i przywiesz do mechanika zeby wymienil pytanie takie: czy do mojego 2.0 tdi caly ten zestaw jest uniwerslany i pasuje do kazdego 2.0 tdi czy sa rozne tzn modele silnika roczniki? Kolego poszukaj na forum naszego wspolnego forumowego dostawcy olejow i czesci... Elementaeur - taki ma nick . Napisz do niego na PW a on poprowadzi Cie ze reke i po nr VIN dobierze odpowiednie dla Twojego silnika czesci. Sam kupowalem u niego juz wiele rzeczy oleje filtry, sprezyny obnizajace, klocki tarcze, poduszki silnika, gumowe tuleje wahaczy i pewnie cos tem jeszcze, ale wiecej grzechow tak na pierwszy rzut nie pamietam oraz oczywiscie kompletny rozrzad z pompa wody na taki jaki daja w fabryce i wiem co mowie. Nigdy mnie nie zawiodl, zawsze doradzi w razie watpliwosci czy pytan, a jak czegos nie mial to wrecz sam podawal mi numery czesci z katalogow bym pytal dokladnie o te czesci ktore mnie interesowaly w innych hurtowniach. Ma dobre ceny i blyskawiczna dostawa kurierem. P.S. To nie zadna reklama, poczytaj forum i opinie o tym Panu a sam sie dowiesz, ze warto go znac Edytowane 17 Czerwca 2014 przez Lupus28 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sumw Zgłoś #9 Napisano 19 Czerwca 2014 Witam podepnę się do pytania w moim B6 BMR 170km na trasie padły wtryski, Na szczęście załapał się na akcje wymiany wtrysków w ASO . Po wykonanej usłudze jakiś miesiąc / dwa silnik zapala szybko ale z lekkim uderzeniem w koncowym momencie zaplonu i drży na biegu jałowym ,powiedzieli ze mocny silnik nowe wtryski tak będzie jakiś czas aż to z sobą wszystko nie współgra. Nie dało mi to spokoju sprawdzilem poduszki L juz wymieniona P dobra a w sankach jeszcze ok. Pojechałem do innego ASO tam majster powiedział ze Albo slaby akumulator? : albo moment czy ciśnienie wtrysku trzeba ostawić? tak czy siak 200 euro i zrobią . Akumulator mierzyłem trzyma napięcie ostatnio robiłem soft do radia trochę po ciąglo prądu ale i tak zakręcił dobrze. Czy sadzicie ze taka diagnoza jest trefna? nie chce wtopić kasy na darmo. Bo w Polsce inna sprawa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #10 Napisano 19 Czerwca 2014 Też miałem lekkie uderzenie w końcowej fazie uruchamiania silnika. Z czasem to minęło i niczego nie ustawiałem ponieważ pompki są nowe założone po akcji serwisowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin88 Zgłoś #11 Napisano 20 Czerwca 2014 Wymieniłem kompletny rozrząd jednak po ok 2 tygodniach jazdy zaczęło mi się coś dziać! nie wiem czy przyczyną rozrząd ale na 2ce jak ostro wcisnę gaz to w okolicach 2000 obrotów coś jakby piszczy - podobne do gwizdka czy ślizgającego się paska - przez jakaś sekundę jak zimny trochę dłużej - na 3ce to samo ale mniej wyraźnie! na innych biegach nic się nie dzieje - na luzie tez zero! jak gaz powoli to tez cisza... powinienem się zacząć martwić? oczywiście odwiedzę mechanika ale pasuje mi trochę pojeździć jeszcze zanim to uczynię. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #12 Napisano 20 Czerwca 2014 Po wymianie rozrządu trzeba zrobić synchronizację rozrządu. Z tego co opisałeś nie było to robione. Na pewno jest do lekkiej korekty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin88 Zgłoś #13 Napisano 23 Czerwca 2014 konieczna jest taka sama rozbiórka auta jak przy wymianie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #14 Napisano 23 Czerwca 2014 (edytowane) Zdejmuje się tylko górną osłonę rozrządu po to żeby można było poluzować śruby 3szt. na kole wałka rozrządu do regulacji. Tak to wygląda w silniku z jednym wałkiem rozrządu: Edytowane 18 Listopada 2021 przez mkpol nie cytuj w całości posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
simonc2 Zgłoś #15 Napisano 2 Czerwca 2015 Witam. Koledzy mam ten sam problem co kolega wyczol444 tylko że u mnie to nie osłona ociera ponieważ wszystko posciągałem i zostawiłem sam rozrząd po czym zapaliłem auto i cały czas słychać tak jakby szuranie, ocieranie, tarcie, więc rozebrałem ponownie rozrząd i wykręciłem pompe wody. Wszystko jest ok nie ma żadnych śladów tarcia. Mechanicy mówią że to może być wadliwa pompa wody i daje taki odgłos. Zestaw rozrządu z firmy INA i pompa wody też. POMOCY bo już straciłem mozliwości, jestem w kropce i nie wiem czy to skręcać spowrotem na tych częsciach czy próbować zamienić na inne. Z góry dziekuje wszystkim za odpowiedzi. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #16 Napisano 5 Czerwca 2015 (edytowane) Spotkałem się z głośną pracą pompy INA kilka razy w rożnych samochodach klientów. Sposobem na dolegliwość jest wymiana pompy na nową. Edytowane 18 Listopada 2021 przez mkpol nie cytuj w całości posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasacik b6 Zgłoś #17 Napisano 18 Lipca 2015 Witam Podłączam się do postu kolegi "simonc2" - po wymianie rozrządu słychać "tak jakby szuranie, ocieranie, tarcie" - nowy kompletny zestaw INA KIT. Diagnoza taka jak opisał kolega "77Marek" - szumy z nowej kiepskiej jakości pompy INA - wymieniona na RUVILLE. Delikatny dzwięk ocierania, tarcia (zdecydowanie mniejszy niż przed wymianą pompy ) pozostał - szczególnie na zimnym silniku i wolnych obrotach. Rozrząd demontowany 2krotnie. FORUMOWICZE BARDZO PROSZE O PODPOWIEDZ. Sytuacja dochodzi do paranoi - wymiana nowych na nowe bez rezultatu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HARNAS1505733181 Zgłoś #18 Napisano 17 Lipca 2019 (edytowane) Podpinając się pod temat, mam podobny problem do opisywanego przez kolegów, i jestem bezradny, napiszcie proszę jak u was zakończyło się z tym dziwnym dźwiękiem słyszanym w kabinie od 1000 obrotów, u minie po przyłożeniu patyka ewidentnie słychać było to coś z napinacza, kpl. INA, po zmianie napinacza na kolejny nowy napinacz, dźwięk taki sam, do tego na najmniejszej rolce pojawiają się dziwne zabrudzenia tak jakby coś "kapaoło" na nią co jest nie możliwe, zdjęcie oblepionej rolki poniżej. Dodam że zmiana paska na deico też nic nie zmieniła.. GOLF 6 2.0 TDI 140 KM silnik CBAB. Edytowane 18 Listopada 2021 przez mkpol nie cytuj w całości posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #19 Napisano 17 Listopada 2021 mam ten sam problem w srode bede wymieniał kolejny raz rozrzad z tym ze mam pompe dolza i pasec dayco z teflonem ale mam takie same objawy szumu przy około 1 tys obrotów i tez miałem cała rolke tą mała jakas czarna jak od smoły napinacz ustawiony perfekcyjnie strzałka w szczerbince Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach