dtambor Zgłoś #81 Napisano 1 Listopada 2010 Panowie ja proponuje poczytać naprawde warto http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=84624 A tak to wygląda u mnie ja polecam święty spokój za niewielką cene tylko nie u każdego to przejdzie , w nowszych rocznikach po odłaczeniu EGR wywala błąd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #82 Napisano 1 Listopada 2010 Panowie ja proponuje poczytać naprawde warto http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=84624 A tak to wygląda u mnie ja polecam święty spokój za niewielką cene A jak z delikatnym gaszeniem silnika? TEraz brakuje zaworu, ktory byl odpowiedzialnym za to. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daro32 Zgłoś #83 Napisano 16 Października 2013 Chciałbym odświeżyć temat, bo mam ten sam problem, wymiana egru nie pomogła. Od ostatniego postu minęło trochę czasu może ktoś coś wykombinował. Tak właśnie pracuje u mnie: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wenan07 Zgłoś #84 Napisano 17 Października 2013 wenan07 żadne wymiany EGRa, 2m silikonowego wężyka otwór 4mm 1m silikonowego wężyka otwór 5mm koniecznie nowe oryginalne elektrozawory N18 i N75 wymienić wszystkie wężyki podciśnienia oraz elektrozawory i po kłopocie.Koszt części połowę wartości EGRa Efekt gwarantowany! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Galeon Zgłoś #85 Napisano 24 Kwietnia 2014 WItam i mnie dopadł problem z Kwakaniem EGR - wymieniłem na nowy i nadal kwacze bardziej na zimnym silniku aż trzęsie obrotami i dymi wtedy na biało N18 wymieniony gdzie szukać przyczyny? przewody podciśnienia szczelne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Galeon Zgłoś #86 Napisano 25 Kwietnia 2014 Panowie może jednak ktoś uporał się z tym kwakaniem EGR - a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mr76 Zgłoś #87 Napisano 28 Kwietnia 2014 Witam Umnie pomogła wymiana zaworu sterującego na nowy oryginalny, nalatane mam 240 tys. i zawór jeszcze oryginalny choć zarzygany olejem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Galeon Zgłoś #88 Napisano 2 Maja 2014 Stary EGR był cały zapaprany olejem ale dzialał i wszystko było ok nic nie Kwakało, nowy EGR, nowy N 18, nowa chłodnica doładowania , wywalona odma na zewnątrz, cały dolot wyczyszczony - i co ano kwakanie i wygląda na to że EGR jak był zaolejony to była przy okazji naolejona ta ośka wciągająca grzybek a teraz ja wyjąłem EGR to jest suchy w środku ale jakiś taki pokryty takim klejącym nalotem i jak podłączy się pompke podciśnienia to jest taki moment że ten grzybek wciągany gruszką nagle przestaje sie posuwać i po chwili jest takie tąpnięcie i grzybek wpada skokowo a nie płynnie - może to jest przyczyna? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaczy Zgłoś #89 Napisano 3 Grudnia 2014 troche odgrzeje moze komuś sie przyda... u mnie kwakanie identyczne jak w linku powyżej, po odłączeniu przepływomierza cisza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #90 Napisano 3 Grudnia 2014 Przepływomierz nie kwakał a że jest wykorzystywany do sterowania zaworem egr to może i egr przestał wówczas pracować... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaczy Zgłoś #91 Napisano 3 Grudnia 2014 (edytowane) rzeczywiście egr sie wyłącza po odłączeniu przepływomierza Edytowane 4 Grudnia 2014 przez kaczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sprat Zgłoś #92 Napisano 5 Grudnia 2014 Witam, z EGR troche mi cieknie - czy pomoze czyszczenie i ewentualne uszczelnienie? Czy raczej tylko wymiana? Dodatkowa kwestia - czy cieknacy z EGR olej nie pojdzie w dolot i nie spowoduje rozbiegania silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #93 Napisano 5 Grudnia 2014 Dodatkowa kwestia - czy cieknacy z EGR olej nie pojdzie w dolot i nie spowoduje rozbiegania silnika? Nie pójdzie . Myślisz że skąd się bierze olej na zaworze EGR? - właśnie z dolotu wypychany przez ciśnienie jakie tam panuje... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sprat Zgłoś #94 Napisano 5 Grudnia 2014 OK a czy EGR koniezcnie do wywalenia czy mozna czyscic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lation Zgłoś #95 Napisano 5 Grudnia 2014 OK a czy EGR koniezcnie do wywalenia czy mozna czyscic? Jak cieknie to pewnie do wymiany bo puściły uszczelnienia i po czyszczeniu może być jeszcze gorzej. Ja niestety musiałem wymieniać. Czyszczenie nie pomogło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sprat Zgłoś #96 Napisano 5 Grudnia 2014 Dobra dzięki. A czy taki EGR http://allegro.pl/wahler-zawor-egr-audi-seat-skoda-vw-1-4-tdi-1-9tdi-i4828131139.html podejdzie do TDI ASV? celowo mowie ASV - nie chjodzi o passata. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rossi Zgłoś #97 Napisano 9 Stycznia 2015 (edytowane) Witam. Pytanie głównie do kolegi Galeon, ale może ktoś inny pomoże - czy udało się znaleźć przyczynę kwakania? Ten sam problem - kwakanie EGR przy zwiększaniu obrotów od biegu jałowego w górę (kwakanie ustaje w okolicy 1300 - 1600 obrotów, różnie, czasem kwaknie 1 raz, czasem nawet 5 razy zanim się uspokoi na wyższych obrotach), nie ma znaczenia ciepły czy zimny silnik. Moje kolejne kroki do tej pory, ale bez pozytywnego rezultatu: - Wymieniony EGR na nowy Wahler 7241D (dla silnika AVB, 101 KM). - Wymieniony zawór elektro-pneumatyczny N18 na Pierburg 7-02183-01-0 (zamiennik dla oryginału, ale oryginał to także jest Pierburg). - Wymienione węże podciśnienia przy N18 (czyli od pompy próżniowej do N18 i od N18 do EGR). - Podmieniony przepływomierz powietrza (MAF sensor). Kompletnie brak zmian po tych czynnościach. Auto jeździ wg mnie dobrze. Brak odczuwalnych ewentualnych innych uszkodzeń związanych z układem podciśnienia: turbina działa, wspomaganie hamulców działa - choć jeśli auto postoi wyłączone ze 2 godziny, to na początku przed włączeniem silnika pedał hamulca jest bardzo twardy - i to może jest jednak problem z podciśnieniem ??? - nie wiem jak funkcjonuje hamulec po dłuższym postoju w innych Pasatach B5.5 itp. autach. Natomiast wiem od kiedy pojawiło się kwakanie - raz na rozgrzanym silniku pocisnąłem ostro pod górkę, zaraz za przejazdem kolejowym, czyli od prawie postoju. W pewnym momencie przy wysokich obrotach (3000-3500?) coś strzeliło głośno pod maską - od tego czasu EGR kwacze. To sugeruje rozerwanie czegoś? Ale co jeszcze mogło pęknąć oprócz obwodów podciśnienia wymienionych powyżej? Jakieś pomysły? Pozdrawiam. Uzupełnienie: - to na pewno kwacze EGR, nic innego, odłączenie podciśnienia od EGR eliminuje problem, ale nie mam zamiaru zaślepiać EGR. Problem trwa już 1.5 roku i poza kwakaniem brak innych problemów. Edytowane 13 Stycznia 2015 przez Rossi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bashful Zgłoś #98 Napisano 13 Lutego 2015 Witam, mam problem z moim silniczkiem. Nie jestem pewien czy to zawór egr czy n18. Na pewno się włącza lub wyłącza. Nie wiem. Silnik wyraźnie zaczyna głośniej pracować, oraz dymić na szaro gryzącym i duszącym dymem. Na filmiku akurat jest zimny silnik kilka sekund po uruchomieniu. Ale po przejażdżce jak się chwile dłużej potrzyma silnik na jałowym dzieje się tak samo. Miałem zaolejony dolot, dość konkretnie. Odma pluje olejem. Po wyczyszczeniu całego dolotu i wsadzeniu odmy w butelkę już tak nie dymi i nie śmierdzi ale prace egr nadal słychać. W poprzednich autach nic takiego się nie działo. A to mój trzeci passat tdi jaki mam. Poprzednie to 1.9 tdi ahu i 2.0 tdi bkp. Prócz głośniejszej pracy, słychać jeszcze takie świerszczenie, nie wiem jak to nazwać. Na filmiku nie bardzo to słychać. Ale tylko jak silnik głośniej zaczyna pracować. Co mu dolega? Proszę o pomoc. Link do filmu:https://www.youtube.com/watch?v=aoa3S-eAmCY Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbyszekmor Zgłoś #99 Napisano 29 Czerwca 2015 Witam Może odgrzeję trochę temat. Pytanie o kwakanie z egr. U mnie słychać to tylko jedno "kwaknięcie" jak dotknę do pedału gazu. Pracuje sobie na 800 obrótów i jak zwiększam obroty to jest jedno "kwak" i spokój. I tak przy każdym dodaniu gazu z obrótów 800. Czy egr jest jeszcze do uratowania? Czy wyczyszczenie go może rozwiązać problem? Z góry wielkie dzięki za jakiekolwiek info. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaczy Zgłoś #100 Napisano 30 Czerwca 2015 WitamMoże odgrzeję trochę temat. Pytanie o kwakanie z egr. U mnie słychać to tylko jedno "kwaknięcie" jak dotknę do pedału gazu. Pracuje sobie na 800 obrótów i jak zwiększam obroty to jest jedno "kwak" i spokój. I tak przy każdym dodaniu gazu z obrótów 800. Czy egr jest jeszcze do uratowania? Czy wyczyszczenie go może rozwiązać problem? Z góry wielkie dzięki za jakiekolwiek info. u mnie jest to samo, jeszcze kwacze kilka razy jak go trzymam na obrotach. Ludzie wymieniaja EGRy, wwężyki, zaworki i nic... może pompa podciśnienia do sprawdzenia bo co innego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach