Skocz do zawartości
radas

FSI czyszczenie kolektora

Rekomendowane odpowiedzi

@kondziow

Dzięki za pomocne informacje !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Skąd pomysł na czyszczenie? Ciężkie odpalanie na zimnym silniku, lekkie falowanie obrotów, biała chmura dymu za autem (spalający się nagar), moment wstający od 3000 obrotów czy szarpanie przy zmianie biegów. Wszystkie (tak, wszystkie!) problemy ustały po wyczyszczeniu.

 

Jednym słowem - warto!

 

Ja mam dokładnie wszystkie objawy.

To już wiem co będę robił na urlopie. Powoli zaczynam kupować chemię w takim razie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja czyściłem swojego 1.8 tsi CDAA przy 60 kkm i wszystko było tak zapieprzone że szkoda gadać.

Jestem teraz przy 90 kkm i na dniach będę powtarzał operację ale mam pytanie do was bo przedtem strasznie kombinowałem przy cylindrze z otwartymi zaworami.

Jak robicie żeby kolejne zawory się zamykały i żeby można je było bezpiecznie czyścić nie bojąc się że coś wpadnie do komory spalania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem tak, że wbijałem 6. bieg na podnośniku, kolega trzymał jedno koło a ja drugim kręciłem. Zawory się elegancko otwierały i zamykały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy jakąś instrukcję, najlepiej ze zdięciami ktoś bedzie w stanie zrobić przy czyszczeniu? Chyba że juz ktos ma to proszę niech udostępni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdyby ktoś był zainteresowany czyszczeniem na terenie Trójmiasta - Vag Bauer Service w Gdyni robi to w cenie 300pln/cylindra ( w komplecie wszystkie uszczelki, chemia itd. ).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy Wy też tak macie (myślę, że to przez nagar), że jak jedziecie (dobrze to czuć jak jedzie się stosunkowo wolno) i puszczacie nogę z gazu to czuć takie "szarpnięcie" ? Podobnie przy wbijaniu kolejnego biegu.

Poza tym, gdy stoję na luzie, to samochód leciutko od czasu do czasu podrguje.

Gdy odpalam zimny, obroty zawsze 1300 obr. Jakby na ssaniu. Po ok 30 sek. spadają do 800 obr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wszedłem do domu po 9 godzinach walki... :/ (fakt - wymieniałem jeszcze termostat i szklankę pompy paliwa ale myślę, że na samo czyszczenie trzeba sobie przeznaczyć jakieś 6-7 godzin). Polecam przeczyścić też wtryski - wychodzą bez problemu a są mega zapieczone.

Nie wierzcie w jakieś zewnętrzne czyszczenia chemiczne i inne bajery. To trzeba wyskrobać ręcznie - nie wierzę, że cokolwiek to ruszy. Miałem 3 różne środki do czyszczenia. Gdyby nie moje mechaniczne zabiegi to sama chemia niewiele by wniosła. Osad ma konsystencję bardzo gęstej smoły. Sami zobaczcie:

20160409_105358.jpg

 

 

radas - objawy, o których piszesz całkowicie zniknęły po czyszczeniu, wróciła moc i nie ma już buczenia silnika przy hamowaniu silnikiem.

Edytowane przez Attis3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli te buczenie spod auta w przypadku hamowania sinikiem w zakrsie obrotów 2400-1900 to też ma związek z nagarem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Btw, prośba do forumowiczów, którzy walczyli z nagarem w fsi/tfsi, o napisanie na jakim oleju auto było eksploatowane i czy wymieniali zgodnie z long life czy normalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Btw, prośba do forumowiczów, którzy walczyli z nagarem w fsi/tfsi, o napisanie na jakim oleju auto było eksploatowane i czy wymieniali zgodnie z long life czy normalnie.

 

i pytanie czy olej był nisko pylny, czy wlewali co popadnie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jeszcze jakiś czas temu kilka osób z forum z motorami w FSI stanowczo twierdziło, że w tych silnikach nie ma problemu z nagarem i że to wszystko mity, coś teraz przycichli..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli te buczenie spod auta w przypadku hamowania sinikiem w zakrsie obrotów 2400-1900 to też ma związek z nagarem?

 

U mnie ustało całkowicie.

 

 

 

Btw, prośba do forumowiczów, którzy walczyli z nagarem w fsi/tfsi, o napisanie na jakim oleju auto było eksploatowane i czy wymieniali zgodnie z long life czy normalnie

 

Chyba nie sądzisz, że wszyscy z nagarem lali jakiś nieodpowiedni olej?:-)

U mnie od nowości Castrol 5W-40 z normą przewidzianą przez VW dla tego silnika, zmieniany co 10-12tkm.

Moim zdaniem to nie olej jest głównym powodem nagaru a syfne paliwo, EGR i recylkulacja spalin. Bardzo podobny osad jest na rurze powrotu spalin z egr'a w kolektorze. Olej oczywiście dokłada swoje - w połączeniu ze spalinami tworzy smołę ale od samego oleju nic wielkiego by się nie wydarzyło....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jeszcze jakiś czas temu kilka osób z forum z motorami w FSI stanowczo twierdziło, że w tych silnikach nie ma problemu z nagarem i że to wszystko mity, coś teraz przycichli..

 

Ja tak twierdziłem, bo nie było ani jednego tematu na ten temat, ale każdy się może mylić. Tylko zastanawia mnie dlaczego znam FSI z ponad 300 000 km przebiegu i nikt go nie czyścił i jeździ dalej bezproblemowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wg mnie to kwestia na jakim PB jeździło auto, jaki olej i co ile był zmieniany..

pytanie też, czy przy wymianach oleju były stosowane płukanki do silnika czy nie były. Wg mnie duże znaczenie w autach z bezpośrednim wtryskiem ma to gdzie się nim jeździ. wg mnie i obserwacji na moich 2 autach (a mam FSI i TSI) motory te gorzej znoszą jazdę po mieście..

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

300 000 km przebiegu i nikt go nie czyścił i jeździ dalej bezproblemowo.

 

może nie zwraca na takie rzeczy uwagi właściciel, nie zna sie, nie ma porównania z innymi autami..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Btw, prośba do forumowiczów, którzy walczyli z nagarem w fsi/tfsi, o napisanie na jakim oleju auto było eksploatowane i czy wymieniali zgodnie z long life czy normalnie.

 

U mnie był lany Motul 5W30 praktycznie od 10k km ale ten bez +. Dowiedziałem się że lepiej dolewać ten z plusem. Generalnie jak porównywałem ilość nagaru z Passatem który miał lany Castrol to nagaru miał prawie 2x.

 

Czy Wy też tak macie (myślę, że to przez nagar), że jak jedziecie (dobrze to czuć jak jedzie się stosunkowo wolno) i puszczacie nogę z gazu to czuć takie "szarpnięcie" ? Podobnie przy wbijaniu kolejnego biegu.

Poza tym, gdy stoję na luzie, to samochód leciutko od czasu do czasu podrguje.

Gdy odpalam zimny, obroty zawsze 1300 obr. Jakby na ssaniu. Po ok 30 sek. spadają do 800 obr.

 

U mnie ten objaw zniknął po wyszczyszczeniu nagaru. Plus nowe poduszki i jest teraz w pełni płynnie. Co do obrotów - ja mam zawsze 1200 / 720 (chyba że z klimą, to wtedy koło 750).

 

a jeszcze jakiś czas temu kilka osób z forum z motorami w FSI stanowczo twierdziło, że w tych silnikach nie ma problemu z nagarem i że to wszystko mity, coś teraz przycichli..

 

Problem występuje w TFSI / TSI pierwszych dwóch generacji (bodaj do 2011). Dopiero w 3 generacji VW poradził sobie z tym problemem poprzez dotrysk paliwa.

 

Ja tak twierdziłem, bo nie było ani jednego tematu na ten temat, ale każdy się może mylić. Tylko zastanawia mnie dlaczego znam FSI z ponad 300 000 km przebiegu i nikt go nie czyścił i jeździ dalej bezproblemowo.

 

Bo ludzie jeżdząc autem które stopniowo zwalnia nawet tego nie zauważają. Ale sam widziałeś po moich zdjęciach jak to wyglądało przy 156k przebiegu. Ja sam jestem mega wyczulony na moc i odczuwam nawet najmniejsze straty. Wystarczyło raz przejechać się autem po czyszczeniu i różnica dostrzegalna momentalnie.

 

Dostaję dużo pytań na PW jak "tak naprawdę" szło z czyszczeniem i rozbieraniem. Jedynym problemem z mojej strony było odkręcenie podpórki kolektora, nie ma jej w Cuprach czy w A6 C6, ale za to jest w Passacie (po co - nie wiem, jak kolektor jest plastikowy). Dostęp do niej jest słaby i trzeba się mocno nagimnastykować, ale da się ją odkręcić. Dodatkowo ja od razu wyczyściłem przepustnicę i wtryskiwacze - bo kolektor wyszedł m z nimi. Mogłem od razu sprawdzić stan uszczelek i potwierdzić że "nie leją" (miałem takie podejrzenie bo auto ciężko odpalało na zimnym, fora sugerowały właśnie lejące wtryskiwacze, ale po czyszczeniu problem w pełni ustał).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@kondziow

Czyli w Fsi jest mało prawdopodobne że to przez nagar mam takie same objawy jak kolega radas?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli podsumowując czy może, ktoś kto czyścił, podsumować co odkręcić i wyczyścić, aby dla przyszłych pokoleń zostało ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
@kondziow

Czyli w Fsi jest mało prawdopodobne że to przez nagar mam takie same objawy jak kolega radas?

 

Oczywiście w FSI ten problem tez występuje, nawet w większej skali niż w TFSI. Na początku twierdzono nawet że nagar zbiera się tylko w wolnossących silnikach z wtryskiem bezpośrednim.

 

Czyli podsumowując czy może, ktoś kto czyścił, podsumować co odkręcić i wyczyścić, aby dla przyszłych pokoleń zostało ?

 

https://www.dropbox.com/sh/y2buhq1zez3enme/AABGeAlROtw_ddECwDKzh3ZDa?dl=0

 

Pełen poradnik, ja nim się wzorowałem :) Prośba - niech ktoś poza mną zrobi jeszcze kopie, nie wiadomo ile to jeszcze tutaj powisi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności