Jump to content
wrhz

Passat B7 2.0 CFFB wymiana gruszki turbo

Recommended Posts

Witam czy po wymianie gruszki turbo trzeba wykonać jakąś adaptację (mam dostęp do VCDS). Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeba ją odpowiednio ustawić przy turbo

Share this post


Link to post
Share on other sites

I trzeba wykonać procedurę adaptacji gruszki. Co do samego ustawienia to najlepiej ustawić dźwignię nowej dokładnie tak jak starej. Zresztą jak ustawisz źle to ci wywali błędy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Panowie, zakładam że mechanicznie ustawiam tak samo jak wygląda procedura adaptacji nowej gruszki?

Share this post


Link to post
Share on other sites
zakładam że mechanicznie ustawiam tak samo jak wygląda procedura adaptacji nowej gruszki

Dlaczego chcesz ustawiać mechanicznie tak samo jak wygląda adaptacja? Co ma jedno do drugiego.

 

Chyba interpunkcja się kłania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorki, rzeczywiście wpis wyszedł śmieszny. Ustawiam mechanicznie nowy tak jak stary (długość sztangi) i teraz trzeba to jeszcze adaptować - jak taka procedura wygląda? Z góry wielkie dzięki

p.s. mam dostępnego VCDSa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawidłową długość sztangi po wymianie sprawdzisz VCDS w silniku, blokach pomiarowych , kanał 120. Przy całkowicie wsuniętej sztandze - bez podciśnienia (silnik zgaszony, zapłon włączony) w kanale 120 powinno pokazywać 3,3- 3,9V,maxymalnie wysunięcie - wytworzenie podciśnienia, np. przy pracującym silniku na wolnych obrotach - 0,76V. Tak mówi ELSA. Adaptację robisz już nie pamiętam w kanale adaptacji czy BS - wybierasz turbosprężarkę z rozwijanej listy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Panowie za wszystkie info w temacie jutro przychodzi gruszka zobaczymy jak pójdzie wymiana - troche tam ciasno :)

 

No i po wymianie moja dziurawa - kupiłem regenerowaną z Brzegu. ustawienie tak jak stara tzn. długość cięgna. Trochę gimnastyki z odkręceniem ale jakoś poszło. VCDS 01 Adv.Meas.Values 151 wartość napięcia po zapłonie 3,45V po odpaleniu 0,65V autko idzie ładnie chociaż nie robiłem logów. Nie robiłem także adaptacji, która jest w BS. Generalnie temat wymiany gruszki uważam za zakończony.

Edited by wrhz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Zamówiłem już sobie nawą gruszkę i pytanie gdzie przeprowadzić adaptacje za pomocą vcds? Passat 2,0 tdi CBAB. Z góry dzięki za pomoc

Edited by Passpatryk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powyżej napisałem do mojego wątku

Witam

VCDS 01 Adv.Meas.Values 151 wartość napięcia po zapłonie 3,45V po odpaleniu 0,65V autko idzie ładnie chociaż nie robiłem logów. Nie robiłem także adaptacji, która jest w BS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy dużo jest roboty z wymianą gruszki, a konkretnie czy trzeba odkręcać turbo ponieważ przymierzam się do wymiany w moim B6 ???? Pozdrawiam. Damian.

Dzięki Panowie za wszystkie info w temacie jutro przychodzi gruszka zobaczymy jak pójdzie wymiana - troche tam ciasno :)

 

No i po wymianie moja dziurawa - kupiłem regenerowaną z Brzegu. ustawienie tak jak stara tzn. długość cięgna. Trochę gimnastyki z odkręceniem ale jakoś poszło. VCDS 01 Adv.Meas.Values 151 wartość napięcia po zapłonie 3,45V po odpaleniu 0,65V autko idzie ładnie chociaż nie robiłem logów. Nie robiłem także adaptacji, która jest w BS. Generalnie temat wymiany gruszki uważam za zakończony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbo nie trzeba wykręcać, ale roboty jest sporo i bardzo ciężki jest dostęp

Share this post


Link to post
Share on other sites
Turbo nie trzeba wykręcać, ale roboty jest sporo i bardzo ciężki jest dostęp

We wrześniu miałem wymianę, kolega mechanik mówił, że faktycznie b.ciężki dostęp, zajęło to jemu prawie 2godz. koszt 580zł. gruszka + 70zł. robocizna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Wszystkich mam 2.0 tdi cr 140 byłem zmuszony odkręcić gruchę do diagnozy i niby działa membrana ok ale mam takie błędy mam tylko vcdsa do adaptacji może ktoś podpowie jak to wykonaćDSlllllllllllllllll.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymieniłem zawór turbiny (elektryczny) ustawiając długość sztangi jak w starej. Na desce kontrolka świec zerowych oraz silnik wyświetla błąd p2563.

Octavia RS 2010r Silnik 2.0TDI CR 170KM.

Jak prawidłowo ustawić sztange?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podaj adres e-mail i kod silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waski1 dzieki bardzo :564::564:

A zamist testera czym mogę to zrobić??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy