Krzysiuf90 Zgłoś #81 Napisano 5 Kwietnia 2013 (edytowane) Motor jest niedogrzany... Czyli wszystkie logi mam zrobić na nowo przy temperaturze 90 z tego co pamiętam to na liczniku było 80 z groszem Edytowane 5 Kwietnia 2013 przez Krzysiuf90 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #82 Napisano 5 Kwietnia 2013 było 80 z groszem to w takim razie termostat do wymiany .. GRUPA 007 i 4 kolumna Coolant Temp ~Amb.Temp.*C.... masz podaną temp. Logi powinno się robić w temp 83+ , o ile dobrze mi się wydaje ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #83 Napisano 5 Kwietnia 2013 można mieć też zarzuty do BIP-ów na trzecim pompowtrysku ... ja mam nawet większe BIPy około 40 na postoju i jak dodam gaz to spadają na około 10, także na spokojnie z tym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #84 Napisano 5 Kwietnia 2013 Motor jest niedogrzany... przy okazji powiedz mu czemu, termostat na 100% do wymiany , temp. stoi przy logu dynamicznym a powinna rosnąć, przepływka na granicy można powiedzieć w końcowych obrotach tnie dawkę. Turbo zaczyna się przycinać najprawdopodobniej czyszczenie geometrii ( ale tragedii nie ma) , warto by też było n75 wyczyścić ew. podmienić z tym samym zaworem co steruje EGR by wykluczyć go z tego układu turbo-n75 - ponieważ coś za mocno skacze w BS gr. 011. Logi BS gr. 003 przy zaślepionym egr nie ma sensu robić :E. Sprawdź ale to już sobie samemu czy w grupie 007 fuel temp ( 1 kolumna temperatura wzrasta czy zastopuje się na jakimś poziomie tak jak tu. np 54,9* , wtedy czujnik temp. paliwa do wymiany bo nie wyłączy podgrzewania komputer. PD wyglądają OK , ale pokusiłbym się o dogięcie konektorków na 3 i 4 pompce możliwe że poprawi to bip. To tyle a na przyszłość jest temat w dziale analiza logów i tam takie coś się zamieszcza. ---------- Dodano o 22:24 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:20 ---------- Przed każdym logowaniem należy kilkakrotnie przegazować silnik... i bym zapomniał jedno przegazowanie owszem ale nie zawsze trzeba, ale przy robieniu loga EGR-owi inaczej mija się to z celem gdyż logi robimy na jałowym biegu przynajmniej po upływie czasu jednej minuty od dotknięcia gazu , zatem nie wprowadzaj ludzi w błąd. Zapomniałem dopisać sprawdź jeszcze sobie czujnik temp. w silnik i licznik czy temp. się pokrywają +-3-4* w czasie nagrzewania się silnika jak i temp. po postoju przed pierwszym odpaleniem przy +5* Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #85 Napisano 6 Kwietnia 2013 zapewne tak jest i nie jeden stosuje , ale silnik musi pochodzić jak logujesz statycznie bez dodawania gazu z co najmniej 30+ sekund , 1 minuta to optymalne żeby swoją prace wyrównał i log był właściwy, nie jest dopisane w tym by pochodził tyle i to jest myślę błąd, zresztą w nie jednym temacie o logach jest tak samo napisane by "pochodził" a potem logować zatem nie ja to wymyśliłem tylko ludzie którzy zajmują się tym na co dzień ale temat jest o czymś innym zatem dość tego off topu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michalwedel Zgłoś #86 Napisano 6 Kwietnia 2013 Jeśli chodzi o moje spalanie, to nie jest to wina przepływki jak się okazało. Ale za to jeden pmpowtrysk zapodaje za dużą dawkę co wyszło na komputerze... Dziś po południu wyjmie wszystkie pompki i da do sprawdzenia... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dekoder Zgłoś #87 Napisano 22 Kwietnia 2013 To i ja Panowie podpytam - mój w mieście średnio spala od 8 do 10 l/100 ... Jak go kupiłem, najmniej schodziłem do 6,4l/100, w trasie średnio spala 7,4-7.8 ... Wymieniłem termostat bo nie dogrzewał... ale nadal bez zmian... no może troszkę w dół ze spalaniem i lepiej z kulturą pracy - ale rok po wymianie znów mam wrażenie że nie dogrzewa - 15-20 minut jazdy tak 80-100 i nie mam 90 stopni, jak dam mu więcej gazu 120-130 kmh to łapie momentalnie 90. Inne dziwne objawy, to np pokazywane spalanie 35l/100 po odpaleniu i spada, jak jadę to szybciej spada, jak się zatrzymam - rośnie, czasami (nie zawsze) zauważa że stoi i wtedy podaje spalanie w l/h a nie w l/100km ... ale nie zawsze. W czym rzecz? Samochód nie kopci, wymieniona turbawka na nową ORI Garreta (poprzednia się rozsypała po wycieku z uszkodzonej miski) - ale spalanie nie uległo zmianie po wymianie turbo, było już tak wcześniej. Po wymianie turbo nie ciągnie już od 1100-1200 ale 1200-1300 obrotów. Z ciekawostek raczej poza wątkiem, autko prawdopodobnie jeździło po cywilu w POLIZEI w DE - wynik poszukiwania pierwszego właściciela i charakterystyczne elementy osprzętu - pomijam już że auto jest dość specyficzne, bo na rynek niemiecki i moi mechanicy często mają zaskoczkę, np seryjna turbawka do AVB nie pasowała - silnik zamulał, a po 4 dniach turbo się zatarło... dopiero drugie oględziny tej ori-uszkodzonej pozwoliło dobrać i zamontować odpowiednie turbo. Do 160 ciągnie dynamicznie i bez problemu i ewidentnie brakuje mu 6 biegu... Jakaś podpowiedź skąd to spalanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eNcoM Zgłoś #88 Napisano 22 Kwietnia 2013 (edytowane) Po wymianie turbo nie ciągnie już od 1100-1200 ale 1200-1300 obrotów. Człowieku serca nie masz na takich obrotach to ciągnie stary ursus c330 chcesz sprzegło i dwumas zajechać? A swoją drogo to przy 1200 to raczej tubo jeszcze nie na dmucha żeby ciagło, nie jeździłem AVB ale wydaje mi się że przyspieszanie od 1800 ma jakiś sens passat to ciężkie auto szkoda sprzęgła. Druga sprawa to z tego co wiem to B5FL na postoju pokazuje spalanie w l/h . Jak idzie o spalanie to w mieście 8l to chyba niezły wnik,w trasie to już w dużej mierze zależy od temperamentu kierownika Co do zatartego turbo to może czas zmienić mechanika?, ewentualnie niech mnie ktoś poprawi Edytowane 22 Kwietnia 2013 przez eNcoM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #89 Napisano 22 Kwietnia 2013 Inne dziwne objawy, to np pokazywane spalanie 35l/100 po odpaleniu i spada, jak jadę to szybciej spada, jak się zatrzymam - rośnie Co w tym widzisz dziwnego, czy nielogicznego?? Pokazuje stosunek spalonego paliwa do przebytego dystansu (w przeliczeniu na 100km). Normalne że na początku wychodzi kosmiczna liczba bo silnik już chodzi a przejechanego dystansu jeszcze nie ma. Jak sie zatrzymasz to rośnie bo nadal spalasz paliwo, a metrów nie przybywa. Pokazuje Ci to na MFA 1 (dziennym) które się zeruje po pewnym czasie i zlicza za każdym razem od nowa. Na MFA 2 wraz ze wzrostem kilometrów będziesz miał bardziej stabilne wyniki. pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dekoder Zgłoś #90 Napisano 23 Kwietnia 2013 Człowieku serca nie masz na takich obrotach to ciągnie stary ursus c330 chcesz sprzegło i dwumas zajechać? Druga sprawa to z tego co wiem to B5FL na postoju pokazuje spalanie w l/h. Jak idzie o spalanie to w mieście 8l to chyba niezły wnik,w trasie to już w dużej mierze zależy od temperamentu kierownika Co do zatartego turbo to może czas zmienić mechanika?, ewentualnie niech mnie ktoś poprawi Witam Serca, serca ... jak nie mam jak mam Serio, nie cisnę go na ch.ma, ot ładnie się zbiera i bierze od no powiedzmy te 1300, na serio bierze dość nisko. Co do tego spalania na postoju - wiem, że jak na postoju to w l/h a jak jedzie to w l/100km - problem w tym ze FIS nie zawsze zauważa że stoi ... i zamiast pokazać spalanie w l/h to pokazuje w l/100km... ot tyle co do wskazań paliwożerności Co do 8l w mieście - dziś to jest średnio między 8 a 10... więc nie wiem czy tak nieźle ... Mechanik został zmieniony i był bardzo ok - niestety się zwinął i przeniósł i szukam nowego gdzieś w okolicach Targówek, Białołęka Normalne że na początku wychodzi kosmiczna liczba bo silnik już chodzi a przejechanego dystansu jeszcze nie ma. Jak sie zatrzymasz to rośnie bo nadal spalasz paliwo, a metrów nie przybywa.pzdr Rozumiem, sądziłem że to jakaś wada ale jak tak to ok... I skoro to przełaczanie się na l/h trwa trochę - to może to tylko moje czepialstwo I odpowiednio po zatankowaniu na full (62l) wyskakuje zasięg+/- 950km, średnie spalanie oscyluje w granicy 6.7l/100km, spalanie chwilowe uzależnione od tego jak traktuje pedał gazu wyskakuje czasem kilkadziesiąt litrów.Spalanie na postoju pokazuje 0.5l/h przy wyłączonych wszystkich źródłach poboru prądu. Wiem co pokazuje FIS i jakie ma ustawienia Mi pokazywał około 900 km zasięgu jak jeździłem w Austrii autostradami trasy po kilka setek w tę i we wtę. Niestety w PL mimo jazdy czasami na trasach Wa-wa - Sopot, maks co pokazał to jakieś średnio 850km, standardowy zasięg przy jeździe po mieście wyświetla na poziome 670-750km... na pełnym baku paliwka. Na postoju kiedyś od 0,5 do 0,6 - teraz 0,6 do 0,7. Przed wymianą turbo wstawało od około 2000 obr/min i średnie spalanie wahało się w okolicach 8l/100km po wymianie chipe wstaje od 1500 obr/min średnie spalanie spadło do 7l/100km w mieście w trasie jadąc sam ze średnią szybkością 120km/h (2200obr/min) pali +/- 5 do 5.5l/100km. Heh, załóżmy że mój przyspieszenie łapie przy 1600-1800 już porządne. Kiedy na prawdę wstaje turbo - trzeba by sprawdzić, może to moje odczucia. Co do spalania - w mieście na trasach 15-20km przy sredniej prędkości 80km/h spalanie wynosi 7,8km//h - ale juz długodystansowe pokazuje około 8-9l/100km. Jak trafię na korki to spalanie jest miedzy 9-10l/100km Poniżej 7,4 zszedłem ostatnio na autostradach w Austrii i było 6,9-7,2l/100km, A kiedyś na serio było 6,4-7,2 ... Ale nie istotne. Wracając do meritum tematu - twierdzicie więc, że moje TDI wcale za dużo nie pali i generalnie to wina mojej ciężkiej nogi... Jeżeli tak to nie widzę problemu.. A co do dwumasu i sprzęgła - wymienione pół roku po zakupie auta - wszystko ori i nowe. Zawias wszystko w komplecie z amorami itd w zeszłym roku (i już coś stuka ale tylko na kocich łbach i szukam co bo mechanicy twierdzą ze zawias sztywny, na szarpakach też ok), rozrząd kompletny i pompa itd, wymiana 20kkm temu, inne wymiany pominę Obecnie najechane 249tyś. Olej wcześniej Castrol Turbodiesel 5W40, teraz Motul do mojego silnika. Olej (i wszystkie filtry) wymieniany co 10kkm (a minimum na wiosnę i przed zimą). Zalecacie jakis przegląd silnika? Gdzie ewentualnie w wawce - ktoś podpowie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seven Zgłoś #91 Napisano 25 Kwietnia 2013 Witam, śledzę wątek bo też mam problem ze spalaniem. Średnio 10,2 / 12l po miescie w trasie zeszło do 9.4 Na biegu jałowym spalanie 0.9 na wyłączonych światłach 0.8 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #92 Napisano 25 Kwietnia 2013 może logi jakieś ? mamy z fusów wróżyć ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ath42 Zgłoś #93 Napisano 25 Kwietnia 2013 jak szukasz dobrego silnikowca to polecam warsztacik na końcu Ożarowa lecąc od strony warszawy już za Ożarowem kawałek po prawej stronie na słupie masz reklamę naprawa dizli diagnostyka facet zajmuje się przede wszystkim pompowtryskami ale jest dobry Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seven Zgłoś #94 Napisano 28 Kwietnia 2013 Dzięki za informacje, niestety teraz auto unieruchomione z powodu przecieku oleju. Po naprawie zamieszczę logi. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość nikos_70 Zgłoś #95 Napisano 28 Kwietnia 2013 witam wszystkich. Mam podobny problem z wysokim zużyciem paliwa. Mam passata z 2003, 19 tdi 131 km. spala ok 10 litrów niezaleznie, czy jest -20 czy +25. auto jest wyposażone w skrzynię tiptronic. Czy ktoś może polecić w Krakowie serwis, który zbada temat? dziękuję i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #96 Napisano 29 Kwietnia 2013 witam wszystkich. Mam podobny problem z wysokim zużyciem paliwa. Mam passata z 2003, 19 tdi 131 km. spala ok 10 litrów niezaleznie, czy jest -20 czy +25. auto jest wyposażone w skrzynię tiptronic. Czy ktoś może polecić w Krakowie serwis, który zbada temat? dziękuję i pozdrawiam 10l w tiptroniku w mieście to jest dobry wynik kolego ... miałem tą skrzynię i w mieście palił 12-13 a w trasie 7-8l. Niestety za wygodę się płaci i nic z tym fantem nie zrobisz .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #97 Napisano 30 Kwietnia 2013 witam wszystkich. Mam podobny problem z wysokim zużyciem paliwa. Mam passata z 2003, 19 tdi 131 km. spala ok 10 litrów niezaleznie, czy jest -20 czy +25. auto jest wyposażone w skrzynię tiptronic. Czy ktoś może polecić w Krakowie serwis, który zbada temat? dziękuję i pozdrawiam ten opis nic nie mówi... jeżeli to jest tylko po Krakowie to ok mi też tyle pali tylko po mieście czyli w okolicach 10 litrów ... co do skrzyni.. ja często bywam w Krakowie a jadę z Lublina... pokonuję 490 km trasy i około 80 km miasta Krakowa, średni przelot trasa 100-120 km/h zwalniając w miejscowościach (raz mnie już złapali na radar więc zabolało i teraz zwalniam)... przy takiej trasie i mieście spalanie mam od 5,9 do 6,1 litra na 100 km.... sama trasa schodzę na 5,6 litra i to bez jakichkolwiek oszczędności pedału gazu. Opis sprawdzony około 8 razy w temperaturach -10 do + 20 stopni. Teraz kolega sam stwierdzi czy kolegi samochód dużo pali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s4lc Zgłoś #98 Napisano 30 Kwietnia 2013 mi mój AVF z tiptronikiem pali na autobahnie 8/9 litrów tylko jadę z maksymalną prędkością 190 na godzinę i wyładowanym autem na trasie w Polsce da się zejść poniżej 6L tylko muszę jechać 90km/h, przy poruszaniu się z prędkością 140 km/h mam zużycie powyżej 7 litrów, po mieście to totalna kapa 10 jak nic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poochini Zgłoś #99 Napisano 8 Maja 2013 Witam U mnie AVF na luzie pali 0,8l/h. Natomiast po powrocie z Mazur, średnie wyszło mi 5,9l z 160km. 440km było 'trasą' i jakaś autostrada koło Strykowa, gdzie pogoniłem go do 180km/h na chwile. Natomiast krótkie odcinki po 5-20km, ale bez świateł na drodze, tylko same skrzyżowania były po 6,2l. Generalnie OK, na baku zrobiłem 1130km. Zastanawia mnie to spalanie na luzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shark690 Zgłoś #100 Napisano 8 Maja 2013 (edytowane) witam ja też, mam AVF, na luzie pali 0,7-0,8/h. w mieście spala mi tak od 9-11l/100km, bynajmniej komp mi tak pokazuje. Cosik dużo z moim poprzednim AFN'em, chociaż wiem że auto na PD pali więcej. Edytowane 8 Maja 2013 przez shark690 ewenetualnie muszę sprawdzić vagiem, kąt synchronizacji i czujnik temp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach