rugby13 Zgłoś #421 Napisano 14 Marca 2013 Czy to temat o spalaniu ? czy o napedzie 4WD , dla oszczędnych najlepszy jest rower . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ernieball Zgłoś #422 Napisano 14 Marca 2013 Czy to temat o spalaniu ? czy o napedzie 4WD , dla oszczędnych najlepszy jest rower . Przeczytaj dokładnie temat. Minusem 4WD jest np: spalanie to co się czepiasz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passat 4motion Zgłoś #423 Napisano 15 Marca 2013 Przeczytaj dokładnie temat.Minusem 4WD jest np: spalanie to co się czepiasz. czy ja wiem czy taki minus to spalanie cos za cos jak to sie mowi masz 4WD to musisz sie liczyc z tym ze nie spali Ci 5L tylko troche wiecej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariusz198012 Zgłoś #424 Napisano 15 Marca 2013 czy ja wiem czy taki minus to spalanie cos za cos jak to sie mowi masz 4WD to musisz sie liczyc z tym ze nie spali Ci 5L tylko troche wiecej nie trochę ale sporo to jest minus 4x4 bo w zimie 9 w mieście a w trasie 7 a jak ktoś pisze ze pali mu 5 litrów jak kolega w postach wyżej to jest śmieszny i chyba nie przekracza 2000 obrotów. a latem auto załadowane i w trasie udał mi się zejść najniżej do 6.5 (trasa Wrocław - Gdańsk) minus jest to wielki ale frajda w zimie nie do opisania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rugby13 Zgłoś #425 Napisano 15 Marca 2013 Minusem 4WD jest np: spalanie to co się czepiasz. Nie popadajmy w paranoję z tym spalaniem , trochę rozsądku .Włączenie klimatyzacji też odbija się na zbiorniku więc klima to plus czy minus? Oczywiście nie oczekuję odpowiedzi na to pytanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
webi Zgłoś #426 Napisano 15 Marca 2013 (edytowane) Nie odzywałem się żeby nie ciągnąć tematu spalania, ale tym razem jest to dla kogoś śmieszne… Kolego Darku, to było wałkowane na tym i innych forach. Silniki zasilane przez VP pala mniej i to wyraźnie. Passat którym jeżdżę nigdy nie pokazał średniego spalania na poziomie 8 litrów, 7 l. zdarzyło się kilkukrotnie w ciągu 6 lat. Ostatnie spalanie jakie sprawdzałem, to 5,6 z 1400 km. Co racja, rzadko przekraczam ale 3000 obrotów (poniżej 2000 obrotów spalanie wzrasta). Skoro piszesz o spalaniu A3 to nie cytuj kolegi który pisze o Passacie. A wyglądało to tak: Cytat Zamieszczone przez mariusz_skc Zobacz posta "Jedynie taki minus to brakuje już mu skrzyni przy większych prędkościach(optymalna prędkość wg mnie to jest 140-150km/h).Z bagażnikiem dachowym, pełnym bagażnikiem i 4 osobami śmignie bez problemu po trasie wyszedł 6.5l" A twoja odpowiedź to: "Takie spalanie na trasie (wg mnie duże) to wina Torsena, ośka nawet w PD przy tych prędkościach spala ciut ponad 5." . Masz rację, moja wypowiedź powinna brzmieć: "Takie spalanie na trasie to wina Torsena, ale to norma. Ośka nawet w PD przy tych prędkościach spala mniej." Więc co mieliśmy myśleć? a to że masz Paska PD który przy 150km-160km/h załadowany na full spala ciut ponad 5L.Więc się nie dziw, że koledzy Ci o bajkach napisali. Tu też racja, można tak to odebrać, chociaż piszący o bajkach porównywali to z VW Borą której bliżej do A3 niż do Passka. Reasumując Jeżeli ktoś szuka Passata B5 Syncro/4Motion i ważne dla niego jest zużycie paliwa, to należy się zastanowić jak będzie używany. Napędzany silnikiem z VP będzie oszczędniejszy w mieście i w trasie, ale z wyłączeniem autostrad przy prędkościach po wyżej 130 km/h Napędzany silnikiem z PD znacznie dynamiczniejszy często 6-cio biegowy, w mieście spali sporo więcej, natomiast po wyżej 130 km/h różnica w spalaniu maleje. Jeżeli chodzi o przeglądy aut z Torsenem, to nic im nie grozi, ale są diagności którzy sprawdzają skuteczność nie na rolkach a na placu. Nie wiem czy to zgodne z przepisami ale zdarzyło się to w dwóch rożnych stacjach. Na naszym forum spotkałem opinię o uszkodzeniu zawieszenia szarpakami. Wg mnie jest to zbędne badanie bo większość diagnostów nie jest w stanie znaleźć zużytego sworznia. Ktoś kto zna to zawieszenie nie potrzebuje szarpaków. Edytowane 15 Marca 2013 przez webi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawid41333 Zgłoś #427 Napisano 15 Marca 2013 kolega Webi bardzo fajnie to opisał i zgadzam się z jego opinią, zwłaszcza po tym co usłyszałem od mechaników o tych autach:) PD spalają wyraźnie więcej i nie tylko z napędami ale również pozostałe. Tdi 110 km jest najoszczędniejsze podobnie 90 km ale ich nie stosowano w syncro:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sikor Zgłoś #428 Napisano 15 Marca 2013 To i ja się odezwę, choć długo tylko obserwowałem. Mam Syncro 1.9 tdi 110. Spalanie w trasie przy ok. 100 km/h 5.3 l. Przy cyklu pół miasto, pół autostrada ok. 6.3 l. Silnik kręcę do samego końca (robiłem pół roku temu turbinę i cały osprzęt, bo ktoś jeździł jak dziadek i w tej chwili wolę wszystko przedmuchiwać na trasie) Tak jak kolega wyżej napisał, jeszcze lepszym wyborem było by tdi 90 km, ale nie można mieć wszystkiego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #429 Napisano 15 Marca 2013 Panowie, to że 4x4 spala więcej to jest to oczywiste. Kolejne posty na temat spalania będą nagradzane ostrzeżeniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ernieball Zgłoś #430 Napisano 16 Marca 2013 Panowie, to że 4x4 spala więcej to jest to oczywiste.Kolejne posty na temat spalania będą nagradzane ostrzeżeniem. Po co się rozpisywać na 22 strony o napędzie 4x4 - szkoda serwera. Można to w jednym zdaniu podsumować. Minusem 4x4 jest spalanie i droższe zawieszenie z tyłu, reszta same plusy. Amen Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
webi Zgłoś #431 Napisano 17 Marca 2013 (edytowane) droższe zawieszenie z tyłu Droższe, ale praktycznie niezniszczalne, pochodzi z A6. To wahaczowe zawieszenie niezależne i to dzięki niemu passek 4motion prowadzi się tak przyjemnie. A może jestem nieobiektywny bo lubię tą skorupę. Zastanawiałem się na jakie auto go zmienić, ale nie znalazłem jeszcze następcy. No chyba że Subaru XV 2.0D Edytowane 17 Marca 2013 przez webi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maxtor360 Zgłoś #432 Napisano 17 Kwietnia 2013 Witam! Dołączam się do tego tematu gdyż nie mam już siły do mojego AFN'a. Zawsze coś nietak z silnikiem itp. chyba wygrał tą nierówną walkę No i ostatnio sporo słyszałem o 2.8 30v no i teraz naprawdę poważnie się zastanawiam nad jego kupnem. I tu nasuwa mi się jedno pytanie którego po przeczytaniu tematu nie znalazłem, a mianowicie: mój passat przy wchodzeniu szybciej w zakręty idealnie wpasowywuje się przodem, za to tył leci bardzo podobnie jak w tylnonapędowym samochodzie. Czy 4x4 zniweluje to zjawisko czy może je nawet pogłębić? Samochodem z napędem 4x4 jeździłem może z dwa razy w życiu dlatego pytam :wstyd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariusz198012 Zgłoś #433 Napisano 23 Kwietnia 2013 Witam proszę o podpowiedz czy wolne obroty w moim silniku AVF 4x4 na poziomie 915-920 obr/min są ok? (przy rozgrzanym silniku) gdzieś czytałem ze w napędzie 4x4 mają być wyższe ale czy takie jak podałem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PassatTdiSyncr Zgłoś #434 Napisano 28 Kwietnia 2013 witam ja niedawno skończyłem właśnie swap tdi do passata vr6 syncro i próbach na śniegu jest dla mnie oczywiste, że napęd 4x4 ma same zalety zarówno przy ruszaniu na śliskiej nawierzchni jak i przy jeździe po suchym całkiem inaczej się prowadzi niż ośka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pauliosss Zgłoś #435 Napisano 28 Kwietnia 2013 Od póki mam 4x4 to wolę jeździć po mokrej nawierzchni niż po suchej. Prowadzenie bajka w zakrętach nawet z esp wymiekają, a w zimie można sobie wychodzić z zakrętów jak Kubica i to bez żadnych dodatkowych umiejętności. Prowadzi sie tam, gdzie chcesz, start ze skrzyżowania jak mokra nawierzchnia, albo błoto pośniegowe nie ma żadnego bełtania w miejscu. Co do spalania, mam AFN 110km i pali tyle mi co i ośka, nie wiem czemu inni uważają że pali te litr więcej, po założeniu boxa spalanie na trasie do 90km/h 4.6L nie do uwierzenia, ale prawdziwe. W zimie trzeba uważać, bo ciągnie pięknie na lodzie czy śniegu, ale gorzej z hamowaniem, depniesz zaraz na zegarach 120, a zatrzymać się już gorzej. Nie mam napisu syncro na klapie, mina kierowców którzy kręca w miejscu na skrzyżowaniu bezcenna idzie jak z torpedy. Doceniłem 4x4 i raczej ośki już nie kupię. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mpat Zgłoś #436 Napisano 29 Kwietnia 2013 Ja również nie zamieniłbym już 4motion na przedni napęd. Poprzednio miałem golfa IV 4motion i wiem że z tym napędem wszędzie dojadę (jedyny ogranicznik to prześwit ), a podjazd do domu mam długi i bardzo stromy. I za 6 lat tylko raz była sytuacja ze za pierwszym podejściem 4x4 nawet nie dało rady. Także ja polecam i nie wyobrażam sobie zimy bez 4x4 (przynajmniej na wsi). Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ivor-pl Zgłoś #437 Napisano 1 Maja 2013 Co by nie mówić, przewaga 4WD jest przebajeczna - auto nieporównywalnie lepiej trzyma się drogi w porównaniu do 2WD, kto raz jeździł w zimie, bądź podczas deszczu to wie o czym mowa... różnica odnośnie 2WD jest ogromna... Dodatkowo 4WD pozwala nam łatwiej wyratować się z potencjalnej opresji - każde koło pracują na naszą korzyść oczywiście jak wiemy co robić :-) Wady: Większe spalania - i tutaj to norma - fizyki się nie obejdzie. Dodatkowo większe skomplikowanie vs 2WD co potencjalnie może grozić większymi kosztami eksploatacji, ale z tym jest różnie - niektóre modele 4WD vs 2WD były nawet odporniejsze... Jak dla mnie przewagi są znacznie większe niż minusy - każdy sam może sobie odpowiedzieć ile jest warte jego życie i zdrowie - będzie wiadomo czy warto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #438 Napisano 1 Maja 2013 Panowie, 4WD to poprostu bajka. Jedyne male minusy jaki zauwazaja uzytkownicy to wieksze spalanie o 0.5l . Poprzedni pasek 2WD palil srednio 6,5l a nowy 4WD srednio 7l na setke. Ale ten minus spalania nie jest takim minusem jakby sie komus wydawalo, porownujac stosunki masy do mocy. Pasek B6 2WD 1.9tdi 105KM 1450kg, Pasek B7 4WD 2.0tdi 140KM 1650kg. Jaki wniosek? Jakby paska 2WD doladowac dwoma pasazerami po 100kg, spali wiecej niz 4WD...... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #439 Napisano 1 Maja 2013 (edytowane) Jaki wniosek? Jakby paska 2WD doladowac dwoma pasazerami po 100kg, spali wiecej niz 4WD...... no co Ty-tak to nie działa-200kg to za mało dodatkowej masy dla diesla z FWD aby zrekompeksować ,,straty'' wynikające z 4WD ale jeśli trzymamy się tematu, to 4WD zawsze wygrywa i niewielkie różnice spalania to pikuś Edytowane 1 Maja 2013 przez Blop Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
John Zgłoś #440 Napisano 1 Maja 2013 Przy 10 tys rocznie, za paliwo wydamy 500 zł więcej. To i tak pikuś w porównaniu do droższych części zamiennych - mając na uwadze wszystkie marki, nie tylko passat'a. Decydując się na jakiś 4x4 najpierw sprawdziłbym, czy nie ma jakiś kwiatków w postaci łożyska sprzedawanego wyłącznie z piastą (np octavia), albo jakiś wyjątkowo drogich amortyzatorów. Napęd na 4 koła jest ok, ale jak bym się miał co dzień bujać nim do pracy, to już bym się zastanowił, czy jest sens dopłacać za to 4x4. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach