vipereeek Zgłoś #1 Napisano 16 Listopada 2013 (edytowane) W odpowiedzi na liczne prośby oraz zapytania na priv postanowiłem zrobić małe Fotostory dotyczące czyszczenia pompowtryskiwaczy za pomocą preparatu Liqui Moly Diesel. Spośród wielu preparatów na rynku zdecydowałem się na niemiecki produkt Liqui Moly (płukanka do silników wysokoprężnych). Dlaczego? sam nie wiem, zadecydowała chyba jego niska cena oraz dobre opinie o tym produkcie. Parametry pompowtryskiwaczy przed zabiegiem: Korekcje: -0.89, 0.78, 0.33, -0.26 Bipy: 19, 23, 44, 26 ... jak widać tragedii nie ma, ale postanowiłem sprawdzić czy czyszczenie coś jeszcze poprawi. Lista potrzebnych rzeczy: - Preparat Liqui Moly - 500ml (nr. 2666) - ok 2 mb wężyka silikonowego - złączka plastikowa - trójnik plastikowy - opaski zaciskowe (Norma 8-15) - 4 szt. - filterek paliwa (Filtron PS 842) - butelka plastikowa Preparat kupiłem na allegro, wąż wraz ze złączkami w sklepie rolniczym, filterek w zaprzyjaźnionym sklepie motoryzacyjnym, a butelka jak zawsze prosto z biedronki. Wszystko łączymy w następujący sposób: Podłączenie filtra paliwowego przed czyszczeniem ... a tak powinno to wyglądać po połączeniu wszystkich klamotów. Na specjalną prośbę właścicieli paszczurów z tzw. chłodnicą paliwa. :ok Uwaga, schemat rozrysowany za pomocą ETK'a (osobiście nie czyściłem auta z tego typu układem zasilania). Wyjścia filtra paliwa mostkujemy krótkim wężem mocując go objemkami zaciskowymi. Odpięte węże podłączamy odpowiednio, zasilający do filterka paliwa, powrotny do trójnika. Jak już wszystko mamy połączone, odpalamy silnik (powinien być rozgrzany, min. 80'C). Silnik przez cały czas powinien pracować na różnych prędkościach obrotowych! W moim przypadku, preparatu wystarczyło na ok. 30min. w tym parę porządnych ,,przegazówek,,. Uwaga! Gasimy silnik zanim środek zużyje się do końca, w innym przypadku zapowietrzymy sobie układ na cacy. Wszystko demontujemy w odwrotnej kolejności i łączymy ze sobą jak należy. Wnioski: Na pierwszy rzut oka widać dobre właściwości czyszczące preparatu, czego dowodem jest bardzo zabrudzony filtr paliwa. … a teraz konkrety. Korekcje nieznacznie się poprawiły, o dziwo wartości Bip'ów wyraźnie się zmniejszyły. Auto stało się zdecydowanie żwawsze, sam silnik pracuje równiej oraz ciszej. Reasumując, jestem zadowolony z przeprowadzonego zabiegu, efekt końcowy przewyższa nikłe koszta potrzebne do jego wykonania. P.S. Nie jestem właścicielem firmy Liqui Moly, nie pracuję w niej, nie mam też w niej żadnych udziałów (a szkoda). Nie dostaję też (niestety) żadnej prowizji ze sprzedaży oraz reklamowania tego produktu.:haha Uwagi i opinie mile widziane. Pozdrawiam. Edytowane 12 Stycznia 2014 przez vipereeek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
manki Zgłoś #2 Napisano 16 Listopada 2013 Bedzie trzeba pomyśleć na wiosne,faktycznie troche syfu wyssało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malin_kk Zgłoś #3 Napisano 16 Listopada 2013 Czyli działa ...... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #4 Napisano 16 Listopada 2013 ciekawe ciekawe ... :hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Żabol1505732874 Zgłoś #5 Napisano 16 Listopada 2013 Tez chce cos podobnego zrobic na wiosne:) A ze zapytam, moglbys Viper;p opisac jak robiles te logi na pw? chodzi czy statyczne czy jak:D bo troche zielony jestem;p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Suruwa Zgłoś #6 Napisano 16 Listopada 2013 Używałem w Mercedesie i również pomagalo, auto mniej palilo i ciszej pracowało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcol Zgłoś #7 Napisano 16 Listopada 2013 Świetny opis, w końcu załapałem o co biega z tym połączeniem trójnika. Proponuję przenieść do Warsztatu! Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CinekL1 Zgłoś #8 Napisano 17 Listopada 2013 Dokładnie ten środek z liqui moly znam od kilku lat. Największe wrażenie zrobił na mnie podczas czyszczenia układu wtryskowego w golfie I 1,6d z kosmicznym przebiegiem, gdzie już po dwóch minutach cala zawartość puszki była czarna a po przepaleniu całego preparatu rozszczelniła się uszczelka pokrywy pompy wtryskowej - silnik po tym zabiegu nie do poznania! Również polecam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jamcito Zgłoś #9 Napisano 17 Listopada 2013 Witam. A czy tym preparatem i tym sposobem można czyścić wtryski w AFN? Czy do coś da i czy jest sens? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neon Zgłoś #10 Napisano 17 Listopada 2013 A nie prościej wlać do zbiornika paliwa i wyjezdzic paliwo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jamcito Zgłoś #11 Napisano 17 Listopada 2013 Pytanie tylko czy jak rozcieńczysz ten preparat to czy zachowa on swoje właściwości i spełni swoje zadanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #12 Napisano 17 Listopada 2013 A czy tym preparatem i tym sposobem można czyścić wtryski w AFN? Jak najbardziej. A nie prościej wlać do zbiornika paliwa i wyjezdzic paliwo? Testowane wcześniej na aucie szwagra. Skuteczność zerowa. :sciana Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1980 Zgłoś #13 Napisano 17 Listopada 2013 Witam, czyli warto spróbować.:hmm Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #14 Napisano 18 Listopada 2013 vipereeek a jakbym wlał wlał go do filtra paliwa przy wymianie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lenin Zgłoś #15 Napisano 18 Listopada 2013 Przeciez w filterku masz syf z pompy a nie z wtryskow;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #16 Napisano 18 Listopada 2013 vipereeek a jakbym wlał wlał go do filtra paliwa przy wymianie? Tak na logikę, to pompa paliwowa ze zbiornika momentalnie by ci wymieszała preparat z paliwem w baku mocno go osłabiając. Po za tym zwróć uwagę na stan mojego filterka po przeprowadzonym czyszczeniu. Spokoju by mi to nie dało, od razu musiał bym kupić drugi. Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotr1971 Zgłoś #17 Napisano 19 Listopada 2013 (edytowane) Witam, Vipereeek podałbyś jakiegoś linka do tej płukanki, nie wiem gdzie oni to wsadzili, bo nawet na stronce polskiej Liqui nie mogę tego znaleźć Pozdrowionka Już nie trzeba, znalazłem, ale schowali go głęboko :-). Dla zaintersowanych podaję linka: http://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Oczyszczacz-wtryskiwaczy-DIESEL-SPULUNG/23 Do zobaczenia na szosie Aha jeszcze jedna sprawa, dlaczego nie mogę zdjęć sobie przekopiować, żeby później jakoś to ogarnąć? Vipereeek możesz na to coś zaradzić? Edytowane 19 Listopada 2013 przez Piotr1971 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #18 Napisano 19 Listopada 2013 Vipereeek podałbyś jakiegoś linka do tej płukanki, nie wiem gdzie oni to wsadzili, bo nawet na stronce polskiej Liqui nie mogę tego znaleźć Ja brałem od tego sprzedawcy. http://allegro.pl/czysci-wtryski-diesel-spulung-liqui-moly-2666-oryg-i3713147017.html?source=mlt Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LADA Zgłoś #19 Napisano 19 Listopada 2013 rowniez przetestowalem kilka roznych dodatkow do paliw i oleju i polecam srodki liqui moly , na poczatku auto ucichlo i to znaczaco , znikly poranne stuki ,latwiej zapal z rana i na postoju spalanie spadlo z 0.9-0,7 na 0,5-0,7 bipy i korekcje zaraz po mniejsze obecnie ciut lepiej niz przed , u kolegi w polowce po dodaniu do baku i do oleju oil additiv auto odrzylo lepiej sie wkrecalo i poprawila sie praca silnika , jak dla mnie dziala .pozder Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomselek Zgłoś #20 Napisano 21 Listopada 2013 mam prosbe czy moglibyscie rzucic fachowym okiem czy moje pompowtryskiwacze sa ok poniewz zauwazylem zwiekszony pobor paliwa nieco zamulony samochod oraz na biegu jalowym czasami szarpnie Tuesday,25,October,2011,17:52:58 028 906 021 GL,,1.9l R4 EDC 00SG 1446, ,Group A:,'011,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running ,,Engine speed,Specified MAP,Actual MAP,Duty cycle,,,,,,,,,, ,TIME,,,,Boost Valvle,TIME,,,,,TIME,,,, Marker,STAMP, /min, mbar, mbar, %,STAMP,,,,,STAMP,,,, ,0.01,861,938.4,948.6,24.7,,,,,,,,,, ,0.40,861,938.4,958.8,24.7,,,,,,,,,, ,0.80,861,938.4,958.8,24.7,,,,,,,,,, ,1.20,861,938.4,948.6,24.7,,,,,,,,,, ,1.60,861,938.4,948.6,24.7,,,,,,,,,, ,1.98,861,938.4,948.6,24.7,,,,,,,,,, ,2.38,861,938.4,948.6,24.7,,,,,,,,,, ,2.78,861,938.4,958.8,24.7,,,,,,,,,, ,3.17,861,938.4,948.6,24.7,,,,,,,,,, ,3.57,861,938.4,958.8,24.7,,,,,,,,,, ,3.97,861,938.4,948.6,24.7,,,,,,,,,, ,4.37,861,938.4,948.6,24.7,,,,,,,,,, ,4.77,861,938.4,958.8,24.7,,,,,,,,,, ,5.17,861,938.4,948.6,24.7,,,,,,,,,, ,5.57,861,938.4,958.8,24.7,,,,,,,,,, Friday,09,March,2012,10:40:11 028 906 021 GL,,1.9l R4 EDC 00SG 1446, ,Group A:,'011,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running ,,Engine speed,Specified MAP,Actual MAP,Duty cycle,,,,,,,,,, ,TIME,,,,Boost Valvle,TIME,,,,,TIME,,,, Marker,STAMP, /min, mbar, mbar, %,STAMP,,,,,STAMP,,,, ,0.01,1176,1570.8,1020.0,24.7,,,,,,,,,, ,0.36,1260,1591.2,1071.0,25.1,,,,,,,,,, ,0.76,1323,1632.0,1122.0,24.7,,,,,,,,,, ,1.16,1386,1672.8,1173.0,29.5,,,,,,,,,, ,1.55,1449,1713.6,1224.0,30.7,,,,,,,,,, ,1.93,1533,1754.4,1285.2,33.5,,,,,,,,,, ,2.33,1617,1785.0,1377.0,35.1,,,,,,,,,, ,2.71,1701,1825.8,1479.0,38.6,,,,,,,,,, ,3.11,1806,1876.8,1611.6,41.8,,,,,,,,,, ,3.50,1911,1938.0,1774.8,53.8,,,,,,,,,, ,3.88,2016,1948.2,1968.6,61.8,,,,,,,,,, ,4.28,2121,1948.2,2131.8,67.7,,,,,,,,,, ,4.66,2247,1948.2,2233.8,72.9,,,,,,,,,, ,5.05,2331,1948.2,2305.2,78.5,,,,,,,,,, ,5.45,2436,1948.2,2386.8,86.9,,,,,,,,,, ,5.83,2541,1948.2,2458.2,93.2,,,,,,,,,, ,6.23,2625,1948.2,2499.0,94.4,,,,,,,,,, ,6.62,2709,1948.2,2529.6,94.4,,,,,,,,,, ,7.00,2772,1948.2,2529.6,94.4,,,,,,,,,, ,7.40,2856,1948.2,2529.6,94.4,,,,,,,,,, ,7.78,2919,1948.2,2550.0,94.4,,,,,,,,,, ,8.17,3003,1948.2,2570.4,94.4,,,,,,,,,, ,8.57,3066,1948.2,2570.4,94.4,,,,,,,,,, ,8.95,3129,1948.2,2570.4,94.4,,,,,,,,,, ,9.35,3192,1948.2,2570.4,94.4,,,,,,,,,, ,9.74,3234,1948.2,2570.4,94.4,,,,,,,,,, ,10.12,3171,1060.8,2570.4,94.4,,,,,,,,,, ,10.52,3192,1020.0,1897.2,59.8,,,,,,,,,, ,10.90,2583,989.4,1519.8,57.8,,,,,,,,,, ,11.29,1911,958.8,1315.8,49.0,,,,,,,,,, ,11.69,1344,958.8,1193.4,45.8,,,,,,,,,, ,12.07,987,958.8,1122.0,24.7,,,,,,,,,, ,12.47,840,958.8,1071.0,24.7,,,,,,,,,, ,12.85,861,958.8,1050.6,24.7,,,,,,,,,, ,13.24,861,958.8,1030.2,24.7,,,,,,,,,, ,13.64,840,958.8,1009.8,24.7,,,,,,,,,, ,14.02,861,958.8,999.6,24.7,,,,,,,,,, ,14.42,861,958.8,999.6,24.7,,,,,,,,,, ,14.81,861,958.8,999.6,24.7,,,,,,,,,, ,15.19,861,958.8,989.4,24.7,,,,,,,,,, ,15.59,861,958.8,989.4,24.7,,,,,,,,,, ,34.02,1260,1601.4,1224.0,25.1,,,,,,,,,, ,34.42,1281,1601.4,1234.2,24.7,,,,,,,,,, ,34.82,1302,1611.6,1244.4,24.7,,,,,,,,,, ,35.22,1302,1632.0,1244.4,25.5,,,,,,,,,, ,35.62,1323,1642.2,1264.8,25.9,,,,,,,,,, ,36.00,1344,1652.4,1285.2,26.7,,,,,,,,,, ,36.40,1365,1662.6,1305.6,27.5,,,,,,,,,, ,36.79,1386,1672.8,1315.8,28.3,,,,,,,,,, ,37.17,1407,1693.2,1346.4,29.1,,,,,,,,,, ,37.57,1449,1713.6,1377.0,29.9,,,,,,,,,, ,37.95,1470,1723.8,1397.4,31.1,,,,,,,,,, ,38.34,1491,1744.2,1448.4,32.3,,,,,,,,,, ,38.74,1533,1754.4,1479.0,33.1,,,,,,,,,, ,39.12,1575,1774.8,1530.0,35.9,,,,,,,,,, ,39.52,1617,1785.0,1591.2,37.5,,,,,,,,,, ,39.91,1638,1805.4,1642.2,40.6,,,,,,,,,, ,40.29,1680,1815.6,1703.4,47.0,,,,,,,,,, ,40.69,1743,1836.0,1785.0,53.0,,,,,,,,,, ,41.07,1785,1866.6,1866.6,55.4,,,,,,,,,, ,41.46,1848,1907.4,1938.0,57.4,,,,,,,,,, ,41.86,1911,1938.0,2019.6,60.6,,,,,,,,,, ,42.24,1974,1948.2,2091.0,64.5,,,,,,,,,, ,42.64,2037,1948.2,2152.2,69.3,,,,,,,,,, ,43.03,2100,1948.2,2213.4,73.3,,,,,,,,,, ,43.41,2142,1948.2,2264.4,77.7,,,,,,,,,, ,43.81,2226,1948.2,2305.2,82.9,,,,,,,,,, ,44.19,2289,1948.2,2325.6,86.5,,,,,,,,,, ,44.58,2352,1948.2,2335.8,91.6,,,,,,,,,, ,44.98,2520,1948.2,2335.8,94.4,,,,,,,,,, ,45.36,2457,1948.2,2335.8,94.0,,,,,,,,,, ,45.76,2541,1948.2,2325.6,94.4,,,,,,,,,, ,46.15,2583,1948.2,2346.0,94.0,,,,,,,,,, ,46.53,2625,1948.2,2335.8,94.4,,,,,,,,,, ,46.93,2688,1948.2,2335.8,94.4,,,,,,,,,, ,47.31,2751,1948.2,2325.6,94.4,,,,,,,,,, ,47.71,2793,1948.2,2305.2,94.0,,,,,,,,,, ,48.10,2835,1948.2,2284.8,94.0,,,,,,,,,, ,48.48,2898,1948.2,2295.0,94.0,,,,,,,,,, ,48.88,2961,1948.2,2284.8,94.4,,,,,,,,,, ,49.26,3003,1948.2,2284.8,94.4,,,,,,,,,, ,49.65,3024,1948.2,2142.0,92.4,,,,,,,,,, ,50.05,3024,1948.2,1785.0,92.4,,,,,,,,,, ,50.43,3045,1948.2,1642.2,92.4,,,,,,,,,, ,50.83,3045,1948.2,1570.8,92.4,,,,,,,,,, ,51.22,3066,1948.2,1519.8,92.4,,,,,,,,,, ,51.60,3066,1948.2,1499.4,92.4,,,,,,,,,, ,52.00,3087,1948.2,1468.8,92.4,,,,,,,,,, ,52.38,3024,1020.0,1366.8,92.4,,,,,,,,,, ,52.77,2961,999.6,1183.2,92.4,,,,,,,,,, ,53.17,2814,989.4,1091.4,92.4,,,,,,,,,, ,53.55,2415,969.0,1060.8,92.4,,,,,,,,,, ,53.95,1869,958.8,1050.6,92.4,,,,,,,,,, ,54.34,1407,958.8,1040.4,92.4,,,,,,,,,, ,54.72,1029,958.8,1030.2,92.4,,,,,,,,,, Friday,23,August,2013,19:44:32 038 906 019 BJ,,1.9l R4 EDC 0000SG 0812, ,Group A:,'011,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running ,,Engine speed,Spec. intake press.,Actual intake press.,D.cycle MAP,,,,,,,,,, ,TIME,2850-3150,,,,TIME,,,,,TIME,,,, Marker,STAMP, /min, mbar, mbar, %,STAMP,,,,,STAMP,,,, ,0.01,1008,1509.6,1009.8,19.9,,,,,,,,,, ,0.36,1071,1560.6,1030.2,19.9,,,,,,,,,, ,0.75,1113,1581.0,1060.8,19.9,,,,,,,,,, ,1.15,1155,1621.8,1081.2,20.7,,,,,,,,,, ,1.55,1218,1662.6,1111.8,19.9,,,,,,,,,, ,1.93,1260,1703.4,1132.2,21.5,,,,,,,,,, ,2.33,1323,1774.8,1162.8,21.5,,,,,,,,,, ,2.73,1386,1836.0,1203.6,21.9,,,,,,,,,, ,3.13,1449,1907.4,1254.6,23.5,,,,,,,,,, ,3.53,1533,1958.4,1315.8,26.3,,,,,,,,,, ,3.93,1596,2009.4,1397.4,24.7,,,,,,,,,, ,4.33,1659,2040.0,1479.0,27.5,,,,,,,,,, ,4.73,1743,2091.0,1560.6,32.7,,,,,,,,,, ,5.11,1827,2091.0,1642.2,36.3,,,,,,,,,, ,5.51,1911,2091.0,1713.6,40.6,,,,,,,,,, ,5.91,2016,2091.0,1785.0,43.0,,,,,,,,,, ,6.31,2100,2091.0,1795.2,43.4,,,,,,,,,, ,6.71,2205,2091.0,1805.4,43.8,,,,,,,,,, ,7.11,2289,2091.0,1825.8,45.4,,,,,,,,,, ,7.51,2394,2091.0,1856.4,47.0,,,,,,,,,, ,7.91,2478,2091.0,1876.8,47.0,,,,,,,,,, ,8.30,2583,2091.0,1876.8,46.6,,,,,,,,,, ,8.70,2667,2091.0,1907.4,48.2,,,,,,,,,, ,9.10,2772,2091.0,1938.0,47.0,,,,,,,,,, ,9.48,2856,2091.0,1978.8,46.6,,,,,,,,,, ,9.88,2919,2091.0,2019.6,47.4,,,,,,,,,, ,10.28,3003,2091.0,2040.0,47.0,,,,,,,,,, ,10.68,3087,2091.0,2060.4,47.8,,,,,,,,,, ,11.08,3171,2091.0,2091.0,47.8,,,,,,,,,, ,11.46,3234,2091.0,2101.2,48.6,,,,,,,,,, ,11.86,3297,2091.0,2101.2,49.4,,,,,,,,,, ,12.26,3360,2091.0,2101.2,49.8,,,,,,,,,, ,12.65,3402,2091.0,2101.2,50.2,,,,,,,,,, ,13.05,3465,2091.0,2101.2,51.4,,,,,,,,,, ,13.45,3528,2091.0,2121.6,51.8,,,,,,,,,, ,13.85,3591,2091.0,2121.6,52.6,,,,,,,,,, ,14.25,3654,2091.0,2142.0,53.4,,,,,,,,,, ,14.65,3696,2091.0,2152.2,54.6,,,,,,,,,, ,15.05,3759,2091.0,2142.0,54.2,,,,,,,,,, ,15.45,3822,2091.0,2142.0,55.8,,,,,,,,,, ,15.83,3885,2091.0,2131.8,55.0,,,,,,,,,, ,16.23,3927,2091.0,2111.4,55.4,,,,,,,,,, ,16.63,3990,2091.0,2101.2,55.8,,,,,,,,,, ,17.01,4032,2091.0,2111.4,55.8,,,,,,,,,, ,17.41,4095,2080.8,2111.4,56.2,,,,,,,,,, ,17.81,4137,2080.8,2111.4,56.6,,,,,,,,,, ,18.21,4179,2070.6,2101.2,56.6,,,,,,,,,, ,18.61,4242,2070.6,2091.0,57.4,,,,,,,,,, ,19.00,4284,2060.4,2070.6,56.6,,,,,,,,,, ,19.40,4305,2050.2,2060.4,57.8,,,,,,,,,, ,19.80,4368,2040.0,2050.2,56.6,,,,,,,,,, ,20.18,4368,2029.8,2040.0,56.6,,,,,,,,,, ,20.58,4431,2019.6,2029.8,56.2,,,,,,,,,, ,20.98,4452,2009.4,2019.6,56.2,,,,,,,,,, ,21.38,4494,1999.2,2009.4,56.6,,,,,,,,,, ,21.78,4515,1999.2,2009.4,55.8,,,,,,,,,, ,22.17,4536,1978.8,1999.2,55.0,,,,,,,,,, ,22.57,4557,1968.6,1978.8,56.2,,,,,,,,,, Prosze o pomoc czy z tych logow wynika uszkodzenie powypryskiwawczy lub turbo bede wdzieczny za odpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach