Skocz do zawartości

CinekL1

  • Liczba zawartości

    13
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O CinekL1

  • Urodziny 30.07.1984

Informacje osobiste

  • Imię
    Marcin
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Rawicz

Samochód

  • Silnik
    B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
  • Rok produkcji
    2000
  1. Jak już to nowy i oryginalny. Kupiłem febi działał tydzień, zmieniłem na hellę i też po kilku dniach padł, kupiłem oryginał (też hella) i hula piąty rok! Różnica w cenie między sklepem a serwisem to 5 zł, więc warto do serwisu podjechać.
  2. Witam, znalazłem kilka wątków odnośnie EGRa, jednak nie znalazłem odpowiedzi na kilka pytań: 1. Czy podczas prawidłowego testu zaworu EGR silnik powinien dusić się(kilka razy zgasł) jakby nie miał powietrza do spalania oleju napędowego? 2. O czym świadczy takie duszenie się - o awarii samego zaworu (był czyszczony) czy raczej o nieprawidłowym funkcjonowaniu elektrozaworu (N18) sterujacego jego pracą? Silnik jak w opisie czyli AVF Z góry dziękuję za jakiekolwiek wskazówki.
  3. Po regeneracji pompowtrysków w silniku AVF miałem podobny problem tzn była moc, silnik pracował bardzo dobrze a dawka się pokiełbasiła z tym, że na minus tzn była poniżej zalecanego przedziału. Jak się okazało winny był soft napisany do pompek przed regeneracją - wgranie standardowego softu rozwiązało problem.
  4. Witam, najskuteczniej będzie rozwiercić nitonakretkę i zacisnąć nową - trzeba tylko mieć odpowiednia nakrętkę no i nitownicę do nitonakrętek. Sama operacja zaciśnięcia to pikuś.
  5. Dokładnie ten środek z liqui moly znam od kilku lat. Największe wrażenie zrobił na mnie podczas czyszczenia układu wtryskowego w golfie I 1,6d z kosmicznym przebiegiem, gdzie już po dwóch minutach cala zawartość puszki była czarna a po przepaleniu całego preparatu rozszczelniła się uszczelka pokrywy pompy wtryskowej - silnik po tym zabiegu nie do poznania! Również polecam
  6. Witam, mam problem z wyciekiem oleju spod pokrywy zaworów od strony turbiny. Problemy w tym miejscu pojawiły się po wymianie pompowtryskiwaczy - przy ostatnim zakładaniu pokrywy dwie z czterech śrub nie trzymały - próbowałem uszczelnic to siliconem, ale bez rezultatu. Przerabiał ktoś podobny temat? Przychodzą mi do głowy dwa rozwiązania - rozkalibrowanie otworów na większy gwint i dorobienie śrub albo rozkalibrowanie otworów i zastosowanie jakichś gwintowanych tulejek, żeby zostały oryginalne śruby. Jeżeli ktoś ma doświadczenie w tym temacie proszę o jakieś informacje.
  7. Witam, odświeżę troche temat, bo mam podobne objawy jak kolega w pierwszym poście. Moja historia wygląda tak: kupiłem passata z silnkiem AVF. Autko od początku jeździło i odpalało super - jedno co mnie zastanawiało too spalanie na postoju w okolicach 1,0l/h i zawyżone wartości średniego spalania. Podjechałem do tunera, który dopasował mi pompki do sterownika - spalanie na postoju w okolicach 0,5-0,6l/h, wartości średniego spalania zgadzały się z dystrybutorem. Jedyne co zauważyłem to zimą (poniżej -5 stopni) zanim się silnik rozgrzał (po wyłączeniu świec a przed osiągnięciem 90 stopni) obroty mocno falowały. W lipcu wymieniłem rozrząd. Okazało sie, że pasek był jakiś taki luźnawy. Nowy pasek, napinacz itd, ustawione na znaki, synchronizacja ustawiona na 0 i spalanie na postoju w okolicach 0,3 chwilami nawet 0,2l/h. Co za tym idzie pojawiła się nierówna praca silnika na biegu jałowym. Jeżeli jest uruchomiona klima lub jest na wzbogaconej mieszance zaraz po odpaleniu pracuje bardzo równo. W ślad za spadkiem dawki paliwa na biegu jałowym dwie pompki zaczęły się dziwnie zachowywać - wcześniej miały korekcje w okolicach 1,6 i -1,6 , aktualnie po odpaleniu korekcje są bliskie zeru, ale wystarczy, żeby trochę przegazować i wzrastają aż prawie do 3 i tak zostają mimo pracy silnika na biegu jałowym. zamierzam zmienić uszczelniacze pompek i porządnie je wyregulować(z zegarem) zanim podejmę decyzję o ich regeneracji. czy dobrze myślę? może ktoś coś podpowie na co jeszcze ew. mogę zwrócić uwagę? PS pojechałem do tego samego tunera, co wcześniej pracował 1,5 godziny i rozłożył ręce, bo wszystko z jego strony jest ok.
  8. Kurcze szukam i szukam i znaleźć nie mogę - w związku z tym ponawiam prośbę o dane potrzebne do montażu pompowtryskiwaczy w AVFie.
  9. Zainspirował mnie tytuł wątku "ciekawostka z pompowtryskami" - u siebie też mam ciekawostkę z pompowtryskami. Mam silnik AVF i pompki z końcówkami AA. Moja ciekawostka zaczęła się wraz z wymianą kompletnego rozrządu - po jego wymianie nagle spadła dawka na wolnych obrotach z 5mg do ok 2,5-3mg. Rozrząd ustawiliśmy jak trzeba-synchronizacja po pierwszym odpaleniu w okolicach +1-natychmiast poprawiliśmy i jest 0. Wracając do zaniżonej dawki to wiąże się z tym fakt, że korekcja pompowtryskiwacza na drugim cylindrze skoczyła z +1,6 do +2,8. Szukałem, czytałem i jakoś nie potrafię sam tego wyjaśnić...przeregulowałem luz pompowtryskiwacze i jedyny efekt jest taki, że dawka na biegu jałowym jeszcze bardziej spadła. Jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy to wymienić uszczelniacze na pompkach. czy ktoś miał podobny przypadek? albo chociaż pomysł o co tu chodzi? Dodam jeszcze, że poza bardzo niską dawką oraz związaną z tym nie do końca równą pracą (uspokaja się pod większym obciążeniem np klima) na biegu jałowym nie występują żadne inne usterki tzn: odpala z półobrotu, jedzie normalnie, nie dymi, spalanie w normie. PS gdyby ktoś miał dane na temat montażu pompowtrysków w AVF-ie to proszę o podesłanie- przyda się o przy wymianie uszczelnień
  10. Witam, poszukuję danych na temat regulacji pompowtryskiwaczy w silniku AVF, ponieważ opisy do oporu i cofnąć o 180 stopni mnie nie przekonują jeżeli ktoś może proszę o podanie momentu dokręcania i kąta odpuszczania. Z góry dziękuję za odpowiedź.
  11. Dwa lata temu zacząłem stosować diesel skydd- taki skandynawski dodatek zalecany szczególnie na zimę. Warto!
  12. Miałem to samo u siebie 2 razy - pierwszy raz niedługo po zakupie - okazało się, że mama zdecydowanie za niskie ciśnienie w kołach, drugi raz zaraz po wymianie zawieszenia i końcówek drążków, po ustawieniu zbieżności spokój:)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności