Skocz do zawartości
tom-998

[Instrukcja] Automatyczne Światła Drogowe - Passat B7

Rekomendowane odpowiedzi

INSTRUKCJA MONTAŻU AUTOMATYCZNYCH ŚWIATEŁ DROGOWYCH W PASSACIE B7

 

Light Assist działa mniej więcej tak, że kiedy włączymy asystenta świateł drogowych po przekroczeniu 60 km/h włączają się światła drogowe, kiedy z naprzeciwka nadjeżdża pojazd z włączonymi światłami bądź wjedziemy w oświetlony teren (np. teren zabudowany) światła automatycznie przełączają się na światła mijania.

 

 

Potrzebne części

 

- Lusterko wewnętrzne z kamerą – 5K0 857 511 B (cena na allegro 250-400 zł)

 

se734_DLA1.jpg

gk222_DLA7.jpg

 

- Osłona lusterka prawa - 5K0 858 548 9B9

- Osłona lusterka lewa - 5K0 858 547 9B9

 

rj956_DLA8.jpg

 

- Oprawa wtyczki 6 pinowa (stare lusterko) - 8E0 971 834

 

8e0971834.jpg

 

- 3 x Zestaw przewodów – 000 979 017 E

 

- Oprawa wtyczki 8 pinowa (nowe lusterko) – 8K0 971 833

 

8k0971833.jpg

 

- 4 x Zestaw przewodów – 000 979 034 E

 

000979034e.jpg

 

- Taśma izolacyjna parciana

 

- Przewody w dwóch kolorach

 

 

 

Opis adaptera i wiązki

 

Nasze stare lusterko ma kostkę 6 pinową natomiast nowe z kamerą kostkę 8 pinową. Te dwa dodatkowe piny to CAN High i CAN Low. Kostkę ze starego lusterka (6 pin)można podłączyć do nowego (8 pin) na kilka sposobów. Ja wybrałem opcję bezinwazyjną przy użyciu adaptera i taka opcję opiszę.

 

Wtyczka 8 pinowa to wtyczka o numerze 8K0 971 833 , którą wpinamy w wtyczkę 8 pinową nowego lusterka

 

Wtyczka 6 pinowa to wtyczka o numerze 8E0 971 834 , którą wpinamy we wtyczkę, która dotychczas była podłączona do starego lusterka

 

Pin 1 wtyczki 8 pinowej ------> Pin 1 wtyczki 6 pinowej (+)

Pin 2 wtyczki 8 pinowej ------> Pin 2 wtyczki 6 pinowej (-)

Pin 3 wtyczki 8 pinowej ------> Pin 16 interfejsu diagnostycznego magistrali danych (CAN High)

Pin 4 wtyczki 8 pinowej ------> Pin 4 wtyczki 6 pinowej (sterownik drzwi kierowcy)

Pin 5 wtyczki 8 pinowej ------> Pin 5 wtyczki 6 pinowej (sterownik drzwi kierowcy)

Pin 6 wtyczki 8 pinowej ------> Pin 6 wtyczki 6 pinowej (lampka oświetlenia wnętrza)

Pin 8 wtyczki 8 pinowej ------> Pin 6 interfejsu diagnostycznego magistrali danych (CAN Low)

 

Jak łatwo wywnioskować pin 7 w wtyczce 8 pinowej i pin 3 w wtyczce 6 pinowej pozostają w adapterze wolne.

 

Tak wygląda gotowy adapter

 

hj6_DLA5.jpg

 

 

 

Jeżeli chcemy wpiąć się bezinwazyjnie w interfejs diagnostyczny magistrali danych możemy zrobić sobie adapter umożliwiający nam podłączenie do CAN H i CAN L a jeżeli zajdzie potrzeba powrót do rozwiązania fabrycznego. Potrzebne części i instrukcja dostępna w poniższym linku.

 

http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=62514

 

 

Montaż i podłączenie

 

Demontujemy lusterko wewnętrzne.pdf

 

Demontujemy lampkę oświetlenia wnętrza.pdf

 

Demontujemy górną osłonę słupka A.pdf

 

Demontujemy osłonę na nogi po stronie kierowcy.pdf

 

zh385_DLA9.jpg

 

1. Wtyczkę 6 pinową od starego lusterka wraz z wiązką wciągamy pod podsufitkę (widoczna na powyższym zdjęciu).

 

2.Wtyczkę 8 pinową naszego adaptera przeciągamy z pod podsufitki do miejsca zamontowania lusterka.

 

3.Drugą wtyczkę naszego adaptera (6 pinową) podpinamy do wtyczki 6 pinowej starego lusterka, którą wciągneliśmy pod podsufitkę.

 

4.Pozostałe dwa przewody naszego adaptera (CAN H i CAN L) przeciągamy używając np., twardszego przewodu) przez podsufitkę w kierunku lewego słupka następnie w dół wzdłuż słupka A oraz nad nogami kierowcy aż do interfejsu diagnostycznego magistrali danych, który znajduje się w przestrzeni na nogi, strona kierowcy, w pobliżu zespołu pedałów.

 

Sposób poprowadzenia wiązki

2.JPG

 

Miejsce zamontowania interfejsu magistrali danych

Interfejs diagnostyczny magistrali danych.pdf

 

5.Przewód CAN High podłączamy do pinu 16 złącza 20 pinowego interfejsu diagnostycznego magistrali danych, przewód CAN Low podłączamy do pinu 6 złącza 20 pinowego interfejsu diagnostycznego magistrali danych. Możemy to zrobić przy użyciu adaptera o którym pisałem wcześniej. Poniżej zdjęcie mojego adaptera.

 

wx356_DLA6.jpg

 

6.Zakładamy nowe lusterko, wpinamy kostkę w lusterko, montujemy osłony lusterka, lampkę, osłonę słupka A, osłonę nad nogami

 

 

 

Tak to wygląda po zamontowaniu i podłączeniu

 

cu668_DLA2.jpg

qq24_DLA3.jpg

 

 

 

Kodowanie

 

1.Wchodzimy w 19-CAN Gateway, wchodzimy w listę połączeń i zaznaczamy 20-Asyst.św.drogowych. Następnie wciskamy zapisz konfigurację.

 

2.Wchodzimy w 09-Centr.Zesp.Elektr., wchodzimy w Kodowanie-07, następnie w pomocnik długiego kodowania i w bajcie 11 zaznaczamy bit 3. (Jeżeli bajt jedenasty nie jest opisany korzystamy z Lcode2)

 

3.Wchodzimy w 20-Asyst.Św.Drogowych, wchodzimy w Kodowanie-07, następnie w pomocnik długiego kodowania i w bajcie 0 wybieramy rodzaj świateł jaki mamy zamontowany w samochodzie (bi ksenony lub halogenowe) a w bajcie 1 ruch lewostronny badź prawostronny. Pozostałe wartości pozostawiamy bez zmian.

 

kv505_DLA4.jpg

 

 

 

Dodatkowe wskazówki

Aby ułatwić sobie dostęp do Interfejsu diagnostycznego magistrali danych warto odkręcić nawiewy na nogi kierowcy. W tym celu wyciągamy podręczny schowek po stronie kierowcy, wykręcamy widoczną tam śrubkę i wyciągamy nawiew. Minuta roboty a bez tego jest ciężko.

 

Przewody CAN H i CAN L powinny być skręcone

 

Przewody 000 979 034 E do kostki 8 pinowej są dość drogie (30-40 zł za sztukę), można zastosować przewody 000 979 017 E ale wtyczki w nich są węższe i aby wszystko pasowało należy rozebrać wtyczkę od nowego lusterka i spiłować nieco końcówki.

Edytowane przez Bimbasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękujemy Tomek,

poszło do warsztatu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Super instrukcja i naprawde warta montazu. U mnie ta funkcja dziala rewelacyjnie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zakodował już ktoś LightAssist w b6?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A był dostępny w B6?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A był dostępny w B6?

Dostępne nie, ale widziałem, że montują to b6 tylko jest problem z kodowaniem, znalazłem gościa z niemiec który zrobił to w swojej b6, ale nie mogę tego zakodować tak jak on. Myślałem, że już ktoś to na forum rozpracował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że teraz będę lamma :)

 

namierzyłem kostkę 20 pinową i tam can L i H (piny 6 i 16) są już zajęte - do nich mam się tylko dolutować prawda?? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zajete to trzeba lutowac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
namierzyłem kostkę 20 pinową i tam can L i H (piny 6 i 16) są już zajęte - do nich mam się tylko dolutować prawda??

 

Dolutować albo

 

 

Jeżeli chcemy wpiąć się bezinwazyjnie w interfejs diagnostyczny magistrali danych możemy zrobić sobie adapter umożliwiający nam podłączenie do CAN H i CAN L a jeżeli zajdzie potrzeba powrót do rozwiązania fabrycznego. Potrzebne części i instrukcja dostępna w poniższym linku.

 

http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=62514

 

Ja zastosowałem właśnie taki adapter.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja zastosowałem właśnie taki adapter.

 

Czytałem - dzięki. :)

 

Adapter wepnę później w bardziej dostępne miejsce, bo mi się nie chce na okrągło rozbierać pół auta żeby się tam dostać :)

 

Dolutować

 

W gwoli poukładania - ta kostka od CAN gateway jest niebieska. się naszukałem dziadyngi jak głupi, a ona za wygłuszeniem była ukryta :)

 

Dzisiaj powinno być gotowe - jak nie zacznie padać :)

Edytowane przez Roozga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy mi sie udalo.

Zakodowalem sterownik ale nie bylo w module komfortu bitu 3 w bajcie 11 (lcode2 pomogło).

Zobacze odczas jazdy w nocy czy działa. Żadnych błędów nie wywaliło i kodowanie zostało przyjęte.

 

Martwi mnie tylko kilka rzeczy. Przycisk lusterka nie podświetla sie, znaczy raz go widziałem podświetlonego. Ten obok świeci na zielono po włączeniu i lusterko po zakrycia czujnika naświetlenia i poświeceniu w ten drugi działa, tak samo zewn, ściemniają się. Jak jestem w trybie testów to mogę również wywołać ściemnienie, ale jest jeszcze opcja high beam po can i tu nic się nie dzieje.

Jak zgasiłem światła w garażu to zapaliłem długie. Po zapaleniu światła w garażu długie nie zgasły.

 

Zastanawiam się jak przetestować. Nie pojawiło mi się nic nowego na wyświetlaczu. Sprawdzę więc podczas jazdy do pracy jutro rano. Ale coś mi się nie podoba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Roozga napisał:
Przycisk lusterka nie podświetla sie, znaczy raz go widziałem podświetlonego.

Wszystko ok. Jak będzie ciemno przycisk będzie świecił, prawdopodobnie jest sterowany czujnikiem zmierzchu.

Roozga napisał:
Jak zgasiłem światła w garażu to zapaliłem długie. Po zapaleniu światła w garażu długie nie zgasły.

I tak właśnie powinno być. Jak zapaliłeś długie to wyłączyłeś system (musiałeś nacisnąć przełącznik od długich dwa razy). Jak jest ciemno ustaw światła na auto, włącz zapłon i poczekaj aż się zapalą światła (mijania) potem raz naciśnij przełącznik od świateł długich i powinna się pojawić ikonka świateł z literką A obok temperatury (w dalszym ciągu włączone powinny być światła mijania). Światła przełączą się na długie dopiero wtedy kiedy pojedziesz i przekroczysz 60 km/h, nie będzie oświetlenia ulicznego, nic przed tobą nie pojedzie i nic nie pojedzie z naprzeciwka. Światła długie wyłączają się z kolei kiedy z przeciwka jedzie samochód, samochód jedzie w tym samym kierunku i zbliżymy się na odpowiednią odległość lub kiedy prędkość spadnie poniżej 30 km/h.

Nie wiem czy rano jak pojedziesz do pracy nie będzie zbyt jasno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

5:00 jest ciemno.

Dzieki za info, popracuje nad tym:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I tak właśnie powinno być. Jak zapaliłeś długie to wyłączyłeś system (musiałeś nacisnąć przełącznik od długich dwa razy). Jak jest ciemno ustaw światła na auto, włącz zapłon i poczekaj aż się zapalą światła (mijania) potem raz naciśnij przełącznik od świateł długich i powinna się pojawić ikonka świateł z literką A obok temperatury (w dalszym ciągu włączone powinny być światła mijania). Światła przełączą się na długie dopiero wtedy kiedy pojedziesz i przekroczysz 60 km/h, nie będzie oświetlenia ulicznego, nic przed tobą nie pojedzie i nic nie pojedzie z naprzeciwka. Światła długie wyłączają się z kolei kiedy z przeciwka jedzie samochód, samochód jedzie w tym samym kierunku i zbliżymy się na odpowiednią odległość lub kiedy prędkość spadnie poniżej 30 km/h.

Wszystko ładnie, pięknie w teorii, a powiedź Tomku jak to się sprawdza w praktyce ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja używam tego systemu na bieżąco i działa super. Jedynie kiedy jadę drogą i do skrzyżowania dojeżdża samochód z prawej lub lewej strony to zmieniam sam światła bo kamera nie widzi świateł co jest sprawą oczywistą.

Na pewno prawdopodobieństwo oślepienia mniejsze niż w przypadku manualnej zmiany a światła drogowe są wykorzystane do maksimum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oki, sprawdzone, wszystko działa jak należy. koszt zamknąłem w 350 PLN z lusterkiem i całą otoczką w postaci wtyczek i kabli :)

Dzięki za pomoc

 

Zbieram graty na kolejne triki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy do passata b7 variant pasuje lusterko z kamerą z innych modeli ( sharan polo ....) je zeli tak to o jakich numerach?

jestem na początku tej drogi - zbieram części, b7 mam dopiero miesiąc i od tego udogodnienia chciałbym zacząć. Proszę o sugestie i podpowiedzi

 

Michał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy może być lusterko z końcówką "C" ? i czym się różnią od tej z "b"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam passata b7 2012 z ledami i xenonami doswietlajacymi zakrety, dzis dzwonilem do serwisiu VW odnosnie doposażenia auta w Dynamic Light Assist. Odpowiedz jaka otrzymalem troche mnie zaszokowała. Mianowice uslyszalem, ze nie ma takiej mozliwosci dolozenia systemu, poniewaz jest to zbyt skomplikowane urzadzenie. Widzac po instrukcji kolegi nie jest to zbyt skomplikowane. Problemem jest to, ze passat jest jeszcze na gwarancji i lepiej nie ingerowac samemu :-(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lusterko z kamerą podejdzie do passata CC MY2011 ?

 

A czy może być lusterko z końcówką "C" ? i czym się różnią od tej z "b"

chyba się niczym nie różnią?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności