tom-998 Report post #1 Posted October 24, 2013 (edited) INSTRUKCJA MONTAŻU AUTOMATYCZNYCH ŚWIATEŁ DROGOWYCH W PASSACIE B7 Light Assist działa mniej więcej tak, że kiedy włączymy asystenta świateł drogowych po przekroczeniu 60 km/h włączają się światła drogowe, kiedy z naprzeciwka nadjeżdża pojazd z włączonymi światłami bądź wjedziemy w oświetlony teren (np. teren zabudowany) światła automatycznie przełączają się na światła mijania. Potrzebne części - Lusterko wewnętrzne z kamerą – 5K0 857 511 B (cena na allegro 250-400 zł) - Osłona lusterka prawa - 5K0 858 548 9B9 - Osłona lusterka lewa - 5K0 858 547 9B9 - Oprawa wtyczki 6 pinowa (stare lusterko) - 8E0 971 834 - 3 x Zestaw przewodów – 000 979 017 E - Oprawa wtyczki 8 pinowa (nowe lusterko) – 8K0 971 833 - 4 x Zestaw przewodów – 000 979 034 E - Taśma izolacyjna parciana - Przewody w dwóch kolorach Opis adaptera i wiązki Nasze stare lusterko ma kostkę 6 pinową natomiast nowe z kamerą kostkę 8 pinową. Te dwa dodatkowe piny to CAN High i CAN Low. Kostkę ze starego lusterka (6 pin)można podłączyć do nowego (8 pin) na kilka sposobów. Ja wybrałem opcję bezinwazyjną przy użyciu adaptera i taka opcję opiszę. Wtyczka 8 pinowa to wtyczka o numerze 8K0 971 833 , którą wpinamy w wtyczkę 8 pinową nowego lusterka Wtyczka 6 pinowa to wtyczka o numerze 8E0 971 834 , którą wpinamy we wtyczkę, która dotychczas była podłączona do starego lusterka Pin 1 wtyczki 8 pinowej ----- Pin 1 wtyczki 6 pinowej (+) Pin 2 wtyczki 8 pinowej ----- Pin 2 wtyczki 6 pinowej (-) Pin 3 wtyczki 8 pinowej ----- Pin 16 interfejsu diagnostycznego magistrali danych (CAN High) Pin 4 wtyczki 8 pinowej ----- Pin 4 wtyczki 6 pinowej (sterownik drzwi kierowcy) Pin 5 wtyczki 8 pinowej ----- Pin 5 wtyczki 6 pinowej (sterownik drzwi kierowcy) Pin 6 wtyczki 8 pinowej ----- Pin 6 wtyczki 6 pinowej (lampka oświetlenia wnętrza) Pin 8 wtyczki 8 pinowej ----- Pin 6 interfejsu diagnostycznego magistrali danych (CAN Low) Jak łatwo wywnioskować pin 7 w wtyczce 8 pinowej i pin 3 w wtyczce 6 pinowej pozostają w adapterze wolne. Tak wygląda gotowy adapter Jeżeli chcemy wpiąć się bezinwazyjnie w interfejs diagnostyczny magistrali danych możemy zrobić sobie adapter umożliwiający nam podłączenie do CAN H i CAN L a jeżeli zajdzie potrzeba powrót do rozwiązania fabrycznego. Potrzebne części i instrukcja dostępna w poniższym linku. http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=62514 Montaż i podłączenie Demontujemy lusterko wewnętrzne.pdf Demontujemy lampkę oświetlenia wnętrza.pdf Demontujemy górną osłonę słupka A.pdf Demontujemy osłonę na nogi po stronie kierowcy.pdf 1. Wtyczkę 6 pinową od starego lusterka wraz z wiązką wciągamy pod podsufitkę (widoczna na powyższym zdjęciu). 2.Wtyczkę 8 pinową naszego adaptera przeciągamy z pod podsufitki do miejsca zamontowania lusterka. 3.Drugą wtyczkę naszego adaptera (6 pinową) podpinamy do wtyczki 6 pinowej starego lusterka, którą wciągneliśmy pod podsufitkę. 4.Pozostałe dwa przewody naszego adaptera (CAN H i CAN L) przeciągamy używając np., twardszego przewodu) przez podsufitkę w kierunku lewego słupka następnie w dół wzdłuż słupka A oraz nad nogami kierowcy aż do interfejsu diagnostycznego magistrali danych, który znajduje się w przestrzeni na nogi, strona kierowcy, w pobliżu zespołu pedałów. Sposób poprowadzenia wiązki Miejsce zamontowania interfejsu magistrali danych Interfejs diagnostyczny magistrali danych.pdf 5.Przewód CAN High podłączamy do pinu 16 złącza 20 pinowego interfejsu diagnostycznego magistrali danych, przewód CAN Low podłączamy do pinu 6 złącza 20 pinowego interfejsu diagnostycznego magistrali danych. Możemy to zrobić przy użyciu adaptera o którym pisałem wcześniej. Poniżej zdjęcie mojego adaptera. 6.Zakładamy nowe lusterko, wpinamy kostkę w lusterko, montujemy osłony lusterka, lampkę, osłonę słupka A, osłonę nad nogami Tak to wygląda po zamontowaniu i podłączeniu Kodowanie 1.Wchodzimy w 19-CAN Gateway, wchodzimy w listę połączeń i zaznaczamy 20-Asyst.św.drogowych. Następnie wciskamy zapisz konfigurację. 2.Wchodzimy w 09-Centr.Zesp.Elektr., wchodzimy w Kodowanie-07, następnie w pomocnik długiego kodowania i w bajcie 11 zaznaczamy bit 3. (Jeżeli bajt jedenasty nie jest opisany korzystamy z Lcode2) 3.Wchodzimy w 20-Asyst.Św.Drogowych, wchodzimy w Kodowanie-07, następnie w pomocnik długiego kodowania i w bajcie 0 wybieramy rodzaj świateł jaki mamy zamontowany w samochodzie (bi ksenony lub halogenowe) a w bajcie 1 ruch lewostronny badź prawostronny. Pozostałe wartości pozostawiamy bez zmian. Dodatkowe wskazówki Aby ułatwić sobie dostęp do Interfejsu diagnostycznego magistrali danych warto odkręcić nawiewy na nogi kierowcy. W tym celu wyciągamy podręczny schowek po stronie kierowcy, wykręcamy widoczną tam śrubkę i wyciągamy nawiew. Minuta roboty a bez tego jest ciężko. Przewody CAN H i CAN L powinny być skręcone Przewody 000 979 034 E do kostki 8 pinowej są dość drogie (30-40 zł za sztukę), można zastosować przewody 000 979 017 E ale wtyczki w nich są węższe i aby wszystko pasowało należy rozebrać wtyczkę od nowego lusterka i spiłować nieco końcówki. Edited October 25, 2013 by Bimbasz Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bimbasz Report post #2 Posted October 24, 2013 Dziękujemy Tomek, poszło do warsztatu Quote Share this post Link to post Share on other sites
popiolek4 Report post #3 Posted October 25, 2013 Super instrukcja i naprawde warta montazu. U mnie ta funkcja dziala rewelacyjnie... Quote Share this post Link to post Share on other sites
TheStig Report post #4 Posted January 18, 2014 Zakodował już ktoś LightAssist w b6? Quote Share this post Link to post Share on other sites
wektor Report post #5 Posted January 22, 2014 A był dostępny w B6? Quote Share this post Link to post Share on other sites
TheStig Report post #6 Posted January 22, 2014 A był dostępny w B6? Dostępne nie, ale widziałem, że montują to b6 tylko jest problem z kodowaniem, znalazłem gościa z niemiec który zrobił to w swojej b6, ale nie mogę tego zakodować tak jak on. Myślałem, że już ktoś to na forum rozpracował. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Roozga Report post #7 Posted September 22, 2014 Wiem, że teraz będę lamma namierzyłem kostkę 20 pinową i tam can L i H (piny 6 i 16) są już zajęte - do nich mam się tylko dolutować prawda?? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bimbasz Report post #8 Posted September 22, 2014 Jak zajete to trzeba lutowac Quote Share this post Link to post Share on other sites
tom-998 Report post #9 Posted September 22, 2014 namierzyłem kostkę 20 pinową i tam can L i H (piny 6 i 16) są już zajęte - do nich mam się tylko dolutować prawda?? Dolutować albo Jeżeli chcemy wpiąć się bezinwazyjnie w interfejs diagnostyczny magistrali danych możemy zrobić sobie adapter umożliwiający nam podłączenie do CAN H i CAN L a jeżeli zajdzie potrzeba powrót do rozwiązania fabrycznego. Potrzebne części i instrukcja dostępna w poniższym linku. http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=62514 Ja zastosowałem właśnie taki adapter. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Roozga Report post #10 Posted September 22, 2014 (edited) Ja zastosowałem właśnie taki adapter. Czytałem - dzięki. Adapter wepnę później w bardziej dostępne miejsce, bo mi się nie chce na okrągło rozbierać pół auta żeby się tam dostać Dolutować W gwoli poukładania - ta kostka od CAN gateway jest niebieska. się naszukałem dziadyngi jak głupi, a ona za wygłuszeniem była ukryta Dzisiaj powinno być gotowe - jak nie zacznie padać Edited September 22, 2014 by Roozga Quote Share this post Link to post Share on other sites
Roozga Report post #11 Posted September 22, 2014 Nie wiem czy mi sie udalo. Zakodowalem sterownik ale nie bylo w module komfortu bitu 3 w bajcie 11 (lcode2 pomogło). Zobacze odczas jazdy w nocy czy działa. Żadnych błędów nie wywaliło i kodowanie zostało przyjęte. Martwi mnie tylko kilka rzeczy. Przycisk lusterka nie podświetla sie, znaczy raz go widziałem podświetlonego. Ten obok świeci na zielono po włączeniu i lusterko po zakrycia czujnika naświetlenia i poświeceniu w ten drugi działa, tak samo zewn, ściemniają się. Jak jestem w trybie testów to mogę również wywołać ściemnienie, ale jest jeszcze opcja high beam po can i tu nic się nie dzieje. Jak zgasiłem światła w garażu to zapaliłem długie. Po zapaleniu światła w garażu długie nie zgasły. Zastanawiam się jak przetestować. Nie pojawiło mi się nic nowego na wyświetlaczu. Sprawdzę więc podczas jazdy do pracy jutro rano. Ale coś mi się nie podoba. Quote Share this post Link to post Share on other sites
tom-998 Report post #12 Posted September 22, 2014 Roozga napisał: Przycisk lusterka nie podświetla sie, znaczy raz go widziałem podświetlonego. Wszystko ok. Jak będzie ciemno przycisk będzie świecił, prawdopodobnie jest sterowany czujnikiem zmierzchu. Roozga napisał: Jak zgasiłem światła w garażu to zapaliłem długie. Po zapaleniu światła w garażu długie nie zgasły. I tak właśnie powinno być. Jak zapaliłeś długie to wyłączyłeś system (musiałeś nacisnąć przełącznik od długich dwa razy). Jak jest ciemno ustaw światła na auto, włącz zapłon i poczekaj aż się zapalą światła (mijania) potem raz naciśnij przełącznik od świateł długich i powinna się pojawić ikonka świateł z literką A obok temperatury (w dalszym ciągu włączone powinny być światła mijania). Światła przełączą się na długie dopiero wtedy kiedy pojedziesz i przekroczysz 60 km/h, nie będzie oświetlenia ulicznego, nic przed tobą nie pojedzie i nic nie pojedzie z naprzeciwka. Światła długie wyłączają się z kolei kiedy z przeciwka jedzie samochód, samochód jedzie w tym samym kierunku i zbliżymy się na odpowiednią odległość lub kiedy prędkość spadnie poniżej 30 km/h. Nie wiem czy rano jak pojedziesz do pracy nie będzie zbyt jasno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Roozga Report post #13 Posted September 22, 2014 5:00 jest ciemno. Dzieki za info, popracuje nad tym:) Quote Share this post Link to post Share on other sites
zima18 Report post #14 Posted September 22, 2014 I tak właśnie powinno być. Jak zapaliłeś długie to wyłączyłeś system (musiałeś nacisnąć przełącznik od długich dwa razy). Jak jest ciemno ustaw światła na auto, włącz zapłon i poczekaj aż się zapalą światła (mijania) potem raz naciśnij przełącznik od świateł długich i powinna się pojawić ikonka świateł z literką A obok temperatury (w dalszym ciągu włączone powinny być światła mijania). Światła przełączą się na długie dopiero wtedy kiedy pojedziesz i przekroczysz 60 km/h, nie będzie oświetlenia ulicznego, nic przed tobą nie pojedzie i nic nie pojedzie z naprzeciwka. Światła długie wyłączają się z kolei kiedy z przeciwka jedzie samochód, samochód jedzie w tym samym kierunku i zbliżymy się na odpowiednią odległość lub kiedy prędkość spadnie poniżej 30 km/h. Wszystko ładnie, pięknie w teorii, a powiedź Tomku jak to się sprawdza w praktyce ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
tom-998 Report post #15 Posted September 22, 2014 Ja używam tego systemu na bieżąco i działa super. Jedynie kiedy jadę drogą i do skrzyżowania dojeżdża samochód z prawej lub lewej strony to zmieniam sam światła bo kamera nie widzi świateł co jest sprawą oczywistą. Na pewno prawdopodobieństwo oślepienia mniejsze niż w przypadku manualnej zmiany a światła drogowe są wykorzystane do maksimum. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Roozga Report post #16 Posted September 23, 2014 Oki, sprawdzone, wszystko działa jak należy. koszt zamknąłem w 350 PLN z lusterkiem i całą otoczką w postaci wtyczek i kabli Dzięki za pomoc Zbieram graty na kolejne triki Quote Share this post Link to post Share on other sites
MichałP Report post #17 Posted April 14, 2015 czy do passata b7 variant pasuje lusterko z kamerą z innych modeli ( sharan polo ....) je zeli tak to o jakich numerach? jestem na początku tej drogi - zbieram części, b7 mam dopiero miesiąc i od tego udogodnienia chciałbym zacząć. Proszę o sugestie i podpowiedzi Michał Quote Share this post Link to post Share on other sites
f16mysliwiec Report post #18 Posted December 24, 2015 A czy może być lusterko z końcówką "C" ? i czym się różnią od tej z "b" Quote Share this post Link to post Share on other sites
szkopczynski Report post #19 Posted February 2, 2016 Mam passata b7 2012 z ledami i xenonami doswietlajacymi zakrety, dzis dzwonilem do serwisiu VW odnosnie doposażenia auta w Dynamic Light Assist. Odpowiedz jaka otrzymalem troche mnie zaszokowała. Mianowice uslyszalem, ze nie ma takiej mozliwosci dolozenia systemu, poniewaz jest to zbyt skomplikowane urzadzenie. Widzac po instrukcji kolegi nie jest to zbyt skomplikowane. Problemem jest to, ze passat jest jeszcze na gwarancji i lepiej nie ingerowac samemu Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mysz Report post #20 Posted February 19, 2016 Lusterko z kamerą podejdzie do passata CC MY2011 ? A czy może być lusterko z końcówką "C" ? i czym się różnią od tej z "b" chyba się niczym nie różnią? Quote Share this post Link to post Share on other sites