mountaineer Zgłoś #401 Napisano 23 Września 2014 B6, które jest u mnie od nowości niebawem idzie do kuzyna. Następcą będzie Golf 7 Variant Mam nadzieję, że będę zadowolony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leszek304 Zgłoś #402 Napisano 23 Września 2014 Koledzy, ja kilka lat temu przesiadłem się do Mercedesa. Przez 3 lata jeździłem E-klasą W210 z silnikiem 2,9 TD a od niedawna ujeżdżam S-kę W220 z motorkiem 3,2 CDI. Jeśli ktoś rozważa zakup tych i podobnych modeli Mercedesa lub chciałby się co nieco dowiedzieć to chętnie odpowiem, doradzę. Passat w garażu stoi do dzisiaj, ale jeździ obecnie nim mój ojciec i innego auta sobie nie wyobraża Ciągle mam sentyment do paska.... ale nie wiem czy to byłoby taktowne przyjechać mercedesem na lokalny zlot passata Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r4d3oN Zgłoś #403 Napisano 26 Września 2014 Koledzy, ja kilka lat temu przesiadłem się do Mercedesa. Przez 3 lata jeździłem E-klasą W210 z silnikiem 2,9 TD a od niedawna ujeżdżam S-kę W220 z motorkiem 3,2 CDI. Jeśli ktoś rozważa zakup tych i podobnych modeli Mercedesa lub chciałby się co nieco dowiedzieć to chętnie odpowiem, doradzę. Passat w garażu stoi do dzisiaj, ale jeździ obecnie nim mój ojciec i innego auta sobie nie wyobraża Ciągle mam sentyment do paska.... ale nie wiem czy to byłoby taktowne przyjechać mercedesem na lokalny zlot passata Cześć mnie właśnie ciekawi koszt eksploatacji takiej eski. Motor 4.0cdi to chyba podobny motor do 3.2? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robcyk Zgłoś #404 Napisano 26 Września 2014 Po Passacie..E60 3.0D Myślę że jest wygodniejsze auto przy zachowaniu ekonomiczności + wygoda (automat) Bo to prawda jest to inna bajka inny poziom tez takiego szukam ewentualnie e65 ale z czarną skórą i w bardzo fajnym stanie trudno cos znalezć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leszek304 Zgłoś #405 Napisano 26 Września 2014 Cześć mnie właśnie ciekawi koszt eksploatacji takiej eski. Motor 4.0cdi to chyba podobny motor do 3.2? Jak najdalej od motoru 4,0 CDI. Silnik ten posiada dwie turbiny i bardzo wysoki moment obrotowy. Niestety skrzynie biegów nie wytrzymują takiego momentu i ulegają awarii. Sam silnik jest na tyle skomplikowany że warsztaty nie radzą sobie z jego naprawą a niektóre wręcz odmawiają naprawy. Tego silnika nie polecam nikomu. Natomiast 3,2 CDI jak najbardziej. Jednostka posiada 197 KM i 470 Nm, po lifcie trochę więcej. To wystarcza żeby czuć wgniecenie w fotel. Motorek to rzędowa 6-tka, która ma piękne brzmienie(bynajmniej tak mi mówią bo w środku w kabinie ja tego silnika prawie nie słyszę, mimo że to diesel). Spalanie w trasie 6,5 l. Bywały odcinki że schodziłem poniżej 6 litrów ale to była jazda po prostej na tempomacie 110km/h, a tak się raczej rzadko jeździ. Miasto to już 8 litrów. O wymianie rozrządu możesz zapomnieć, wszystkie silniki na łańcuchu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Morsart27 Zgłoś #406 Napisano 2 Października 2014 (edytowane) Panowie a tak z innej beczki, wiem ze kupuje jedno z tych aut: Audi A3, A4 B5, bądź Golf IV albo Bora w 1.9tdi. Ale tak myślę czy jest sens pchać się znowu w diesla. Tym razem częściej auto by śmigało po mieście i w krótkich odcinkach gdyż użytkowała by go narzeczona. I zastanawiam się nad silnikiem 1.8t, mimo spalania to słyszałem dobre opinie, ale co wy o tym sądzicie? Na mój rozum to chyba lepiej 1.9tdi i płacić więcej za naprawy. Niż 1.8t i może tańsze w naprawie ale spalanie to wyrówna. I oglądając filmiki zmagań tych silników to benzynę trzeba ostro kręcić na obroty żeby dala rade dieslowi... Edytowane 2 Października 2014 przez Morsart27 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robcyk Zgłoś #407 Napisano 2 Października 2014 Panowie a tak z innej beczki, wiem ze kupuje jedno z tych aut:Audi A3, A4 B5, bądź Golf IV albo Bora w 1.9tdi. Ale tak myślę czy jest sens pchać się znowu w diesla. Tym razem częściej auto by śmigało po mieście i w krótkich odcinkach gdyż użytkowała by go narzeczona. I zastanawiam się nad silnikiem 1.8t, mimo spalania to słyszałem dobre opinie, ale co wy o tym sądzicie? Na mój rozum to chyba lepiej 1.9tdi i płacić więcej za naprawy. Niż 1.8t i może tańsze w naprawie ale spalanie to wyrówna. I oglądając filmiki zmagań tych silników to benzynę trzeba ostro kręcić na obroty żeby dala rade dieslowi... Prawda jest taka ze tdi to niesmiertelne motory szczegolnie 90 i 110KM jesli masz dobry akumulator swiece zarowe to musi palić w kazdych warunkach 1.8 T dobry silnik jednak nigdy niewykreci takiego przebiegu jak diesel fakt tańsza w naprawach jest benzyna ale cena benzyny i spalanie ja niekupilbym benzyny juz nigdy ale to musisz sam ocenić teraz trudno znalezć dobre zadbane auto czy benzyne czy diesla? Sam szukam od kwietnia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobus Zgłoś #408 Napisano 8 Października 2014 Panowie, ja się chyba przesiąde na E60 3.0D...niestety na model po lifcie funduszy braknie...ale zastanawiam się po ile to chodzi za granicą np Belgia? kolo 7000€ ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #409 Napisano 8 Października 2014 Panowie, ja się chyba przesiąde na E60 3.0D...niestety na model po lifcie funduszy braknie...ale zastanawiam się po ile to chodzi za granicą np Belgia? kolo 7000€ ?sprawdź na mobile.de czy autoscout24.de. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #410 Napisano 8 Października 2014 Panowie, ja się chyba przesiąde na E60 3.0D...niestety na model po lifcie funduszy braknie...ale zastanawiam się po ile to chodzi za granicą np Belgia? kolo 7000€ ? Dobry wybór Ale nie za te pieniądze bo utopisz w tym samochodzie kilka tysięcy zł na pakiet startowy. E60 tanie w użytkowaniu nie jest Ale cholernie dobrze się prowadzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #411 Napisano 8 Października 2014 Bier od razu efke... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kapsun Zgłoś #412 Napisano 8 Października 2014 Efka to juz nie biemdabju : kumple powinno byc z przodu E Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #413 Napisano 8 Października 2014 To może E 200 D...? :hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekzks Zgłoś #414 Napisano 8 Października 2014 Prawdopodobnie jak jeszcze jest na sprzedaż to będzie AUDI A4 B6 1.8T Benzyna QUATRO 163 HP zrobione na ~190 !! Tylko trzeba sprzedać drugie auto w rodzinie Peugeota 307 1.6 HDI 110HP I będzie Passek b6 i A4 b6 :wojak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertoz Zgłoś #415 Napisano 8 Października 2014 Ja b5 juz sprzedałem, w garazu została b4. Wlasnie zakupiłem e39 525d.Obiektywnie pisząc komfort jazdy podobny do b5 poliftowej. Ale wyposazenie to juz przepasc.No i sedno sprawy sinik, wlasnie zrobilem go na 200 km/420NM...to jest cos niesamowitego....jezu jaki to ma ciąg...do 4600 obr idzie bez zadyszki..6 garów z turbo..Polecam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobus Zgłoś #416 Napisano 8 Października 2014 Dobry wybór Ale nie za te pieniądze bo utopisz w tym samochodzie kilka tysięcy zł na pakiet startowy. E60 tanie w użytkowaniu nie jest Ale cholernie dobrze się prowadzi co masz na mysli pakiet startowy? jai rocznik jest Twojej e60 ? mowisz zeby unikac rocznikow przed liftem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #417 Napisano 8 Października 2014 (edytowane) Pakiet startowy..... czyli to co by wypadało zrobić po kupnie auta Za 7k Euro nie kupisz E60 w które nie będziesz musiał inwestować. Na dzieńdobry polecą: > hamulce> 3litrowy silnik ma duże te hamulce... u mnie 324mm przód i 320mm tył. Hamulce zajebiste.... ale min felga 17" za ATE przód i tył trzeba liczyć 1400 zł (ludzie na forum piszą że tylko ORI, ja testuję TRW ale już żałuję....) >jeśli skrzynia automat to wymiana oleju obowiazkowo (od 1500 do 2000 zł) A jak się posypie sprzęgło hydrokinetyczne... lepiej nie wiedzieć Przy manualu można już przy ogladaniu auta stwierdzić czy dwumasa klęka czy nie. Chociaż silnik R6 nie robi za dużow wibracji. Olej w skrzyni manualnej dużo nie będzie kosztował. Myślę że max 400 zł. Olej w dyfrze. U mnie z racji 4x4 doszedł przedni dyfer i przekładnia rozdzielcza. > termostaty (są dwa), filtry kabinowe (są dwa) , filtr powietrza (wymiana dość wkurzająca.... czasochłonna) filtr paliwa (są dwa miejsca gdzie były montowane..) >olej w silniku 8,5-8,7 litra. > klapki w kolektorze ssącym.... bo lubie spać spokojnie Zdarza się że taka klapka wpaduje do cylindra.... co się dzieje pisać chyba nie trzeba. (zaślepki około 250 zł, lub nowy kolektor 2300 zł) Nie pytajcie co wybrałem No znalazło by się jeszcze pare rzeczy ............................................. Moje BMW jest z 2006 roku ale dostała pakiet oświetlenia z wersji LCI (po lifcie). Więc teoretycznie wygląda jak polift z zewnątrz Silnik M57 T2 o mocy seryjnej 231ps/500nm. Silnika 218ps bym unikał.... choć jest to też super silnik... ale ma pare wad jak blaszany kolektor wydechowy (lubi pękać) i dość małe turbo Zapotrzebowanie na paliwo chyba większe nawet niż u mnie. Gdyby nie wymarzony napęd 4x4...... to szukałbym BI-TURBO 272ps lub 286ps Ale przy passacie wkurzał mnie brak trakcji od 0-80km/h więc już podziękowałem. A wygłupy już mi wyszły z głowy Teraz z miejsca ruszam baaaaardzo sprawnie i mała ciekawostka... Xdrive to 40% przód i 60% tył przy dobrych warunkach. System potrafi przenieść do 100% mocy na wybraną oś. Powyżej 180km/h przód się rozłącza. I teraz.... u mnie około 280ps/600nm zjadło opony na tylnej osi.... michelin PS3 245/40 R18 do połowy bieżnika po 12 000 kilometrów Będe chyba opony zmieniał co drugą wymianę oleju :bezzebow Ale to przyspieszenie.... warte tych opon Pozdrawiam Wojtas. Edytowane 8 Października 2014 przez mnichu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Obywatel Zgłoś #418 Napisano 9 Października 2014 OMG :poddajesie Czyli jednak słuszne jest rozszyfrowywanie nazwy BMW jako Będziesz Miał Wydatki. Po Passacie chyba jednak pozostanę przy segmencie D :stop Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobus Zgłoś #419 Napisano 9 Października 2014 Mnichu! Tj. Wojtku Dzięki! To są wreszcie informacje praktyczne, których szukałem. Niestety nie wygląda to kolorowo...Autko mi się bardzo podoba, ale czy byłbym w stanie je utrzymać? Ubezpieczenie pewnie też sporo ? Temat do zastanowienia...rozumiem ze 2.0 D do takiej budy chyba nie warto brać? Zresztą pinie o tych silnikach są mocno podzielone... to moze e90 z jakas 2ką? chociaż boję sie klaustrofobii w tym aucie Tak czy siak oscylowalem przeznaczyc do 40k...wiecej na pewno nie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #420 Napisano 9 Października 2014 OMG :poddajesie Czyli jednak słuszne jest rozszyfrowywanie nazwy BMW jako Będziesz Miał Wydatki. Po Passacie chyba jednak pozostanę przy segmencie D :stop Kupisz Passata parcha to będziesz miał to samo... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach