Jump to content
Lenin

Synchronizacja na 0 i pokazuje 0.8l/h

    Recommended Posts

    Samochód: Nie passat
    Rok prod: ---

    Witam, dzis robilem synchronizacje na 0 I pali 0.8L/h

    Na 1.1 juz 0.7l/h

    Na 2.8 pali 0.5l/h

     

    Ustawilem na 0 zpowrotem.

     

    Nie pokazuje bledu czujnika polozenia walu ale mam takie wrazenie ze dziad oszukuje.

     

    Jak myslicie czy mam racje? Moze juz ktos mial taki przypadek?

     

    Myslalem rowniez czy czujnik temp wody nie klamie, ale wyglada na to ze nie bo wg vas'a wskazania ida w miare liniowo.

    Edited by Lenin

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF) 4x4
    Rok prod: 2002

    Hej

    u mnie po wymianie rozrządu w czerwcu - (serwis ASO) tez spalanie na jałowym skoczyło z 0,5 na 0,8.

    Nawet reklamowałem to u nich ale stwierdzili ze stary pasek był troche rozciągnięty a oni ustawili wszystko na "znaki" synchronizacja jest na "0"

    Pali tyle co przed wymianą bynajmniej tak mi się wydaje. na mocy nie stracił.... być może tak faktycznie jest z tym starym paskiem...

     

    ale może ktoś inny jeszcze się wypowie w tej kwestii.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2005

    Sprawdź pompowtryskiwacze. Korekcje i bipy. Pewnie któryś wtryskiwacz powoli zaczyna niedomagać stąd takie a nie inne zachowanie się silnika. Mam to samo - wiem, że 4 pompka jest zatkana (nasze kochane paliwko) i nie chodzi w zakresie. Trzy inne muszą nadganiać, by wyrównać tę czwartą.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 110KM (CBDC)BM
    Rok prod: 2009

    Witam, na forum jest wiele tematów na temat synchronizacji wałka rozrządu. Z wielu wpisów można wyczytać, że ustawienie na 0,0 dla danego silnika nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem. Ja u siebie mam chyba na 1.1 lub jakoś tak, spalanie na biegu jałowym 0,4l/h a i praca silnika dużo przyjemniejsza dla ucha niż na 0,0. Jeśli u Ciebie praca silnika poprawia się dopiero w granicznych wartościach kąta synchronizacji to może masz przestawiony rozrząd ?

     

    PS po ustawieniu kąta na 1.1 również poprawiły mi się bipy na PD.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: ---

    Jakie wskazania powinny byc dla pompek na 13 kanale I jak sprawdzic bipy? Pytam o bipy bo to juz glebsze zagadnienie I trzeba specjalizowac sie w marce zeby je znac. Ja robie wszystko od ciezarowych po osobowe wiec takich szczegolow czasami nie znam.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2005

    Na 13 norma to od -2,8 do + 2,8. Ale im bliżej zera tym lepiej. Na 23 kanale -30 do + 30. I znów im bliżej zera tym lepiej. Przekroczenie 30 to koniecznie trzeba pompkę regenerować.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 2.0 TDI 140KM (CFFB)
    Rok prod: 2012
    Jakie wskazania powinny byc dla pompek na 13 kanale

    Najlepiej jak najbliżej 0 w miarę dopuszczalny zakres to -2,8mg do +2,8mg.

    I jak sprawdzic bipy?

    Grupa 023 idealny wynik to też 0, w 1.9 TDI za wartość bardzo dobrą uważa się przedział -/+ 30.

     

    ---------- Dodano o 20:37 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:34 ----------

     

    Przekroczenie 30 to koniecznie trzeba pompkę regenerować.

    Od razu? ;) Na wynik BIPów mają wpływ min. stan połączeń wiązki PD, kąt synchronizacji czy odpowiednie ustawienie pompki.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2003
    Sprawdź pompowtryskiwacze. Korekcje i bipy. Pewnie któryś wtryskiwacz powoli zaczyna niedomagać stąd takie a nie inne zachowanie się silnika. Mam to samo - wiem, że 4 pompka jest zatkana (nasze kochane paliwko) i nie chodzi w zakresie. Trzy inne muszą nadganiać, by wyrównać tę czwartą.

     

    A tak z ciekawości mógłbyś wrzucić loga z korekcjami i bipami jak to jest u Ciebie? tak dla porównania.

    Po czym stwierdzenie że jedna jest zatkana?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001
    kąt synchronizacji czy odpowiednie ustawienie pompki.
    to akurat do bipów nie ma nic do rzeczy , i swoją drogą teorie +-30 można sobie w książki włożyć, sam mam 30-50 na + i jeździ normalnie tak jak inne auta co zlogowałem i problemu nie ma , więc słowo z posta wyżej
    Przekroczenie 30 to koniecznie trzeba pompkę regenerować.

    trzeba traktować jak objaw powoli kończącej się pompki tyle że wykluczyć pozostałe elementy ( mają być sprawne)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001

    Panowie u mnie spalanie na wyłączonych odbiornikach prądu pokazuje 1.0l bipy sięgają nawet do 70, kąt ustawiony na 0. a korekcie dwie około 1- 1.2 a dwie 1.5- 1.8 i odpukać auto pali bez zastrzeżeń jeździ, przyspiesza. jedyne co go boli to dymi na biało zanim się zagrzeje, i np jak jadę w mieście na 1-szym 2-gim biegu na niskich obrotach to zakopci tak... szaro-niebieski? kolor w mencie naglego przyspieszenia. narazie staram się nie myśleć o regeneracji..

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: ---

    Dzieki panowie, tak wiec te bipy to rzecz mi znana, myslalem ze o co innego chodzi hehehe

    Tak wszystko sie trzyma w normie, ale to normie wskazywanej przez vas czy vag ale myslalem ze dla danego kodu pompki jest zprecyzowana wartosc.

    W kazdym razie dzis zmienilem czujnik polozenia walu I okazalo sie ze mialem racje.

     

    Obecnie spalanie na postoju z ustawieniem synchronizacji na 0.0 wynosci 0.4L/h przy pelnym obciazeniu czyli swiatla, radio, nawiew. Po zalaczeniu klimy 0,7-0,8L/h wiec sadze ze klima stawia za duzy opor, pewnie ma za duzo czynnika lub za malo oleju bo nie powinna az tak obciazac co najwyzej do max 0.6l/h wg mnie. Jutro sprawdze I dam znac.

     

    ---------- Dodano o 22:57 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:50 ----------

     

    Panowie u mnie spalanie na wyłączonych odbiornikach prądu pokazuje 1.0l bipy sięgają nawet do 70, kąt ustawiony na 0. a korekcie dwie około 1- 1.2 a dwie 1.5- 1.8 i odpukać auto pali bez zastrzeżeń jeździ, przyspiesza. jedyne co go boli to dymi na biało zanim się zagrzeje, i np jak jadę w mieście na 1-szym 2-gim biegu na niskich obrotach to zakopci tak... szaro-niebieski? kolor w mencie naglego przyspieszenia. narazie staram się nie myśleć o regeneracji..

     

    Kolego w twoim przypadku to masz zywcem zaburzone rozpylanie koncowek I poprostu wtryski ''leja''. Zmien filter paliwa przy tym zalewajac nowy 3 mutelkami czyscika do wtryskow a nie dieslem. Poczekaj az bedziesz mial rezerwe. Jak zalozysz filter (rob to na goracym silniku zebys byl przygotowany) na trase I ogien na 3cim biegu na 4000-4500 onrotow non stop. Poprawe zobaczysz na kompie zaraz po powrocie.

     

    Nie wiem jak w TDI ale w CDTI oraz w DCI takie jazdy z dymieniem to norma co chwile I tak wlasnie zalatwiamy sprawe.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001
    Dzieki panowie, tak wiec te bipy to rzecz mi znana, myslalem ze o co innego chodzi hehehe

    Tak wszystko sie trzyma w normie, ale to normie wskazywanej przez vas czy vag ale myslalem ze dla danego kodu pompki jest zprecyzowana wartosc.

    W kazdym razie dzis zmienilem czujnik polozenia walu I okazalo sie ze mialem racje.

     

    Obecnie spalanie na postoju z ustawieniem synchronizacji na 0.0 wynosci 0.4L/h przy pelnym obciazeniu czyli swiatla, radio, nawiew. Po zalaczeniu klimy 0,7-0,8L/h wiec sadze ze klima stawia za duzy opor, pewnie ma za duzo czynnika lub za malo oleju bo nie powinna az tak obciazac co najwyzej do max 0.6l/h wg mnie. Jutro sprawdze I dam znac.

     

    ---------- Dodano o 22:57 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:50 ----------

     

     

    Kolego w twoim przypadku to masz zywcem zaburzone rozpylanie koncowek I poprostu wtryski ''leja''. Zmien filter paliwa przy tym zalewajac nowy 3 mutelkami czyscika do wtryskow a nie dieslem. Poczekaj az bedziesz mial rezerwe. Jak zalozysz filter (rob to na goracym silniku zebys byl przygotowany) na trase I ogien na 3cim biegu na 4000-4500 onrotow non stop. Poprawe zobaczysz na kompie zaraz po powrocie.

     

    Nie wiem jak w TDI ale w CDTI oraz w DCI takie jazdy z dymieniem to norma co chwile I tak wlasnie zalatwiamy sprawe.

     

    czy taki zabieg jest bezpieczny??

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: ---
    czy taki zabieg jest bezpieczny??

     

    Kolego jak najbardziej, od conajmniej 9 lat tak atakujemy auta klientow, a dzis tak przepychalem (chodzi o duza ilosc paliwa I duze cisnienie paliwa) 2.0TDI PD I jak reka odjol juz nie puszcza dyma przy obciazeniu.

     

    Ale w roli wyjasnienia: TAK MOZNA PRZECZYSCIC DROBNE OSADY ale jesli jest porzadne zanieczyszczenie to tylko drapanie pompki na stol I do ultradzwiekow.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001

    no dobra... kupiłem LIQUI MOLY 2666 Diesel Spulung, czekam na przesyłkę i zobaczymy. myślę że mogę zalać do obecnego filtra bo wymienialem go 2 tys km temu. jeszcze nasuwa mi się pytanie czy po zabiegu filtr zostaje ten sam? nie "pogorszy mu się"??

    i jeszcze jedno, ten czyścić nadmiarem powedruje do zbiornika o ile się nie mylę... może lepiej pominąć filter i zrobić obieg z butelki?? wtedy wypije cały specyfik bez rozcienczania??

    Edited by sivy07

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: ---

    Musi byc rozcieczony zeby sie aktywowal, to tak jak chemia do szyb;)

    Filtr nowy bo z obeznego rozpusci ci osad I poplynie do wtryskow.A co do moich dalszych dzialan to zwazylem klime I byla nabita za mocno na konto ubytku w oleju. Oproznilem uklad, uszczelnilem na nowo, wlalem olej I nabilem na nowo I smiga az szyba zamarza. A spalanie takie jak oczekiwalem 0.6l przy wlaczonej klimie.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1999

    Liqui moly nierozcieńczony działa mocniej i w takiej formie jest zalecany do układów mocno zabrudzonych.

     

    Kolega Lenin chyba się pomylił, bo diesel spulung nie ma nic wspólnego z płynem do spryskiwaczy.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2004
    diesel spulung nie ma nic wspólnego z płynem do spryskiwaczy

    Masz rację nie ma, jest stosowany do czyszczenia wtryskiwaczy (w/g mnie bdb.)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001

    wytestuje jak tylko dotrze do mnie i dam znać czy nastąpi poprawa. po stp do zbiornika brak jakiejkolwiek... na forum awensis bardzo polecają LM.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: ---

    Nie znam srodka plunge czy jak on tam sie nazywa. Znam Diesel Purge oraz Injector cleaner I te srodki musza dostac paliwa by sie aktywowac.

    Nie wnikam co na forach pizza bo to mnie nie wiele interesuje ze wsgledu na brak podparcia naukowego. Na kursach bosch wyjasniano nam ze te srodki dzialaja ale tylko w polaczeniu z paliwem I nie jest to drastyczna zmiana, czasami trzeba ponawiac czyszczenie nawet I 5 czy 10 razy. Ja ossobiscie najgorsz przypadek mialem w Volvo s60 I scanii gdzie trzeba bylo faktycznie ponad 10 razy zterroryzowac uklad zeby doczyscic wtryski jak nalezy I dymienie ustawalo.

     

    ---------- Dodano o 18:28 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:27 ----------

     

    Liqui moly nierozcieńczony działa mocniej i w takiej formie jest zalecany do układów mocno zabrudzonych.

     

    Kolega Lenin chyba się pomylił, bo diesel spulung nie ma nic wspólnego z płynem do spryskiwaczy.

     

    Nie jestem pewien czy udajesz czy to twoja prawdziwa natura? (sugeruje nie odpowiadac to pytanie retoryczne ktorego mozesz nie zrozunmiec)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2001

    koledzy bez nerwów.:zdrowko a żeby was pogodzic zrobię po swojemu i puszczę z obiegu z jakiegoś pojemnika i dodam do środka trochę diesla...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy