dtambor Zgłoś #141 Napisano 2 Kwietnia 2013 Osobiście nie spotkałem PD-ka który by nie dmuchał, ale wielu ludzi to przeraża... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szermaciej Zgłoś #142 Napisano 2 Kwietnia 2013 No ja nie znam sie za bardzo na mechanice, ale nie chce zeby mi coś konkretnego. Przez pół roku nic sie nie działo i nagle w ciągo ok 3 miesiecy dwie dolewki nie wiem po ile bo nie zwróciłem uwagi. A miesięcznie robie około 1000 do 1300 km. U mechanika jeszcze nie byłem ale mam jednego w sumie mojej rodzinie i jeszcze mnie nie naciągnąłl. Twierdził ze takie przedmuchy to normalna sprawa, pojade sprawdzi zobaczymy. ---------- Dodano o 21:57 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:54 ---------- A u ojca nie dmucha. Nie ta sama marka ale dmuchania zero i dlatego sie zaniepokoiłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emil Zgłoś #143 Napisano 7 Kwietnia 2013 No ja nie znam sie za bardzo na mechanice, ale nie chce zeby mi coś konkretnego. Przez pół roku nic sie nie działo i nagle w ciągo ok 3 miesiecy dwie dolewki nie wiem po ile bo nie zwróciłem uwagi. A miesięcznie robie około 1000 do 1300 km. U mechanika jeszcze nie byłem ale mam jednego w sumie mojej rodzinie i jeszcze mnie nie naciągnąłl. Twierdził ze takie przedmuchy to normalna sprawa, pojade sprawdzi zobaczymy. ---------- Dodano o 21:57 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:54 ---------- A u ojca nie dmucha. Nie ta sama marka ale dmuchania zero i dlatego sie zaniepokoiłem Kolego mi w AHU takie dolewki się zaczęły jak uszczelniacze w turbo puściły.Na początek sprawdził bym czy w rurach od icka niema zbyt dużo oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
devil-80 Zgłoś #144 Napisano 12 Września 2013 Panowie mi po 11000km zapaliła się kontrolka oleju i musiałem dolać ok 800ml nigdy wcześniej nie musiałem dolewać i jeździłem od wymiany do wymiany czy powinienem zacząć się martwić? Przy jakim poziomie ta pomarańczowa kontrolka oleju zapala się na bagnecie było bardzo malutko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #145 Napisano 12 Września 2013 Panowie mi po 11000km zapaliła się kontrolka oleju i musiałem dolać ok 800ml nigdy wcześniej nie musiałem dolewać i jeździłem od wymiany do wymiany czy powinienem zacząć się martwić?Przy jakim poziomie ta pomarańczowa kontrolka oleju zapala się na bagnecie było bardzo malutko. Jeżeli nie ma wycieku to trzeba sprawdzić czy turbo nie zaczyna puszczać oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
devil-80 Zgłoś #146 Napisano 12 Września 2013 (edytowane) no wycieku nie zauważyłem bo na podjezdzie sucho-kupiłem już nowy olej na wymianę fuchs titan gt1 pro c3 5w30 +filtr oleju zobaczymy co to da, wcześniej był cały czas motul 5w40. Autka ma też już swój przebieg 260 000 ale tj nie potwierdzone , więc pewnie może mieć i z 400 000. Jak sprawdzić czy turbo puszcza olej? Tzn cieknie z tej rury gumowej co idzie do IC ale z niej zawsze leciało chyba, że teraz więcej nią leci( leci tam gdzie ona łączy się z tą metalową może to wina opaski bo rura ma troszkę luzu a może tak ma być bo tak było od początku). Edytowane 12 Września 2013 przez devil-80 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #147 Napisano 12 Września 2013 Najprościej na szukajce na forum ... jest tego kilka ton stron. A jak by się szukać nie chciało odma out, dolot wyczyścić cały z IC łącznie , pojeździć z 500 km i sprawdzić dolot + zobaczysz sobie ile do dolotu idzie z odmy syfu ( oil tank) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #148 Napisano 13 Września 2013 Odma to jest samo zło ... już rok jeżdżę z odmą wyciągniętą pod furaka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tapiś Zgłoś #149 Napisano 13 Września 2013 Właśnie, bym zapomniał. Za 2 tygodnie będę u mechanika i muszę się moją odmą zająć. Niech sobie swobodnie po oddycha :lol2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek1986sz Zgłoś #150 Napisano 9 Października 2013 (edytowane) Witam, mój pasek od ostatniej wymiany po 14 tyś. wziął około 1 litr oleju autko ma przejechane 164tyś. km.Wcześniej jeździł nim mój brat i mówił że mu brało połowę tego, ale wtedy był zalany Castrolem 5w40 teraz jest zalany Mobilem 1 Esp Formuła 5w30.Czy to możliwe że na Mobilu bierze tego oleju więcej? Edytowane 10 Października 2013 przez jacek1986sz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
manki Zgłoś #151 Napisano 10 Października 2013 Witam, mój pasek od ostatniej wymiany po 14 tyś. wziął około 1 litr oleju autko ma przejechane 164tyś. km.Wcześniej jeździł nim mój brat i mówił że mu brało połowę tego, ale wtedy był zalany Castrolem 5w40 teraz jest zalany Mobilem 1 Esp Formuła 5w30.Czy to możliwe że na Mobilu bierze tego oleju więcej? a dziwisz sie?zobacz jaki olej lał twoj a jaki ty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin6622 Zgłoś #152 Napisano 10 Października 2013 a ja robie 15tys bez dolewki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek1986sz Zgłoś #153 Napisano 10 Października 2013 A może mi ktoś jaśniej to wytłumaczyć czemu tak się dzieje bo nie bardzo się na tym znam.I jeszcze jako że za niedługo pasuje wymienić mi olej chciałbym zmienić obecny na inny.Wielu forumowiczów dobrze wypowiada się o marce Motul i właśnie na taki chciałbym zmienić tylko nie bardzo wiem na jaki dokładnie. Który rodzaj tego oleju będzie najlepszy do mojego silnika ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #154 Napisano 10 Października 2013 Jacek, jeżeli chcesz Molul to bym zaproponował MOTUL SPECIFIC 5W-40, spełnia nornę 505.01 więc do Twoich pompowtrysków będzie odpowiedni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek1986sz Zgłoś #155 Napisano 14 Października 2013 A może ktoś napisać czy częsta zmiana marki oleju może mieć zły wpływ na silnik ?Chodzi mi o to że na początku był zalany castrolem 5w40 teraz jest zalany mobilem 5w30 a jako że teraz zbliża wymiana oleju to chciałbym zalać go Motulem 5w40 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek1986sz Zgłoś #156 Napisano 15 Października 2013 wypowie się ktoś ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mamis638 Zgłoś #157 Napisano 15 Października 2013 zmiana marki ma wpływ na ubytki oleju jeden jest rzadszy od drugiego .... a już szczególnie jeśli zmienia się nie wtę stronę co trzeba ... nigdy nie zmienia się oleju w górę (5w40 na 5w30) zamiast (5w40 na 5w50) robiąc coś w odwrotną stronę płucze się silnik... a co za tym idzie nagar zebrany rozpuszcza się i zapycha kanały co dobre nie jest a poza tym ubytki też świadczą o Twym stylu jazdy.... jeśli "brat" jeździł spokojnie a Ty agresywnie w łatwy sposób możesz auto zajechać.... a tak na marginesie nie wiem po co mieszać w markach? ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek1986sz Zgłoś #158 Napisano 16 Października 2013 Zmieniając olej w tamtym roku zdecydowałem się na tego mobila 5w30 za namową mechanika. Stwierdził że ten będzie lepszy do mojego silnika niż castrol 5w40, dlatego jest taki a nie inny.Co do mojego stylu jazdy to myślę że mam podobny do brata więc zastanawiam się skąd takie ubytki dodam jeszcze że dolewki zacząłem robić po jakiś 7000 km na obecnym oleju wcześniej ich nie robiłem a teraz były trzy, co jakieś 2000 km musiałem dolewać po około 300 mililitrów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin990 Zgłoś #159 Napisano 16 Października 2013 jacek1986sz Miałem podobą sytuację jak u Ciebie. Kupiłem auto które latało na castrolu, zmieniłem na mobil esp formula bo miałem większe zaufanie do tej marki. Niestety ale auto mobila też lubiło i szybko uciekał z bagnetu. Po tym powiedzmy błędzie zalałem motula specyfic i jak ręką odjął spalanie oleju spadło z 1 litra/15kkm do 0,2-0,3 wręcz nie wymagającego dolewania na dystansie 15kkm. Także polecam markę Motul. Tylko uważaj żeby nie kupić podróbki. Co do motula to później zacząłem stosować X cess albo X clean 5W40 (zawsze mylę te nazwy ale na opakowaniu jest wyraźnie napisana norma 505.01, więc zawsze kupuje odpowiedni) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek1986sz Zgłoś #160 Napisano 16 Października 2013 ktoś jeszcze się wypowie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach