Skocz do zawartości
lukaszynal

Mass Air Flow Sensor..

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli tak jak w temacie.. Błąd odczytany za pomocą VCDS a konkretnie:

17552 - Mass Air Flow Sensor (G70): Open or Short to Ground

 

brak innych błedów. Mułowatość, brak przyspieszenia.. coś jakby turbo się nie załączało.. Po przeanalizowaniu postów na forum wszystko wskazywało na przepływomierz więc zakupiłem nowy, sam rdzeń firmy Pierburg. Jednak dalej bez zmian. Wszystkie testy wykonane za pomocą VCDS świadczą o tym, że ilość zasysanego powietrza są stałe i wynoszą dokładnie 359mg/str. Wykonałem logi w trybie Basic Setting kanału 003 i załączam screena. Jak myślicie.. dalej coś nie tak z przepływką czy trzeba szukać dalej?

003.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak myślicie.. dalej coś nie tak z przepływką czy trzeba szukać dalej?
podmień przepływkę od kogoś u kogo jest ok... najtańszy wariant. Jak nie masz nikogo to daj znać na priv.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro nowa przepływka to pewnie masz zwarcie na wiązce elektrycznej do przepływki lub rozerwaną wiązkę....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm podmienić przepływkę o takim samym modelu raczej nie dam rady... ale mam jeszcze VW Polo IV 1.9 TDI 100KM. Podmiana przepływki a konkretnie samego rdzenia z tego modelu samochodu miało by jakiś sens w celu samego sprawdzenia przewodzenia sygnału w wiązce?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie nadal masz błąd? Fabrycznie powinien tam być BOSCH. Trochę walczyłem z tematem. Napisz na do mnie na priv.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, po wymianie dalej mam ten sam błąd który podałem w pierwszym poście. Racja oryginalnie jest tam przepływomierz marki Bosh który wnioskuję po dacie umieszczonej na rdzeniu był pierwszym, który był zamontowany w tym samochodzie.. Teraz kupiłem sam rdzeń marki Pierburg z resztą bardzo zachwalanej przez sprzedawcę.. Na kablu prowadzącym do czujnika widoczne są ślady przetarcia na wysokości rury prowadzącej do filtra powietrza ale nie ma tam widocznych uszkodzeń kabla..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hmm podmienić przepływkę o takim samym modelu raczej nie dam rady... ale mam jeszcze VW Polo IV 1.9 TDI 100KM. Podmiana przepływki a konkretnie samego rdzenia z tego modelu samochodu miało by jakiś sens w celu samego sprawdzenia przewodzenia sygnału w wiązce?

Możesz podstawić ten z polo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy jest niewielki postęp.. Korzystając z informacji dotyczących wartości na wtyku do przepływomierza ze strony: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1966528.html

 

zrobiłem pomiary:

Na 2 pinie - brak napięcia

Na pinie 4 - 5 V

Na pinie 5 - pokazuje mi 0 co jest całkowicie zrozumiałe.

 

Więc nie ma napięcia od akumulatora.. gdzie w takim wypadku szukać przyczyny? Jest jakiś bezpiecznik odpowiedzialny za przepływomierz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

polatałem z miernikiem koło tego paska.. Masa w wiązce jest bo podłączyłem plusa od akumulatora a masę z wtyczki i jest przepływ.. Ale nie ma za to napięcia na wiązce na pinie 2 do masy czyli zasilania od akumulatora. Orientujesz się może czy jest tam po drodze jeszcze jakiś przekaźnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznik który zabezpiecza również światła bodajże cofania, u mnie było identyko...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź jeszcze czujnik cisnienia doładowania ,czujnik ciśnienia rury dolotowej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

faktycznie.. wszystkiemu winien był bezpiecznik od świateł cofania... śmieszne ale prawdziwe.. w takim wypadku mam pytanie.. Nie chce ktoś kupić przepływomierza Pierburg? ;) Okazało się, że mój oryginalny Bosh jest nadal sprawny i całkiem nieźle sobie radzi. Załączam BS grupy 003 ;) Dziękuję wszystkim za pomoc a w szczególności Trucio oraz polonez15 ;)

przepływomierz.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam ten sam błąd u siebie w B6 2.0 TDI-PD 170KM.

Czy u ciebie jednym z objawów było wydłużone odpalanie na zimno po długim postoju? Ponad to u mnie po 3-4 dniach jeżdżenia po mieści na niedogrzanym silniku zapycha sie DPF i musze go przepalać, czyli silnik produkuje nadmiernie sadzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też są problemy z przepływką, tak przynajmniej wskazuje na VAG-u. Cztery testy, obroty w gr. 1500 i pedał w podłogę. Za każdym razem wyświetla błąd przepływki. Podmieniłem od Audi A4, identyczne nr i zachowuję się tak samo. Tzn. w niskich zakresach do 120km/h jest OK, później auto zachowuję się gorzej, 140-150km/h i nie ma siły nic więcej. Prędkość 160km/h pedał w podłogę i czekam prawie minutę aż osiągnie coś koło 180km/h a to przy 2.5tdi v6 mi się nie bardzo podoba ... Dodam, że parametry Turbiny są w normie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko w temacie zostało powiedziane .... czy tak ciężko wziąć miernik i pomierzyć kable filtr powietrza wymienić, sprawdzić dolot , zresztą za cenę nowej przepływki jak ktoś ma zamiar kupić można ECU przeprogramować u nawet domowego tunera tak by widział wartości maksymalne czyli tak jak by była funkel nówka zdrowa... na stałe ale błędów nie może powodować

Edytowane przez dev14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Mam ten sam błąd u siebie w B6 2.0 TDI-PD 170KM.

Czy u ciebie jednym z objawów było wydłużone odpalanie na zimno po długim postoju? Ponad to u mnie po 3-4 dniach jeżdżenia po mieści na niedogrzanym silniku zapycha sie DPF i musze go przepalać, czyli silnik produkuje nadmiernie sadzę.

 

Różnica przy odpalaniu w moim przypadku była znikoma.. może nieco dłużej to trwało ale niewiele.. W pierwszej kolejności sprawdź miernikiem napięcie na wtyczce przepływomierza.. Jeśli go nie ma sprawdź bezpiecznik 31, jeśli jest nie przepalony, posprawdzaj kable czy nie ma przetarć. Jeśli wszystko z napięciem jest w porządku wina leży najwidoczniej w uszkodzonym przepływomierzu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
faktycznie.. wszystkiemu winien był bezpiecznik od świateł cofania... śmieszne ale prawdziwe.. w takim wypadku mam pytanie.. Nie chce ktoś kupić przepływomierza Pierburg? ;) Okazało się, że mój oryginalny Bosh jest nadal sprawny i całkiem nieźle sobie radzi. Załączam BS grupy 003 ;) Dziękuję wszystkim za pomoc a w szczególności Trucio oraz polonez15 ;)

 

 

Mało kto mi w to wierzy:) Cieszę się, że pomogłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam was mam problem z przepływomierzem w passacie B5 1.8T mianowicie pod VAGiem 003 sprawdziłem przepływke wydaje wartość jaka mi pokazuje to 218,18 mg/R po dodaniu gazu wartości te spadają do 214 mg/R po czym jak ujmę gaz wartość ta wzrasta do 219 mg/R czy to normalne bo wydaje mi się że nie . Pomocy!

 

zaznaczam ze passat nie ma muła jeździ normalnie ale jest błąd i nie ma ssania po skasowaniu błędu przepływki ssanie sie pojawia ale po pojawieniu się błędu ssania brak ? o co kaman ?

Edytowane przez Paszczak1,8T
Przeniesiony reg.2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo nieszczelnosc w dolocie przed turbo albo przeplywka wyzionela ducha. Ja stawiam na to drugie. Poszukaj jakie wartosci powinna miec twoja przeplywka i jak zlogowac ja. Jak zlogujesz to dowiesz sie czy padla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności