GURAL Zgłoś #41 Napisano 10 Kwietnia 2011 (edytowane) [/quote ]mam podobny problem.przestaje wyć jak wcisnę sprzęgło.słychać ten dźwięk szczególnie mocno w okolicach ok 60km/h.niestety nie wiem co może być przyczyną.wymieniłem łożysko wyciskowe przy sprzęgle ale wycie nie ustało. Niestety ale łożysko/a w skrzyni. Edytowane 10 Kwietnia 2011 przez GURAL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sej34 Zgłoś #42 Napisano 10 Kwietnia 2011 czyli wymiana oleju w skrzyni niema sensu? dodam że biegi wchodzą idealnie i nic nie zgrzyta skrzynia działa bez zarzutu poza tym wyciem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sej34 Zgłoś #43 Napisano 5 Maja 2011 problem rozwiązany.to nie łożyska w skrzyni wyły tylko pompa wspomagania.zmyliło mnie to że jak wciskałem pedał sprzęgła to wycie znikało.po wymianie pompy wspomagania kompletna cisza aż miło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chmiel62 Zgłoś #44 Napisano 24 Maja 2011 (edytowane) teraz tutaj proszę o pomoc - jak mogę wymienić olej w mechanizmie różnicowym. Nawet nie mam pojęcia gdzie można skontrolować poziom. Skrzynia tiptronic 5 biegów (DDT) please Edytowane 24 Maja 2011 przez chmiel62 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chmiel62 Zgłoś #45 Napisano 27 Maja 2011 jak mogę wymienić olej w mechanizmie różnicowym no kurde nikt nie wie - choćby jak sprawdzić poziom - proszę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzej24499 Zgłoś #46 Napisano 22 Marca 2013 Witam Was. Odświeże trochę temat. Pisałem juz o przypadłości mojego paska w tamtym roku jednak teraz doszły nowe objawy jednak zaczne od początku. Otóż mojego passata od chwili kupna nękało szarpanie podzczas ruszania i drżenie całej budy podczas przyspieszania. Wizyta u mechanika zakończyła się wymianą sprzęgła na nowe oraz koła dwumasowego na zregenerowane. Jak ktoś coś kiedyś regenerował np. turbo czy dwumase to wie że dlugo na tym nie pojeździ i tak też było w moim przypadku. Jak tylko wyjechałem na pierwszą przejażdżkę żeby zobaczyć co i jak z okolic drazka zmiany biegów wydobywało się dziwne charczenie a podczas gwałtownego przyspieszania coś waliło o bude jakby poduszka od skrzyni biegów była urwana. To mnie strasznie zaniepokoiło, więc mechanik wyjął skrzynie, a dwumasa poszla na reklamacje. Po powrocie dwumasy z poprawki mechanik ponownie zamontował to ustrojstwo. Zadowolony wsiadam do auta, odpalam a tu znowu ten dziwny dźwięk(charczenie, grzechotanie jakby zsynchronizowane z prędkością obrotową silnika) bardziej słyszalne podczas jazdy, a gdy dałem w dechę znowu waliło o bude. Zalamany wróciłem do mechanika i powiedziałem mu że nie chce się bawic w tą je..ną regeneracje tylko zakładamy nówkę. Tak też się stało. Mechanik założył nowe kolo z luka, ale co dziwne o ile objawy uszkodzonej dwumasy ustąpily to charczenie z okolic drażka zmiany biegów pozostało. Pojechałem więc do innego znachora który podniosł auto na podnośniku i rozpędzał je na poszczególnych biegach, co skutkowało dziwnymi dźwiękami w tylnej części skrzyni, ale powiedział że nie wie co to może być. Wiec dalem sobie z tym spokój, kupiłem troche mat wygłuszających i upchałem ile się dało miedzy skrzynie a mieszek drażka zmiany biegów(wewnątrz auta). W tamtym tygodniu miałem trase na suwałki i gdy wracałem zauważyłem że skrzynia wyje dość głośno najbardziej na czwartym biegu, szczególnie podczas lekkiego przyspieszania i dodatkowo pojawiło się jeszcze słyszalne z tyłu auta chuczenie przy niższych prędkościach a powyżej 120km/h dudnienie, jakby lożyska czy coś? Prosze Was o pomoc co się dzieje z tym gruchotem. Czy to skrzynia pada czy może coś z tą dwumasą jest nie tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość micky Zgłoś #47 Napisano 22 Marca 2013 Witam Was. Odświeże trochę temat. Pisałem juz o przypadłości mojego paska w tamtym roku jednak teraz doszły nowe objawy jednak zaczne od początku. Otóż mojego passata od chwili kupna nękało szarpanie podzczas ruszania i drżenie całej budy podczas przyspieszania. Wizyta u mechanika zakończyła się wymianą sprzęgła na nowe oraz koła dwumasowego na zregenerowane. Jak ktoś coś kiedyś regenerował np. turbo czy dwumase to wie że dlugo na tym nie pojeździ i tak też było w moim przypadku. Jak tylko wyjechałem na pierwszą przejażdżkę żeby zobaczyć co i jak z okolic drazka zmiany biegów wydobywało się dziwne charczenie a podczas gwałtownego przyspieszania coś waliło o bude jakby poduszka od skrzyni biegów była urwana. To mnie strasznie zaniepokoiło, więc mechanik wyjął skrzynie, a dwumasa poszla na reklamacje. Po powrocie dwumasy z poprawki mechanik ponownie zamontował to ustrojstwo. Zadowolony wsiadam do auta, odpalam a tu znowu ten dziwny dźwięk(charczenie, grzechotanie jakby zsynchronizowane z prędkością obrotową silnika) bardziej słyszalne podczas jazdy, a gdy dałem w dechę znowu waliło o bude. Zalamany wróciłem do mechanika i powiedziałem mu że nie chce się bawic w tą je..ną regeneracje tylko zakładamy nówkę. Tak też się stało. Mechanik założył nowe kolo z luka, ale co dziwne o ile objawy uszkodzonej dwumasy ustąpily to charczenie z okolic drażka zmiany biegów pozostało. Pojechałem więc do innego znachora który podniosł auto na podnośniku i rozpędzał je na poszczególnych biegach, co skutkowało dziwnymi dźwiękami w tylnej części skrzyni, ale powiedział że nie wie co to może być. Wiec dalem sobie z tym spokój, kupiłem troche mat wygłuszających i upchałem ile się dało miedzy skrzynie a mieszek drażka zmiany biegów(wewnątrz auta). W tamtym tygodniu miałem trase na suwałki i gdy wracałem zauważyłem że skrzynia wyje dość głośno najbardziej na czwartym biegu, szczególnie podczas lekkiego przyspieszania i dodatkowo pojawiło się jeszcze słyszalne z tyłu auta chuczenie przy niższych prędkościach a powyżej 120km/h dudnienie, jakby lożyska czy coś? Prosze Was o pomoc co się dzieje z tym gruchotem. Czy to skrzynia pada czy może coś z tą dwumasą jest nie tak? Jeśli masz zimówki, to w 80% aktualnie używanych zimom opon to opony kierunkowe. Sprawdz więc przesuwając dłonią po biezniku po obwodzie opony w obu kierunkach czy nie czujasz pod dłonią ząbków od nierówno wycierających się klocków bieżnika opony. W oponach kierunkowych szczególnie na tylnej wleczonej osi po pewnym czasie zaczyna występować takie zjawisko i pomimo jeszcze sporej ilości bieżnika taka opona jest do wywalenia ze względu na ten hałas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzej24499 Zgłoś #48 Napisano 22 Marca 2013 Dzieki wielkie kolego za odp. A wie może ktoś co z tą skrzynia zrobić? Czy to wogole skrzyni wina? A jesli tak to wymieniac czy jest moze mozliwosc naprawy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość micky Zgłoś #49 Napisano 23 Marca 2013 Najpierw badz pewien czy Ci nie halasuja tylne opony. U mnie byl wlasnie taki dzwiek jakby padaly lozyska z tylu i wylo, a byly to wlasnie wyzabkowane opony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arczipass Zgłoś #50 Napisano 23 Marca 2013 hejka, też mam AVF(skrzynia 6biegów) i również problem ze skrzynią , u mnie jak wejdę pod auto i ręcznie kręcę kołami słychać charakterystyczne charczenie-mielenie z tyłu skrzyni i jest to prawdopodobnie łożysko, na razie nie wiem co robić, ponieważ jak zrzucę skrzynię to i trzeba by wymienić dwumasę i komplet sprzęgła,oczywiście dochodzi robota skrzyni, a to przy dobrych wiatrach razem ze 2500zł gdzieś kiedyś czytałem że padające łożyska w tej skrzyni to przypadłość jej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cieluś Zgłoś #51 Napisano 23 Marca 2013 Witam Was. Odświeże trochę temat. Pisałem juz o przypadłości mojego paska w tamtym roku jednak teraz doszły nowe objawy jednak zaczne od początku. Otóż mojego passata od chwili kupna nękało szarpanie podzczas ruszania i drżenie całej budy podczas przyspieszania. Wizyta u mechanika zakończyła się wymianą sprzęgła na nowe oraz koła dwumasowego na zregenerowane. Jak ktoś coś kiedyś regenerował np. turbo czy dwumase to wie że dlugo na tym nie pojeździ i tak też było w moim przypadku. Jak tylko wyjechałem na pierwszą przejażdżkę żeby zobaczyć co i jak z okolic drazka zmiany biegów wydobywało się dziwne charczenie a podczas gwałtownego przyspieszania coś waliło o bude jakby poduszka od skrzyni biegów była urwana. To mnie strasznie zaniepokoiło, więc mechanik wyjął skrzynie, a dwumasa poszla na reklamacje. Po powrocie dwumasy z poprawki mechanik ponownie zamontował to ustrojstwo. Zadowolony wsiadam do auta, odpalam a tu znowu ten dziwny dźwięk(charczenie, grzechotanie jakby zsynchronizowane z prędkością obrotową silnika) bardziej słyszalne podczas jazdy, a gdy dałem w dechę znowu waliło o bude. Zalamany wróciłem do mechanika i powiedziałem mu że nie chce się bawic w tą je..ną regeneracje tylko zakładamy nówkę. Tak też się stało. Mechanik założył nowe kolo z luka, ale co dziwne o ile objawy uszkodzonej dwumasy ustąpily to charczenie z okolic drażka zmiany biegów pozostało. Pojechałem więc do innego znachora który podniosł auto na podnośniku i rozpędzał je na poszczególnych biegach, co skutkowało dziwnymi dźwiękami w tylnej części skrzyni, ale powiedział że nie wie co to może być. Wiec dalem sobie z tym spokój, kupiłem troche mat wygłuszających i upchałem ile się dało miedzy skrzynie a mieszek drażka zmiany biegów(wewnątrz auta). W tamtym tygodniu miałem trase na suwałki i gdy wracałem zauważyłem że skrzynia wyje dość głośno najbardziej na czwartym biegu, szczególnie podczas lekkiego przyspieszania i dodatkowo pojawiło się jeszcze słyszalne z tyłu auta chuczenie przy niższych prędkościach a powyżej 120km/h dudnienie, jakby lożyska czy coś? Prosze Was o pomoc co się dzieje z tym gruchotem. Czy to skrzynia pada czy może coś z tą dwumasą jest nie tak? Z tego co opowiadasz jak masz nowe kompletne sprzęgło to raczej można je wykluczyć. Ja rok temu miałem też akcje remontu skrzyni i też słyszałem szumy wydobywające się od drążka zmiany biegów. Najgorzej na 4,5,6 biegu. Najlepiej dla ciebie będzie jechac na warsztat i sprawdzić tylne łożyska bo one tez powoduja takie szumy. Na nie niektórych warsztatach mają taka maszyne co rozpędza koło i sprawdzają czy łożyska nie szumią. Od razu niech na podnośniku na każdym biegu posłuchaja skrzyni czy pracuje odpowiedni czy nic nie niepokojącego nie wydobywa się z jej tylnej części. U mnie przy kręceniu nawet ręka kołem było słychać że łożyska szumią, ale ja ją wymeczyłem do końca bo ze zdiagnozowaną usterką jeździłem jeszcze kilka miesięcy Ogólnie radzę wybrac sie do sprawdzonego zakładu tylko od skrzyń to ci w kilka minut powiedzą co w niej gra. powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzej24499 Zgłoś #52 Napisano 24 Marca 2013 Dzieki kolego cieluś. Co do tego huczenia z tyłu auta to diagnoza padła na prawe tylne łożysko piasty. Luz jest niewyczuwalny gdy sprawdzać to rekami ale podczas jazdy jest juz inaczej. Mechanik wyczuł to po parunastu metrach jazdy. Co do skrzyni to i wspomniany wyżej mechanik potwierdził chrubotanie i to dość głosne z tyłu skrzyni, ale odradził mi remont a skłonny jest raczej ku wymianie. Poszukam więc jakiejś używki. Tyle że w kodach wyposażenia mam skrzynie o niby sportowych przełożeniach. Ciekawe ile w tym prawdy i jak się to ma do jazdy. A oznaczenie o ile się nie myle to FHN. Jest wogóle jakaś różnica w porównaniu do innych 5biegowych? Wysyłane z mojego Xperia S za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cieluś Zgłoś #53 Napisano 24 Marca 2013 Jeśli wymiana piątki to tak bo kosztuje grosze oczywiście w porównaniu z 6cio biegową. Szukał bym raczej dłuższej skrzyni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemolang771 Zgłoś #54 Napisano 13 Maja 2013 ma ktoś może rozmiary łozysk które znajdują sie w skrzyni 6biegowa FRK prosze o wiadomość na pw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
turek Zgłoś #55 Napisano 13 Maja 2013 hejka, też mam AVF(skrzynia 6biegów) i również problem ze skrzynią , u mnie jak wejdę pod auto i ręcznie kręcę kołami słychać charakterystyczne charczenie-mielenie z tyłu skrzyni i jest to prawdopodobnie łożysko, na razie nie wiem co robić, ponieważ jak zrzucę skrzynię to i trzeba by wymienić dwumasę i komplet sprzęgła,oczywiście dochodzi robota skrzyni, a to przy dobrych wiatrach razem ze 2500zł gdzieś kiedyś czytałem że padające łożyska w tej skrzyni to przypadłość jej Remont skrzyni z wymianą sprzęgła i dwumasy to koszt na pewno większy niż 2500 zł, sama dwumasa ze sprzęgłem to ok. 2000 zł. Wiem bo się orientowałem, u mnie na 5 i 6 biegu przy prędkości 120-140 zaczyna huczeć skrzynia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arczipass Zgłoś #56 Napisano 13 Maja 2013 wiem dlatego napisałem przy dobrych wiatrach 2500zł , zastanawiam się na razie nad zrobieniem skrzyni, dwumasa nie szarpie, sprzęgło się nie ślizga, tylko tyle że teoretycznie mam 194000 najechane i przy zrzuceniu skrzyni powinienem cały zestaw wymienić tak, żeby dwa razy nie płacić za zrzucenie skrzyni. Jutro jadę do kolesia mechanika i będziemy diagnozować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ratoschlaff Zgłoś #57 Napisano 20 Maja 2013 Proszę o poradę! Problem jest taki, że przy stałej prędkości około 60km/h zaczyna coś wyć z przodu z prawej strony. Przegub zewnętrzny jest do wymiany, ale pewnie nie on jest przyczyną tych odgłosów. Obawiam się, że może to być coś ze skrzynią. Miał ktoś podobne objawy??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach