Skocz do zawartości
wasil1

Mikrostyk (mikrowłącznik) w drzwiach

Rekomendowane odpowiedzi

Czy szybę także trzeba wyjąć?
Nie, szyby nie wyjmujesz.

Pod okrągłymi zaślepkami(zaznaczone na czerwono) znajdują się śruby uchwytu szyby. "Podjedź" mechanizmem tak, aby stały się widoczne, odkręć je, szybę zamknij-mechanizm w górę, szybę zabezpiecz przed osunięciem np. papierową taśmą, mocując ją do ramki drzwi, opuść mechanizm szyby do miejsca, w którym jest możliwe wyjęcie blachy zakrywającej.

 

oznacz.2.jpg

 

Zdjęcia zapożyczone ze strony http://www.taligentx.com/passat/maintenance/doorlockmechanism/

 

zwariowały mi lusterka, tzn jak ustawiam prawe, to ustawia się ok i wszystko działa, a jak ustawiam lewe to ustawiają się oba.
Nic nie zwariowało. Tak właśnie ma być.

oznacz..jpg

Edytowane przez tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok w niedzielę zabiorę się za rozebranie drzwi i dam znać jak poszło. A z samą wymianą stycznika w zamku mogą być jakieś problemy, czy jest to czynność w miarę prosta?

 

Dodam, że mikrostyk kupiłem taki: http://allegro.pl/mikrostyk-drzwi-vw-passat-b5-skoda-audi-seat-i4131044907.html

 

A co do lusterek to co ma na celu taki sposób ustawiania, że jak steruje się lewym to zmieniają się oba? Bo nie bardzo rozumiem czemu to miało służyć ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ok w niedzielę zabiorę się za rozebranie drzwi i dam znać jak poszło. A z samą wymianą stycznika w zamku mogą być jakieś problemy, czy jest to czynność w miarę prosta?

 

Dodam, że mikrostyk kupiłem taki: http://allegro.pl/mikrostyk-drzwi-vw-passat-b5-skoda-audi-seat-i4131044907.html

 

A co do lusterek to co ma na celu taki sposób ustawiania, że jak steruje się lewym to zmieniają się oba? Bo nie bardzo rozumiem czemu to miało służyć ;)

 

Witam,

dotarcie do zamka nie jest sprawą trudną i była wielokrotnie opisywana. Jednak wymina tego mikrowyłącznika nie należy do najprostszych. Ten który zamówiłeś jest wprawdzie taki sam jak oryginał, ale ma inne mocowanie. Adaptacja Twojego mikrowyłącznika świetnie opisana jest tutaj: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=121152#121152

Nowy mikrowyłącznik musisz idealnie ustawić, gdyż później krzywka zamka może go nie włączać/rozłączać i będą problemy.

 

Lusterka działają jak najbardziej OK. Myślę, że taki sposób działania umożliwia szybkie ustawienie osobie niższej lub wyższej wysokości obydwu lusterek.

Pozdrawiam.

Edytowane przez rycho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki za link :) A czy jest jakiś sposób na uzbrojenie alarmu kiedy mikrowłącznik pokazuje, że drzwi są otwarte? Ponieważ muszę dojeżdżać autem do pracy a trochę kiepsko zostawić otwarte na parkingu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Odkręciłem śruby trzymające szybę w prowadnicach, a i tak nie mogę zdjąć tej blaszanej obudowy. Kiedy próbuję ją zdjąć widać, że nadal trzyma w miejscach tych nitów przy prowadnicach. Jak do tego podejść? Czy wystarczy znaleźć położenie mocowania szyby w którym będzie to możliwe, czy trzeba pozbyć się tych nitów? Pozdrawiam

 

Ok, udało się zdjąć blaszaną osłonę. Ale teraz z kolei nie mogę wyjąć zamka bo trzyma linka, która idzie do klamki. Jak się z tym uporać?

Edytowane przez dexter.morgan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
śruby trzymające szybę w prowadnicach, a i tak nie mogę zdjąć tej blaszanej obudowy.
Bo szyba jest dalej w uchwytach :jasne Tomnik zaleca jej przyklejenie taśmą (chociaż wyjęcie i włożenie to mały kłopot), ale wtedy musisz zjechać prowadzeniem szyb na dół żeby uchwyty szyb oddzieliły się od niej i zdjąć blaszany boczek. Po odkręceniu trzeba go odkleić od szkieletu drzwi, trzyma dość mocno. Trzyma jeszcze zamek który jest połączony z metalowym boczkiem dwoma czarnymi plastykowymi nitami, które trzeba wybić no i najważniejsze, trzeba wyjąć wkładkę. Potem to już tylko kable będą trzymać boczek. Powodzenia :gwizdze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie mogę wyjąć zamka bo trzyma linka, która idzie do klamki. Jak się z tym uporać?
Odłącz linkę od klamki.

Link do zdjęć, przedstawiających demontaż w przednich drzwiach już Ci podałem.

Link do opisu(po polsku :) ) demontażu blachy tylnych drzwi http://forum.vw-passat.pl/threads/139962-Rozbiórka-tylnych-drzwi-FOTO-MANUAL?p=2062790&viewfull=1#post2062790

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie mogę wyjąć zamka bo trzyma linka, która idzie do klamki.
Jak odkręciłeś zamek (dwie śruby gwiazdki 12 - kątne) i wyjąłeś wkładkę zamka (ta co się w nią wkłada kluczyk) po jej odblokowaniu, to pociągasz klamkę zewn. do siebie i na tej powierzchni co się pokaże masz zaczepioną linkę idącą do zamka. Zapamiętaj jej położenie, bo jak przy montażu wepniesz zbyt naciągniętą linkę nie będziesz mógł otworzyć drzwi. I cała robota od nowa :przestraszony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mikrostyk wymieniony i nawet wszystko działa:) Dzięki za pomoc:)

Tylko u mnie ktoś coś namieszał bo ja nie mam tego cylindra gdzie się kluczyk wkłada tylko jakąś lipną zaslepkę. W dodatku nie działa tu tak, że trzymają ją te śrubki na szczycie drzwi, tylko jakiś pierścień, który żeby zdjąć trzeba rozbebeszyć całe drzwi. Ogólnie to Jest z tym straszna lipa i chyba kupię wkładkę zamka i pojadę żeby mi to w warsztacie zrobili jak należy a nie taki fajans.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ją te śrubki na szczycie drzwi, tylko jakiś pierścień
I tu jest pies pogrzebany - z tym pierścieniem. Tak Helmut wymyślił i trzeba z tym żyć. Na a wkładkę będziesz musiał dorobić pod kluczyk i znowu walka z pierścieniem. Gratuluję pomyślnej naprawy :cool

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jaki jest koszt dorobienia wkładki tak około i gdzie to można zrobić? Ten pierścień to mi wpadł gdzieś do środka drzwi i nie mogłem go zlokalizować. Da się to dokupić?

Edytowane przez dexter.morgan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Odkopię małego kotleta ale mam prośbę może nie Passat a Seat Leon i zwracam się tu do ekipy z Warszawy. Czy jest ktoś w stanie wymienić mi mikrostyki w 2/4 drzwi ? Stawiam dobry 4 pak a nawet 6 pak :)

Oczywiście jak ktoś by się podjął to dojeżdżam do niego.

 

Info prosiłbym na maila [email protected]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie pomóżcie!!!!!

 

jestem w trakcie wymiany zamka w drzwiach przednich od strony pasażera i natknąłem się na problem, jak wyjąć bębenek zamka????

 

koledzy pomóżcie!!!!

 

odkręcam tą śrubke (na zdjęciu nr. 4)

 

klamka.jpg

 

ale wkładka nadal siedzi na swoim miejscu i nie wiem co teraz.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

musisz lekko podwazyc wkretaczkiem wkładkę, powinna wyjść u mnie wyszła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zanim zaczniesz wykrecac srubke to pociagnij klamke i trzymaj w pozycji otwartej, wykrec srubke nie puszczajac klamki, i delikatnie podwaz i wyjdzie lekko:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jestem przy samochodzie i próbuje na różne sposoby, wkładka ani rusz....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a wykręciles do konca srubke? sprobuj delikatnie srubokretem podwazyc, musi wyjsc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak, śrubke wykręciłem do końca (do oporu) ale niestety wkładka za chiny nie chce wyjść.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wkładka za chiny nie chce wyjść
Wkrętak płaski owinąć szmatką (żeby nie skancerować lakieru na drzwiach i samej wkładki) i podważać wkładkę. Powinna wyjść :cool

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jaki macie patent na wyjęcie tylnej szyby?? chodzi mi jak wyciagacie te kolki co trzymaja szybe. ja probowalem wpychac do srodka ale ulamal mi sie kawalek prowadnicy i zrezygnowalem. macie jakies na to patent???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności