Gość marcc Zgłoś #1 Napisano 28 Grudnia 2006 Witam. W instrukcji obsługi VW Passata jest napisane że przekręcamy kluczyk w stacyjce (żeby zapalić siniki) niezwłocznie po zgaszeniu "spirali" (od świeć żarowych, mój silnik AFN), ale np. inne kontrolki jeszcze nie zgasły i trzeba go już odpalić. Z kolei słyszałem że takie odpalanie jeśli np. wszysktie kontrolki nie zgasły (np. od poduszek) nie jest najlepsze bo ta kontrolka może się "zawiesić" i później świeci na okrągło. Na forum czytałem że niektórzy z nas czekają na "pyknięcie" z okolic po lewej stronie kierownicy i dopiero wtedy odpalają. W zimie jak mój samochód postoi na mrozie (-3) przez jakieś 8 godzin to czekam na zgaszenie spiralki jakieś 2 s i odpalam, a dopiero gdzieś po 1 minucie jazdy słyszę jakieś "pyknięcie" z lewej strony koło bezpieczników. Samochód odpala się bez problemów chociaż o 1 -2 obroty dłużej kręci rozrusznik, ale przy takiej temperaturze to już chyba normalne. Jak jest ciepło "spiralka" szybciej gaśnie od pozostałych ikonek na desce rozdzielczej, ale i też szybcie słychać ten dźwięk (mniej więcej jak wszystkie kontrolki są zgaszone). Jak Wy zapalacie swoje silniki diesla (czy tak jak to jest opisane w książeczce obsługi)? Co to jest za "pyknięcie"? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bimbol Zgłoś #2 Napisano 28 Grudnia 2006 Jak Wy zapalacie swoje silniki diesla (czy tak jak to jest opisane w książeczce obsługi)? Co to jest za "pyknięcie"? Chyba żartujesz trochę, że będe się słuchał innych czy wysłuchiwał jakiegoś pyknięcia, aby odpalić Włącze zapłon, nie wiem czemu czekam, aż zgasną kontrolki-może z przyzwyczajenia jeźdzenia starymi ON i odpalam- o to cała moja filozofia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubotek Zgłoś #3 Napisano 28 Grudnia 2006 Silnik diesla zapala się zaraz po zgaśnięciu kontrolki od grzania świec żarowych (przynajmniej ja tak robie) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kozin Zgłoś #4 Napisano 28 Grudnia 2006 chyba że ktoś ma immo wtedy musi poczekać żeby kontrolka z kluczykiem zgasła bo inaczej porażka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #5 Napisano 28 Grudnia 2006 ja zapalam po zgaśnięciu kontrolek... ta od świec czasami świeci się dłużej czasami krócej... i nie czekam na żdane piknięcie, bo nic nie pyka, chyba że rezerwa jest albo podobne komunikaty się pojawiają na wyświetlaczu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marcc Zgłoś #6 Napisano 29 Grudnia 2006 a nie słyszycie w swoich silnikach AFN (ja mam taki) dźwięku z lewej strony od bezpieczników? dźwięk ten jest podobny do puszczenia złożonej sprężyny czy coś takiego; z początku myślałem że może to jakieś odpowietrzenie lub elektrozawór, ale od czego to może być!! wiem że nie tylko ja to mam, już wcześniej czytałem na forum wypowiedzi innych użytkowników silników AFN o czymś takim, ale nikt nie wiedział co to może być; Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Damian Zgłoś #7 Napisano 29 Grudnia 2006 mi sie zdaje, że to pyknięcie jest od przekaźnika świec żarowych A ssłyszysz go właśnie stamtąd, bo znajduje sie tam razem z bezpiecznikami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marcc Zgłoś #8 Napisano 29 Grudnia 2006 to w takim razie dlaczego podczas stania samochodu na mrozie kontrolka od świec żarowych gaśnie w miarę szybko, a ten dźwięk jest później (nawet bardzo później 0,5 - 1 min )? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Darek77 Zgłoś #9 Napisano 29 Grudnia 2006 to w takim razie dlaczego podczas stania samochodu na mrozie kontrolka od świec żarowych gaśnie w miarę szybko, a ten dźwięk jest później Wszystko jest ok z twoim AFNem-kontrolka informuje kierowce kiedy może bezpiecznie(komfortowo dla silnika) odpalić go przy niskich temperaturach.Jednak to że kontrolka zgasła i silnik pracuje nie oznacza ze świece już nie grzeją. Aby usprawnić proces spalania zimnego silnika świece żarowe pracują nadal dogrzewając komory spalania.Nad całym procesem czuwa sterownik,regulując płynnie czas grzania.Długość grzania uzależniona jest od temp.silnika,a także od rpm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marcc Zgłoś #10 Napisano 29 Grudnia 2006 Wszystko jest ok z twoim AFNem-kontrolka informuje kierowce kiedy może bezpiecznie(komfortowo dla silnika) odpalić go przy niskich temperaturach.Jednak to że kontrolka zgasła i silnik pracuje nie oznacza ze świece już nie grzeją.Aby usprawnić proces spalania zimnego silnika świece żarowe pracują nadal dogrzewając komory spalania.Nad całym procesem czuwa sterownik,regulując płynnie czas grzania.Długość grzania uzależniona jest od temp.silnika,a także od rpm. w takim razie dzięki; uspokoiłeś mnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość simo Zgłoś #11 Napisano 29 Grudnia 2006 to to co napisales wyjasnialoby dlaczego podczas jazdy na zimnym silniku i przekroczeniu powiedzmy tych 2,5 tys obrotow slychac pykniecie jakiegos przekaznika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Darek77 Zgłoś #12 Napisano 29 Grudnia 2006 to to co napisales wyjasnialoby dlaczego podczas jazdy na zimnym silniku i przekroczeniu powiedzmy tych 2,5 tys obrotow slychac pykniecie jakiegos przekaznika Zgadza się,właśnie po przekroczeniu około 2500 rpm przekaźnik wyłącza świece,niezależnie od temperatury. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość garczus Zgłoś #13 Napisano 29 Grudnia 2006 to juz wiadomo od pierwszego golfa z silnikiem diesla- czyli bardzo bardzo dawno:) tyle ze w golfie to tylko zalezalo od temp silnika a nie od obrotow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mar88 Zgłoś #14 Napisano 1 Lutego 2012 Witam Ja odpalałem dzisiaj swojego passka byli -23 stał na dworze nie w garazu fakt długo grzał świece ale zaraz po zgaśnięciu spiralki od świec przekręciłem kluczykiem i bez żadnych problemów odpalił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roro Zgłoś #15 Napisano 1 Lutego 2012 Ostatni post 29-12-2006, 12:01 - 5lat i jeden miesiąc odgrzanie na miarę Magdy Gessler. W sumie nie ma w tym nic złego. Mi przy -18 dziś tez odpalił ale puścił niezłego dymka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BigosWWO Zgłoś #16 Napisano 4 Lutego 2012 ja odpalam po zgaszeniu się wszelkich kontrolek, chociaż dziwnie czasami kontrolka akumulatora nie znika, ale wszystko pięknie działa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
IW4N Zgłoś #17 Napisano 4 Lutego 2012 ja odpalam po zgaszeniu się wszelkich kontrolek, chociaż dziwnie czasami kontrolka akumulatora nie znika, ale wszystko pięknie działa. Kontrolka ładowania nie zniknie bo silnik jeszcze nie pracuje... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba1988 Zgłoś #18 Napisano 4 Lutego 2012 ja w swoim pasku czekam aż zgaśnie spirala świec żarowych i reszta kontrolek a następnie odpalam:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dival Zgłoś #19 Napisano 4 Lutego 2012 ja w swoim pasku czekam aż zgaśnie spirala świec żarowych i reszta kontrolek a następnie odpalam Ja robię tak samo, ale jak to powinno się dokładnie odbywać, to nie wiem. Słyszałem, że powinny zgasnąć wszystkie kontrolki, bo komputer sprawdza wszystko. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartosz1 Zgłoś #20 Napisano 4 Lutego 2012 też tak odpalam w zależności co dłużej się świeci, jeśli spiralka to czekam, aż spiralka a jeśli kontrolki to czekam, aż kontrolki, a długość świecenie się kontrolki zależy od temperatury, a pyknięcie też słyszę jak kolega od afn-a tak jak kolega napisał to przekaźnik. Po rozmowie ze znajomymi różnie słyszałem, odpalają po kontrolce, po przekaźniku zależy kogo zapytasz to każdy swoje chwali, najwyżej zobacz jak lepiej odpala czy tylko po kontrolce czy po przekaźniku i tak odpalaj. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach