Skocz do zawartości
Gość marcc

Kiedy przekręcić kluczyk w stacyjce?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marcc

Witam.

 

W instrukcji obsługi VW Passata jest napisane że przekręcamy kluczyk w stacyjce (żeby zapalić siniki) niezwłocznie po zgaszeniu "spirali" (od świeć żarowych, mój silnik AFN), ale np. inne kontrolki jeszcze nie zgasły i trzeba go już odpalić.

 

Z kolei słyszałem że takie odpalanie jeśli np. wszysktie kontrolki nie zgasły (np. od poduszek) nie jest najlepsze bo ta kontrolka może się "zawiesić" i później świeci na okrągło.

 

Na forum czytałem że niektórzy z nas czekają na "pyknięcie" z okolic po lewej stronie kierownicy i dopiero wtedy odpalają. W zimie jak mój samochód postoi na mrozie (-3) przez jakieś 8 godzin to czekam na zgaszenie spiralki jakieś 2 s i odpalam, a dopiero gdzieś po 1 minucie jazdy słyszę jakieś "pyknięcie" z lewej strony koło bezpieczników. Samochód odpala się bez problemów chociaż o 1 -2 obroty dłużej kręci rozrusznik, ale przy takiej temperaturze to już chyba normalne.

 

Jak jest ciepło "spiralka" szybciej gaśnie od pozostałych ikonek na desce rozdzielczej, ale i też szybcie słychać ten dźwięk (mniej więcej jak wszystkie kontrolki są zgaszone).

 

Jak Wy zapalacie swoje silniki diesla (czy tak jak to jest opisane w książeczce obsługi)?

Co to jest za "pyknięcie"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak Wy zapalacie swoje silniki diesla (czy tak jak to jest opisane w książeczce obsługi)?

Co to jest za "pyknięcie"?

Chyba żartujesz trochę, że będe się słuchał innych czy wysłuchiwał jakiegoś pyknięcia, aby odpalić ;)

Włącze zapłon, nie wiem czemu czekam, aż zgasną kontrolki-może z przyzwyczajenia jeźdzenia starymi ON i odpalam- o to cała moja filozofia :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik diesla zapala się zaraz po zgaśnięciu kontrolki od grzania świec żarowych (przynajmniej ja tak robie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba że ktoś ma immo wtedy musi poczekać żeby kontrolka z kluczykiem zgasła bo inaczej porażka

:niepewny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja zapalam po zgaśnięciu kontrolek...

 

ta od świec czasami świeci się dłużej czasami krócej...

 

i nie czekam na żdane piknięcie, bo nic nie pyka, chyba że rezerwa jest albo podobne komunikaty się pojawiają na wyświetlaczu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marcc

a nie słyszycie w swoich silnikach AFN (ja mam taki) dźwięku z lewej strony od bezpieczników?

 

dźwięk ten jest podobny do puszczenia złożonej sprężyny czy coś takiego; z początku myślałem że może to jakieś odpowietrzenie lub elektrozawór, ale od czego to może być!!

 

wiem że nie tylko ja to mam, już wcześniej czytałem na forum wypowiedzi innych użytkowników silników AFN o czymś takim, ale nikt nie wiedział co to może być;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Damian

mi sie zdaje, że to pyknięcie jest od przekaźnika świec żarowych :) A ssłyszysz go właśnie stamtąd, bo znajduje sie tam razem z bezpiecznikami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marcc

to w takim razie dlaczego podczas stania samochodu na mrozie kontrolka od świec żarowych gaśnie w miarę szybko, a ten dźwięk jest później (nawet bardzo później 0,5 - 1 min )?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Darek77
to w takim razie dlaczego podczas stania samochodu na mrozie kontrolka od świec żarowych gaśnie w miarę szybko, a ten dźwięk jest później

 

Wszystko jest ok z twoim AFNem-kontrolka informuje kierowce kiedy może bezpiecznie(komfortowo dla silnika) odpalić go przy niskich temperaturach.Jednak to że kontrolka zgasła i silnik pracuje nie oznacza ze świece już nie grzeją.

Aby usprawnić proces spalania zimnego silnika świece żarowe pracują nadal dogrzewając komory spalania.Nad całym procesem czuwa sterownik,regulując płynnie czas grzania.Długość grzania uzależniona jest od temp.silnika,a także od rpm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marcc
Wszystko jest ok z twoim AFNem-kontrolka informuje kierowce kiedy może bezpiecznie(komfortowo dla silnika) odpalić go przy niskich temperaturach.Jednak to że kontrolka zgasła i silnik pracuje nie oznacza ze świece już nie grzeją.

Aby usprawnić proces spalania zimnego silnika świece żarowe pracują nadal dogrzewając komory spalania.Nad całym procesem czuwa sterownik,regulując płynnie czas grzania.Długość grzania uzależniona jest od temp.silnika,a także od rpm.

 

w takim razie dzięki; uspokoiłeś mnie :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość simo

to to co napisales wyjasnialoby dlaczego podczas jazdy na zimnym silniku i przekroczeniu powiedzmy tych 2,5 tys obrotow slychac pykniecie jakiegos przekaznika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Darek77
to to co napisales wyjasnialoby dlaczego podczas jazdy na zimnym silniku i przekroczeniu powiedzmy tych 2,5 tys obrotow slychac pykniecie jakiegos przekaznika

 

Zgadza się,właśnie po przekroczeniu około 2500 rpm przekaźnik wyłącza świece,niezależnie od temperatury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość garczus

to juz wiadomo od pierwszego golfa z silnikiem diesla- czyli bardzo bardzo dawno:)

tyle ze w golfie to tylko zalezalo od temp silnika a nie od obrotow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja odpalałem dzisiaj swojego passka byli -23 stał na dworze nie w garazu fakt długo grzał świece ale zaraz po zgaśnięciu spiralki od świec przekręciłem kluczykiem i bez żadnych problemów odpalił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatni post 29-12-2006, 12:01 - 5lat i jeden miesiąc :) odgrzanie na miarę Magdy Gessler. W sumie nie ma w tym nic złego. Mi przy -18 dziś tez odpalił ale puścił niezłego dymka ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja odpalam po zgaszeniu się wszelkich kontrolek, chociaż dziwnie czasami kontrolka akumulatora nie znika, ale wszystko pięknie działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja odpalam po zgaszeniu się wszelkich kontrolek, chociaż dziwnie czasami kontrolka akumulatora nie znika, ale wszystko pięknie działa.

 

Kontrolka ładowania nie zniknie bo silnik jeszcze nie pracuje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja w swoim pasku czekam aż zgaśnie spirala świec żarowych i reszta kontrolek a następnie odpalam:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja w swoim pasku czekam aż zgaśnie spirala świec żarowych i reszta kontrolek a następnie odpalam

Ja robię tak samo, ale jak to powinno się dokładnie odbywać, to nie wiem. Słyszałem, że powinny zgasnąć wszystkie kontrolki, bo komputer sprawdza wszystko. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też tak odpalam w zależności co dłużej się świeci, jeśli spiralka to czekam, aż spiralka a jeśli kontrolki to czekam, aż kontrolki, a długość świecenie się kontrolki zależy od temperatury, a pyknięcie też słyszę jak kolega od afn-a tak jak kolega napisał to przekaźnik. Po rozmowie ze znajomymi różnie słyszałem, odpalają po kontrolce, po przekaźniku zależy kogo zapytasz to każdy swoje chwali, najwyżej zobacz jak lepiej odpala czy tylko po kontrolce czy po przekaźniku i tak odpalaj. Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności