nakonr Zgłoś #1 Napisano 10 Października 2012 (edytowane) POSTANOWIŁEM, ŻE ZROBIĘ MANUALA KOMPLEKSOWEGO, Z KTÓRYM NIKT NIE BĘDZIE MIAŁ WĄTPLIWOŚCI CO I JAK ZROBIĆ PRZY WYMIANIE PRZEGUBU LUB OSŁONY. CAŁY OPIS JEST NA ZDJĘCIACH PO KOLEI. DOTYCZY PRAWEJ JAK RÓWNIEŻ LEWEJ STRONY. BEZ WYPINANIA WAHACZY ITP. BEZ UŻYCIA KANAŁU. CZAS POTRZEBNY DO WYMIANY OD 45 MINUT DO 1,5 GODZINY W ZALEŻNOŚCI OD NIESPODZIANEK. MI ZAJĘŁO 1,5 GODZINY BO LEWĄ RĘKĄ ROBIŁEM, A PRAWĄ PSTRYKAŁEM FOTY. NAJWAŻNIEJSZY ELEMENT TO JAKAŚ "KOBYŁKA", ŻEBY PODNIEŚĆ AUTO I WSTAWIĆ PODSTAWKĘ. PODNOŚNIK BĘDZIE PÓŹNIEJ POTRZEBY DO PODNIESIENIA ZWROTNICY PRZY OSTATECZNYM WYCIĄGANIU PRZEGUBU. POWODZENIA PROŚBA DO ADMINA ŻEBY TO MOŻE WRZUCIŁ DO WARSZTATU Edytowane 9 Sierpnia 2016 przez nakonr wrzuciłem ponownie zdjęcia bo uciekły z hostingu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #2 Napisano 10 Października 2012 Witam Łatwiej zdjąć przegub wkręcając w niego do oporu śrubę którą wczesniej odkrecaliśmy ( ta na imbus 14). Sruba opiera sie o półoś i spycha nam z niej przegub. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #3 Napisano 10 Października 2012 Witam Łatwiej zdjąć przegub wkręcając w niego do oporu śrubę którą wczesniej odkrecaliśmy ( ta na imbus 14). Sruba opiera sie o półoś i spycha nam z niej przegub. pozdrawiam Lepiej nie wkręcać starej śruby tej na imbus 14 bo jak się na gwincie trochę rozjedzie to będzie problem z jej wykręceniem. Osobiście kiedyś tego doświadczyłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert-o Zgłoś #4 Napisano 10 Października 2012 świetna robota ! :bry2 teraz to już nikt nie będzie miał trudności z wymianą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #5 Napisano 10 Października 2012 tylko miły panie smar naklada sie na maxa do przegubu a nie na gume... I po co rozbierac przegub od razu? skoro nie strzela, tyrkocze to nie rozumiem tego... Zawleczki tez nie trzeba wymieniac... a czesto te z zestawów naprawczych nie pasują. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #6 Napisano 10 Października 2012 tylko miły panie smar naklada sie na maxa do przegubu a nie na gume...I po co rozbierac przegub od razu? skoro nie strzela, tyrkocze to nie rozumiem tego... Zawleczki tez nie trzeba wymieniac... a czesto te z zestawów naprawczych nie pasują. Zawsze się znajdzie jakiś krytyk. Rozbiera się przegub bo jak masz walniętą gumę to nie wiesz od kiedy i ile syfu się tam dostanie. Każdy robi jak mu się podoba. Pakuję w przegub smar ile się zmieści resztę wkładam w gumę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danielciagala Zgłoś #7 Napisano 10 Października 2012 a czesto te z zestawów naprawczych nie pasują. Z tym się zgadzam. Sam tak miałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomasz291 Zgłoś #8 Napisano 10 Października 2012 Super opis już nie dam zarobić kumplowi 50 zł za wymiankę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #9 Napisano 10 Października 2012 Pakuję w przegub smar ile się zmieści resztę wkładam w gumę. no po zdjęciu ktore zrobiles nie powedzialbym ;p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
89Bartezz Zgłoś #10 Napisano 10 Października 2012 W moim aucie zamiast śruby impbusowej była na klucz nasadkę chyba 20 jak się nie mylę albo i większa ( ta środkowa) i ją wkręcałem do oporu bez problemów aby zdjąć przegub W zestawie LOBRO czy jakoś tak jak się pisze też zawleczka nie pasowała. ale za to były nowe śruby ( także na nasadkowy klucz) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nex Zgłoś #11 Napisano 10 Października 2012 świetny opis, sam robiłem identycznie wymianę 2 przegubów i poszło bez problemu - ja akurat wkręcałem starą śrubę aby przegub puścił, zamiast podnosić zwrotnicę ja podstawiałem pod nią cegły + deska i opuszczałem auto, ale to jedno i to samo. Krytyka nie słuchaj bo to zazdrośnik. Taka mentalność polaków z*****a, że polak polakowi wilkiem. Świetna robota Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hansb5 Zgłoś #12 Napisano 10 Października 2012 co do wkręcania śruby w przegub to tak podpowiem że jak wkręcałem swoją aby go zdjąć z półośki to była za krótka i musiałem wkręcić dłuższą Ten sposób też już sprawdzałem i wszystko ładnie idzie i wychodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fabik Zgłoś #13 Napisano 13 Października 2012 Dzięki. Opis super. Wymiana 35 min.bez problemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bambus1987 Zgłoś #14 Napisano 13 Października 2012 nie wiem czy to prawda ale ktos kiedys powiedzial mi ze nie trzeba podnosic zwrotnicy tylko wystarczy kierownice na maxa i zgasic auto caly czas trzymajac kiere zeby nie odbiła czyli potrzebujemy 2 osoby, kiedys jak bede zmienial odlone albo przegub o sprawdze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #15 Napisano 13 Października 2012 (edytowane) Dobra robota :ok Bardzo dobrze że wyczyściłeś przegub przed założeniem nowej gumki. Edytowane 13 Października 2012 przez Rufus110hp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mykens2 Zgłoś #16 Napisano 24 Października 2012 panowie mam pytanie odnośnie osłony przegubu.zakupiłem osłonkę lobro i w zestawie oprócz pierścienia i plastikowego odbojnika (mają jednakową średnicę wewnętrzną)znajduje się jeszcze jeden pierścień o większej średnicy, którego nie ma na załączonych fotkach.zestaw identyczny jak ten z aukcji: http://moto.allegro.pl/oslona-przegubu-kpl-audi-a4-a6-vw-passat-b5-lobro-i2737731272.html zapewne jest on gdzieś potrzebny tylko gdzie? może tylko w niektórych wersjach silnika się go montuje?proszę o jakiekolwiek wskazówki. a tak przy okazji to super opis. szkoda że nie miałem go wcześniej, bo przez wymianę osłony i przegubu przechodziłem już kilka razy i zawsze u mechaniora. należy się wielkie piwko. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MaciekRP Zgłoś #17 Napisano 24 Października 2012 (edytowane) Założyłem to co mialem na przegubie. Tylko tyle. Po co kombinować? P.S. Dobry manual, autorowi należą się podziękowania. Edytowane 24 Października 2012 przez MaciekRP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tygraf Zgłoś #18 Napisano 24 Października 2012 Super opis, już chyba każdy sobie poradzi z takim manualem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWojtekB5 Zgłoś #19 Napisano 25 Października 2012 Swietny manual:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fałwej Zgłoś #20 Napisano 25 Października 2012 Doskonała lekcja dla niedowiarków i dla rasowych mechaników również. Kiedyś wymieniałem ze zdjęciem wahaczy, innym razem zdejmowałem bez ruszania wahaczy i poszło swietnie, jeszcze innym razem nie chciało mi sie babrac więc 50 dych w łapę i do mechanika. Tłumaczyłem mu jak to zdjąć, oczywiście naruszyłem jego dumę bo on wie lepiej, grzebał sie chyba z 2 godziny a przytym kloł jak szewc, bo śruby wahaczy były zapieczone. Nie dał sobie wytłumaczyć, że można łatwiej. Twierdził że ma sprawdzone metody. Młody chłopak a taki zarozumiały, to taka nasza polska przywara. Szkoda, bo dobre rady są w cenie, ale nie kazdy chce poznać ich wartość. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach