Gość Fairplay Zgłoś #21 Napisano 15 Stycznia 2007 Kiedys mi rozerwalo obudowe mechanizmu roznicowego,przy okazji wyjecia Srzyni biegow postanowilem zobaczyc co w srodku! mialem problemy ze wstecznym biegiem od dluzszego czasu.Nie pamietam gdzie , ale gdzies na walku wlasnie wstecznego kola zebatego nazbieralo sie sporo opilkow metalowych , co uniemozliwialo swobodne przesuwanie chyba walka(nie pamietam) .po wyplukaniu i zamontowaniu skrzynka chodzi jak Lala. Proponuje plukac Dislem troche pojezdzic pare kilometrow z czesta wymiana biegow. Potem zalac olejem . Jezeli jestem w bledzie prosze o krytyke. Mi pomoglo !!!!pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kubekk Zgłoś #22 Napisano 6 Maja 2009 witam:) od kilku dni jestem kierownikiem tego zacnego autka..niestety dzis przytrafil mi sie pierwszy powazniejszy problem ... znienacka przestal wchodzic wsteczny (zadnych niepokojacych objawow wczesniej nie zaobserwowalem)..na jego miejscu wchodzi jedynka. Gdy probuje z tej 'oszukanej' jedynki wrzucic na dwojke..niestety nie wchodzi..dopiero odprowadzenie dzwigni do poziomu zmiany biegow 'przednich' pozwala wrzucic dwojke. Moze ktos z Was spotkal sie kiedys z podobnym zonkiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter84 Zgłoś #23 Napisano 7 Maja 2009 (edytowane) Regulacja linek, pękniety/wyrobiony zabierak lub tulejki wybieraka. Edytowane 7 Maja 2009 przez piter84 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam0707 Zgłoś #24 Napisano 7 Maja 2009 To chyba jest standard w tych passatach. U mnie co jakiś czas też był problem z jedynką. nie chciała wskoczyć i trzeba było albo mocno wciskać albo najpierw dwójkę wrzucić. Problem często się pojawiał jak np do świateł na luzie dojeżdżałem. Pomogła zmiana oleju na Castrol mineralny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #25 Napisano 7 Maja 2009 (edytowane) ja po zakupie passata też miałem problem z wrzuceniem, jedynki i wstecznego. Pierwsze zrobiłem regulację na takim cięgnie koło skrzyni i to już dużo pomogło, następnie wymieniłem olej w skrzyni i od tej pory biegi wchodzą leciutko! EDIT a dokładniej chodziło mi o to: Edytowane 7 Maja 2009 przez adams Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carol Zgłoś #26 Napisano 7 Maja 2009 witam wszystkich. podłacze sie do tematu bo w moim pasku tez nagle zaczeły cieżko wchodzic wszystkie biegi i pedał zaczął brac przy samej podłodze. próbowałem odpowietrzyć sprzęgło i po tym zaczeło cos stukac regularnie (taki dziwny metaliczny dzwięk) po puszczeniu sprzęgła,jeśli wcisne to automatycznie wsztystko ucicha. miał moze ktoś podobny problem??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aardvark Zgłoś #27 Napisano 7 Maja 2009 odliczaj kasę na wymianę kpl sprzęgła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość LukWol Zgłoś #28 Napisano 8 Maja 2009 Witam. Ja miałem podobnie , po wymianie poduchy pod silnikiem zapomniałęm o problemie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Brudek Zgłoś #29 Napisano 25 Maja 2009 A ja odświerze trochę temat. AFN 1,9TDi 110KM Po wyjęciu i włorzeniu z powrotem skrzyni oraz wymianie oleju w niej raz tylko wszedł wsteczny. Teraz jest problem z jego wbiciem tzn. na jego miejsce wchodzi jedynka. Dodam ze wcześniej przed wycjęciem skrzyni nie było problemu tego. Wszystko zostało podłączone dobrze. Sprzęgło zostało bo dowiedziałem sie powyjęciu ze było wymieniane. CZy to może być regulacja tego o czym pisze wyżej adams ?? czy trzeba odpowietrzyć ją?? a może to coś innego?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #30 Napisano 25 Maja 2009 Pewnie wystarczy wyregulować cięgna. Posadź kogoś za kierownicę i niech trzyma sprzęgło, a Ty otwórz maskę i wbij wsteczny (stojąc przodem do auta naciśnij wybierak max w dół a następnie przesuń do tyłu auta). ---------- Post added at 08:59 ---------- Previous post was at 08:56 ---------- ps. jak będziesz regulował, to właśnie tak kręć żeby ten wybierak schodził bardziej w dół. Jak popatrzysz pod maskę i ktoś będzie próbował wbić wsteczny, obserwuj pracę wybieraka, będziesz wiedział o co chodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgregor88 Zgłoś #31 Napisano 25 Maja 2009 często właśnie wsteczny nie wchodzi dlatego, że linka za słabo popycha mechanizm w dół - ale wystarczy żeby ktoś dopchnął mechanizm przy skrzyni, i wsteczny wchodzi lekko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Brudek Zgłoś #32 Napisano 25 Maja 2009 Do końca nie zrozumiałem opisu kilka prób na żywo co jak działa i sie udało. Teraz wsteczny chwodzi ładnie i za każdym razem. Wystarczło poluzować jedną śrube nr 13 i cofnąć cały plastikowy trzymak linki do tyłu w strone kabiny i skręcić i linka nabija do samego dołu cięgno. Dla wyjaśnienia obrazek niżej . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukasz_N Zgłoś #33 Napisano 25 Maja 2009 Panowie wszystkie te rady w wiekszosci mozna wlozyc miedzy bajki. Kolega niech sie szykuje na wymiane kpl sprzegla. Do przyjemnych wydatkow to nie nalezy ale po tym problemy znikna jak reka odjal i auta nie poznasz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Brudek Zgłoś #34 Napisano 25 Maja 2009 (edytowane) Panowie wszystkie te rady w wiekszosci mozna wlozyc miedzy bajki. Kolega niech sie szykuje na wymiane kpl sprzegla. Do przyjemnych wydatkow to nie nalezy ale po tym problemy znikna jak reka odjal i auta nie poznasz. Jeśli mnie dotyczy ta rozomowa to nie bardzo masz racje. Wymiana sprzegła kompltnego nie pomorze bo jest wymienione a to o czym pisaliśmy regulacje itp na tym trzpieniu to prawda w 100% poniewarz jeżdże i jest bardzo dobrze. Jedyne co jest do wymiany to skrzynia bo guchocze :-) Pozdrawiam Edytowane 26 Maja 2009 przez kazio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik7 Zgłoś #35 Napisano 26 Maja 2009 A u mnie znow sa problemy z 1 biegiem - wsteczny dziala dobrze, jak sie mocno wcisnie. A tak to chrupie sobie.Pomysle z ta wymiana oleju bo kiedys sprawdzali mi i byl czarny jak smola. Kto wie czy byl kiedykolwiek wymieniany...A to auto ma juz drugi silnik.Jeszcze mi powiedzcie czy mam oryginalna skrzynie-5 S oznaczenie. Kolego Lukasz N trzeba troche zaufac marce.Jak cos chrupie w VW to nie oznacza ze jak w Polonezie trzeba wymieniac pol auta. Stary Volkswagen to naprawde klasyka. Mialem poprzednio Golfa II, podlogi nie bylo w nim, progi wpadly do srodka, wszsytko telepalo.A jezdzil bezawaryjnie, i to nie w niedziele do kosciola, a po 1000km w tygodniu, czesto wiecej.I sie nie psul.Przez 97 tys.km zrobione w 2 lata i 4 miesiace zatrzymal sie tylko 3 razy-w tym dwa z mojej winy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukasz_N Zgłoś #36 Napisano 26 Maja 2009 Kolego Lukasz N trzeba troche zaufac marce.Jak cos chrupie w VW to nie oznacza ze jak w Polonezie trzeba wymieniac pol auta. dominik7.Ufam i to bezgranicznie dlatego jezdze passatem a nie polonezem. Ale to nie znaczy ze wszystko jest wieczne. Nawet w naszych paskch sprzegla sie zuzywaja. P.S.Widze ze masz taki sam silniczek jak ja. ---------- Post added at 11:08 ---------- Previous post was at 11:02 ---------- Kolego Brudek skoro piszesz masz skrzynie do wymiany to najpierw ja nalezy zrobic a potem brac sie za regulacje. Jak juz gruchocze to nie ma tam co regulowac. Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik7 Zgłoś #37 Napisano 26 Maja 2009 Niestety niedawno sobie zdalem sprawe ze jednak nie taki sam... Mam wlozony JR, i zalozone turbo i IC od SB. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukasz_N Zgłoś #38 Napisano 26 Maja 2009 Takie przekladki sie czesto spotyka. SB i RA to dobre silniczki ale trzeba je odpowiednio traktowac to sie odwdziecza. A jednak wielu o tym zapomina i trzeba robic przekladke pozniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelfre Zgłoś #39 Napisano 26 Maja 2009 Wystarczło poluzować jedną śrube nr 13 i cofnąć cały plastikowy trzymak linki do tyłu w strone kabiny i skręcić i linka nabija do samego dołu cięgno. Miałem podobny problem niedawno. Bieg wsteczny niechciał wchodzić a pierwszy również zaczął się zacinać. Szybko poprosiłem Orma o pomoc - thx - ale odpowiedz na problem okazała się inna. Pod mechanizmem zaznaczonym czerwoną strzałką jest jeszcze jedna nakrętka '13, którą to właśnie zgubiłem i podczas jazdy mechanizm wypioł się i "latał" na wszystkie strony. Uniemożliwiało to pełen ruch cięgna i dlatego bieg wsteczny się niezapinał. Dziś po służbie, szybciutko sprawe zalatwiłem. Także błachostka a jakże wQrrrrrrrrr... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vegethator1993 Zgłoś #40 Napisano 12 Lipca 2009 nie chcę zakładać nowego tematu więc podpiszę się pod tym... posiadam Passata B4 1996r. 1Z - 1.9tdi skrzynia manualna jedynka normalnie nie wchodzi tylko trzeba wcisnąć i dopiero wejdzie (praktycznie jakbyśmy wsadzali wsteczny), natomiast wsteczny wchodzi kiedy chce, ponieważ wkładamy tak samo jak tą wyżej wymienioną jedynkę (raz wejdzie raz nie wejdzie ) Ponowie pomóżcie lub powiedzcie od czego zacząć sprawdzać :-) Z góry dziękuję i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach